N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jan 14, 2009 7:44 pm

El Clavo schreef:
NEC had al een vervanger voor Wisgerhof op het oog, maar volgens technisch directeur Carlos Aalbers wordt het lastig om de betreffende speler al deze winterse transferperiode binnen te halen. "Het perspectief was heel goed, maar de situatie van die speler is plots totaal veranderd", aldus het bestuurslid van de Nijmegenaren.
Ze wilden Wielaert? :drecul.gif:
Luyckx... (of hoe schrijf je dat?)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 14, 2009 8:00 pm

Benji schreef:Voetbalzone:

Wisgerhof bevestigt overgang naar FC Twente
Geschreven op woensdag, 14 januari om 17:25
Wisgerhof speelt met onmiddellijke ingang voor FC Twente. De (ex-) aanvoerder van NEC tekent een contract van drieënhalf jaar, zo meldt Omroep Gelderland. Donderdag staat de verdediger uit Wageningen al op het trainingsveld in Enschede.

Vanavond moet hij nog een medische keuring ondergaan. "Dat is geen probleem. Ik ben fit", aldus Wisgerhof in een reactie aan de Gelderse omroep. De mandekker kon deze kans niet laten lopen. "Ik heb heel lang getwijfeld. Eigenlijk wilde ik bij NEC blijven. Het afgelopen seizoen en ook dit jaar is zo mooi. Maar ik ben 29 jaar en Twente is een stapje omhoog. Dit is denk ik mijn laatste kans daarop."

Wisgerhof verlengde afgelopen voorjaar zijn contract met NEC tot medio 2012. Hij liet daarin wel een clausule opnemen waardoor hij voor een gelimiteerde transfersom, van circa 750.000 euro, uit Nijmegen kan vertrekken. Afgelopen zomer hadden de Tukkers al belangstelling voor de voormalig speler van Vitesse, maar toen ging de overgang van Robbie Wielaert naar Ajax niet door.

NEC had al een vervanger voor Wisgerhof op het oog, maar volgens technisch directeur Carlos Aalbers wordt het lastig om de betreffende speler al deze winterse transferperiode binnen te halen. "Het perspectief was heel goed, maar de situatie van die speler is plots totaal veranderd", aldus het bestuurslid van de Nijmegenaren.
Tja, die trein komt maar één keer voorbij.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo jan 14, 2009 8:17 pm

als ook Been vertrekt zakt het daar als een pudding in elkaar. Leuk voor Ajax hebben ze een makkie daar... :ajaxscarf.gif:

Maar wel zonde dat weer een club in de subtop, opeens je trainer (fictief he) en 1 van je speel bepalende spelers zien vertrekken.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jan 14, 2009 10:02 pm

Mooi van Wisgerhof. Komt Ajax niet slecht uit! Geen topper, maar wel hún topper.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do jan 15, 2009 7:07 am

Je wilt toch niet zeggen dat onzz aller AJAX dat nodig heeft, Dominee? :hypocrite.gif:

Wisgerhof: "Ik blijf voor altijd NEC’er"
Door: JJ | Gepubliceerd: Gisteren 21:04

Peter Wisgerhof is definitief vertrokken bij NEC. De ex-aanvoerder van de Nijmeegse club heeft de medische keuring bij FC Twente doorstaan. Er zijn geen vreemde zaken geconstateerd waardoor niets een overgang meer in de weg staat. Wisgerhof is een Tukker.

ForzaNEC.nl sprak met de speler vlak na de keuring. De beslissing om NEC te verlaten was zonder meer de moeilijkste van zijn voetbalcarrière, zo geeft hij aan. ''De eerste interesse van Twente kwam al in de zomer,'' aldus Wisgerhof. ''Toen vervolgens deze winter Ajax zich meldde voor Robbie Wielaert kwamen m’n ploeggenoten al plagend naar me toe tijdens het trainingskamp op Marbella, met de vraag of ik al getekend had.''

