PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jim

Bericht door Jim » vr aug 25, 2006 11:08 am

Baseman schreef: En Liverpool vind ik zelf juist een erg sterke ploeg !
Ik begrijp dan ook niet waarom jij zo negatief bent, Benitez heeft er een uitgebalanceerd team van gemaakt en dankzij enkele gerichte aankopen schat ik ze dit seizoen erg hoog in. Ze spelen uitstekend en hebben een aantrekkelijke speelstijl.
Benfica heeft Liverpool afgelopen seizoen vrij gemakkelijk uitgeschakeld.
Wellicht kan Koeman zijn voordeel doen met zijn tactische ervaringen uit die wedstrijden.
Verder zal PSV normaliter met Galatasaray strijden om de derde plek.
Normaal gesproken zullen Liverpool en Bordeaux over 6 wedstrijden sterker blijken. Absoluut geen schande, gezien de recente prestaties van andere nederlandse clubs.
Een eventuele doorstart in de UEFA-Cup zou voor PSV ook helemaal niet gek zijn. Met wat meeval is in dat tournooi best wat te halen.
Lijkt me zelfs veel aantrekkelijker dan er straks in de achtste finale van de CL kansloos uitvliegen tegen bijv. Barcelona.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 25, 2006 11:12 am

Bij mijn weten spelen de ploegen die in de CL worden uitgeschakeld geen UEFA-cup meer
I think I lost my fucking headache

Jim

Bericht door Jim » vr aug 25, 2006 11:14 am

Lucas schreef:Bij mijn weten spelen de ploegen die in de CL worden uitgeschakeld geen UEFA-cup meer
Op het moment dat ik het schreef meende ik me daar ook iets van te herinneren. Dat is dan jammer voor PSV. Maar op zich trouwens wel terecht.
Op die manier krijgt die UEFA-Cup namelijk helemaal het imago van een losers-cup.

Harm

Bericht door Harm » vr aug 25, 2006 11:20 am

En nu spelen er niet alleen maar losers in wil je zeggen?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 25, 2006 11:23 am

Lucas schreef:Bij mijn weten spelen de ploegen die in de CL worden uitgeschakeld geen UEFA-cup meer
Dat dacht ik ook, maar deze site zegt iets anders. (Zie onder.)

Jim

Bericht door Jim » vr aug 25, 2006 11:24 am

Ye' Mighty Oak schreef:En nu spelen er niet alleen maar losers in wil je zeggen?
:D

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 25, 2006 3:27 pm

OB: Selectie PSV bij blessures te zwak

De selectie van PSV is bij blessures kwalitatief te zwak. Dat zegt PSV-trainer Ronald Koeman na het vertrek van André Ooijer en Jan Vennegoor of Hesselink. PSV voetbalt in de competitie, de beker en de Champions League. "Met name als er dragende spelers geblesseerd raken, is het magertjes", zegt Koeman. PSV is nog op zoek naar één of twee voetballers. De voorkeur gaat uit naar een aanvaller. Een van de namen die wordt genoemd is die van Patrick Kluivert van Valencia. Koeman wilde niet op de suggestie ingaan.
PN

Nu is het de beurt aan de PSV-supporters om te razen en te tieren. :D
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » vr aug 25, 2006 5:09 pm

Denk je? Volgens mij omarmen de PSV-supporters Kluivert als ex-Ajacied met open armen. Het maakt ze in Eindhoven helemaal niets uit. Totdat hij iets doet wat niet geheel in de smaak valt en dan is het weer die kut-Amsterdammer. :hypocrite:

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 25, 2006 5:16 pm

Wat een hoop onzin Maartoe :nooo:

Als iemand wel niet bij PSV gewenst is dan is dat wel Kluivert, kort gevolgd door Seedorf. Bogarde scoorde overigens ook niet echt hoog toen Hiddink 2 jaar ofzo geleden zijn proefballonnetje losliet :D

En mijn persoonlijke mening: Mocht Kluivert komen dan hebben we altijd nog Helmond Sport en EVV om te supporteren !

jabu

Bericht door jabu » vr aug 25, 2006 5:26 pm

Volgens Harm is het juist goed als je elkaar loopt op te stoken. ;)

Frank

Bericht door Frank » vr aug 25, 2006 5:52 pm

Dit is allang weer achterhaald, deze regel heeft maar een of twee seizoenen stand gehouden.

