ik denk dat zijn sterretje inmiddels een volle maan is :DNihad schreef:Ach, Den Haag heeft eindelijk een sterspeler. :D
Als hij dalijk weer fit is kan dat op de posters van de kaartverkoop.
"Komt dat zien. Komt dat zien. Komende zondagmiddag in het Zuiderpark het spel van de meest gewilde Haagse ster!"
ADO Den Haag
- Daily Blind
Wat is dat ADO een trieste club trouwens. Zelfs hun officiële site kan niet tegen het verlies. :nooo:
Dildo Den Haag.nlWedstrijdverslag
Opnieuw kwam ADO Den Haag tot een moed gevend optreden, maar moest woensdagavond de punten wel overlaten aan gastheer Ajax, dat met 2-0 won. Maar kijkend naar de nabije toekomst is er dan toch wel een verwachting dat de eerste competitiezege aanstaande is. Zaterdag komt Heracles Almelo naar het Zuiderpark, daarna Excelsior en vervolgens wordt Sparta met een bezoek vereerd.
Verslag: Ruud Mansveld, Frans Leermakers.
Foto's copyright: Hans Willink.
Het zijn wedstrijden waarin de ploeg van trainer Frans Adelaar veelal het spel moet maken. En dat is tot dusver dit seizoen niet de sterkste kant van de Hagenaars gebleken. Hoewel de inhoud van het spel vertrouwen geeft, zorgen de tot dusver geboekte resultaten (slechts een gelijkspel, maar dan wel tegen hoogvlieger AZ) veroorzaken wel een wankel evenwicht. Overigens, Adelaar zat vanwege een schorsing op de tribune. Hierdoor nam Lex Schoenmaker de honneurs waar.
Michael Mols kopt de bal voordat Zdenek Grygera er met een hoog geheven been bij kan komen.
Kansen
Met een beetje goede wil kon ADO Den Haag na het optreden in de Amsterdam ArenA stellen dat het de beste kansen heeft gehad. Ajax had weliswaar het te verwachten veldoverwicht, maar moest zich wel tevreden stellen met twee reboundgoaltjes. Hiermee wordt ook het Haagse manco zoals tot dusver dit seizoen steeds weer is gebleken: het ontstellende gebrek aan productiviteit. Redelijk tot goed acteren, tegen toppers niet weggespeeld worden, kansen creëren, maar die worden vervolgens niet benut.
Tegenstoten
ADO Den Haag trad in de ArenA aan in een 4-4-2-opstelling. Tegen een gekwalificeerde tegenstander als Ajax is dit een logisch uitgangspunt. Het gevolg was wel, dat Urby Emanuelson zonder directe tegenstander kwam te staan. De Ajacied maakte van de gelegenheid gebruik door op te schuiven naar het middenveld, waar hij met nog vier ploeggenoten ADO Den Haag continu onder druk kon houden. Toch ontsnapten de Hagenaars soms aan die pressie door tegenstoten te plaatsen. Zo kwam Said Bakkati – deze avond linkerverdediger omdat Pascal Bosschaart vanwege een blessure absent was – na een snelle ingooi van Tininho vrij voor het doel van Maarten Stekelenburg. In plaats dat hij de bal aflegde naar de vrij staande Michael Mols, schoot Bakkati in het zijnet van het Amsterdamse doel.
Later counterden de bezoekers via Richard Knopper, die zijn schot geblokt zag worden door Zdenek Grygera. De bal bereikt Bakkati, die echter niet kon controleren. Daarna krijgt Levi Schwiebbe, die net als zondag bij FC Utrecht de volle negentig minuten in actie kwam, de bal in de voeten. Zijn schot gaat echter naast. De vrije trap die Ferrie Bodde van ongeveer 28 meter nam had beter lot verdiend dan het doel schoon houdende tikje van Maarten Stekelenburg, die daarmee ADO Den Haag in de 33e minuut de eerste hoekschop bezorgde. Vijf minuten later manoeuvreerde Ferrie Bodde een één-tweecombinatie met Eljero Elia zich in perspectiefrijke schietpositie. Bodde passeerde de Amsterdamse doelman en leek ADO Den Haag dan eindelijk aan een doelpunt te helpen. Echter, met uiterste krachtsinspanning voorkwam John Heitinga vlak voor de doellijn met een sliding een doorboring.
