N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mei 01, 2008 9:15 pm

Kolere... wat heeft NEC het latenl liggen vanavond... het wordt nog stressen zondag.
De reporter vond lens zo verschrikkelijk goed.... ik vond hem vrij arrogant... niet echt geweldig,maargoed.

Rode kaart weet ik wederom niet... was meer geel... heb mijn twijfels... maar NEC had af moeten maken.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr mei 02, 2008 6:23 am

Ik vond Lens ook goed, maar ben 't met je eens dat die reporter ongetwijfeld een bak kwijl naast zich had staan... Verder weer eens een wedstrijd van de gemiste kansen, al deed NEC niet zoveel meer die 2e helft...

Beukie was doorgebroken, in principe rood dus, maar ja...iemand die na 19 jaar afscheid neemt...tja...

NEC spaart Roda JC
Door: harold | Gepubliceerd: Gisteren 21:33

NEC heeft een flinke stap gezet in de richting van Europees voetbal. Na de 1-0 winst in Kerkrade op Roda JC gloort de finale van de play-offs met als inzet deelname aan het toernooi om de UEFA Cup.

Het duel in Kerkrade moest een kwartier voor tijd tijdelijk worden onderbroken. Scheidsrechter Nijhuis vond de stroom van kwetsende spreekkoren aan zijn adres toen genoeg. De Limburgse aanhang reageerde nadat publiekslieveling Ger Senden met rood van het veld was gestuurd. De onderbreking duurde maar kort, ruim tien minuten.

Afbeelding

NEC verdiende de winst in Kerkrade. De Nijmeegse club draait een krankzinnig seizoen. Eind januari vocht de ploeg van trainer Mario Been nog tegen degradatie. Dieptepunt was de bekeruitschakeling tegen FC Zwolle. De coach vroeg zich toen hardop af of de spelersgroep nog wel met hem verder wilde.

Vanaf dat moment was NEC vrijwel niet meer te verslaan. ,,Ook vóór de winterstop speelden we helemaal niet zo slecht, maar alles viel in januari, februari pas echt goed op zijn plaats,’’ zegt Been.

NEC speelde tegen Roda JC een verdienstelijke partij. Vooraf was Been daar niet helemaal gerust op. ,,De ploeg is heel erg ontspannen. In de competitie stond er veel druk op de ketel. Nu gaat het er heel losjes aan toe. Van de week op de training heb ik zo nu en dan de andere kant opgekeken, want de groep was alleen maar aan het dollen.’’

Grote man aan Nijmeegse kant was opnieuw Jeremain Lens, de tot bloei gekomen huurling van AZ. Van zijn acties ging doorlopend dreiging uit, zoals ook Van Beukering en Holman de achterste linie van Roda JC handenvol werk bezorgden. Zij maakten van Roda JC-NEC een bij vlagen aantrekkelijk gevecht.

De Limburgers hadden de kater van de verloren bekerfinale tegen Feyenoord weggespoeld. In het slecht bezette stadion, waar slechts 11.000 toeschouwers zaten, drieduizend minder dan de Limburgers die hun club afgelopen zondag naar Rotterdam achterna reisden, herpakte de formatie van trainer Raymond Atteveld zich behoorlijk. Al zag het daar in de openingsfase niet naar uit. Na zwak ingrijpen van Kah miste Sibum eerst nog een vrijwel niet te missen kans. Kort daarna was het wel raak. Holman dook na een goede actie van Van Beukering voor Kah op, omspeelde doelman Castro en schoot beheerst de 0-1 binnen.

Het luidde het einde in van Kah. Na ruim een half uur vond Atteveld het gestuntel van zijn centrale verdediger genoeg. Uitgerekend Ger Senden mocht de plek van Kah innemen. Dezelfde Senden die al via een heuse erewedstrijd afscheid heeft genomen van zijn club. Veel plezier beleefde ‘mister Roda’ niet aan zijn terugkeer. Kort na rust zond Nijhuis hem van het veld. Een terechte beslissing, want Senden torpedeerde Van Beukering op grove wijze.