Ook op de site van de UEFA zelf staat dat de nummers 3 gewoon weer in de UEFA Cup instromen:
Qualifying
In matches in the three qualifying rounds, clubs play two matches against each other on a home and away basis, with the club scoring the greater aggregate of goals qualifying for the next round. In the event of both teams scoring the same number of goals, the team which scores more goals away qualifies.

Group stage
The 16 winners of the third qualifying round ties join a similar number of automatic entrants in the 32-team group stage. The clubs are split into eight groups of four teams, who play home and away against each of their pool opponents between September and December to decide which two teams from each pool advance to the first knockout round. The third-place finishers in each pool enter the UEFA Cup Round of 32.

Knockout phase
From the last 16 until the semi-finals, clubs play two matches against each other on a home and away basis with the same rules as the qualifying rounds applied. In the last 16, group winners play runners-up other than teams from their own pool or nation, while from the quarter-finals on the draw is free.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 25, 2006 6:00 pm

Baseman schreef:
joey schreef:Net zo min als het mijn schuld is dat Ooijer afgeknapt is op PSV.
Maar daar werd jij niet persoonlijk op aangevallen.
Harm gaf aan dat hij extra gefrustreerd was vanwege de hele affaire met Ooijer, Base.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 25, 2006 6:04 pm

Dan kunnen we PSV nog uit europa schoppen! :cheer: ;)
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » za aug 26, 2006 7:44 am

PSV polst Kluivert

EINDHOVEN, zaterdag
PSV heeft Patrick Kluivert op het oog om na het vertrek van Jan Vennegoor of Hesselink de aanvalslinie te versterken. Trainer Ronald Koeman heeft inmiddels telefonisch bij de spits van Valencia geïnformeerd naar zijn situatie en of hij interesse heeft in een terugkeer naar Nederland. Kluivert staat daar voor open, maar heeft meerdere aanbiedingen op zak.

Kluivert mag ondanks een nog twee jaar doorlopend contract transfervrij vertrekken uit Valencia. Bij de Spaanse club is er voor de spits na de komst van Fernando Morientes geen rol meer weggelegd. Kluivert traint nu voor zichzelf. Afgelopen seizoen speelde de onlangs dertig geworden Kluivert door een knieblessure slechts tien competitieduels voor Valencia, maar nu is hij weer helemaal fit.

In het profiel dat Koeman gisteren schetste van de beoogde versterking past Kluivert in ieder geval wel. ,,André Ooijer is op dit moment niet te vervangen, dat is duidelijk. Maar als we de goede man kunnen krijgen als vervanger van Jan Vennegoor of Hesselink kunnen we er in de aanval nog op vooruit gaan. Jan had specifieke kwaliteiten, maar had ook bepaalde kwaliteiten niet. Wij kijken nu naar spitsen, die voetballend meer brengen.”

De vacature die Ooijer achterlaat, wordt in principe niet ingevuld. Koeman: ,,De prioriteit ligt bij een spits. Geld voor meer is er nu niet. Het gevolg is wel dat een speler als Alex eigenlijk niet geblesseerd mag raken. De huidige selectie is kwalitatief niet breed genoeg om blessures van belangrijke spelers op te vangen.”
De T.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 26, 2006 9:51 am

Feyenoord ok, maar een transfer naar PSV zou ik hem niet vergeven. :nooo:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 26, 2006 9:57 am

Thomas schreef:Feyenoord ok, maar een transfer naar PSV zou ik hem niet vergeven. :nooo:
Naar beide clubs niet! Patrick heeft altijd aangegeven dat hij alleen voor Ajax in Nederland zou voetballen. Ik ben benieuwd of hij woord houdt!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 10:11 am

Waarom wel naar Feyenoord, maar niet naar PSV, Thomas?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 26, 2006 10:13 am

