AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS

Bericht door LucaS » di feb 12, 2008 9:22 am

Mwa, Scheringa zit er inmiddels al heel erg lang, en is ook in de slechte tijden, toen er nauwelijks vooruitgang werd geboekt, niet weggelopen. Het is niet iemand waar ik veel bewondering voor heb, maar ik denk niet dat hij zomaar wegloopt.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 12, 2008 9:30 am

Hij denkt dat hij alles kan kopen. Telkens blijkt weer dat het niet zo werkt.

Wilde hij niet destijds zwaar gaan bezuinigen? Vlak voordat Adriaanse kwam, bedoel ik.

Zien jullie nog een toekomst voor LVG bij AZ? Lees op www.azfanpage.nl en je merkt dat de supporters zijn bloed wel kunnen drinken. Doorgaans is het dan einde verhaal.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di feb 12, 2008 9:43 am

Bij Ajax misschien. De supporters van AZ neem ik niet serieus.

Van Gaal is een toptrainer voor AZ. Scheringa zou wel gek zijn om hem te ontslaan.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 12, 2008 9:45 am

Dat denk ik ook, Scheringa zal hem niet ontslaan. Hooguit dat Van Gaal de eer aan zichzelf houdt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 12, 2008 11:32 am

Maar willen de spelers hem écht nog? Als je het spel van AZ ziet, zou je bijna denken dat ze aan het staken zijn. Nederlagen als die van zondag zijn niet nodig en dan druk ik me voorzichtig uit.

Van Gaal: Koevermans bij AZ in basis

ALKMAAR - Als Danny Koevermans bij AZ was gebleven, had hij dit seizoen alles gespeeld en een hoop doelpunten gemaakt. Dat zegt coach Louis van Gaal in de laatste editie van het tijdschrift Sportweek dat dinsdag is verschenen.

,,Koevermans had voor mij niet weg gehoeven,’’ zegt de AZ-trainer in het interview. ,,Maar hij wilde zelf weg. Hij kreeg niet de garantie dat hij basisspeler zou zijn, maar die geef ik niemand. Een andere rol wilde hij niet, dat probleem heeft hij nu ook bij PSV.’’

Koevermans maakte vorig seizoen 22 doelpunten voor AZ. Routinier Shota Arveladze scoorde veertien keer. Hun vervangers Pellè (drie treffers) en Ari (acht) hebben het vertrokken aanvalsduo nog niet kunnen doen vergeten. AZ staat momenteel elfde in de eredivisie, op zes punten van een plaats in de tweede playoffserie.

Van Gaal benadrukte in Sportweek dat de clubleiding van AZ hem nooit zal ontslaan enkel en alleen vanwege slechte resultaten. ,,Het management en het bestuur geloven in mij. En dat is wederzijds. Als het grootste gedeelte van de spelersgroep echter niet meer wil doen wat ik van ze verwacht, dan stap ik op. Dat was ook de reden van mijn ontslag destijds bij de KNVB.’’

Van Gaal ligt tot medio 2010 vast bij AZ. Alleen als hij bondscoach kan worden van Nederland, Duitsland, Engeland, Argentinië of Spanje mag hij al in 2009 vertrekken om zijn grote wens, het meemaken van een WK, in vervulling te laten gaan. ,,Als geen van die landen op mijn pad komt, dan blijf ik net zo lief tot m’n 65e bij AZ. Als de Ferguson van Alkmaar.’’
AD

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 12, 2008 12:16 pm

Nee, aan Van Gaal ligt het niet, Joey.
De Zeeuw: 'We trainen zelfs beter dan vorig jaar'
12/02/2008 11:37

Demy de Zeeuw snapt er helemaal niets van. AZ presteert ondermaats, hijzelf deelt mee in de malaise, maar is tegelijkertijd een van de uitblinkers bij het Nederlands elftal tijdens de 3-0 zege in Kroatië.

Na de 5-2 nederlaag bij NEC zat De Zeeuw vol ongeloof, bekent hij in De Telegraaf. 'Ik heb al een paar weken het gevoel dat ik de ploeg en de trainer in de steek laat.' De middenvelder herinnert zich nog de opmerking van coach Louis van Gaal nadat hij was teruggekeerd van de interland tegen Kroatië: 'Hoe is het mogelijk dat je bij Oranje wel zo goed speelt?'

De Zeeuw heeft zelf ook veel vragen, maar één ding weet hij wel zeker: aan Van Gaal ligt het niet. 'Hij is de beste trainer die we ons kunnen wensen, Op de training gaat het steeds geweldig, dat is het verhaal van de laatste weken. Nog beter dan vorig jaar zelfs. We hebben steeds het gevoel dat de ommekeer er aankomt. (…) Vorig jaar hadden we vaak geluk, nu gaat steeds alles fout.'