Afbeelding

Een vooruitziende blik van zijn collega’s, zo bleek deze week. ''Vanaf maandag is het allemaal gaan lopen. ’s Avonds heb ik met trainer Steve McClaren gesproken en ik heb zeer frequent contact gehad met Mario Been. Hem heb ik echt om zijn mening gevraagd.'' De NEC-trainer adviseerde hem, met een knipoog weliswaar, in Nijmegen te blijven maar gaf tevens aan dat een vertrek logisch zou zijn als hij zich financieel en positioneel zou kunnen verbeteren.

Dat was het geval, zo bleek al snel. De gelimiteerde transfersom maakte onderhandelingen tussen NEC en FC Twente overbodig en club en speler waren er ook snel uit. Met pijn in het hart is 'mister NEC' vertokken uit zijn thuisbasis, De Goffert. ''NEC is en blijft mijn club en ik zal ook altijd naar wedstrijden komen kijken, zolang ik zelf niet hoef te spelen.''

Vragend naar zijn mooiste NEC-moment levert twijfel op, zoals bij iedereen het geval is na het schitterende jaar 2008. ''Het halen van Europees voetbal met Been en de wedstrijden tegen Boekarest en Udinese staan bovenaan. En als ik er één moet kiezen, dan toch de uitwedstrijd in Roemenië.''

Afbeelding

Zijn debuut voor Twente zal hij komend weekend al maken, en wel tegen NEC’s aartsrivaal Vitesse. ''Uiteraard zal ik er alles aan blijven doen om van hun te winnen. Dat zal voor mij altijd een derby blijven.''

Tot slot gaf Peter aan iedereen bij NEC te willen bedanken. ''Dat geldt voor alle supporters en medewerkers van de club. Ik weet niet in welke hoedanigheid, maar ik kom zeker terug hier. Ik ben en blijf een echte NEC’er,'' aldus een tevreden maar geëmotioneerde Wisgerhof.

Het team van ForzaNEC.nl wil Peter graag bedanken voor zijn fantastische inzet bij NEC, de afgelopen 8,5 jaar. Uiteraard wensen wij hem veel succes met zijn verdere loopbaan en ook voor ons zal hij altijd een echte NEC’er blijven!

Bron: http://www.forzanec.nl/

:sad.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 15, 2009 7:15 am

En vandaag ook nog...?? :sad.gif:

Ruim baan voor Mario Been
Door WIETSE DIJKSTRA

ROTTERDAM - Feyenoord wil Mario Been met onmiddellijke ingang als trainer-coach binnenhalen. Als de huidige trainer van NEC toehapt en de Rotterdamse club tot een akkoord komt met diens Nijmeegse club, is Been de opvolger van Gertjan Verbeek in de Kuip.

Afbeelding
Mario Been. FOTO PICS UNITED

,,Maar ik heb nog geen enkel contact gehad met iemand van Feyenoord,’’ zei Been gisteravond laat.

Been, oud-speler en ex-assistent-trainer van Feyenoord, staat bovenaan de verlanglijst van de club. Hij verlengde onlangs zijn contract bij NEC, waardoor de Nijmeegse club een hogere afkoopsom krijgt bij zijn vertrek. Deze bedraagt nu een kleine 750.000 euro.

,,Deze kans mag niemand Mario Been ontnemen,’’ zegt Youssef El-Akchaoui, verdediger en boegbeeld van NEC. ,,Het is een simpele optelsom. Hij is dé kandidaat. Hij heeft daar gespeeld, hij heeft er als trainer gewerkt, hij komt uit Rotterdam en de supporters willen hem. Voor NEC zou het verschrikkelijk jammer zijn, maar hij verdient die job wel.’’

Volgens El-Akchaoui is Been ook veruit de beste oplossing voor Feyenoord. ,,Niemand moet zeuren over te weinig ervaring. Hij heeft overal succes. Toen hij bij Excelsior begon, werd hij kampioen. Bij NEC raakte hij vorig seizoen zeven basisspelers kwijt. Maar na twee seizoenen staan we achtste in de eredivisie, we zitten nog in de beker en we zitten na de winter nog in de UEFA Cup. De feiten liegen niet. Hij heeft het ook in Nijmegen gewoon fantastisch gedaan. Eigenlijk hadden wij al gedacht dat hij een half jaar geleden voordat Verbeek kwam, de trainer van Feyenoord zou worden.’’

