PSV 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 27, 2010 10:32 pm

:smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PSV 2009-2010

Bericht door beelzebub » wo jan 27, 2010 10:59 pm

Is pas de eerste nederlaag van PSV dit seizoen in een officiele wedstrijd. Kunnen wij niet zeggen, al strijden we nog op drie fronten mee. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2009-2010

Bericht door LucaS » do jan 28, 2010 6:51 am

En dat laatste kan PSV weer niet zeggen.
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Baseman » do jan 28, 2010 7:50 am

Tsja, one of those days...in de beker is PSV vaak geen top, het lijkt ze altijd weinig te interesseren (al vind ik het eigenlijk ook niet zo belangrijk), Feyenoord had niets te verliezen en de beker is voor hun een echte prijs, koud en druilerig weer en een mindere voorbereiding door het gedoe met Reis. Makkelijk praten achteraf, maar ik had al zo'n gevoel voor de wedstrijd.

Wel apart dat de laatste verliespartij ook tegen Feyenoord was. Ajax wint vaak makkelijk van Feyenoord, maar PSV heeft er vaak moeite mee.
Nu zat het gisteren ook absoluut niet mee. PSV speelde een aardige 1e helft en drukte Feyenoord naar achteren, maar door een vreemde persoonlijke fout (geen idee wat Maza daar probeerde te doen) en een zondagsschot kwam PSV wel met 0-2 achter en dan krijg je het nu eenmaal moeilijk tegen dit Feyenoord. PSV kreeg ook kansen, maar Vlaar speelde ontzettend goed en Van Dijk had een topdag. Na ongeveer een uur was de wedstrijd voorbij, al leefde PSV iets op met de komst van Engelaar. Vlak voor tijd kwam er echter nog een prachtige goal van El Ahmadi, die ook een erg sterke wedstrijd speelde.

Doedel en Manolev blijken toch belangrijk te zijn als PSV geen top is, Amrabat had enkele goede acties maar mist overzicht en Marcellis speelde 'gewoon' slecht (wat is die jongen toch weggezakt, echt zonde). Koevermans liet verder weer eens zien dat hij buiten de 16 erg weinig toe te voegen heeft, goede zaak daarom dat Engelaar terug is. Dan kan Toivonen de spits in en en heeft PSV tenminste iemand voorin staan die wel een bal vast kan houden en een pass kan geven.

Ik moet zeggen dat Feyenoord een knappe wedstrijd speelde, voetballend niet hoogstaand maar defensief stonden ze erg goed. Ze speelden voornamelijk op de counter, maar ze waren effectief en ze hadden de juiste instelling.
De eerste verliespartij voor Rutten, maar liever in de beker dan in de competitie! Komende zondag is belangrijker, hopelijk kan PSV in de competitie wel ongeslagen blijven.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: PSV 2009-2010

Bericht door SylvievdVaart » do jan 28, 2010 8:14 am

Oh well, een off-day moet kunnen.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door 999 » do jan 28, 2010 8:47 am

Baseman schreef:Tsja, one of those days...in de beker is PSV vaak geen top, het lijkt ze altijd weinig te interesseren (al vind ik het eigenlijk ook niet zo belangrijk), Feyenoord had niets te verliezen en de beker is voor hun een echte prijs, koud en druilerig weer en een mindere voorbereiding door het gedoe met Reis. Makkelijk praten achteraf, maar ik had al zo'n gevoel voor de wedstrijd.
Nee hoor, niks van dit alles.Psv en Rutte zijn gewoon tactisch ( en technisch ) afgestraft door Mario ( en Feyenoord )- .. .