Leiding
Ajax had intussen wel de leiding genomen. Op het moment dat in de buurt van doelman Maarten Stekelenburg een bom ontplofte ging Ajax op weg naar de openingstreffer. Robert Zwinkels pareerde in eerste instantie een schot van Klaas Jan Huntelaar, maar moest zich enkele seconden later toch gewonnen geven. Gabri profiteerde van de reboundmogelijkheid: 1-0. Nauwelijks drie minuten later was het al weer raak. Na een combinatie met Tom de Mul kwam Wesley Sneijder in schietpositie. Christian Kum redde op de doellijn. De bal ging krullend omhoog en Sneijder nam de gelegenheid te baat door alsnog koppend te scoren.
Uitzicht
Hoewel de tweede helft van aanzienlijk minder gehalte was, deden zich wederzijds af en toe wat kansen voor. Bodde onderscheidde zich weer met het nemen van een vrije trap. Zo’n veertig meter was de geschatte afstand. Het schot eindigde net naast het Amsterdamse doel. Eljero Elia kreeg diep in de tweede helft de kans op een doorbraak na een minutieuze pass van Tininho. Elia kwam vrij voor doelman Maarten Stekelenburg, schoot de bal tegen hem op en weg was die fraaie kans. Het gebrek aan productiviteit tekent het ADO Den Haag van heden. Ajax behoefde zich daarom ook na de rust eigenlijk niet meer echt in te spannen. ADO Den Haag wacht nu karweien met uitzicht op meer punten. Misschien wel de eerste overwinning, zaterdag om 19.30 uur in het Zuiderparkstadion. Heracles Almelo komt dan op bezoek.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
- Daily Blind
Interview van Postma met het AD, via voetbalzone:
Hij lijkt er nog relatief goed onder te zijn :xyxthumbs:
Ik maak uit dit verhaal op dat hij geen kinderen heeft.”Die tape moet drieëneenhalf jaar geleden gemaakt zijn. Ik had ruim een jaar lang een relatie met dat meisje. Over haar wil ik niet te veel zeggen.Ik heb zelf de beelden nooit teruggezien. Ik wist wel dat ze gemaakt zijn. Ik zou bijna zeggen dat dat gebeurd is in een vlaag van verstandsverbijstering. Het was gewoon, balorigheid, ik weet het niet meer. “
”Waar ik spijt van heb is van mijn naïviteit, als je daar al spijt van kunt hebben. Ik ben goedgelovig. En er verder niet zo bij nagedacht. Het is niet gemaakt van, zullen we eens een filmpje maken? Het was ook niet vooropgezet ofzo. Luister, ik ben verliefd geweest, duidelijk op de verkeerde persoon. Ik heb goed voor haar gezorgd. Op het moment dat daar een einde aan kwam, belandde ze waarschijnlijk in een diep dal.“
”Net na die periode, vorig jaar in het voorjaar, kreeg ik een telefoontje dat het in Nederland op de radio was geweest. Dat er een tape was en dat ik die geprobeerd had uit de publiciteit te houden. Ik wist nergens vanaf. Waar hebben we het over, vroeg ik.”
”Toen ben ik gebeld of ik voor de tape wilde betalen. Eerst door onbekende mannen en daarna door haar zelf. Ze wilde dat ik betaalde. Twintigduizend pond. Ik was beduusd, maar heb nooit betaald. Ik ben ermee naar de politie gegaan in Birmingham. Het was gewoon chantage. Ze hebben onderzoek verricht, maar veel kwam daar niet uit. “
”Daarna verschenen er artikelen in de pulpkranten van Engeland. Ook het filmpje kwam naar buiten. Dat was in de zomer van 2005. Na mijn vakantie kwam ik terug op de club, Aston Villa, en werd ik flink gedold. Vervolgens bloedde het dood. Toen zag ik de krantenartikelen ook pas. Puur de sensatie van ‘kijk nou eens’. Daarna stond ze nóg eens met haar hele verhaal in de krant. Toen kwam ze met dat verhaal omdat de tape op internet stond. Zo verkocht ze dat, gewoon business.”