Feyenoord met of zonder Kluivert, mee doen voor de titel doen ze toch niet. PSV is in mijn ogen Ajax' grootste concurrent.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 26, 2006 10:15 am

Aha. Ik zou het sowieso niet leuk vinden als hij naar Feyenoord of PSV ging. Een lul of niet, hij is toch ook een beetje mijn lul. :D
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 26, 2006 10:36 am

Thomas schreef:Feyenoord met of zonder Kluivert, mee doen voor de titel doen ze toch niet. PSV is in mijn ogen Ajax' grootste concurrent.
Is het niet stiekem een beetje zo dat Ajax de grootste concurrent van PSV is? (en dan doel ik op de titelkansen)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 26, 2006 11:19 am

Neuh.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 26, 2006 2:53 pm

Ajaciedjuh schreef: Patrick heeft altijd aangegeven dat hij alleen voor Ajax in Nederland zou voetballen. Ik ben benieuwd of hij woord houdt!
Ach, voetballers.... :X

Westerhof en Valckx maken overuren op PN, ik denk niet dat ze Kluivert zullen durven halen.

Maar wie dan?????

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 26, 2006 3:47 pm

Baseman schreef:En mijn persoonlijke mening: Mocht Kluivert komen dan hebben we altijd nog Helmond Sport en EVV om te supporteren !
Daar houd ik je aan! :D :yes:

Zag net dit interview , link gehaald van PN. Kluivert komt op mij over (niet voor de eerste keer) als een niet al te slimme jongen die met zichzelf overhoop ligt. Ik kreeg, zeker toen De Jong hem aanpakte, medelijden met hem. :aai:

Zelfde zorg voor broers Koeman

De competitie in de eredivisie is dit weekeinde toe aan de tweede speeldag, maar zowel Feyenoord als PSV speurt nog op volle kracht de voetbalwereld af, op zoek naar een nieuwe spits. De deadline voor de internationale transfermarkt is komende donderdag. Opvallend: de twee broers Koeman, Ronald is trainer in Eindhoven en Erwin in Rotterdam, vissen in dezelfde vijver.

Hoe één enkele naam de telefooncentrale van een voetbalclub kan verlammen.

Donderdag had de NOS nog maar net de naam van Patrick Kluivert in verband gebracht met Feyenoord, of de afdeling klantenservice in de Kuip moest overuren maken. De strekking van de gesprekken was gelijk: de bij Valencia overbodige ex-Ajacied wordt door het Feyenoord-legioen niet gepruimd, al helemáál niet als de man die het spitsenprobleem moet oplossen. Een deel van de bellers dreigde zijn seizoenkaart subiet in te leveren.

Kluivert zal niet naar Feyenoord komen. Dat is, gezien zijn verleden in Amsterdam, wel de laatste club waar hij heen wil en trainer Erwin Koeman heeft geen behoefte aan een spits die de afgelopen tijd meer biografieën dan successen achter zijn naam zette.

Maar wie dan wel?

,,We moeten er een spits bij hebben, het is allemaal heel krap, maar het is inmiddels ook twee voor twaalf,’’ zegt Koeman. Erwin Koeman.

Zo'n honderd kilometer zuidelijker drukt een PSV-coach met dezelfde achternaam zich in soortgelijke bewoordingen uit.

,,Bij blessures zijn sommige posities bij ons magertjes bezet. We zullen niet nalaten een verdediger te kopen als de kans zich voordoet. Maar een spits heeft de prioriteit,’’ zegt Koeman. Ronald Koeman.

Ook hem werd gevraagd naar Patrick Kluivert. De mening van de PSV-supporters zal niet wezenlijk verschillen van die in Rotterdam. Koemans voorganger Hiddink merkte dat destijds toen hij Winston Bogarde wilde halen.

Maar de huidige trainer zette gisteren geen definitief kruis door de naam van Kluivert, zoals zijn broer wel deed. Volgens Koeman zou het een mooie prestatie zijn diens carrière uit het slop te trekken.