Gertjan Verbeek heeft het na die komst in de afgelopen zomer maar een half jaar volgehouden in de Kuip. Hij is door de club per vandaag op non actief gesteld, nadat hij gistermiddag zelf aan de directie had gemeld dat het zo niet langer kon. Technisch directeur Peter Bosz en assistent Wim Jansen toonden zich solidair en stapten op. De andere assistent, Leon Vlemmings, blijft aan en zit morgen tegen SC Heerenveen op de bank als interim-hoofdtrainer.

Verbeek stapte gisterochtend om half twaalf van het trainingsveld, diep teleurgesteld in zijn ongeïnteresseerde spelergroep. De hoop op een goede tweede competitiehelft - die hij nog had na de evaluatiegesprekken die Bosz met de spelers had gevoerd na het trainingskamp in Turkije - werd die ochtend de grond in geboord.

,,Er zijn wat dingen voorgevallen in de afgelopen twee, drie dagen die mijn gevoel hebben doen kantelen,’’ sprak Verbeek. ,,De teleurstellende training van vanochtend heeft mijn twijfels weggenomen. Ik geloof dat het uitgewerkt is. Zo eerlijk moet ik naar mezelf en de club toe zijn. Dat is jammer. Feyenoord is een geweldige club en ik had een goede relatie met mijn technische staf. Ook met de directie was de relatie heel open, ook in de laatste 24 uur. Dat kan ik helaas niet zeggen van mijn spelersgroep. Ik denk dat ze zichzelf heel erg tekort doen en hebben gedaan. Ik hoop dat deze ommekeer een positief effect heeft op de uitslagen.’’

Sinds begin deze week rommelde het in de Kuip. Namens de spelersgroep had Kevin Hofland maandag al aan president-commissaris Dick van Well laten weten dat het zo niet langer ging. De boodschap dat Verbeek beter kon vertrekken, werd door de gevestigde orde gisteren nog eens herhaald aan de directie, toen Bosz opperde om toch samen verder te gaan.

,,Na de nieuwjaarsreceptie zijn er dingen besproken waardoor er bij mij grote twijfel is ontstaan over de voorzetting van de samenwerking,’’ aldus Verbeek. ,,Die is bevestigd toen ik vanmorgen het veld opkwam. Hoe? Door de manier waarop spelers je niet aankijken. Er was ineens een omslag.’’

Het nieuws over het vertrek van Verbeek lag na de lunch al op straat. Na urenlang overleg kwamen de betrokkenen - nadat ook de volledige raad van commissarissen (rvc) een plaatsje achterin de perszaal had gevonden - pas tegen acht uur s avonds met een officiële verklaring.

Van Well en consorten keken algemeen directeur Eric Gudde letterlijk op de vingers toen hij bekendmaakte waarom Verbeek is ontslagen. De trainer is formeel op non-actief gezet en krijgt een jaarsalaris mee, een bedrag dat door een sponsor wordt betaald.

Amper 24 uur nadat hij in zijn nieuwjaarstoespraak had gezegd dat 2009 ‘het jaar van het herstel diende te worden’, moest Gudde door het stof. ,,Kort na de middag heeft Gertjan mij aangegeven dat er sprake was van een onwerkbare situatie,’’ sprak de algemeen directeur, die altijd pal achter zijn trainer heeft gestaan.

