PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
wimpey

Bericht door wimpey » za aug 23, 2008 3:30 pm

Baseman schreef:Huntelaar laten gaan was geen fout, daarin had PSV namelijk geen keuze. Huntelaar had (volkomen terecht) Kezman en VoH boven hem staan en hij wilde zijn eenjarige contract niet verlengen...dan houdt het snel op.

Of het laten vertrekken van Aissati een fout is kan nog niet gezegd worden, dat moet blijken na dit seizoen. Gezien het gebrek aan speeltijd zal PSV hem niet missen, alleen kan het wel zo zijn dat Ajax versterkt is. Maar ik moet eerst zien dat Aissati een basisspeler wordt en blijft bij Ajax. Talent heeft hij, maar dat alleen is niet voldoende.
Dus Ajax zou ook geen fout hebben gemaakt wanneer het destijds van Basten zou hebben laten vertrekken? We hadden immers Kieft. Men had Kluivert ook kunnen laten gaan, we hadden immers Kanu en Ronald de Boer.

PSV en eigen jeugd blijft een leuk verhaal: als je jongens als KJH en Aisatti geen perspectief biedt, gaan ze weg. Bij PSV keek en kijkt men blijkbaar liever naar vandaag dan naar morgen. Is prima, wanneer zulke talenten bij Ajax belanden, zul je ons niet horen klagen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 24, 2008 11:54 am

Amrabat: "Dit is Europese top"
Nordin Amrabat won zaterdag de Johan Cruijff Schaal met PSV. De aanvaller die deze zomer overkwam van VVV-Venlo heeft de afgelopen weken moeten wennen aan de oefenstof bij de landskampioen.

"In alles moet er een tandje bij, maar dat wist ik van tevoren. Dit is Europese top. Een voorbeeld? Nou, een positiespel gaat hier vaak heel scherp. Zeker in het begin had ik wel moeite om het te volgen. Tik-tik-tak, één keer raken", vertelde de spits aan Eindhovens Dagblad.

"Dan merk ik wel dat ik nog lang bij de amateurs heb gevoetbald en daar nog minder aan gewend ben", vervolgde Amrabat. "Alle andere jongens bij PSV spelen al jaren op hoog niveau, in het eerste elftal en in de opleiding. Maar goed, daar word ik alleen maar beter van."
voetbalprimeur.nl

Dat het niveau hoger ligt dan bij VVV, wil nog niet zeggen dat je bij Europese Top speelt, lijkt mij. ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

jabu

Bericht door jabu » zo aug 24, 2008 12:04 pm

Europese top. :smallgrin.gif: Ik hoop voor hem dat zijn moeder een videoband in de videorecorder gestopt heeft zodat hij zelf nog eens de finale van de supercup kan bekijken.

generaal

Bericht door generaal » zo aug 24, 2008 3:01 pm

wimpey schreef:
Baseman schreef:Huntelaar laten gaan was geen fout, daarin had PSV namelijk geen keuze. Huntelaar had (volkomen terecht) Kezman en VoH boven hem staan en hij wilde zijn eenjarige contract niet verlengen...dan houdt het snel op.

Of het laten vertrekken van Aissati een fout is kan nog niet gezegd worden, dat moet blijken na dit seizoen. Gezien het gebrek aan speeltijd zal PSV hem niet missen, alleen kan het wel zo zijn dat Ajax versterkt is. Maar ik moet eerst zien dat Aissati een basisspeler wordt en blijft bij Ajax. Talent heeft hij, maar dat alleen is niet voldoende.
Dus Ajax zou ook geen fout hebben gemaakt wanneer het destijds van Basten zou hebben laten vertrekken? We hadden immers Kieft. Men had Kluivert ook kunnen laten gaan, we hadden immers Kanu en Ronald de Boer.

PSV en eigen jeugd blijft een leuk verhaal: als je jongens als KJH en Aisatti geen perspectief biedt, gaan ze weg. Bij PSV keek en kijkt men blijkbaar liever naar vandaag dan naar morgen. Is prima, wanneer zulke talenten bij Ajax belanden, zul je ons niet horen klagen.
Je mist het punt volledig: Huntelaar wilde niet bijtekenen. Als Van Basten destijds nog één resterend contractjaar had, en niet bij wilde tekenen, dan zou ook hij ergens anders een ster zijn geworden.

jabu

Bericht door jabu » zo aug 24, 2008 3:50 pm

Hij wilde niet betekenen omdat PSV hem geen perspectief bood. Zou het dan ook geen fout geweest zijn als Ajax Van Basten en Kluivert geen perspectief had geboden?

