Feyenoord 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo mar 16, 2008 11:34 am

Door al die grapjes denken ze in het buitenland dat die goals van Gio en Mols écht mooi zijn, ik las op de Belgische teletekst dat Feyenoord via 'twee mooie doelpunten van van Bronckhorst en Mols op 3-1 kwam'.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 12:16 pm

'Alloudi in belangstelling van Feyenoord'

De 23-jarige Soufiane Alloudi zou volgens geruchten in de belangstelling van Feyenoord. De aanvaller maakte tijdens de Afrika cup indruk, door in de eeerste wedstrijd een hattrick te scoren in 30 minuten. De snelle aanvaller word ook gevolgd door o.a. AZ en Marseille.
FN

Nooit van gehoord. Jullie wel? :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Nihad

Bericht door Nihad » ma mar 17, 2008 1:02 pm

Speler van het Marokkaans elftal.
Laatst gewijzigd door Nihad op ma mar 17, 2008 1:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 17, 2008 1:03 pm

Ik had het wat te druk om de Afrika Cup op de voet te volgen, maar die jongen scoorde inderdaad een hattrick in de eerste wedstrijd (weliswaar tegen het uiterst povere Namibië) en schijnt gezien te worden als één van de beste Afrikaanse voetballers die nog actief zijn in Afrika. Ik vond het destijds allemaal niet zo denderend, maar ik heb niet genoeg gezien om een goed oordeel te vellen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 20, 2008 1:48 pm

Feyenoord 'steelt' twee jeugdinternationals van Willem ll.

Slechte ontwikkeling. Waarom zouden kleinere clubs nog opleiden als hun beste spelers worden weggehaald?

Daniel

Bericht door Daniel » do mar 20, 2008 3:12 pm

Wij doen het ook Joe, met De Jong als meest recente en beste voorbeeld..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 20, 2008 3:26 pm

Het gebeurd inderdaad overal. En zoals wij winkelen bij amateurclubs of kleinere profclubs staat vervolgens Chelsea of Liverpool weer naar onze jeugdspelers te hengelen.

Overigens heb ik het idee dat het vaker mislukt dan dat de speler in kwestie inderdaad echt doorbreekt bij zijn nieuwe club.
Nil volentibus arduum

Daniel

Bericht door Daniel » do mar 20, 2008 3:36 pm

90% van die jongetjes die tegenwoordig nog voetballen komen niet oorspronkelijk alleen uit eigen opleiding. Ze hebben altijd nog wel een tijdje bij een andere club gespeeld, Rijkaard bijv. al.. Ook onze eigenste Van Basten en Bergkamp waren al niet vanaf het begin van hun voetbal leventje bij Ajax hoor..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 20, 2008 3:42 pm

Nee, dat weet ik. Veel jongens hebben in ieder geval al wel even bij een amateurclub gespeeld.

Maar ik doel voornamelijk op de 'transfers' bij de oudere jeugdteams die enigzins in de publiciteit komen. Type Boerrighter van Twente naar Ajax, V.d.Ouweland van Willem II naar Feyenoord. Dat soort werk. Spelers die als behoorlijk grote talenten worden gezien en dan verhuizen naar een grotere club. Ik heb niet zo'n totaalbeeld dus ik kan me vergissen maar volgens mij gaat dat meestal niet goed.
Nil volentibus arduum

Daniel

Bericht door Daniel » do mar 20, 2008 3:47 pm

Het is natuurlijk voorlopig aanzien, maar met De Jong gaat het de goede kant op.. Kan me voorstellen wat je bedoelt, er zou meer druk kunnen komen op de schouders van die jongens omdat ze nog hogerop gaan in hun jonge voetballeven terwijl ze al aardig boerde dus dat er extra druk bij komt kijken. Het zou kunnen, maar ik heb niet echt het gevoel dat dat tot nog toe echt zo'n invloed gehad heeft en niet echt de indruk dat ze bij hun kleinere ex-club wel echt doorgebroken zouden zijn..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 20, 2008 11:35 pm

Daniel_vT schreef:90% van die jongetjes die tegenwoordig nog voetballen komen niet oorspronkelijk alleen uit eigen opleiding. Ze hebben altijd nog wel een tijdje bij een andere club gespeeld, Rijkaard bijv. al.. Ook onze eigenste Van Basten en Bergkamp waren al niet vanaf het begin van hun voetbal leventje bij Ajax hoor..
Logisch, want talent moet door Ajax elders ontdekt worden. Papa en mama Bergkamp konden Dennis niet zomaar even inschrijven bij Ajax omdat het ze een leuke club leek voor hun zoon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 23, 2008 4:47 pm

Gaat Feyenoord die eerste 5 nog halen of wordt dat te moeilijk is nu de vraag.