Met een mannetje minder probeerde Roda JC van alles om nog een gelijkspel uit het vuur te slepen. Het hechte collectief van NEC liet het zo ver echter niet komen. Achterin hield routinier Pothuizen, vervanger van de geblesseerde Olsson, de zaak goed gesloten. Daarbij een handje geholpen door Roda JC zelf. Zodra het strafschopgebied in zicht kwam raakten de Limburgers het spoor bijster.

Bron: AD Sportwereld
Wisgerhof: NEC voelt onverslaanbaar
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 00:50

Peter Wisgerhof had gemengde gevoelens over de 1-0 overwinning van NEC bij Roda JC.

''We hadden de eerste helft eigenlijk vier of vijf goals moeten maken, dan was de thuiswedstrijd een formaliteit geweest. Nu baal ik toch een beetje, al is dit natuurlijk een goed resultaat. En thuis zijn we moeilijk te verslaan, we hebben het gevoel dat we onverslaanbaar zijn.''

Het staken van de wedstrijd vond de NEC-aanvoerder vervelend. ''Zij konden de organisatie opnieuw neerzetten en de wedstrijd bloedde daarna dood.''

Bron: Omroep Gelderland

Mario Been: we zijn er nog lang niet
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 00:48

Trainer Mario Been had genoten van het spel van NEC tegen Roda JC in de play-offs.

''In de fantastische eerste helft hadden we kunnen zorgen dat ze zondag in een zetel zouden zitten. Het had minimaal 0-3 kunnen staan. Nu blijft het nog steeds spannend. We zijn er nog lang niet.''

De succestrainer was niet boos. ''Nee, dat niet, maar we waren wel te gemakzuchtig in de afronding. We gingen teveel voor de eigen eer in plaats van af te spelen. Maar wel een compliment dat we zoveel kansen creëren.''

Bron: Omroep Gelderland
Sibum: "Bij rust had het 0-4 of 0-5 moeten staan"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 00:57

''Een gemiste kans. De bal werd licht van richting veranderd onderweg door Cheikh Tioté, maar die had ik natuurlijk moeten maken.'' Bas Sibum had na twee minuten NEC in Kerkrade al op een 0-1 kunnen, zo niet moeten brengen, nadat hij de bal op een presenteerblaadje kreeg toegespeeld van Brett Holman. Vier minuten later kwam NEC toch op voorsprong tegen uitgerekend de oude werkgever van Sibum, Roda JC.

''Met de rust moeten we met 0-4 of 0-5 voor staan. We lieten in de eerste helft heel mooi voetbal zien. We kregen echt honderd procent-kansen. Aan de tweede helft begonnen we niet goed. Roda JC had wel veel balbezit, maar kwam tot één schot op doel. Daarna lieten ze zich inzakken en vonden ze 0-1 blijkbaar een goed resultaat.''

Trainer Raymond Atteveld bevestigde de geschetste situatie. ''De onderbreking kwam ons niet verkeerd uit. Een aantal jongens zat er doorheen. We besloten echter om niet meer te gaan voor de gelijkmaker en zo het risico lopen de 0-2 te incasseren, maar om de zaak achterin dicht te gooien. We zetten nu alles op zondag. Daar is alles nog mogelijk.''

Achteraf gaf de oefenmeester van de Kerkraadse ploeg ook aan dat hij blij was dat de schade tot 0-1 beperkt was gebleven. ''Dat biedt tenminste nog perspectief voor de return.''

Bron: ELF

Geknipt en geplakt van: www.forzanec.nl

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mei 02, 2008 8:35 am

Dat moet geen maatstaf zijn hoor... als het echt rood was (wat m.i. niet het geval was) dan maakt het geen donder uit of het je eerste of je laatste wedstrijd na 19 jaar voetballen is. Na 19 jaar voetballen moet je toch wel weten dat zulk soort overtredingen rood opleveren.

En daarbij... als ze het niet eens zijn met de beslissing, kunnen ze toch in beroep?

