PSV 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Lionel

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Lionel » wo nov 25, 2009 10:28 am

Precies. PSV presteert gewoon netjes hoor. Alleen een Ajax-supporter houdt van Ajax om een bepaalde style. De Arena is het enige stadion ter wereld waar je geklaag kan horen als je met 5-1 voor staat tegen de aartsrivaal... En dat zegt gewoon genoeg over de Ajax-supporters.
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » wo nov 25, 2009 1:49 pm

En over de aartsrivaal. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 25, 2009 1:51 pm

Rishi schreef:Precies. PSV presteert gewoon netjes hoor. Alleen een Ajax-supporter houdt van Ajax om een bepaalde style. De Arena is het enige stadion ter wereld waar je geklaag kan horen als je met 5-1 voor staat tegen de aartsrivaal... En dat zegt gewoon genoeg over de Ajax-supporters.
Ja, zo zijn wij, dat moet je er niet uithalen. :headbang.gif:

Helaas gaat dit aspect van de Ajax-cultuur steeds meer verloren.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 25, 2009 2:05 pm

Tuurlijk moet je ook wat realistischer worden. Is ook niks op tegen, Ajax zal overigens altijd Ajax blijven.
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » wo nov 25, 2009 6:07 pm

Marijn schreef:Is toch weinig schokkends aan? Twente en PSV deden het vorig jaar in deze periode van het seizoen gewoon een relatief mindere periode. Daar waar dit voor Ajax volgensmij de beste periode van het seizoen was (en vanaf december de boel uit handen werd gegeven). Overigens heeft Ajax volgensmij al wel wat meer gescoord dan vorig seizoen in deze periode.
Heb je het stuk wel goed gelezen? Ze vergelijken dezelfde tegenstanders. Dat staat helemaal los van de periode waarin gevoetbald is.

Harm

Bericht door Harm » wo nov 25, 2009 9:54 pm

Peter schreef:
Kowalczyk schreef:Zal allemaal best, dat PSV saai en degelijk is, maar als Ajacied zou ik liever mijn tong afbijten dan dat ik dat ging zeggen, na een decennium dat van Ajax-kant zo intens slecht, triest en treurig was als de noughties. Dat komt gefrustreerd en lachwekkend over. Eerst maar weer eens wat winnen op een manier die tot de verbeelding spreekt; daarná hebben we misschien weer eens de positie om neerbuigend over bepaalde voetbalbenaderingen te doen.

Wat een paar Ajacieden in dit topic doen, vind ik echt het meest treurige en absurde dat er bestaat, qua voetbalpurisme. Namelijk: een toontje aanslaan van "oké, je wint er wel mee, maar wat ben ik blij dat wij (Ajax) een type voetbal spelen dat mooier en gedurfder is, ook al is de kans op verliezen misschien wat groter".

Dat vind ik zó vreemd... Het is een Ronald Koeman-redenering: die deed ook altijd alsof de cultuur van 'het Ajax-voetbal' een blok aan zijn been was, in plaats van een machtig wapen. Ik bedoel: Ajax speelt toch Ajax-voetbal omdat dat volgens ons de beste manier is om een tegenstander te verslaan? Als dat niet zo is, zou ik zeggen: vandaag nog mee kappen.

Er is bij PSV gemiddeld echt wel een stukkie meer voetbalkwaliteit op de mat gelegd dan bij ons hoor, de afgelopen tien jaar. De landstitelverhouding is niet voor niks 7-2. Of zijn er mensen die nog écht serieus menen dat Ajax meer kwaliteit biedt, maar dat de manier waarop Ajax die kwaliteit presenteert helaas een zeker risico inhoudt dat tot die 'uitslag' van 7-2 heeft geleid...?

Dan ben je echt hartstikke gek hoor, als je dat nog gelooft.

K.
Volgens hebben die paar Ajacieden het in dit topic over PSV-Heracles en niet over hoe de vlag er in het geheel bij hangt. Ik lees op AT dat PSV dé kampioenskandidaat is, maar op basis wat we te zien krijgen zie ik dat toch echt anders. Europees is het heel matig allemaal en tegen Heracles vond ik het ook (weer) erg zwak. Niet qua resultaat, maar wel qua voetbal. PSV vind ik zelf creatief gezien erg armoedig dit jaar en daarom zie ik ze ook echt niet als de te kloppen ploeg. Is Ajax dat wel? Ajax is nog niet degelijk genoeg en daarom staan we weer netjes op achterstand. Maar wie heeft het daar in vredesnaam over? Ik kijk verder al helemaal niet naar het afgelopen decennium, want daar ging deze hele discussie ook al niet over. Dat PSV een stukkie meer kwaliteit op de mat heeft gelegd in de afgelopen 10 jaar is leuk, maar daar koop ik in dit seizoen verrekte weinig voor.

