Vitesse 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za dec 01, 2007 12:37 pm

we wilden toch terug naar 16 teams? :hypocrite.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 01, 2007 1:04 pm

In de VI zegt Van der Kraan dat het nog dertig jaar kan duren voordat Vitesse van haar schulden af is. :aai.gif:

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo dec 02, 2007 2:16 am

Nou en? Vrijwel elke club heeft schulden.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo dec 02, 2007 12:06 pm

Ajax niet. :headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 12:18 pm

Kunnen ze dit soort slecht geleide clubs hun licentie niet beter ontnemen?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma dec 03, 2007 7:52 am

Gemeenteraad Arnhem wijst voorstel Vitesse af
door Piet Venhuizen

ARNHEM - De Arnhemse gemeenteraad is absoluut niet bereid Vitesse het grootste deel van zijn schuld van 6,5 miljoen kwijt te schelden.


Afbeelding
Paul van der Kraan. foto Hans Broekhuizen/De Gelderlander

Vitesse-directeur Paul van der Kraan had dat donderdag voorgesteld.

Onvoorstelbaar. Niet aan de orde. Van de gekke. Zo kwalificeren Arnhemse fractievoorzitters het plan van Vitesse. Geen enkele van de negen partijen in de raad heeft ook maar enige sympathie voor het voorstel. Zij vinden dat Vitesse eindelijk eens op eigen benen moet leren staan. In 2003 redde de gemeente Vitesse met een lening en kocht zij stadion Gelredome, dat eveneens in zwaar weer verkeerde. Het stadion is inmiddels doorverkocht, de nieuwe eigenaar Eurocommerce sponsort Vitesse. Het vorige seizoen draaide de club volgens eigen zeggen financieel goed, maar zij zeult nog wel een schuld mee van in totaal 27 miljoen euro. De Vrienden van Vitesse, een club rijke voetballiefhebbers, heeft nog 10,5 miljoen te goed, maar is bereid een fors deel hiervan te laten vallen, werd zaterdag bekend. "Dat moeten zij weten", zegt PvdA-leider Rudi Rikken. "Maar wij werken met gemeenschapsgeld. Ik zou het niet aan een bijstandsmoeder kunnen uitleggen, als we zouden doen wat Vitesse vraagt. De Vrienden hebben bovendien belangen in het Spelersfonds, dat waardeloos wordt als Vitesse omvalt. Het is dus maar de vraag of zij echt hun geld kwijt zijn."

SP-leider Gerrie Elfrink verwijt Vitesse dat het er niet in slaagt meer inkomsten te verwerven. "Dat moet toch gemakkelijk zijn. Nu stelt de club zich op als schooier, dat schrikt sponsors af. En partijen dwingen van hun vordering af te zien, dat kan natuurlijk helemaal niet. Ik vraag me af of de KNVB dat goed zou vinden. Het betekent geweldige imagoschade voor het voetbal."

Alle partijen zeggen ook dat Vitesse 'te vroeg' komt met haar onheilstijding'. "De club is absoluut niet failliet", zegt Ton van Beers van Pro Arnhem.


Bron: http://www.gelderlander.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma dec 03, 2007 11:04 am

En terecht...

Dat een particulier daar geld in wil steken... prima... dat een gemeente geld in de plaatselijke voetbalclub steekt.... ook prima... maar zoveel geld kwijtschelden... dat kan gewoon niet... dan moeten ze maar beter op hun centjes passen. Kunnen ze dat niet... Jammer dan.

(geldt overigens voor iedere club... dus niet dat iedereen denkt dat ik nu weer Vitesse haat heb ofzo, want het zou doodsonde zijn als ze Vitesse hun licensie afpakken... )
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma dec 03, 2007 11:19 am

banjavi schreef:En terecht...

Dat een particulier daar geld in wil steken... prima... dat een gemeente geld in de plaatselijke voetbalclub steekt.... ook prima... maar zoveel geld kwijtschelden... dat kan gewoon niet... dan moeten ze maar beter op hun centjes passen. Kunnen ze dat niet... Jammer dan.

(geldt overigens voor iedere club... dus niet dat iedereen denkt dat ik nu weer Vitesse haat heb ofzo, want het zou doodsonde zijn als ze Vitesse hun licensie afpakken... )
Was het niet Vitesse die ooit het Gelredome voor 40 miljoen verkocht (net na het tijdperk Aalbers) aan de gemeente Arnhem en het vervolgens terugkocht voor het symbolische bedrag van 1 euro?

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » ma dec 03, 2007 2:43 pm

Nee. Vitesse heeft het Gelredome zelfs nooit in bezit gehad, en dus ook nooit verkocht en ook nooit teruggekocht.

Sorry, maar jullie hebben echt allemaal nergens enig benul van. NEC verkocht de Goffert voor tig miljoen en kocht die voor 1 euro terug. De gemeente Arnhem heeft Vitesse alleen een lening van 6,5 miljoen gegeven, overigens tegen een vrij hoge rente.