Het komt vaker voor dat twee Nederlandse clubs hun hengel hebben uitgeworpen in dezelfde vijver. Maar nu zijn het ook nog eens twee broers. De één raakte Kuyt en Kalou kwijt, de ander zag deze week Vennegoor of Hesselink in het klassieke groen-wit van Celtic Glasgow paraderen. ,,De kans dat de lijstjes van PSV en Feyenoord elkaar overlappen, is groot, ja,’’ erkent voorzitter Rob Westerhof van de Eindhovense club.

De gebroeders Koeman hadden gisteren dezelfde dagindeling. Trainen in de ochtenduren, na de lunch vergaderen. Over nieuwe spelers. Intussen lopen voicemails en inboxen vol met boodschappen van zaakwaarnemers die hun beschermelingen aanprijzen.

Bij PSV zat de van de Champions League-loting in Monaco teruggekeerde Westerhof rond de tafel met Koeman en manager Stan Valckx. Op die tafel lag de vraag hoe PSV wil spelen en welk type spits daarbij het best past. Wellicht presenteert de landskampioen wel een vleugelaanvaller, zodat Jefferson Farfán en Arouna Koné nadrukkelijker in het centrum van de aanval ingezet kunnen worden.

Maar het liefst heeft Ronald Koeman een spits die koelbloediger is dan Farfán en Koné. Eén die zijn eigen kansen kan scheppen. Niet voor niets wijst de PSV-coach op de tekortkomingen van Vennegoor of Hesselink, wiens gebrek aan een superieure techniek en aan pure snelheid hem toch niet van vijf succesvolle jaren in Eindhoven hebben weerhouden. Waarschijnlijk is PSV gedwongen een speler te huren. Er is gedacht aan de eigen huurling Robert, maar zijn huidige club Betis Sevilla weigerde hem eerder al terug te sturen.

Zoals voorzitter Westerhof eerder in de week aangaf, kan PSV voor enkele miljoenen geen Europese topspits aantrekken. Als een aanvaller als Pizarro (Bayern), Cruz (Inter), Tomasson (Stuttgart) of Carew (Olympique Lyon) zich trouwens al laat verleiden tot een transfer naar een competitie waar op een lager niveau wordt gespeeld - én uitbetaald.

Tegen dat bezwaar is Feyenoord in de voorbije anderhalve week nadrukkelijk aangelopen. De club heeft nog 9,75 miljoen beschikbaar, het liefst voor een middenvelder én een spits, en zet hoog in.

Tot donderdagavond 24.00 uur heeft Feyenoord om dat waar te maken. Maar steeds luider hoort men in de Kuip zeggen dat het geld niet aan een tweede garnituurspits wordt uitgegeven. ,,Desnoods wachten we tot de winterstop,’’ bevestigt Koeman.

Als Feyenoord en PSV achter de schermen inderdaad om dezelfde spits strijden, dan is de Brabantse club in het voordeel.

PSV maakte de afgelopen jaren onder trainer Guus Hiddink ook in Europa naam en heeft in elk geval zes poulewedstrijden in de Champions League, op het hoogste podium, te bieden.

,,Zulke zaken kunnen dan beslissend zijn,’’ meent Erwin Koeman. ,,Dan biedt PSV misschien net iets meer. Maar ik ken het budget in Eindhoven niet, alleen het onze.’’
AD

Ze moeten nu nog bedenken wat voor type speler ze nodig hebben? Heb ik PSV weer overschat. :X
Laatst gewijzigd door joey op za aug 26, 2006 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Harm

Bericht door Harm » za aug 26, 2006 3:54 pm

:furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :rocketwhore: :rocketwhore: :rocketwhore: :rocketwhore: :rocketwhore:

Geen Kluivert :eusa_pray:

Alsof de coachende kwaliteiten van Koeman genoeg zijn om KLuivert weer aan het voetballen te krijgen :huh:

Dan liever Harry
Laatst gewijzigd door Harm op za aug 26, 2006 3:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 26, 2006 3:55 pm

Jij gaat ook niet meer naar PSV als hij komt, Harm? :D

Gesloten