Verder vind ik sowieso dat het vrij staat om bepaalde voetbalbenaderingen te bekritiseren, hoor. Dat moet je totaal los zien van je voorliefde voor Ajax. Overigens is dit PSV wel van een andere orde als dat van een aantal jaren terug. Op het elftal van Hiddink (met Cocu en co) kun je moeilijk kritisch zijn, want dat elftal speelde zelfs in Europa een voorname rol. Maar nu? Kom, als je PSV ziet klungelen tegen Utrecht dan mag je dat roepen. Of moet je dan weer zeggen 'Ja, maar Ajax heeft het daar ook altijd slecht'? Nee, dus. Gewoon objectief oordelen en vooral ook onafhankelijk oordelen. Doe ik bij Ajax ook wel 'es (soms zelf te kritisch...).
Ook dat gebrek aan creativiteit vind ik weer zo'n lege term. PSV heeft genoeg creatieve voetballers. Ze voetballen misschien meer vanuit een systeem, maar ik kan niet zeggen dat de wedstrijden van Ajax dit seizoen zoveel aantrekkelijker zijn dan die van PSV. Ik vind het spel van PSV daarentegen wel veel intelligenter, met als exponent daarvan Bakkal. In het stadion valt het niet zo op omdat ik aan het veld zit en wat dat betreft weinig overzicht heb, maar als ik de wedstrijden terugzie dan valt dat pas op. Ik ben in ieder geval van mening dat PSV tot op heden het meeste progressie heeft geboekt en dat het spel echt verbeterd is. Spelers lijken elkaar makkelijker te vinden en er zit lijn in het spel.

Natuurlijk mogen Ajacieden hier kritiek hebben, maar doe dat dan wel gefundeerd en alsjeblieft niet op zijn Toppies. Ik had gewoon meer verwacht van de klagers hier.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do nov 26, 2009 11:19 am

De wedstrijden van Ajax zijn niet aantrekkelijker dan die van PSV? Dan moet je toch wat beter kijken, sorry.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 26, 2009 12:13 pm

Harm schreef:
Marijn schreef:Is toch weinig schokkends aan? Twente en PSV deden het vorig jaar in deze periode van het seizoen gewoon een relatief mindere periode. Daar waar dit voor Ajax volgensmij de beste periode van het seizoen was (en vanaf december de boel uit handen werd gegeven). Overigens heeft Ajax volgensmij al wel wat meer gescoord dan vorig seizoen in deze periode.
Heb je het stuk wel goed gelezen? Ze vergelijken dezelfde tegenstanders. Dat staat helemaal los van de periode waarin gevoetbald is.
Ach zonder die vergelijkingen had ik je al kunnen vertellen dat Twente meer progressie heeft geboekt dan Ajax. Waar het verschil aan het einde van vorig jaar niet meer dan 6 punten was, is dat nu wel het geval. En PSV heeft Ajax ingehaald.. daar heb je zo een domme vergelijking niet voor nodig.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 26, 2009 10:42 pm

Harm schreef:Ook dat gebrek aan creativiteit vind ik weer zo'n lege term. PSV heeft genoeg creatieve voetballers. Ze voetballen misschien meer vanuit een systeem, maar ik kan niet zeggen dat de wedstrijden van Ajax dit seizoen zoveel aantrekkelijker zijn dan die van PSV. Ik vind het spel van PSV daarentegen wel veel intelligenter, met als exponent daarvan Bakkal. In het stadion valt het niet zo op omdat ik aan het veld zit en wat dat betreft weinig overzicht heb, maar als ik de wedstrijden terugzie dan valt dat pas op. Ik ben in ieder geval van mening dat PSV tot op heden het meeste progressie heeft geboekt en dat het spel echt verbeterd is. Spelers lijken elkaar makkelijker te vinden en er zit lijn in het spel.