Ramona

Bericht door Ramona » vr mei 02, 2008 8:49 am

Hij was doorgebroken...verder eens met je verhaal...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 02, 2008 9:49 am

Gefeli, Ramoon en banjavi. :biggthumpup.gif:

Wat een wederopstanding van NEC na de winterstop. Ongelofelijk. Europees voetbal zit er dik in.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mei 02, 2008 10:01 am

Dank je!!... Ik ben ook erg blij met dat wat er nu gebeurd in de mooiste stad van Gelderland en met de nummer 1 van Gelderland!

Maar Europees is nog lang hoor... nog 5 wedstrijden.
Ik hoop (mits NEC het zondag afmaakt) op Utrecht. Ik schat Utrecht minder hoog in dan Groningen en het voordeel is dat je dan eerst weer uit mag spelen.

Maar daarna wordt nog wel een dobber hoor... dan wordt het óf ajax óf twente. Twente ligt NEC gewoon niet op een of andere manier en ja... Ajax... mmm

Kortom... zo dik zit het er (nog) niet in, maar ze zijn op de goede weg.

Ramona

Bericht door Ramona » vr mei 02, 2008 10:41 am

Jöhnk schreef:Gefeli, Ramoon en banjavi. :biggthumpup.gif:

Wat een wederopstanding van NEC na de winterstop. Ongelofelijk. Europees voetbal zit er dik in.
Dank, Jöhnk... :koe.gif:

Verder leef ik maar van wedstrijd naar wedstrijd, hoge bomen enzo...
...en over het scenario van BanJovi wil ik nog helemaaaal niet nadenken...verdamme weer... :rules.gif:

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » vr mei 02, 2008 10:51 am

banjavi schreef:Dank je!!... Ik ben ook erg blij met dat wat er nu gebeurd in de mooiste stad van Gelderland en met de nummer 1 van Gelderland!

Ik hoop (mits NEC het zondag afmaakt) op Utrecht. Ik schat Utrecht minder hoog in dan Groningen en het voordeel is dat je dan eerst weer uit mag spelen.

Maar daarna wordt nog wel een dobber hoor... dan wordt het óf ajax óf twente. Twente ligt NEC gewoon niet op een of andere manier en ja... Ajax... mmm

??? Lijkt mij dat het NAC of Heerenveen wordt in de 3e ronde

Ramona

Bericht door Ramona » vr mei 02, 2008 1:59 pm

Ramona

Bericht door Ramona » za mei 03, 2008 7:31 am

Roda JC witheet, NEC ijskoud

door Harry Arts. vrijdag 02 mei 2008 | 02:57

Afbeelding
Jan-Paul Saeijs beklaagt zich bij de leiding, nadat het duel wordt stillegd. NEC-trainer Mario Been bekijkt het van een afstandje.foto Jurgen Mols/Pro Shots

KERKRADE - Roda JC beleeft een ware rampweek. Na de verloren bekerfinale tegen Feyenoord ging het gisteravond bij de start van de play-offs voor een UEFA Cup-ticket helemaal mis met de ploeg van coach Raymond Atteveld. NEC, heer en meester in Kerkrade, verzuimde echter de klus al na een duel te klaren: 0-1.

Het was bij vlagen gênant om te zien hoe Roda in eigen huis werd vernederd. De Limburgers werden zelfs door hun eigen aanhang uitgefloten. De gefrustreerde thuisploeg besloot daarop de botte bijl uit het foedraal te halen. Lange tijd met instemming van scheidsrechter Nijhuis.

Maar toen routinier Ger Senden kort na rust met gestrekt been Jhon van Beukering attaqueerde, was het zelfs de lankmoedige leidsman te gortig. Hij stuurde Senden van het veld, waarna bij de Limburgse fans de stoppen doorsloegen. Zij scholden Nijhuis (en zijn moeder) minutenlang de huid vol. Een kwartier voor tijd hield de arbiter het voor gezien en stuurde beide elftallen naar de kleedkamer. Pas na een kwartier bezinning en een zalvend woordje van Roda-directeur Kuijer waren de verhitte gemoederen op de tribunes enigszins gesust. De pauze had echter het laatste restje verzet bij de thuisclub gebroken, zodat NEC zondag vanuit een riante uitgangspositie aan de return kan beginnen.