De Zeeuw merkt ook dat AZ momenteel anders wordt bekeken dan voorheen, toen het vooral werd geprezen vanwege het fraaie aanvalsspel. 'Je merkt dat men het AZ niet gunt. Door de verhalen van het leuke voetbal, de grote mond en Louis van Gaal. De supporters van de tegenpartij willen niet van óns winnen, maar van Louis van Gaal.'

Het huidige AZ-seizoen lijkt De Zeeuw als verloren te beschouwen. 'Hopelijk gaan we snel beter spelen en kan ik nog naar het EK. Dan heb ik nog íéts om naar uit te kijken.'
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 12, 2008 12:30 pm

Tja, vind je het gek:

Van Gaal gaat De Zeeuw mogelijk slachtofferen

Niemand is z’n plek meer veilig in de basisformatie van AZ. Voor coach Louis van Gaal is de maat vol na de blamerende 5-2 nederlaag bij NEC van afgelopen zondag, en hij heeft dan ook maatregelen aangekondigd. Zonder aanzien des persoons.

Onlangs maakte middenvelder Demy de Zeeuw voorzichtig kenbaar dat hij naar zijn eigen mening niet op de juiste positie geposteerd staat. Van Gaal besloot dan ook om de Oranje-international in Nijmegen weer centraal op het middenrif te zetten, maar andermaal wist de kleine controleur zijn hoofd niet boven water te houden.

Of hij de aankomende wedstrijd uit bij Groningen van de partij zal zijn, lijdt dan ook lichte twijfel. “We proberen hem uit het dal te halen waarin hij zit, daarom heb ik hem daar neergezet. De Zeeuw is een goede voetballer, die zet je er ook niet zomaar naast. Maar als hij in deze vorm blijft is dat niet goed te praten en kan hij ook zomaar op de bank belanden,” aldus de coach.
azfanpage

Een beetje slijmen doet wonderen, denkt Demy blijkbaar.

999

Bericht door 999 » di feb 12, 2008 12:45 pm

AZ kan zomaar bij de onderste 3 terecht komen ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 12, 2008 1:04 pm

Dat zou wat zijn. 'Dirk speelt nacompetitie'. :smallgrin.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di feb 12, 2008 2:35 pm

Aankomend weekend tegen Groningen gaan ze er natuurlijk ook weer hard af.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 13, 2008 11:04 pm

Afbeelding

Zal Van Gaal leuk vinden. :neutral.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 13, 2008 11:04 pm

Jij wel in ieder geval.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 13, 2008 11:19 pm

Beetje geïrriteerd, Bertje? :aai.gif:

Ach, je kunt er op wachten. Van Gaal heeft genoeg vijanden gemaakt. Eigenlijk een wonder dat het zo lang heeft geduurd voor de pers terugslaat. Zal wel komen doordat ze bang voor hem zijn. Voor hem en zijn zwarte lijst.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 13, 2008 11:20 pm

joey schreef:Beetje geïrriteerd, Bertje? :aai.gif:
Slechts een constatering, joey.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 13, 2008 11:22 pm

Zoals ik al zei, je kon erop wachten. Met Van Gaal hoef je geen medelijden te hebben, want hij zoekt de weerstand op.

jabu

Bericht door jabu » wo feb 13, 2008 11:30 pm

Toch heb ik wel medelijden met Van Gaal. Dit gun ik hem niet. Alleen al vanwege zijn enorme verdienste voor onze club.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 13, 2008 11:31 pm

Medelijden is het laatste wat hij zou willen, Jabu.

jabu

Bericht door jabu » wo feb 13, 2008 11:36 pm

Misschien is medelijden niet het juiste woord, maar dat was meer een reactie op jouw post. Zolang Van Gaal geen trainer van PSV of Feyenoord is gun ik hem het beste.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 13, 2008 11:38 pm

Hij zit nu bij een club die haat tegen Ajax tot clubcultuur heeft verheven.

jabu

Bericht door jabu » do feb 14, 2008 12:01 am

Hij zit nu bij een provincieclubje met een jegens Ajax rancuneuze voorzitter. AZ heeft de laatste jaren een positieve bijdrage geleverd aan het Nederlandse voetbal. Vanaf het moment dat AZ zelf meer begon voor te stellen, werd Ajax voor sommige supporters van 'de grote broer' opeens de grote regionale concurrent. Het feit dat men zich in Alkmaar zo op Ajax richt geeft alleen maar aan dat zij bewondering voor Ajax hebben. Bovendien spreekt Van Gaal als trainer van AZ openlijk over Ajax als 'mijn club'.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 14, 2008 1:05 am

Precies. Wat dat betreft neem ik Van Gaal niets kwalijk. Het was ook Ajax dat hem op straat zette, bijvoorbeeld. Van Gaal had denk ik heel graag bij Ajax willen blijven werken.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 14, 2008 10:10 am

Ajax zette hem niet op straat. Hij is zelf opgestapt. Als hij nog een paar maanden geduld had gehad, was alles zijn kant op gekomen.