”Daarna was het voor mij geen issue meer. Ik dacht dat het van internet af was gehaald. Na drie maanden vertrok ik naar Wolverhampton Wanderers en vroeg me af of ze er daar over zouden beginnen. Je draagt het wel met je mee. In de kleedkamer merk je dan dat het niet meer speelt. De voetbalhumor blijft wel, maar in Engeland zijn zulke verhalen schering en inslag, hè. Ik heb daar vanaf de tribunes nooit wat gehoord, echt niet. Het boek was dicht voor mij.”
”Vorige week dinsdag hoorde ik voor het eerst dat het weer begon te spelen. Ik hield daar rekening mee sinds ik voor ADO Den Haag was gaan voetballen, maar de impact verraste me. De club was gebeld dat het weekblad Revu een artikel aan het schrijven was en men vroeg of de club wist van mijn verleden. Daarop belde de club mij weer en vroeg me: ‘Steef, wat is er aan de hand?’ Ik zeg: ‘Dat is drie jaar geleden gebeurd. Wat ze willen schrijven, schrijven ze maar’. ”
”Dat artikel was deels uit de duim gezogen. Ik zou voor de beelden betaald hebben en ik zou Engeland ontvlucht zijn. Wat een onzin. Ik heb er na die zaak nog een jaar gespeeld, ben zelfs van club veranderd. Is dat vluchten? Dacht het van niet.”
”Ik bleef er eerst laconiek onder. Ik dacht dat het van het internet af was. Een vriend van me was gaan zoeken. Eerst was er nog niks, maar plotseling dook het overal op. Ik heb wel mijn ouders meteen gebeld. Ze zaten er vreselijk mee. Ze worden met iets geconfronteerd dat zelden voorkomt; dat er iets uit de slaapkamer van je kind de hele wereld over gaat. Daar wordt niemand gelukkig van en zeker een vader en moeder niet.“
”In het afgelopen weekeinde heb ik het echt heel zwaar gehad. Zondag wilde ik naar de wedstrijd FC Utrecht-ADO. Utrecht is mijn stad, ik had daar moeten staan. Mooie wedstrijd. Die is me door een beenbreuk ontnomen en toen kwam dit er ook nog overheen waardoor ik niet eens in het stadion kon zitten. Dan gaat er van alles door je heen. Maar de conclusie is toch echt dat ik het zelf op moet lossen. Ik moet verder. “
”Ik heb sinds kort een nieuwe relatie. Maar om meteen mensen te vertrouwen, is heel moeilijk geworden voor me. Er is in twee jaar een hoop gebeurd. In de relatiesfeer is het lastig. Ik ben heel gereserveerd. Terwijl je dat in het begin van een relatie eigenlijk niet wil zijn. Dat is moeilijk. “
”In die zin is het een zware klap voor me geweest. Als mens dan. Het heeft me veranderd. Ik ben niet open meer. Ik bescherm me zelf nu. Liefde is blind geweest, maar nu niet meer. Jammer. Ik kan het niet meer terugdraaien. Zou ik het liefst willen, maar dat gaat niet. Ik had niet kunnen voorzien dat het zo’n gigantische hype zou worden. “
”Het is 350.000 keer gedownload, het stond in Nederland op de voorpagina van een krant en het was ’s avonds om zes uur op de televisie. Ik geloof dat je het dan wel een hype kunt noemen. Als ze het hadden besproken, oké. Maar ze laten het filmpje zien!”
”Zó expliciet, veel mensen wisten het niet, maar door de televisie was er geen houden meer aan. Zoals het in Nederland is gebracht, dat is héél hard bij me aangekomen. Het is me in eigen land heel moeilijk gemaakt nu. Het was eigenlijk voorbij, maar dan komt het op een voorpagina en op de televisie. Ik denk dat het enorm is opgeblazen.”