In de Nijmeegse formatie ontbraken gisteravond twee vaste schakels: Jonas Olsson en Kevin Bobson. De Zweed, half april weggevallen met een spierblessure in het bovenbeen, heeft de training inmiddels hervat. Olsson bleek nog niet fit genoeg. Hij werd vervangen door Patrick Pothuizen.

Net als een kleine maand geleden, toen beide ploegen elkaar troffen in de reguliere competitie, moest ook Kevin Bobson verstek laten gaan. Zijn plaats werd andermaal ingenomen door Lorenzo Davids. Die drukte toen ongewild een flink stempel op de wedstrijd. Davids werd bij een 1-1 stand in het gezicht geraakt door Roda-speler Tioté, die rood kreeg. Met een mannetje meer trok NEC de winst vervolgens tamelijk eenvoudig naar zich toe (0-2).

In de reguliere competitie ontliepen Roda JC en NEC elkaar nauwelijks. In de eindrangschikking bedroeg het verschil slechts één puntje. Maar op het veld gaapte - in elk geval gisteravond - een enorme kloof tussen beide ploegen. Roda JC, met de verloren bekerfinale nog in de benen, werd vooral in de eerste helft van het kastje naar de muur gestuurd.

De Limburgers, slechts met één spits (Andres Oper), ontsnapten aan een monsterscore omdat de Nijmeegse voorwaartsen erg slordig met de kansen omsprongen.

NEC, al maanden in topvorm, verzuimde het gigantische krachtsverschil in cijfers uit te drukken. Een 0-5 ruststand had de verhoudingen prima weergegeven. In werkelijkheid bedroeg de marge halverwege slechts één doelpunt. Al na vijf minuten zette Brett Holman de bezoekers op 0-1 na een schitterende pass van Jhon van Beukering. Holman liet in de eerste helft nog drie opgelegde kansen liggen, net als Bas Sibum en Jeremain Lens. Na de rode kaart voor Senden kon NEC weinig meer gebeuren. Tot ergernis van trainer Mario Been liet zijn ploeg na de genadeklap uit te delen. De Nijmeegse ploeg leek het na rust wel mooi te vinden. Voor de thuiswedstrijd moet immers ook nog wat publiek getrokken worden.

Been weet waarom er geen euforie bij NEC is
door Danny van den Broek. vrijdag 02 mei 2008 | 03:08

Afbeelding
NEC'er Peter Wisgerhof (rechts) in duel met Anou Hadouir. Wisgerhof: "In de eerste helft speelden we fantastisch. Je kunt ons alleen verwijten dat we de kansen niet hebben afgemaakt."foto Jurgen Mols/Pro Shots

KERKRADE - Aan de gezichtsuitdrukkingen van NEC'ers was gisteravond niet te zien dat de ploeg een uitstekende start in de play-offs had gemaakt door Roda JC in de eerste wedstrijd van de dubbel thuis met 1-0 te kloppen. "Normaal zijn we ook erg blij met een overwinning," wist Mario Been. "Alleen ontbreekt nu de euforie, omdat we het hier al hadden kunnen afmaken.

Met die 1-0 hebben we onszelf tekort gedaan. We hadden er voor rust al vier, vijf kunnen maken. Dan had je zondag in een zetel gezeten. Nu zullen we nog vol aan de bak moeten."

Toch was de coach van NEC in de rust niet kwaad geworden op zijn spelers. "Been zei alleen maar: 'Wat moet ik zeggen', verklapte Peter Wisgerhof. Erg veel te klagen was er volgens de aanvoerder dan ook niet. "In de eerste helft speelden we fantastisch. Je kunt ons alleen verwijten dat we de kansen niet hebben afgemaakt. Maar dat gebeurt soms in het voetballen. Na rust was het een ander verhaal. Helemaal toen zij met tien man kwamen te staan. Speelden wij plotseling twintig tot dertig procent minder. Deden we alles net niet wat we voor rust wel deden."