,,We hebben een paar uur bij elkaar gezeten om te kijken of er nog een ultieme oplossing was. Uiteindelijk is er maar één onvermijdelijke eindconclusie. Die luidt dat de chemie tussen de trainer en de spelersgroep tot het minimum is gedaald. Ik heb moeten zeggen ‘Gertjan, vanaf morgen ga ik jou op non-actief stellen’. Ik heb daar veel moeite mee. Gertjan kreeg hier nooit een eerlijke kans. In het begin was er een enkeling die twijfelde. Maar die groep is aangegroeid, ondanks alle energie die we erin hebben gestopt en de gesprekken die we hebben gevoerd. Het spijt me buitengewoon dat onze wegen zich scheiden.’’

Gudde sprak van een ‘onthoofding’ van de technische staf. Ook Bosz en assistent-trainer Wim Jansen zijn weg. ,,Jansen heeft gezegd: ‘Jullie konden als directie in deze situatie geen andere beslissing nemen’. Maar hij heeft daar wel direct aan gekoppeld: ‘Als dit de conclusie gaat worden, dan ben ik weg’. Vervolgens heb ik gesproken met Leon Vlemmings. Hij heeft zich na ruggespraak met Gertjan en Peter bereid verklaard om de honneurs waar te nemen.’’

Bosz: ,,Wat bij mij overheerst is enorme teleurstelling. De twaalfde plaats is Feyenoord onwaardig. Dat neemt niet weg dat ik meen dat de koers die we hebben ingezet, de juiste is. Ik adviseer de club om daaraan vast te houden. Zelf vond ik dat voor mij daarin geen rol meer was weggelegd. Gertjan was de man om deze klus te klaren. Op het moment dat het niet meer gaat met de spelers, vind ik dat ik ook mijn conclusies moet trekken.’’

Na de persconferentie spraken Verbeek en Gudde boze supporters voor het Maasgebouw toe. Gudde werd uitgejouwd, Verbeek kreeg een ovationeel applaus.

Bron: http://www.sportwereld.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 15, 2009 7:27 am

Mario Been nog niet gebeld
don. 15 januari 2009

Vandaag in de Gelderlander

Mario Been nog niet gebeld
Trainer NEC staat voor lastige beslissing als grote liefde belt.

Hij beleefde volgens ei­gen zeggen „een van de minder leuke dagen uit mijn leven.” NEC- trainer Mario Been verloor gisteren eerst Peter Wisgerhof aan FC Twente. Niet veel later werd hij geconfronteerd met de ontslaggolf bij Feyenoord, waardoor iedereen er onmiddellijk van uitging dat Been per direct de plaats van de vertrokken trainer Gertjan Ver­beek zou innemen.

„Daar hoef ik helemaal niet over na te denken, omdat niemand van Feyenoord mij tot nu toe bena­derd heeft”, verzuchtte Been. In een verloren uurtje had hij het aantal spelers dat de deur van het Goffertsstadion achter zich had dichtgeslagen in het afgelopen an­derhalf jaar nog maar eens op een rijtje gezet. Brett Holman, Krisz­tian Vadocz, Kevin Bobson, Jere­main Lens, Jonas Olsson, Muslu Nalbantoglu en dan gisteren ook nog eens Peter Wisgerhof. „Heb ik met die namen nog eens een op­stelling gemaakt. Goh, dacht ik. Met die jongens erbij hadden we niet misstaan bij de eerste drie.”

De realiteit is echter dat Been zijn beste spelers constant ziet vertrek­ken. „Die jongens neem ik niets kwalijk. Ik gun het Peter bijvoor­beeld absoluut. Zeg altijd tegen mijn spelers dat ze hun top moe­ten zoeken. Maar voor een trainer is het wel frustrerend als je ze daar­door steeds kwijtraakt.”

En daarom is het niet onlogisch om te veronderstellen dat Been ook een keer vertrekt. Misschien vandaag al. Naar zijn grote liefde Feyenoord. Wat zal hij antwoor­den als het telefoontje uit De Kuip eindelijk komt. „ Joh, eerlijk. Ik weet het echt even niet”, klinkt de Rotterdammer allesbehalve vro­lijk. „ Ik heb me vandaag gericht op Ajax. Met Ron (De Groot, zijn as­sistent, red.) gesproken over de op­stelling. Wie vervangt Peter achter­in. Wie maken we aanvoerder. Dat houdt me nu bezig.” En hij zucht nog maar eens. Dieper dan aan het begin van het gesprek.