”Van mijn ouders, van mijn zus en van de spelersgroep van ADO krijg ik heel veel steun. Van vrienden ook. Alleen mensen die me niet kennen, zullen anders naar me kijken. Maar ik heb toch niks misdaan! De column vorige week van Hugo Borst heeft me wel heel erg gesterkt. Zoals hij het opschreef, zo voelde ik het ook. Wat ik deed was privé en van het feit op zich heb ik geen spijt. De meeste moeite heb ik ermee dat mensen om me heen ermee lastig gevallen worden. “
”Leedvermaak ken ik zelf ook wel. Maar de impact nu is pittig. En waarom? Omdat ik een voetballer ben en niet eens een hele bekende. Ik ben naïef geweest en daar word ik nu heel erg voor gestraft. En dat is heel erg hard en zeer confronterend. “ ”Ik begrijp wel dat de media hier mee aan de slag gaan. Ik zou zo’n bericht óók lezen en ik zou ook effe naar zo’n filmpje kijken als ik er zelf niet bij betrokken was geweest. Dat ik nu geblesseerd ben, kan voordelig zijn. Maar aan de andere kant was het goed geweest om het maar meteen helemaal te ondergaan. “
”Ik denk aan alle scenario’s. Laten we eerlijk zijn, alle eerste keren zal het even moeilijk zijn. De eerste keer dat ik weer bij ADO in de kleedkamer kom, daar ben ik niet bang voor, maar toch... De eerste keer dat ik weer keep, dat ik weer een warming up doe in een stadion. Ik hoop dat ik met mijn spel als keeper alles kan laten verstommen en dat mensen naar mij kijken als doelman en niet naar mijn privéleven. “
”Die ene bal uit de kruising timmeren of dat een-op-een gevecht winnen. Dat is mijn passie. Ik blijf het doen. Ik concentreer me gewoon op mijn eerste bal als keeper, die moet goed zijn. Dan is het over. Er zal wat druk op zitten, die eerste wedstrijd. Maar, ik denk dat ik er om zal lachen. Scheidsrechters hoeven de wedstrijd voor mij ook niet te staken als er een spreekkoortje is, als het maar een origineel spreekkoortje is.”
”Mijn voetbalcarrière heeft me heel veel gebracht. Geluk en pech. Het is heel erg jammer dat me dit overkomt. Het overschaduwt nu alles wat ik in de afgelopen twaalf jaar heb gedaan. Dat is heel moeilijk en het zal lang duren eer ik dit heb weggespeeld. Maar ik zie de hele ellende ook als een motivatie om te laten zien hoe goed ik ben. Als ik in januari terug ben, dat ze dan zeggen: ‘Goeiedag zeg, die is terug, en hoe’.”
Ik weet niet hoe ik me moet voorbereiden op wat er komt. Dit interview geef ik ook niet voor niks. Het is een signaal. Ik sluit het nu af, het is klaar. Jongens het is gebeurd, sorry voor iedereen die er zich aan gestoord heeft, het is mijn bedoeling niet geweest, maar ik ga door met mijn leven. Ik hoop dat mijn privéleven verder gerespecteerd wordt. Doodzwijgen zal ik dit incident niet. Ik moet het een plaats geven, want het gaat nooit helemaal weg.’’
Hij lijkt er nog relatief goed onder te zijn :xyxthumbs:
Waarom? Rugdekking is essentieel in het voetbal. Je kunt natuurlijk wel discussiëren of zij een medespeler of een tegenstander is, waarbij hij zich natuurlijk, indien zij een tegenstander is, helemaal verkeerd opstelt, omdat zij zo uit zijn rug kan weglopen (met een andere vent). Al moet je hierbij natuurlijk ook de buitenspelregel niet vergeten. Wij weten niet waar de middenlijn ligt.
Maar misschien moet u uw beeld van de wereld wat vaker met de jongere generaties delen, zodat deze koters er nog eens wat van opsteken.