Vitesse kampt nu met hoge rentelasten op de exploitatie. Daardoor kan de club vrijwel geen goede spelers meer aantrekken.

De constructie die Vitesse nu voorstelt is ongeveer dezelfde als die FC Utrecht heeft gered.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma dec 03, 2007 3:29 pm

NEC verkocht de Goffert voor tig miljoen en kocht die voor 1 euro terug.
Vind ik ook belachelijk...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za dec 08, 2007 11:21 am

Vitesse ziet Maginnis wel zittenDoor Leon Voskamp
Zaterdag, 08 december 2007, 11:07

Octavio Maginnis heeft een goede indruk gemaakt op de technische staf van Vitesse. De 17-jarige Canadees was afgelopen week op proef in Arnhem en gaf daar zijn visitekaartje af.

In de winterstop bekijkt Vitesse of Maginnis, die uitkomt voor het Engelse Peterborough, een contract krijgt aangeboden. De Arnhemmers hadden ook de Chinezen Wang Xuanhong en Tang Shuo op proef, maar dat duo is afgewezen
voetbal24.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za dec 08, 2007 11:49 am

En rommelt en mort wel aan de overkant... :neutral.gif:


Van Omroep Gelderland...
Gommans ontevreden bij Vitesse

Harrie Gommans is niet gelukkig met zijn situatie bij Vitesse. De spits werd afgelopen zomer nog overgenomen van MVV, maar moet het vooral doen met korte invalbeurtjes. "Hiervoor ben ik niet gekomen."

"Helaas is dit mijn lot", vertelt Gommans aan Omroep Gelderland. "Ik speelde in het begin en kreeg te horen dat ik het goed deed. Maar als je vervolgens keer op keer op de bank wordt gezet, plaats je daar vraagtekens bij. Als ik hier als pinchhitter naartoe was gehaald, zou ik niet zijn gekomen."

Trainer Aad de Mos heeft de clubleiding zelfs gevraagd om nog een extra spits. Gommans vindt dit onbegrijpelijk: "Hij heeft Kolk, Lorca en mij gehaald. Geef die jongens dan eens wat vertrouwen en roep niet meteen weer om een nieuwe spits."

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » za dec 08, 2007 2:41 pm

De spitsen functioneren (muv Kolk) gewoon slecht.

Gommans had aan het begin van dit seizoen nog een heel ander verhaal. Dat hij er niet vanuit kon gaan dat hij per definitie zou spelen etc.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 09, 2007 12:32 am

2-2 tegen Twente... is toch geen slecht resultaat...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo dec 09, 2007 7:25 am

banjavi schreef:2-2 tegen Twente... is toch geen slecht resultaat...
Op zich niet, maar wel als je je al rijk rekent met 2-0 en dan toch nog bijna verliest ook...

Yooooussef... :smallgrin.gif:

En stukje bij...

Vitesse dankt Twentse vrijgevigheid

ARNHEM (ANP) – Vitesse heeft zaterdagavond na een reeks van drie verloren wedstrijden weer een succesje geboekt. De thuiswedstrijd tegen FC Twente leverde de Arnhemmers één punt op, 2-2.



Afbeelding
Mads Jinker, goed voor de twee Vitesse-treffers tegen FC Twente. Foto: ANP

Vitesse begon het seizoen veelbelovend, maar na de drie achtereenvolgende nederlagen zakte de ploeg van de vijfde naar de twaalfde plaats. De Arnhemmers speelden de afgelopen weken tegen Heerenveen (thuis), Ajax en Roda JC (beide uit) niet onaardig, maar zij ontbeerden de effectiviteit die bij een subtopper past. Tegen FC Twente, dat bij een zege in het Gelredome naar de vierde plaats was geklommen, kreeg de thuisclub hulp van de tegenstander.
Mads Junker strafte in de eerste helft twee missers aan Twentse zijde af. Eerst ging Rob Wielaert in de fout. Hij verspeelde de bal aan de fel ,jagende’ Santi Kolk, die Junker een niet te missen kans offreerde. Nadat aanvoerder Orlando Engelaar op aangeven van de niet zelfzuchtige Blaise N’Kufo voor de verdiende gelijkmaker had gezorgd, kwam Vitesse opnieuw op voorsprong. Ditmaal profiteerde Junker van een laconieke terugspeelbal van Eljero Elia. De aanvaller was net tevoren door de fans uit Enschede toegezongen, maar boette onmiddellijk in aan populariteit.
De vrijgevigheid van de bezoekers is ongewoon, zij hebben overigens nog altijd de minst gepasseerde verdediging van de eredivisie.
In de tweede helft leidde het surplus aan creativiteit bij FC Twente wel tot een groot veldoverwicht, niet tot een totale ommekeer. De ploeg liep zich lange tijd stuk op de compacte verdediging van Vitesse. Doelman Piet Velthuizen kon kort na de rust nog een afstandsschot van Karim El Ahmadi uit de hoek boksen. FC Twente was met afstand de betere ploeg, maar raakte door de eigen onmacht geïrriteerd.
FC Twente speelde Vitesse, dat door de Enschedese fans luidkeels werd aangesproken op ,anti-voetbal’, in de kaart. In één van de schaarse tegenstoten wisten de invallers Harrie Gommans en Juan Lorca in een gezamenlijke poging de wedstrijd een kwartier voor tijd niet te beslissen. Acht minuten voor tijd kwam FC Twente alsnog langszij, de derde doelpoging van invaller Youssef Hersi was succesvol. In blessuretijd waren de bezoekers zelfs nog dichtbij een overwinning, maar Velthuizen maakte zich lang bij een inzet van Elia.