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 25, 2008 5:56 am

generaal schreef: Je mist het punt volledig: Huntelaar wilde niet bijtekenen. Als Van Basten destijds nog één resterend contractjaar had, en niet bij wilde tekenen, dan zou ook hij ergens anders een ster zijn geworden.
Jij mist het punt volledig. KJH wilde weg omdat ie bij PSV geen speeltijd kreeg. Voor Aisatti geldt hetzelfde. Bij Aisatti zag je nog meer dan bij KJH destijds dat contractduur er niet toe doet. Het gaat om ontwikkelen en perspectief, iets dat PSV die jongens niet bood. En biedt.

Ik lees dat ene Rens van Eijsden een leuk defensief talent is bij PSV. Jij zult 'm kennen en dus kunnen bevestigen of ontkennen of hetgeen ik heb gelezen klopt. Komt ie aan spelen toe? Gezien de komst van Brechet, Maza (dure wisselspeler gezien z'n prijskaartje trouwens!) en Pieters lijkt me de kans gering. Maar niet getreurd, Ajax heeft nog een verdediger nodig, geloof ik. :smallgrin.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 25, 2008 6:21 am

wimpey schreef:KJH wilde weg omdat ie bij PSV geen speeltijd kreeg.
Wat volkomen logisch was gezien de 2 spelers die hij voor zich had staan. Perspectief was er voldoende voor Huntelaar, maar hij wilde alleen bijtekenen als Kezman of VOH verkocht werd. Een jaar uitlenen of een jaar minder speeltijd was geen optie voor hem, waardoor PSV hem wel moest verkopen.

Een talent behouden en daarom een belangrijke speler moeten verkopen is namelijk onzin.

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 25, 2008 4:26 pm

Baseman schreef: Een talent behouden en daarom een belangrijke speler moeten verkopen is namelijk onzin.
Kieft behouden en Van Basten verkopen dus. Ja, daar word je beter van. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 25, 2008 5:38 pm

Jabu schreef:Hij wilde niet betekenen omdat PSV hem geen perspectief bood.
Precies, hetzelfde verhaal als met Aissati: PSV wilde de transferrechten behouden maar had geen plannen met hem.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 25, 2008 10:52 pm

PSV: geen extra aanvaller meer

EINDHOVEN - Na lang zoeken heeft PSV in de persoon van Stef Nijland eindelijk de felbegeerde, nieuwe spits binnen.
,,De komst van Stef betekent dat er verder definitief géén nieuwe aanvaller zal worden aangetrokken,’’ zegt directeur Jan Reker van PSV. ,,Ik zeg niet dat er bij ons niets meer gebeurt op transfergebied, want indien er nog iemand vertrekt, moeten we wat doen. Op dit moment zijn er echter alleen wat clubs die Mika Väyrynen willen huren, maar wij willen hem alleen verkopen.’’

Reker bevestigt dat PSV Nijland in eerste instantie wilde contracteren om hem vervolgens direct een seizoen aan FC Groningen te verhuren. ,,Maar nadat grote namen als Milan Jovanovic en Mevlut Erding om de één of andere reden niet haalbaar bleken, hebben we besloten Stef nu al binnen te halen. Door hem nu al hier te hebben, kan Stef alvast wennen aan het niveau. PSV heeft hem niet gehaald om een jaar op de bank te zitten.’’
AD

Weten ze dat ook op PN. :666.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 26, 2008 6:49 am

joey schreef:Precies, hetzelfde verhaal als met Aissati: PSV wilde de transferrechten behouden maar had geen plannen met hem.
Of je luistert gewoon totaal niet naar wat anderen zeggen...
PSV had wel degelijk plannen met hem, maar Huntelaar wilde geen jaar wachten en hij wilde ook niet een jaar uitgeleend worden. Dat, samen met zijn aflopende contract, zorgde ervoor dat PSV hem wel moest verkopen.

Op dat moment een logische beslissing en ik ben er nog steeds niet rouwig om. Huntelaar is uiteindelijk bij Ajax terecht gekomen en PSV is 4 jaar op rij landskampioen geworden. Dat ligt natuurlijk niet aan Huntelaar, maar het geeft wel aan dat PSV Huntelaar niet mist.

PS: Huntelaar vergelijken met Van Basten is vrij onzinnig, alsof beiden even goed zijn :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 26, 2008 6:58 am

Ik luister wel, maar ik vind de vergelijking juist frappant. Hiddink zag het namelijk niet echt zitten in KJH. Net zoals de laatste trainers van PSV het niet echt zagen zitten in Aissati.
Ze wilden KJH houden voor het geval dat. Weer eens uitlenen en dan zagen ze wel.

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 26, 2008 7:01 am

Tuurlijk Joey...