Maar misschien moet u uw beeld van de wereld wat vaker met de jongere generaties delen, zodat deze koters er nog eens wat van opsteken.
Nee Bert. :nooo:Bertje schreef:Waarom? Rugdekking is essentieel in het voetbal. Je kunt natuurlijk wel discussiëren of zij een medespeler of een tegenstander is, waarbij hij zich natuurlijk, indien zij een tegenstander is, helemaal verkeerd opstelt, omdat zij zo uit zijn rug kan weglopen (met een andere vent). Al moet je hierbij natuurlijk ook de buitenspelregel niet vergeten. Wij weten niet waar de middenlijn ligt.
Het jezelf met een kunstpik in je reet laten neuken is niet jezelf goed in de rug te laten dekken maar het jezelf in je reet laten neuken met een kunstpik. (Sebastian Castellion, 1515-1563)
Ik hoop dat dit voldoende opheldering biedt.
Wat wist die man veel, zeg! :worshippy:Dubbel schreef:Nee Bert. :nooo:Bertje schreef:Waarom? Rugdekking is essentieel in het voetbal. Je kunt natuurlijk wel discussiëren of zij een medespeler of een tegenstander is, waarbij hij zich natuurlijk, indien zij een tegenstander is, helemaal verkeerd opstelt, omdat zij zo uit zijn rug kan weglopen (met een andere vent). Al moet je hierbij natuurlijk ook de buitenspelregel niet vergeten. Wij weten niet waar de middenlijn ligt.
Het jezelf met een kunstpik in je reet laten neuken is niet jezelf goed in de rug te laten dekken maar het jezelf in je reet laten neuken met een kunstpik. (Sebastian Castellion, 1515-1563)
Ik hoop dat dit voldoende opheldering biedt.
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic.php?t=7898 ;)Dubbel schreef:http://www.dildo-koning.nl/kinkykeeper/
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
ADRijaard beschadigd na vrijspraak
DEN HAAG - Een jaar geleden moest ik bij Robert Langenbach komen, de toenmalige algemeen directeur van ADO Den Haag.
Hij vertelde me dat mijn ex mij beschuldigde van cocaïnegebruik en het beïnvloeden van wedstrijden. Robert vroeg: Wat is hier van waar? Ik zei hem dat dit een rancune-verhaal was. Drugs kon ik meteen weerleggen, omdat ik toevallig net gekeurd was. En uiteraard heb ik hem gezegd niet te gokken op wedstrijden. Hij zei: Ik geloof je en we staan achter je.
,,Daarna heb ik helemaal niets meer vernomen van die zaak. Eigenlijk tot mijn vakantie op Curaçao in mei van dit jaar. Achteraf begrijp ik wel waarom ADO Den Haag de politie heeft ingeschakeld en dat de club mij niet op de hoogte stelde van het onderzoek. Ik werd immers afgeluisterd. Geen fijn idee, nee, maar achteraf misschien alleen maar goed dat ik daar niets van wist. Dat is wel zo eerlijk.
,,Op Curaçao ben ik gebeld door een journalist met vragen over het gokken op wedstrijden. Ik had amper in de gaten wat er aan de hand was, maar mijn broer vertelde dat er cameraploegen voor mijn deur stonden.
,,Daarna blééf die telefoon maar rinkelen. Ook mijn moeder zei: ‘Er is hier heel wat aan de hand, hoor.’ Voor haar vond ik het heel erg. Zelf bleef ik er aanvankelijk rustig onder. Ik had immers niks misdaan. Terug van vakantie werd ik vrijwel meteen door Politie Haaglanden opgeroepen voor verhoor. Zit je ineens op een politiebureau. Als verdachte van een zeer zwaar vergrijp.