Het resterende programma:
30-03-2008 NAC UIT 12:30
06-04-2008 FC UTRECHT THUIS 14:30
13-04-2008 WILLEM II UIT 14:30
20-04-2008 RODA JC THUIS 14:30

Niet gemakkelijk, hoor. Volgende week zal men puntjes moeten halen, want anders wordt men 'gewoon' 6e.

Jesse

Bericht door Jesse » zo mar 23, 2008 4:48 pm

Bij NAC winnen ze niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

peter

Bericht door peter » zo mar 23, 2008 4:50 pm

Ik denk dat 6 punten genoeg is voor Feyenoord.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo mar 23, 2008 4:51 pm

Dat zou kut zijn. Het is in het belang van Ajax dat Feyenoord die pleeoffs wél haalt.
Jesse schreef:Bij NAC winnen ze niet.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mar 23, 2008 6:06 pm

van Marwijk in een eerder interview...
Ik spreek niet graag van een verdiende of onverdiende overwinning. Maar in dit geval vind ik de zege voor Feyenoord terecht."
Van Marwijk vandaag:
Van Marwijk: "Jol heeft uitslag bepaald"
Bert van Marwijk was op de persconferentie na afloop van het duel tussen Sparta Rotterdam en Feyenoord (3-2 verlies voor Feyenoord) woedend op arbiter Dick Jol. "De scheidsrechter heeft de uitslag bepaald."

"Het is niet mijn stijl om de scheidsrechter de schuld te geven, maar hij was in deze wedstrijd heel erg bepalend", klaagde de toekomstige bondscoach van Oranje. Van Marwijk en zijn ploeg voelden zich op twee momenten sterk benadeeld door Jol, de vervanger van de zieke Dick van Egmond. Vlak voor zijn gelijkmaker leek Nourdin Boukhari de bal met zijn bovenarm mee te nemen en in de slotfase werd een doelpunt van Bruins afgekeurd na een vermeende overtreding op Jerold Promes.

"De scheidsrechter heeft de uitslag bepaald", bromde Van Marwijk. "Bij die 1-1 ziet het hele stadion dat Boukhari 'hands' maakt, behalve Jol. En die treffer van Bruins was glaszuiver. Wij hadden in die situatie zelfs eerder nog een strafschop verdiend dan Sparta een vrije trap. Dit is erg bitter."

Van Marwijk legde evenwel niet de volledige verantwoordelijkheid voor de nederlaag van Feyenoord bij Jol neer. "We hebben onszelf ook te kort gedaan. Vooral na de rust kregen we de ene na de andere kans. Daaruit hadden we eerder 3-2 moeten maken. Maar als je dan alsnog op 3-2 komt, verdien je ook te winnen. Ik begrijp hier niets van. Maar ons goede gevoel van de laatste weken zal hierdoor niet verdwijnen. Daarvoor heeft de ploeg dit seizoen al genoeg meegemaakt."
Volgens mij is nuilen juist wel zijn stijl, maar dat kan aan mij liggen... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Frank

Bericht door Frank » zo mar 23, 2008 6:16 pm

Van Marwijk heeft in dit geval wel volkomen gelijk.

Het was zeker bewust hands van Boukhari bij het eerste doelpunt en bij het doelpunt van Bruins werd de overtreding juist op Bruins gemaakt, niet andersom. Doelpunt dus onterecht afgekeurd.

Slechte wedstrijd van Jol waarin hij inderdaad een behoorlijk invloed had.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mar 23, 2008 6:24 pm

Frank schreef:Van Marwijk heeft in dit geval wel volkomen gelijk.

Het was zeker bewust hands van Boukhari bij het eerste doelpunt en bij het doelpunt van Bruins werd de overtreding juist op Bruins gemaakt, niet andersom. Doelpunt dus onterecht afgekeurd.