999

Bericht door 999 » di aug 26, 2008 7:55 am

Aanklager bestudeert 'Amrabat'

ZEIST - UPDATE De wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal krijgt voor Nordin Amrabat mogelijk een vervelend staartje. De aanklager betaald voetbal bestudeert tv-beelden van de overtreding die de PSV'er beging op Nicky Hofs van Feyenoord.

"Vandaag wordt beslist of er een vooronderzoek komt", aldus een woordvoerder van de KNVB. Scheidsrechter Kevin Blom hield de kaarten op zak en heeft inmiddels in Zeist aangegeven het voorval niet te hebben waargenomen. Daardoor bestaat de mogelijkheid Amrabat alsnog te schorsen.
De T.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 26, 2008 7:58 am

Volkomen terecht!
I think I lost my fucking headache

jabu

Bericht door jabu » di aug 26, 2008 8:25 am

Baseman schreef:PSV had wel degelijk plannen met hem, maar Huntelaar wilde geen jaar wachten en hij wilde ook niet een jaar uitgeleend worden. Dat, samen met zijn aflopende contract, zorgde ervoor dat PSV hem wel moest verkopen.
Misschien had er bij moeten staan geen concrete plannen. Weer een jaartje verhuren komt bijna op hetzelfde neer als geen plannen. Als je dan een aflopend contract hebt is het logisch om dat niet te verlengen. Net zoals hij nu bij Ajax zijn contract niet zal gaan verlengen.

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 26, 2008 8:47 am

Jabu schreef:Misschien had er bij moeten staan geen concrete plannen.
Wat is concreet ?
Op dat moment had PSV wel degelijk plannen met Huntelaar, maar had men ook nog Kezman en VOH in de selectie. Men wilde wel een van beide spelers verkopen, maar niet dat seizoen. Huntelaar wilde echter niet wachten, wat zijn goed recht is.

PSV wilde wel, maar kon dat seizoen nog niet en Huntelaar eiste meer speeltijd, wat PSV nog niet kon beiden. Dankzij een nog eenjarig contract werd toen besloten om Huntelaar te verkopen, de beste oplossing voor beide partijen.
Ik zie het probleem dan ook niet.

De gang van zaken met Aissati is weinig vergelijkbaar.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 26, 2008 8:50 am

Kun je me even een linkje geven van een artikel waarin uiteengezet wordt welke (concrete) plannen PSV had met Huntelaar? Ik bedoel dan plannen die verder gaan dan: we lenen hem uit maar dan moet hij wel bijtekenen en wie weet ontwikkelt hij zich dan goed en krijgt hij ooit een kans?

Die jongen ging niet voor de lol naar AGOVV. Kunnen we kort over zijn.

Frank

Bericht door Frank » di aug 26, 2008 8:53 am

Dat is hetzelfde als aan jou vragen om een linkje te geven van alle dingen die jij zo zeker weet van PSV..... :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 26, 2008 8:58 am

Inderdaad Frank :biggthumpup.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 26, 2008 9:08 am

Ik vind het best, hoor. Die jongen kwam destijds uitgebreid in beeld in dat programma op TV over de Shell jeugdcompetitie, dus hield ik hem een beetje in de gaten. Ik weet nog dat hij debuteerde bij PSV. Hij was toen zo dun als een spriet. Na zijn debuut kreeg hij eigenlijk nooit kansen, iedereen ging voor. Ze leenden hem uit aan De Graafschap, dat ging mis en toen was het helemaal gedaan met het vertrouwen.
Uiteindelijk is hij naar AGOVV vertrokken. Liever dat dan bij PSV blijven. Dat zegt wel genoeg.

In deze topic kun je lezen hoe de PSV-supporters over KJH dachten op het moment dat hij nota bene al elders de ene goal na de andere erin schopte. Ze zagen het (meestal) nog steeds niet in hem zitten.

PSV heeft gewoon een inschattingsfout gemaakt. Is het zo moeilijk om dat toe te geven?

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 26, 2008 9:13 am

joey schreef:Is het zo moeilijk om dat toe te geven?
Is het zo moeilijk om degenen te geloven die er meer vanaf weten ?

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 26, 2008 9:20 am

Nee hoor. Overtuig me maar. Kom op met dan linkje.

Frank

Bericht door Frank » di aug 26, 2008 9:43 am

Het gaat mij niet om het feit dat ik niet zou willen toegeven dat PSV een misrekening gemaakt heeft met Huntelaar. Sterker nog, ik zou het zelf anders gedaan hebben.

Waar het mij om gaat is dat jij zelf allerlei dingen roept waarvoor je geen andere onderbouwing geeft dan (vrij vertaald) "dat kan toch iedereen weten" , terwijl Baseman maar met een linkje ter bewijs moet komen.

Een beetje zwak....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 26, 2008 9:44 am

Ik herinner het me zo. Ik zat in die tijd nog op PN en volgde die dingen wel.

Gesloten