,,De verhoren duurden bij elkaar zeven en een half uur, maar de agenten waren heel aardig. Tussendoor kreeg ik broodjes met ham en kaas. Er werden vragen gesteld als ‘wanneer heb je Volkan (Kahraman) voor het laatst gezien?’ Nou, dat was alweer zes jaar geleden. Ze begonnen over telefoongesprekken en videobeelden van wedstrijden. Ze legden me een telefoongesprek voor tussen Damien Hertog en Jörg van Nieuwenhuijzen, twee clubgenoten bij Excelsior. Damien vroeg aan Jörg: Denk jij dat Daan ’t gedaan heeft?’ ‘Zou kunnen’, antwoordde Jörg toen, als geintje. Ik heb Jörg ook niets kwalijk genomen. Die geintjes zou ik zelf ook maken. We zijn nota bene vrienden.
„Beelden hoefde ik ook niet terug te zien. Wat zou je dan moeten zien? Ik had niks fouts gedaan. Ik was naar het bureau gekomen met een goed gevoel en vertrok ook weer met een goed gevoel.
„Toch was de eerste training bij ADO Den Haag best vreemd. Omdat het onderzoek nog niet was afgerond, kom je toch als verdachte binnen. Dan worden er hier en daar geintjes gemaakt. Logisch. Dat is ook de voetballerij. Maar sommige opmerkingen kwamen wel hard aan. Het kan niet zo zijn dat je ’t allemaal zomaar langs je heen laat glijden. Daarvoor waren de aantijgingen te zwaar. Daarnaast was ik ook nog eens geblesseerd, een spiertje in mijn buik. Het zat enorm tegen.
„Natuurlijk heb ik nachten wakker gelegen. Hoe nu verder, dacht ik dan, want het onderzoek duurde maar en duurde maar. Achteraf goed ook, hoor, want ze hebben alles nagetrokken. Aan de andere kant heb ik door die affaire veel schade geleden. Een aantal clubs wilde clubs me hebben. Voor één trainer was ik eerste keus, zo liet hij weten. Nadat die affaire naar buiten kwam, hoorde ik niets meer. Ik ben hem laatst nog tegengekomen. Toen zei hij dat de transfer door dat akkefietje niet door was gegaan.
„De uitspraak heb ik via e-mail ontvangen. Op de club heb ik ’m geopend en ben ik vervolgens gefeliciteerd door een aantal mensen. Of ik opgelucht was? Die vrijspraak was geen verrassing.
,,Aangifte doen tegen mijn ex is absoluut geen optie. Ik wil er met haar uitkomen wat betreft de voogdij over ons dochtertje. Ik heb haar al anderhalf jaar niet vast kunnen houden. Wat denk je wat dat voor een vader betekent? Ze is nu vier. Ik denk elke dag aan haar. Als ik opsta, als ik naar de club rijd, als ik klaar ben met trainen, als ik naar bed ga, altijd! Ik mis haar verschrikkelijk.
„Steun heb ik veel gehad. Van mijn huidige vriendin, familie, vrienden, collega's. Aan mijn ploegmaat Geert den Ouden heb ik veel gehad. Een wereldgozer. Een gouwe jongen voor de groep.Hij verdiept zich écht in andere mensen. Hij heeft me door die moeilijke periode heen gesleept.
„In sportief opzicht gaat het niet lekker. Ik heb nog geen minuut gespeeld, ook vanwege mijn blessure. De trainer heeft gezegd dat ik vierde keus ben. Maar hij zei dat in de periode dat ik geblesseerd was. Nu ben ik fit en knok ik voor een basisplaats.
„Mijn contract bij ADO loopt af. Ik ben 29. Bang dat ik door de affaire volgend jaar thuiszit, ben ik niet. Sommigen zullen altijd denken: waar rook is, is vuur. Dat hou je toch. Ik ben vrijgesproken, klaar. Daar zullen clubs toch wel respect voor hebben? Nadenken over mijn leven na de voetballerij doe ik heus wel, maar mijn loopbaan is niet af. Ik wil nog vijf jaar betaald voetbal spelen.”
Zou Derksen al zijn excuses hebben aangeboden? :pukey:
Ze hebben bij ADO Den Haag een probleempje met exen. :D
Het stinkt aan alle kanten!
Ze hebben toch wel humor daar in Den Haag.