Vitesse - FC Twente 2-2 (2-1).
25. Junker 1-0, 39. Engelaar 1-1, 42. Junker 2-1, 82. Hersi 2-2. Scheidsrechter: Vink. Toeschouwers: 18.973. Gele kaart: Sansoni, Takak (Vitesse), El Ahmadi, Braafheid (FC Twente).
Vitesse: Velthuizen; Verhaegh (64. Lorca), Sprockel, Espinoza en Megrelishvili; Swerts, Takak, Sansoni en Van der Schaaf; Junker (70. Gommans) en Kolk.
FC Twente: Boschker; Wilkshire, Wielaert, Braafheid en Heubach (78. Arnautovic); El Ahmadi (84. Brama), Huysegems (56. Hersi) en Engelaar; Denneboom, N’Kufo en Elia.


Bron: http://www.gelderlander.nl/

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » ma dec 10, 2007 11:08 pm

Er is dit seizoen maar 1 oud vitessenaar die niet heeft gescoord in het gelredome,....... juist de held uit Velp Zuid.

- Hofs
- Frankel
- Hersi

Met angst en beven wachten op Utrecht, AZ, heracles, VVV en PSV hahaha

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di dec 11, 2007 9:53 am

En Sparta en Heerenveen niet te vergeten.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 11, 2007 10:17 am

Poeder schreef:Er is dit seizoen maar 1 oud vitessenaar die niet heeft gescoord in het gelredome,....... juist de held uit Velp Zuid.

- Hofs
- Frankel
- Hersi

Met angst en beven wachten op Utrecht, AZ, heracles, VVV en PSV hahaha
Die speelt ook bij NEC, dus zo wonderbaarlijk is dat niet...Die prutsers scoren al tijden niet... nix bijzonders aan...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di dec 11, 2007 10:19 am

banjavi schreef:
Poeder schreef:Er is dit seizoen maar 1 oud vitessenaar die niet heeft gescoord in het gelredome,....... juist de held uit Velp Zuid.

- Hofs
- Frankel
- Hersi

Met angst en beven wachten op Utrecht, AZ, heracles, VVV en PSV hahaha
Die speelt ook bij NEC, dus zo wonderbaarlijk is dat niet...Die prutsers scoren al tijden niet... nix bijzonders aan...
Nee, helaas, want dat anti-voetbal van Vitesse had afgestraft moeten worden toen... :1evil.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 11, 2007 10:36 am

Ik heb liever dat NEC met anti voetbal een keer wint... dan met dat zogenaamd spetterende voetbal van ze niet scoren hoor... kweet niet...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di dec 11, 2007 10:38 am

Mwah...ik loop nooit weg uit een stadion; ook niet eerder; maar lamzakkengedrag zou voor mij wel een reden zijn...Maar goed, vooralsnog staat Vitesse wel boven NEC, das waar...maar of ze zo blij zijn over de Waal...ik zie toch liever het knokken...en die bal piept er echt wel in...ooit... :hypocrite.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 11, 2007 10:53 am

Volgend jaar weer... :)

Terug naar Vitesse
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 11, 2007 9:25 pm

Velthuizen heeft zijn contract met een jaar verlengd.

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » wo dec 12, 2007 1:24 pm

Ach anti voetbal of niet, ik vind het wel even best zo. Het jaar dat NEC Europees haalde was ook niet flammend voetbal kan ik mij herinneren. Het is gewoon de werkelijkheid voor clubs als Vitesse en NEC om zo nu en dan een periode terug te vallen op deze speelwijze.


Tot volgend jaar maar weer, of misschien toch weer in de play offs,.....

edit: tikfoutje

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo dec 12, 2007 1:31 pm

Het ging mij om inzet en willen knokken voor...m.i. toont NEC dat wel degelijk...daar schort het voor geen ene meter aan; zij hebben weer andere makkes...ondanks de Held uut Velp Zuid... :sad.gif:

Plaats reactie