Jesse

Bericht door Jesse » do feb 14, 2008 10:15 am

Achteraf gezien, ja. Zo zag dat er toen niet uit.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 14, 2008 10:18 am

joey schreef:Ajax zette hem niet op straat. Hij is zelf opgestapt. Als hij nog een paar maanden geduld had gehad, was alles zijn kant op gekomen.
Mwa, er was een conflict tussen van Gaal en Koeman over hoe Ajax verder moest, de directie koos de kant van Koeman. Hij is wellicht niet ontslagen, maar het komt er wel op neer

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 14, 2008 10:23 am

In mijn herinnering ging het zo: Van Gaal wilde Koe ontslaan, maar had daartoe de bevoegdheid niet. Tja, dat wist hij vooraf ook, dus dat kan hij niemand kwalijk nemen.
Hij wilde overigens Koe vervangen door Blind. Van de regen in de drup.

Maar over zijn situatie bij AZ nu: AZ ging toch om de prijzen spelen? Nou, als je dan zo beroerd presteert, krijg je de volle laag van de pers. Het zou wat zijn als ze hem nu nog steeds spaarden. 30 miljoen aan spelers halen en dan zeggen dat degradatie niet uitgesloten is, poeh... :aai.gif:

Iets anders. Deze week organiseerde AZ een feestelijk gala. Erg gezellig was het er blijkbaar niet:

Roddelen op het gala: "Dit is geen team"

Afgelopen zondag waren enkele redacteuren van de AZ Fanpage aanwezig op het AZ-gala, op zoek naar sterren die uiteindelijk niet werden gevonden. De sfeer in de businesslounge was niet veel beter dan het vertoonde spel eerder die middag. ‘Hoogtepunten’ waren onder andere de vrolijk dansende Van Gaal en Scheringa, maar ook een optreden van Gordon en de Speler van het jaar-verkiezing. Geen hoogtepunt voor de spelers in ieder geval: "Het feit dat alle spelers hier momenteel feesten is omdat dit ons verplicht werd door de directie en technische staf. Voor mijn plezier sta ik hier zeker niet."

Uiteraard hebben we ook een aantal spelers uitgehoord en gevraagd naar hun mening over de huidige sportieve situatie van AZ. We zullen geen namen noemen, maar de quotes van deze spelers willen we jullie zeker niet onthouden. Nu is de vraag: waar trekken de supporters de grens?

Het door AZ zorgvuldig in stand gehouden beeld van interne eensgezindheid kan in ieder geval bij het oud vuil. De matige sportieve resultaten van de afgelopen maanden lijken juist wél voor verdeeldheid te zorgen. "Binnen AZ is er sprake van groepsvorming, er is geen team, overal aparte groepjes die binnen en buiten AZ met elkaar optrekken." Tot op zekere hoogte is zo’n ontwikkeling onvermijdelijk binnen iedere organisatie. En wellicht niet eens zo storend, zolang de resultaten maar goed zijn. Zorgwekkender wordt het wanneer deze groepsvorming een sportieve ommekeer in de weg gaat staan: "Door de vriendengroepjes durven spelers geen kritiek op elkaar te geven. Laat staan op van Gaal zijn speelwijze."

En kritiek op van Gaal vanuit de spelersgroep is er wel degelijk. Vooral de wijze waarop hij zich ten opzichte van de buitenwereld manifesteert lijkt voor wrevel te zorgen. "Op het moment dat er pers aanwezig is bij een training loopt van Gaal meteen de boel bij elkaar te schreeuwen en probeert heel erg aanwezig te zijn en op te vallen." Zelfs spelers die in eerste instantie zélf in de spiegel kijken zijn niet gelukkig met huidige samenwerking met de technische staf: "Het zit allemaal in ons koppie dat we nu niet kunnen winnen, van Gaal wil ik niet de schuld geven. Maar dat er momenteel iets niet klopt bij de technische staf lijkt me duidelijk.”

Dan het aan- en verkoopbeleid. De verbazing bij supporters over de verkoop van dragende spelers blijkt ook aanwezig te zijn bij delen van de spelersgroep: "Waarom worden spelers zo makkelijk verkocht? Steinsson was voor het team erg belangrijk, maar ook Koevermans, waarom worden in godsnaam deze spelers zo snel en makkelijk doorverkocht?" Sommigen drukken zich nog sterker uit: "Het aankoopbeleid van AZ is dramatisch, waarom al die Zuid-Amerikaanse spelers?"

Dat het huidige technische beleid niet bij draagt aan de vorming van een eensgezind team blijkt wel uit volgende quote "Pellè ligt slecht in de groep, spreekt geen woord Nederlands en is deze taal ook niet van plan te leren. Dit is overigens niet de enige speler. Communicatieproblemen zijn aan de orde van de dag." Supporters die verwachten dat de huidige sportieve malaise nog voor het einde van dit seizoen ten goede gekeerd zal worden, kunnen dus wel eens bedrogen uitkomen. En het is maar de vraag of in de zomer zulke problemen met een aantal gerichte aankopen verholpen kunnen worden.
AZfanpage

Plaats reactie