NEC raakt zijn boegbeeld kwijt aan FC Twente
don. 15 januari 2009

Vandaag in de Gelderlander

NEC raakt zijn boegbeeld kwijt aan FC Twente
PeterWisgerhof speelt de komende 3,5 jaar bij FC Twente.

Peter Wisgerhof voet­balt de komende 3,5 jaar voor FC Twente. De 29- jarige verdediger, die ruim acht seizoenen voor NEC uitkwam, maakt overmorgen in de thuiswedstrijd tegen Vitesse al zijn debuut voor zijn nieuwe werkge­ver. „Ik heb tot op het laatste moment gevoelens van twijfel gekend, maar eigenlijk moest dit zo aflo­pen”, vertelde de vertrekkende NEC- captain gisteravond. „ Ik ben nu wel blij dat de kogel door de kerk is.”

Wisgerhof gaat er bij FC Twente duidelijk op vooruit, zowel spor­tief als financieel. „ De afwikkeling van de financiën heb ik overgela­ten aan mijn zaakwaarnemer Edwin Olde Riekerink. Zelf heb ik vanmiddag gesproken met de trai­ner (Steve McLaren, red.). Hij gaf aan dat ik vanaf het begin de eer­ste keus was om Robbie Wielaert op te volgen. Daar spreekt veel ver­trouwen uit.”

De Wageninger komt in Enschede een paar oude bekenden tegen. Op de eerste plaats de oud-NEC’ers Romano Denneboom en Youssouf Hersi. Maar ook met Cees Lok, de coach van Jong FC Twente, heeft Wisgerhof in het verleden nauw samengewerkt. „ Ik had een prima verstandhouding met Cees toen hij trainer was van NEC. Ik vond het erg jammer dat hij zo plotse­ling vertrok, temeer omdat wij er op dat moment zo goed voorston­den. Maar het heeft geen afbreuk gedaan aan onze verhouding. Ik denk zelfs dat hij een goed woord­je voor me heeft gedaan bij de lei­ding van Twente.”

Technisch directeur Carlos Aalbers van NEC reageerde gisteren teleur­gesteld op het vertrek van Wisger­hof. „Erg spijtig. We raken niet al­leen een heel goede speler maar ook een boegbeeld kwijt.” Het lijkt erop dat wij de tol van ons succes betalen”, verzuchtte Aalbers, mede naar aanleiding van de speculaties over een mogelijk vertrek van trainer Mario Been naar Feyenoord.

„Voor zover ik weet is er nog geen contact ge­weest tussen Feyenoord en Been, maar het zou niet onlogische zijn. Ik weet niet hoe Mario zal reage­ren als zij bij hem aankloppen. Maar het is bekend dat Feyenoord diep in zijn hart zit. Voor NEC zou het echter een zware aderla­ting zijn. Wij vinden Mario een uitstekende trainer. Niet voor niets hebben wij kort geleden zijn con­tract met drie jaar verlengd.”

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jan 15, 2009 10:20 am

Ramona schreef:Je wilt toch niet zeggen dat onzz aller AJAX dat nodig heeft, Dominee? :hypocrite.gif:
Zeker wel! NEC is een goede en taaie tegenstander, voornamelijk doordat Been het tactisch goed heeft staan.

Is die Wisgerhof trouwens niet ooit opgeleid door Vitesse? Staat mij iets van bij op een of andere manier.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 15, 2009 10:22 am

De Dominee schreef:
Ramona schreef:Je wilt toch niet zeggen dat onzz aller AJAX dat nodig heeft, Dominee? :hypocrite.gif:
Zeker wel! NEC is een goede en taaie tegenstander, voornamelijk doordat Been het tactisch goed heeft staan.