Toen scheidsrechter Nijhuis het duel staakte vanwege de spreekkoren, kwamen beide ploegen voor het laatste kwartier nog wel het veld op, maar had Wisgerhof al snel in de gaten dat er weinig meer zou gebeuren. "Roda wilde niet meer. Dat zag je aan alles."

Raymond Atteveld, de coach van de Limburgers, beaamde dat. "In de kleedkamer hebben we afgesproken dat we niet voor de 1-1 zouden gaan. Het risico dat je met een man minder tegen een voetballende ploeg als NEC een tweede om de oren krijgt, was ons te groot. Hadden we er zondag in Nijmegen drie moeten maken. Nu wordt het nog een echte wedstrijd, waarin wij weer met elf man mogen beginnen."

Volgens Atteveld hadden ze gisteravond ook met elf moeten eindigen. "Ik heb de beelden teruggezien. Vertraagd. Dat wel. Maar je kunt zien dat Senden de bal niet raakt en ook Van Beukering niet."

De spits van NEC zag het anders. "Hij raakt mij wel. gebeurt dat niet, loop ik zou met de bal op Castro af. Maar misschien hadden zij beter met elf man kunnen blijven staan. De ruimte lag ook toen al op de flanken. Na die rode kaart pompten wij alle ballen op Lens. Maar die jongen kan niet blijven gaan, natuurlijk."

Voor rust had hij de flankspeler nog wel even boos aangesproken. "Twee keer een bal breed leggen en ik tik 'm zo binnen", wist Van Beukering. "Dan moet je elkaar net even dat balletje gunnen. Maar Jeremain is nog jong. En kan natuurlijk heel veel."

Voor zondag verwacht hij een ander Roda. "Met drie spitsen en niet eentje zoals vanavond. Maar als wij weer snel scoren is er niets aan de hand. Gaat die wedstrijd als een nachtkaars uit."

Been liet Lens tot het laatste fluitsignaal staan. "Omdat hij altijd nog verrassend uit de hoek kan komen. Dat vertrouwen heb ik en geef ik hem ook. Vanavond had hij wat meer in bescherming genomen mogen worden door de scheidsrechter. Maar daar zal hij mee om moeten leren gaan. Let op. Als die jongen bij me blijft, wordt hij nog beter."

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mei 03, 2008 2:18 pm

Been: "Ik geloof niet dat we het nog weggeven"
NEC Nijmegen-coach Maro Been denkt dat zijn ploeg zich zondagmiddag in eigen huis verzekert van een plaats in de finale van de play-offs om UEFA Cup-voetbal. "Diep in mijn hart geloof ik niet dat we het nog weggeven."

De oefenmeester zegt dat zijn ploeg zich in het heenduel al had kunnen verzekeren van de volgende ronde, maar het scoorde slechts één keer. "Nu heeft Roda nog steeds hoop. Maar diep in mijn hart geloof ik niet dat we het nog weggeven. Zo goed spelen we op dit moment", aldus Been in De Gelderlander.

Hij hoopt dat NEC in staat is om hetzelfde niveau te halen als in de heenwedstrijd. "Ik vond het een genot om naar te kijken. Vooral ons positiespel was goed. Veel bewegende mensen zonder bal. Haast niet te verdedigen."
Kijk noiu uit met wat je zegt... 1 slechte wedstrijd zondag en je ligt eruit..

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 03, 2008 2:25 pm

banjavi schreef:Dank je!!... Ik ben ook erg blij met dat wat er nu gebeurd in de mooiste stad van Gelderland en met de nummer 1 van Gelderland!

Waarom denk jij dat Nec tegen Twenthe komt te spelen of Ajax?
IK GELOOF!!!!!!

Daniel

Bericht door Daniel » za mei 03, 2008 2:27 pm

Misschien denkt ie dat Twente en Ajax in de finale van de CL play-offs komen en dan moet er een van die twee afvallen en UEFA Cup play-offs gaan spelen.