Natuurlijk mogen Ajacieden hier kritiek hebben, maar doe dat dan wel gefundeerd en alsjeblieft niet op zijn Toppies. Ik had gewoon meer verwacht van de klagers hier.
Vind ik ook. Bij Ajax valt er wel wat meer spektakel te zien.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 26, 2009 11:10 pm

In thuiswedstrijden tegen zwakke tegenstanders wel. Maar tegen Twente heeft Ajax geen kans gehad en niets laten zien. Dan verwacht je er juist iets van, maar nee.

Bij PSV hebben ze de pretentie niet. Daar kunnen we ze dus ook niet op afrekenen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr nov 27, 2009 9:59 pm

2-1 voor Sparta momenteel. 2x Poepon.

Blijf Bakkal toch een prachtige speler vinden om te zien spelen net als Falkenburg!

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 28, 2009 9:45 am

Jammer. Sparta had zeker een punt verdiend, maar verdedigde na de 2-1 zwak. M.n. de keeper zaaide onrust.

Toivonen bakte er weer eens helemaal niets van, Maza is ronduit lachwekkend en bij de 2-1 liet de gehele defensie van PSV steken vallen. Nogmaals, een ploeg die tegen PSV durft te ballen, kan die ploeg pijn doen.

Die Falkenburg is trouwens een prima speler, maakte het PSV lastig.

Baseman

Bericht door Baseman » za nov 28, 2009 10:19 am

Sparta had een punt verdiend?
Als PSV wel scherp was geweest bij de vele kansen, dan had het einduitslag iets van 7-2 kunnen zijn...Sparta had 4 schoten op doel, PSV 14 (waarbij PSV ook nog zo'n 20 corners wist te versprutsen).

De 2 tegendoelpunten waren onnodig trouwens, erg slap verdedigen van PSV en men speelde misplaatst arrogant na de snelle 1-0 voorsprong. Dit PSV is nog niet zo degelijk dat ze zich zoiets kunnen veroorloven.

PS: Falkenburg is zeker een prima speler, de beste speler bij Sparta. Hij is veelzijdiger dan de vaak geroemde Strootman en maakt dit seizoen veel indruk :biggthumpup.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za nov 28, 2009 10:33 am

PSV heeft terecht gewonnen. Speelde gewoon een prima pot. Ik vind ze dit seizoen sowieso erg aardig voetballen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Beloki

Bericht door Beloki » za nov 28, 2009 11:30 am

Volgende week moeten ze, weliswaar zonder de geschorste affelay, tegen RKC. Krijgt psv alle tegenstanders van formaat in de laatste 10 weken ofzo?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 28, 2009 1:59 pm

Zlatan Son of God schreef:Blijf Bakkal toch een prachtige speler vinden om te zien spelen net als Falkenburg!
Vind het nog steeds jammer dat Ajax Aissati heeft gehaald en niet Bakkal.

Tja, PSV blijft winnen, maar daar is in de eredivisie weinig voor nodig. De meeste tegenstanders gooien hun eigen glazen in.

Harm

Bericht door Harm » do dec 03, 2009 9:54 am

Champions League onmisbaar voor PSV door Thijs Slegers
EINDHOVEN - Hoewel coach Fred Rutten en zijn spelers zich vanavond tegen Sparta Praag proberen te kwalificeren voor de tweede ronde van de Europa League, zijn de directie en de Raad van Commissarissen volledig gefocust op de Champions League. Uit de gisteren gepubliceerde jaarcijfers is gebleken dat de huishouding van PSV te duur is voor de Europese eerste divisie waarin de club nu speelt.

PSV maakte in het seizoen 2008/2009 een winst van 9,3 miljoen euro, maar liefst twintig miljoen euro minder dan een jaar eerder. En dat terwijl vorig seizoen nog, weliswaar niet succesvol, in de zeer lucratieve Champions League werd gespeeld. De winst van vorig seizoen werd overigens extra gekleurd door de verkoop van een parkeerterrein voor bijna tien miljoen euro.

Hoewel ze in Eindhoven tevreden zijn over het resultaat in de boeken, klinken er toch zachtjes wat alarmbellen. Er is dit seizoen zo'n vijftien miljoen euro geïnvesteerd in en rond het eerste elftal en de Europa League is alleen financieel een beetje interessant als PSV de finale haalt. De kans is daarom levensgroot dat de eindafrekening over de lopende jaargang met rode pen zal worden geschreven. Slechts het met winst verkopen van spelers voor 30 juni 2010 -dus in de winterstop- kunnen een negatief operationeel resultaat voorkomen. Transfers vanaf 1 juli 2010 worden immers niet meer in het nu lopende boekjaar opgenomen.