Is die Wisgerhof trouwens niet ooit opgeleid door Vitesse? Staat mij iets van bij op een of andere manier.
Wisgerhof heeft net als Pothuizen, van Beukering bij Vitesse gespeeld ja... maar ze zijn verstandig geweest en de overstap gemaakt naar DE club van Gelderland. :-)

En nu is Wisgerhof (helaas) verstandig om nog een stappie hogerop te doen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jan 15, 2009 10:23 am

Beetje raar dat hij dan Mr. NEC is en het de volgende quote afgeeft:
Zijn debuut voor Twente zal hij komend weekend al maken, en wel tegen NEC’s aartsrivaal Vitesse. ''Uiteraard zal ik er alles aan blijven doen om van hun te winnen. Dat zal voor mij altijd een derby blijven.''
Vreemd. Maar goed.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 15, 2009 10:25 am

Omdat hij 8.5 jaar bij NEC heeft gebald en niets meer heeft met Vitesse... bijvoorbeeld?

Ramona

Bericht door Ramona » do jan 15, 2009 10:25 am

De Dominee schreef:

Mee eens hoor...ik zie AJAX echt niet met 2 vingers in de neus winnen, zoals velen hier zeggen...maar ja...hoe de spelers er zondag voorstaan? AJAX goed iig met Wielaert...hij zal wel een daverend applaus krijgen in de Goffert vermoed ik...

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 15, 2009 10:27 am

banjavi schreef:Omdat hij 8.5 jaar bij NEC heeft gebald en niets meer heeft met Vitesse... bijvoorbeeld?
De wedstrijd tegen Vitesse is uiteraard alleen een derby als je voor NEC speelt.

Ach, voetballers... :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 15, 2009 10:30 am

Ach... zo voelt dat nou eenmaal voor hem.

Wouter

Bericht door Wouter » do jan 15, 2009 10:38 am

Hij wil vooral een beetje stoer doen tegenover het eigen publiek, volgens mij. Een Pothuizen-gevalletje.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 15, 2009 10:39 am

Doet iedere voetballer die weggaat bij "zijn" club... zo abnormaal is dat niet.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jan 15, 2009 8:05 pm

NEC grijpt naast Luijckx en denkt aan Niemeyer
NEC heeft tevergeefs een poging gewaagd Kees Luijckx los te weken bij AZ. De verdediger is door de blessures van Hector Moreno en Niklas Moisander plots basisspeler in Alkmaar, waardoor de ploeg hem niet laat vertrekken.

Luijckx zat gedurende de eerste competitiehelft veelvuldig op de bank, maar kwam na de langdurige blessure van Moreno weer in beeld. De jeugdinternational pakte zijn kans in het hart van de defensie, naast Moisander maar ook de Finse verdediger raakte zwaar geblesseerd, en is maanden uitgeschakeld.

Omdat ook Jaliens de afgelopen maanden sukkelde met een blessure is een transfer van Luijckx onbespreekbaar. De club uit Nijmegen wilde de voormalig speler van Excelsior aan de selectie toevoegen, als vervanger van de aan FC Twente verkochte Peter Wisgerhof, weet Omroep Gelderland.

Nu de komst van Luijckx naar Nijmegen van de baan is richt de club zich op andere kandidaten. Één van hen is oud-FC Twente speler Peter Niemeyer. De Duitser staat momenteel onder contract bij Werder Bremen, maar is daar geen basisspeler.
voetbalprimeur.nl

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 16, 2009 6:53 am

Dankwoord Peter Wisgerhof
Uitgegeven op 15 januari 2009 16:07

Beste N.E.C. supporters,

Heel graag wil ik via deze weg iedereen ontzettend bedanken voor de prachtige tijd die ik bij N.E.C. heb gehad.

De afgelopen dagen zijn een soort emotionele achtbaan voor me geweest. De benadering door FC Twente, het vooruitzicht wat ze me boden, de afwegingen die ik moest maken; alles gebeurde binnen een paar dagen.