Ramona

Bericht door Ramona » za mei 03, 2008 2:33 pm

VOORBESCHOUWING

N.E.C. kan 2e ronde bereiken

Na de 0-1 uitoverwinning op Roda JC afgelopen donderdag heeft N.E.C. zondagmiddag in het eigen McDOS Goffertstadion aan een gelijkspel genoeg om door te komen naar de volgende ronde. Toch ligt het niet in de verwachting dat N.E.C. hierop zal spelen. De ploeg zal, net als de laatste maanden, vol op de aanval spelen en willen winnen.

Wedstrijdselectie:or Babos, Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui, Krisztian Vadocz, Bas Sibum, Lorenzo Davids, Brett Holman, Jhonny van Beukering, Jeremain Lens, Tim Janssen, Rein Baart, Patrick Pothuizen, Dani Fernandez, Jeroen Drost, Dominique Kivuvu, Rutger Worm.

De kans dat Kevin Bobson deze play-offs nog in actie komt voor N.E.C. is nihil. De aanvaller miste donderdag al de eerste wedstrijd in Kerkrade tegen Roda JC. Bobson kampt met een scheurtje in het voorste botje van zijn grote teen, waar eerder de nagel van verwijderd werd.

"We bekijken het van dag tot dag, maar zondag tegen Roda JC is Kevin er zeker niet bij", wist fysiotherapeut Cees van der Linden. De kans dat Jonas Olsson morgen de return in het eigen Goffertstadion haalt is gegroeid. De Zweedse verdediger kampte met een spierblessure, maar ging gisteren in het partijtje met de reserves voluit. Van der Linden: "Morgen (vandaag, red) na de training weten we meer. En eventueel hakken we zondag pas de knoop door."

Wie er ook afhaakt, Mario Been weet deze dagen dat zijn invallers in staat zijn geruisloos de opengevallen plaatsen in te nemen. "Voor Roda hadden we drie verschillende opstellingen klaarliggen. We hadden alles besproken. Ook de mogelijkheid dat Pothuizen bijvoorbeeld alleen tegenover Hadouir zou komen te staan. Was dat een risico? Nee dus. Zoals hij het gisteren weer invulde in Kerkrade. Ik zeg eerlijk. Dat verbaast me elke keer weer. Maar ik vind het wel heel knap."

De coach betreurde het wegvallen van Bobson, maar wees opnieuw naar zijn bank waar hij dit dit keer Lorenzo Davids had weggeplukt. "Davids speelde echt goed", prees de Rotterdammer zijn middenvelder.

Been knikte. Bijna perfect had zijn hele ploeg gespeeld in de eerste helft. Hij kon zich geen uitwedstrijd dit seizoen herinneren waarin ze de thuisclub zo hadden weggetikt. "Ik vond het een genot om naar te kijken", erkende Been. "Vooral ons positiespel was goed. Veel bewegende mensen zonder bal. Haast niet te verdedigen."

Hij gelooft dat de kansen stijgen om de ploeg bij elkaar te houden. "Spelers hebben het naar hun zin. En we doen nog mee om de prijzen, hè. Dat is toch een ander verhaal dan wanneer je zeventiende staat. Of dat je al klaar bent en nog een maand trainingen moet combineren met het spelen van die feestwedstrijdjes die nergens meer om gaan. Dat heb ik mijn spelers ook steeds voorgehouden. Laat het seizoen niet als een nachtkaars uitgaan."

Liever had hij in Kerkrade dan ook met 3-0 gewonnen. "Was je voor morgen al klaar geweest. Nu heeft Roda nog steeds hoop. Maar diep in mijn hart geloof ik niet dat we het nog weggeven. Zo goed spelen we op dit moment."

Bron: www.nec-nijmegen.nl
Laatst gewijzigd door Ramona op za mei 03, 2008 2:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 03, 2008 2:35 pm

Daniel_vT schreef:Misschien denkt ie dat Twente en Ajax in de finale van de CL play-offs komen en dan moet er een van die twee afvallen en UEFA Cup play-offs gaan spelen.
Joh dat wist ik niet. Dus de verliezer van de finale speelt tegen de winnaar van de playoffs voor de plakken 6/m9?
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mei 03, 2008 2:37 pm

Verliezers 1e ronde toch? Dus Heerenveen-Nac en daar de verliezer van speelt tegen NEC of Groningen.