Slechte wedstrijd van Jol waarin hij inderdaad een behoorlijk invloed had.
Ik heb de wedstrijd niet gezien... dus kan er niet over oordelen. Het viel me alleen op dat hij, voordat hij begint te praten, weer begint te mekkeren dat het zijn stijl niet is... doettie wel vaker. Vond het wel grappig.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Frank

Bericht door Frank » zo mar 23, 2008 6:29 pm

Dat klopt wel (al hebben meer trainers, zo niet alle trainers er last van). Ik vond alleen dat hij vandaag wel recht van spreken had.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 26, 2008 11:37 am

Feyenoord in de wachtkamer

ROTTERDAM - Feyenoord zal nog enig geduld moeten betrachten bij de aanstelling van een nieuwe trainer voor komend seizoen.

Gertjan Verbeek (links) en Fred Rutten: de topkandidaten van Feyenoord.
Met de eerste kandidaat Gertjan Verbeek is inmiddels een aantal gesprekken gevoerd, maar de huidige trainer van Heerenveen neemt de tijd om zijn opties af te wegen.

Fred Rutten is de andere kandidaat op het mini-lijstje van de Rotterdamse club, maar met de trainer van FC Twente zijn tot op heden geen gesprekken gevoerd. De trainer houdt de Feyenoord-boot bewust af, aangezien hij nadrukkelijk in beeld is in de Duitse Bundesliga, met Hamburger SV als belangrijkste geïnteresseerde. Bovendien heeft Rutten het uitstekend naar zijn zin bij FC Twente, een club waar hij volledige vrijheid en vertrouwen geniet.

Ook Verbeek heeft andere opties, waaronder zijn oude club Heracles. Voorzitter Jan Smit benadrukt dat de coach het aanbod van de Almelose club nog altijd niet heeft afgewezen. ,,Heracles is absoluut een serieuze optie voor Gertjan, nog steeds'' zei Smit onlangs. ,,Hij houdt ons absoluut niet aan het lijntje, daarvoor is onze relatie veel te goed. Hij weet precies wat hij aan ons heeft en andersom is dat net zo.'' Eerder zei Verbeek al wel definitief nee tegen NAC Breda, dat daarna Robert Maaskant aanstelde.

Feyenoord zegt op zijn beurt geen haast te willen maken bij het definitief vastleggen van de opvolger van Bert van Marwijk. ,,We nemen de tijd,'' zei technisch directeur Peter Bosz deze week, die voor scoutingwerkzaamheden in het buitenland verblijft.

,,Zorgvuldigheid is belangrijk.'' De Rotterdamse club is echter ook afhankelijk van de beoogde kandidaten zelf. Verbeek wil eerst een duidelijk beeld hebben van de (on)mogelijkheden bij Feyenoord, alvorens hij in het diepe duikt bij de club.

Hoeveel geld is er beschikbaar voor investeringen? Met welke staf gaat hij aan de slag? Wat is de positie van de hoofdtrainer binnen de totale organisatie? Wat gaat er gebeuren met de huidige selectie? Stuk voor stuk vragen die Verbeek beantwoord wil hebben.

Dat Feyenoord zijn pijlen op Verbeek en - in mindere mate - Rutten richt, zegt wat over de koers die de club wil gaan varen. Beide coaches staan te boek als veelbelovend, maar geen van beiden heeft ervaring als hoofdtrainer in de absolute top. Iemand als Martin Jol, die al wel in de Premier League werkte, is geen serieuze kandidaat bij Feyenoord. De club gaf eerder aan een ander type trainer te zoeken dan afgelopen zomer, toen er een diepe crisis bezworen moest worden.

Destijds kwam de club uit bij Bert van Marwijk, een coach die in zijn vorige periode in Rotterdam een zekere status had afgedwongen. Daarvoor was Co Adriaanse benaderd, maar die bedankte voor de eer. De nieuwe kandidaat wordt gezocht in de categorie 'aanstormend talent'. Net als in 2000, toen Feyenoord een nog onervaren Van Marwijk wegplukte bij Fortuna Sittard.
AD

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 26, 2008 11:59 am

Dat zou wel een stunt zijn zeg. Als Verbeek gewoon lachend naar Heracles zou gaan en Feyenoord het nakijken heeft.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 26, 2008 12:01 pm

Hij is er gek genoeg voor.. zou wel hilarisch zijn idd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 26, 2008 12:33 pm

Dan ben je echt knettergek.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 26, 2008 12:38 pm

Misschien kan hij wel naar AZ.

peter

Bericht door peter » wo mar 26, 2008 12:43 pm

Vind Verbeek qua persoon prima passen binnen de cultuur van AZ. Veel beter dan Louis van Gaal.

Plaats reactie