Afbeelding

Ik heb op internet gelezen dat mensen dachten dat de financiële verbetering de doorslag zou hebben gegeven. Dit klopt niet. In dat geval had ik afgelopen zomer ook voor FC Groningen kunnen kiezen. Dat heb ik niet gedaan omdat ik dat sportief gezien geen directe verbetering vond ten opzichte van N.E.C. In mijn ogen is dat nu, met de keuze voor FC Twente, absoluut wel het geval. Ik hoef er niet om te liegen: Financieel gezien maak ik nu een sprong voorwaarts, maar sportief gezien zeker ook. Dat is doorslaggevend geweest.

Vandaag ben ik dus voor het eerst in 8,5 jaar niet naar N.E.C. gereden om te gaan trainen. Ik zat in de auto en er gingen zoveel gedachtes door me heen. Zo’n lange tijd bij een club, bij mijn club, het voelt heel vreemd. Tegelijkertijd is het ook allemaal nieuw en spannend. Ik weet nu al dat vrijdag 3 april één van de moeilijkste dagen uit mijn leven zal worden want dan kom ik terug om een wedstrijd te spelen in een ander shirt.

Heel binnenkort volgt mijn officiële afscheid, maar voor nu alvast: Bedankt voor alle momenten, voor de spandoeken, voor het scanderen en zingen van mijn naam, voor alles!

Peter Wisgerhof

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

:sad.gif: :worshippy.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 16, 2009 6:58 am

Been praat op supportersavond nauwelijks over toekomst
Door: Kevin | Gepubliceerd: Gisteren 21:04 | Laatst bewerkt: Gisteren 22:59

De Eendracht puilde donderdag uit voor de NEC Supportersavond. Waar normaal de helft van de stoelen ongevuld blijft, stonden nu supporters buiten de zaal te wachten.

Mario Been trapte af. Allereerst over het vertrek van Peter Wisgerhof. Een groot gemis voor het team. Zijn vervanger voor Ajax verklapte hij wel: Patrick Pothuizen start aanstaande zondag. De aanvoerdersband wordt overgenomen door Youssef El-Akchaoui.

Uiteraard ging Been ook in op de situatie van Feyenoord, maar erg veel wist hij niet te vertellen. ''Ik heb nog niks van Feyenoord gehoord, dus er speelt niks. Als ze zouden komen, weet ik echt niet wat ik zou doen. Ik kan u wel zeggen dat ik inmiddels buikpijn van alle rumoer heb.'' Been liet verder weten op dit moment weinig over de situatie te willen vertellen.

Geld maar één keer uitgeven
De coach, met technisch directeur Carlos Aalbers aan zijn zijde, liet weten voorzichtig te zijn met het transferbudget. ''We kunnen het geld maar één keer uitgeven en zijn niet in de positie gekke dingen te doen.'' Kees Luijckx komt voorlopig niet naar NEC. De verdediger, die ook als middenvelder uit de voeten kan, mag onder geen beding weg uit Alkmaar op het moment. ''Een eventuele versterking moet absolute meerwaarde hebben,'' voegde Carlos Aalbers toe.

De coach vervolgde over de positie centraal achterin. ''Het is bovendien erg jammer dat Mark Otten op dit moment geblesseerd is, die kan daar natuurlijk ook perfect uit de voeten.'' In een later stadium leek Been zich te verspreken over de interesse in Peter Niemeyer. Er blijkt interesse te zijn in de speler van Werder Bremen.

Carlos Aalbers nam de microfoon van Been over. Hij sprak onder andere over de huidige selectie en beoogde spelers. ''Dennis Rommedahl wil graag naar NEC, en wij willen hem. Ik heb de indruk dat Ajax pas na zondag wil praten over een eventuele verhuur.'' Rondom de transfer van Peter Wisgerhof is ook gesproken over een definitieve overgang van Ramon Zomer naar Nijmegen. NEC zal komende weken verder praten met Twente-voorzitter Joop Munsterman over deze situatie. Ook met Dani Fernandez is gesproken, maar dat is een ingewikkelder verhaal. De Spanjaard is nog steeds in het bezit van de investeerder.