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 03, 2008 2:41 pm

Ja ik vond het ook al vreemd.
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mei 03, 2008 3:12 pm

Ja... sorry... mijn fout... :blush.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » zo mei 04, 2008 7:52 am

En bedankt voor het laten schrikken... :1evil.gif: =;-)

Het zonnetje schijnt iig alvast in de Goffert vanmiddag... :cool.gif:

Davids vervangt Bobson tot eind van het seizoen

door Danny van den Broek. zaterdag 03 mei 2008 | 03:41

NIJMEGEN - De kans dat Kevin Bobson deze play-offs nog in actie komt voor NEC is nihil. De aanvaller miste donderdag al de eerste wedstrijd in Kerkrade tegen Roda JC. Bobson kampt met een scheurtje in het voorste botje van zijn grote teen, waar eerder de nagel van verwijderd werd.

"We bekijken het van dag tot dag, maar zondag tegen Roda JC is Kevin er zeker niet bij", wist fysiotherapeut Cees van der Linden. De kans dat Jonas Olsson morgen de return in het eigen Goffertstadion haalt is gegroeid. De Zweedse verdediger kampte met een spierblessure, maar ging gisteren in het partijtje met de reserves voluit. Van der Linden: "Morgen (vandaag, red) na de training weten we meer. En eventueel hakken we zondag pas de knoop door."

Wie er ook afhaakt, Mario Been weet deze dagen dat zijn invallers in staat zijn geruisloos de opengevallen plaatsen in te nemen. "Voor Roda hadden we drie verschillende opstellingen klaarliggen. We hadden alles besproken. Ook de mogelijkheid dat Pothuizen bijvoorbeeld alleen tegenover Hadouir zou komen te staan. Was dat een risico? Nee dus. Zoals hij het gisteren weer invulde in Kerkrade. Ik zeg eerlijk. Dat verbaast me elke keer weer. Maar ik vind het wel heel knap."

De coach betreurde het wegvallen van Bobson, maar wees opnieuw naar zijn bank waar hij dit dit keer Lorenzo Davids had weggeplukt. "Davids speelde echt goed", prees de Rotterdammer zijn middenvelder.

Been knikte. Bijna perfect had zijn hele ploeg gespeeld in de eerste helft. Hij kon zich geen uitwedstrijd dit seizoen herinneren waarin ze de thuisclub zo hadden weggetikt. "Ik vond het een genot om naar te kijken", erkende Been. "Vooral ons positiespel was goed. Veel bewegende mensen zonder bal. Haast niet te verdedigen."

Hij gelooft dat de kansen stijgen om de ploeg bij elkaar te houden. "Spelers hebben het naar hun zin. En we doen nog mee om de prijzen, hè. Dat is toch een ander verhaal dan wanneer je zeventiende staat. Of dat je al klaar bent en nog een maand trainingen moet combineren met het spelen van die feestwedstrijdjes die nergens meer om gaan. Dat heb ik mijn spelers ook steeds voorgehouden. Laat het seizoen niet als een nachtkaars uitgaan."

Liever had hij in Kerkrade dan ook met 3-0 gewonnen. "Was je voor morgen al klaar geweest. Nu heeft Roda nog steeds hoop. Maar diep in mijn hart geloof ik niet dat we het nog weggeven. Zo goed spelen we op dit moment."

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Geloof nooit dat Lens blieft, Mario...maar je weet maar nooit... :eusa_pray.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mei 04, 2008 2:15 pm

Jaaa.. da's 1-0... van Beukering!! Zou het... een rondetje verder??