De beleidsbepalers van PSV vinden het overigens niet onoverkomelijk om eenmalig in te teren op het eigen vermogen dat nu 28,8 miljoen euro is. Zij hebben ook waardering voor het niet makkelijke, maar succesvolle werk van algemeen directeur Jan Reker, die flink saneerde bij PSV. Omdat er afgelopen jaar al meer werd uitgegeven dan er binnenkwam -de netto kasstroom bedroeg min 2,6 miljoen euro- zal vooral de transferrekening voor verlichting moeten zorgen. De inkomsten tot nu toe zijn daarvoor niet toereikend. De ontvangen bedragen voor Jeremie Brechet, Edison Mendez, Rens van Eijden, Mika Väyrynen en de huursommen voor Mike Zonneveld en Genero Zeefuik zijn in totaal te laag om van een ommekeer te spreken.

In die optiek is het duel van vanavond met Sparta Praag, waaraan PSV zonder personele problemen begint, van levensbelang. Een verlenging van het Europese avontuur in een zware poule zal ook over de grenzen namelijk niet onopgemerkt blijven.

Vermoedelijke opstelling PSV: Isaksson, Manolev, Rodriguez, Salcido, Pieters; Afellay, Bakkal, Engelaar; Lazovic, Reis, Dzsudzsak.
Als het klopt zijn het zorgelijke cijfers:
9,3 miljoen winst
-10 miljoen parkeerterrein (moet volgens mij 5 miljoen zijn)
-10 miljoen CL (zelfs 15 tot 20 miljoen als PSV de enige Nederlandse deelnemer was, dat weet ik niet meer)

Dan zou je op een negatief operationeel resultaat uitkomen van 10 of 20 miljoen. En dit jaar is met de EL niet veel beter.

Tevens snap ik de lof voor Reker niet. Hij moest en zou met alle geweld en met heel veel bokkesprongen Stevens hebben zonder voor een goede organisatie rondom het eerste elftal te zorgen. Ook het verlies van dit seizoen kan op zijn conto geschreven worden en dan is je EV dus in twee seizoenen weer op en kun je opnieuw beginnen.

Harm

Bericht door Harm » do dec 03, 2009 12:33 pm

'Real wil Dzsudzsak in winterstop'
Volgens de Spaanse krant Marca is Balasz Dzsudzsak in beeld bij Real Madrid. Dat meldt de krant op haar voorpagina. Real Madrid zou in de winterstop versterking willen halen. Een van die posities is de linksbuitenpositie die na het vertrek van Arjen Robben beter ingevuld moet worden. Daarvoor zou Dzsudzsak nu in beeld zijn gekomen.
psv.netwerk.to

Voor wat het waard is.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 03, 2009 12:40 pm

Onzin natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » do dec 03, 2009 12:41 pm

Ware het niet dat je van Madrid alles kunt verwachten :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 03, 2009 12:42 pm

De laatste aankopen waren spelers die al top waren. Dan gaan ze echt, nu het "slecht" zou gaan, Doedzak kopen hoor. Hij zou overigens ook stom zijn om te gaan. Al zou ik wel gaan als ik hem was :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do dec 03, 2009 12:45 pm

Waarom zou het niet kunnen. Dudzak is gewoon een enorm goede voetballer die het iedere week bij PSV laat zien.

Hij scoort beslissende goals, en zijn voorzetten zijn echt steengoed.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 03, 2009 12:53 pm

Omdat Dudzak nog niet goed genoeg is. Denk je nou echt dat hij een Raul, Higuain, Ruudje, Benzema ofzo op de bank kan houden? Nee dus..
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do dec 03, 2009 1:01 pm

Denk dat het onzin is, dat hoop ik althans voor Real. Dsudszak doet het leuk, maar is natuurlijk geen europese top. Zou wel een aderlating voor PSV zijn trouwens.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 03, 2009 2:42 pm

Mwah, bij PSV zouden ze een gat in de lucht springen. Eindelijk een grote transfer.

Plaats reactie