Nieuw stadion
Er is ook gepraat over het nieuwe stadion. Eind dit jaar moet de financiering rond zijn. Naar schatting moet het stadion, dat door de gemeente en met subsidies wordt betaald, 70 miljoen euro kosten. Het stadion zou in augustus 2011 al speelklaar moeten zijn.

Ook HSV-NEC aan bod. Maandag start de kaartverkoop. In totaal zijn er ruim 1000 extra uitkaarten aangevraagd. Mocht de vraag groter zijn dan het aanbod kaarten, dan hoopt NEC het uitvak te kunnen uitbreiden. NEC is dan wel afhankelijk van HSV dat eerst afwacht hoe groot de belangstelling van haar eigen thuispubliek is.

Een wedstrijd die dichterbij is, is Vitesse-NEC. Jan Bluyssen liet weten dat er nog zo'n 40 kaarten over zijn. Supporters die maandag helaas misgrepen, kunnen zich nog bij NEC melden.

Bron: http://www.forzanec.nl/

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 8:42 am

''Ik heb nog niks van Feyenoord gehoord, dus er speelt niks. Als ze zouden komen, weet ik echt niet wat ik zou doen.''
Heus wel, dan is hij weg. Hij gaat nog kruipend naar de Kuip.

Ik zag Been gisteravond in het Sportjournaal. Uit alles bleek dat hij staat te springen om de overstap te maken. Hij had aan alle speculaties een einde kunnen maken en kunnen zeggen dat hij het niet kon maken om op dit moment te vertrekken bij NEC. Dat deed hij dus niet.

Ramona

Bericht door Ramona » vr jan 16, 2009 8:53 am

joey schreef:
''Ik heb nog niks van Feyenoord gehoord, dus er speelt niks. Als ze zouden komen, weet ik echt niet wat ik zou doen.''
Heus wel, dan is hij weg. Hij gaat nog kruipend naar de Kuip.

Ik zag Been gisteravond in het Sportjournaal. Uit alles bleek dat hij staat te springen om de overstap te maken. Hij had aan alle speculaties een einde kunnen maken en kunnen zeggen dat hij het niet kon maken om op dit moment te vertrekken bij NEC. Dat deed hij dus niet.

Ik vrees 't ook...
Hopelijk komt-ie zijn woorden na en blijft hij iig dit seizoen... :eusa_pray.gif: :eusa_pray.gif: :eusa_pray.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 9:04 am

Het lijkt me sterk, Ramona. Hoe sneu ik dat ook vind voor NEC.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jan 16, 2009 9:40 am

Als hij gaat, dan liever voor zondag.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr jan 16, 2009 10:36 am

Zondag is toch al een beroerde dag voor NEC... wat er ook gebeurd. Been maakt aan de speculaties geen eind. Ik zou het meer dan fatsoenlijk van hem vinden als hij tot de zomer blijft en dan vertrekt. Maarja... de kans is dan dat Feyenoord een ander aanstelt.

Ik vraag me af of Been deze prutsers van Feyenoord aan de gang krijgt. Ik denk het niet. Als Hofland en de Cler al niet willen luisteren naar Verbeek, dan ook niet naar Been, want die is (qua conditie) net zo streng.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jan 16, 2009 12:45 pm

"Je blijft toch wel bij ons, Mario?", vraagt een breedgeschouderde fan terwijl hij de NEC-trainer voor de zekerheid met twee grote handen bij de bovenarm pakt. Been grijnst. "Jongens, ik ben door niemand gebeld. Ik focus me op Ajax. Daar moeten we zondag van winnen," zegt de Rotterdammer die woensdagavond in zijn woonplaats Barendrecht het omgekeerde meemaakte. "Liet ik de hond uit en vroeg iedereen of ik naar Feyenoord kwam. Ik begon steeds sneller te lopen. Mijn Jack Russel kon het nauwelijks bijbenen. Ik geloof dat-ie twee keer over zijn eigen poten gepoept heeft."
Hahaha, mooie gozer die Mario.

Gesloten