Come onnnn Utrecht ... ;)

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo mei 04, 2008 3:16 pm

2-0 alweer, Kivuvu. Die zijn door dus.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mei 04, 2008 3:25 pm

Moowj... Donderdag eerst thuis tegen Groningen... dit wordt moeilijk zat... aardig cluppie daar uiet het Noorden... come onn NEC!!!

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » zo mei 04, 2008 3:27 pm

Ramona en Banjavi,

Van harte gefeliciteerd met deze ...... :neutral.gif:

Nu morgenavond nog ..... :ajaxscarf.gif: :onfire.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Ramona

Bericht door Ramona » zo mei 04, 2008 3:48 pm

Thnx Fener... :biggthumpup.gif: en idd...nu morgenavond nog... :tifoajax.gif: :ajaxscarf.gif:

Helaas voor NEC alleen geen Utreg door...en donderdag om 20.00 uur dus eerst thuis...jammer...maar goed...moet te doen zijn...wel beter spelen dan vanmiddag graag! :hupajax.gif: :necsjaal.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » zo mei 04, 2008 4:14 pm

Tja...

Sprookje NEC duurt voort
Uitgegeven: 4 mei 2008 16:26
Laatst gewijzigd: 4 mei 2008 16:44

NIJMEGEN - Het seizoen van NEC leest als een sprookje en zondag voegde de ploeg uit Nijmegen een nieuw hoofdstuk toe aan dit succesverhaal. NEC plaatste zich ten koste van Roda JC voor de volgende ronde van de play-offs, waarin FC Groningen de tegenstander is.

Door doelpunten van Jhonny van Beukering en Dominique Kivuvu won de ploeg in eigen huis met 2-0. Drie dagen eerder had NEC in Kerkrade al met 1-0 gewonnen.

De weg naar Europees voetbal is echter nog lang voor NEC. De winnaar van NEC-FC Groningen verzekert zich in ieder geval van een plek in het Intertoto-toernooi. In twee duels met de verliezer van de play-offs tussen de nummers twee tot en met vijf kan dat zelfs een ticket voor de UEFA Cup worden.

Degradatie

Niemand in Nijmegen hield in de winterstop nog rekening met dit scenario. De ploeg van trainer Mario Been stond zeventiende en leek in de tweede seizoenshelft te moeten strijden tegen degradatie. Niets bleek minder waar, NEC pakte 36 punten en eindigde keurig als achtste, genoeg voor een plek in de play-offs.

Donderdag in Kerkrade was een vroeg doelpunt van Brett Holman genoeg voor de winst (0-1). NEC leek vastbesloten de return op dezelfde manier te beslissen. Na een kwartier spelen had de ploeg van trainer Mario Been al drie enorme kansen op de openingstreffer gehad.

Olsson

Lorenzo Davids trapte voor een leeg doel echter naast een voorzet van Jeremain Lens en een kopbal van Jonas Olsson smoorde in de doelmond. Roda-keeper Bram Castro moest bovendien redding brengen op een volledig verkeerd geraakt schot van zijn medespeler Marcel Meeuwis.

Toen de Nijmeegse storm halverwege de eerste helft wat was gaan liggen, nam Roda JC het initiatief over. De ploeg van trainer Raymond Atteveld snakt naar Europees voetbal maar zag de eerste kans daarop een week eerder in de verloren bekerfinale al vervliegen.

Babos

Meeuwis leek de Limburgers na ruim een half uur op voorsprong te zetten, maar met een miraculeuze redding wist Gabor Babos diens kopbal nog naast zijn doel te tikken. Kort na de pauze verscheen de aanvoerder van Roda JC opnieuw dreigend voor Babos, maar dit keer verdween zijn kopbal net naast.

NEC stond op dat moment al aan de leiding. Clubtopscorer Van Beukering kopte na veertig minuten een hoekschop van Youssef El-Akchaoui achter Castro: 1-0. Roda JC stond vervolgens voor de schier onmogelijke opgave om twee doelpunten te maken. De Limburgers kregen ook nog kansen, maar vonden telkens een formidabele Babos op hun weg. In de slotfase verdubbelde invaller Kivuvu de score: 2-0.

Bron: www.nu.nl

Plaats reactie