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2009-2010

Bericht door LucaS » do jan 28, 2010 8:55 am

Ik vind het in ieder geval flauw om te suggereren dat de nederlaag vooral lag aan de instelling van PSV. De beker voor PSV geen echte prijs? Mwa, het is ook al even geleden dat PSV haar laatste prijs pakte, en de titel dit jaar is echt nog niet zeker.
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Baseman » do jan 28, 2010 8:59 am

Dat suggereer ik dan ook niet...maar feit is wel dat PSV zich zelden druk maakt om de beker, dat vindt men nu eenmaal minder interessant. En ik ben het met ze eens, de dubbel is leuk maar ook niet meer dan dat. Het gaat om het kampioenschap en zo goed mogelijke prestaties Europees.

PS: Voor clubs die niet meedoen om het kampioenschap is de beker inderdaad een echte prijs.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door 999 » do jan 28, 2010 9:02 am

Heb gedrag op het einde van de wedstrijd van Rutte maakte een ding duidelijk, dat Psv wel degelijk voor bekerwinst ging en dat het vies tegenviel.

Voor clubs die meedoen voor het kampioenschap is het ook een echte prijs, 99,9% van de Psv supporters en spelers dachten al aan de dubbel ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door peter » do jan 28, 2010 9:26 am

Baseman schreef:Dat suggereer ik dan ook niet...maar feit is wel dat PSV zich zelden druk maakt om de beker, dat vindt men nu eenmaal minder interessant. En ik ben het met ze eens, de dubbel is leuk maar ook niet meer dan dat. Het gaat om het kampioenschap en zo goed mogelijke prestaties Europees.

PS: Voor clubs die niet meedoen om het kampioenschap is de beker inderdaad een echte prijs.
Twente zal wel balen dat ze door zijn gegaan naar de halve finales. Als je de beker niet interessant vindt en het niet ziet als een prijs, dan moet je niet meedoen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Duke » do jan 28, 2010 9:36 am

Baseman schreef:Dat suggereer ik dan ook niet...maar feit is wel dat PSV zich zelden druk maakt om de beker, dat vindt men nu eenmaal minder interessant. En ik ben het met ze eens, de dubbel is leuk maar ook niet meer dan dat. Het gaat om het kampioenschap en zo goed mogelijke prestaties Europees.
Dat had ik ook gezegd als Ajax gisteravond verloren had.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door peter » do jan 28, 2010 9:44 am

Duke schreef:
Baseman schreef:Dat suggereer ik dan ook niet...maar feit is wel dat PSV zich zelden druk maakt om de beker, dat vindt men nu eenmaal minder interessant. En ik ben het met ze eens, de dubbel is leuk maar ook niet meer dan dat. Het gaat om het kampioenschap en zo goed mogelijke prestaties Europees.
Dat had ik ook gezegd als Ajax gisteravond verloren had.
Sorry, maar ik vind het wat kinderachtig. Als je zo sterk bent in de competitie dan wil je die beker ook wel even winnen. Kom op, zeg.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » do jan 28, 2010 9:56 am

Maar een overwinning [en gewoon rffe met 3 goals verschil] helpt feyenoord meer richting zondag dan die magere en bijna trieste 3-2 in de Arena. Feyenoord heeft een fantastische generale gehad, en ik denk ook zeker dankzij PSV. Ik noem het een tactische nederlaag.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2009-2010

Bericht door LucaS » do jan 28, 2010 10:05 am

Alsof PSV zich noig zorgen moet maken/maakt over Ajax in de titelrace. Kan het me niet voorstellen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » do jan 28, 2010 10:08 am

er is wel vaker een gaatje van 9 punten ingelopen
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2009-2010

Bericht door LucaS » do jan 28, 2010 10:19 am

Tja, maar toch zelden als de koploper nog maar een punt of 6 had laten liggen in de eerste 19 wedstrijden. En gezien het spel van gisteren, lijkt het onwaarschijnlijk dat Ajax alle resterende wedstrijden nog gaat winnen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » do jan 28, 2010 10:54 am

hoevaak is het voorgekomen dat niet 1 maar 2 teams ongelagen zijn geweest gedurende de eerste seizoenshelft?
We beleven een uniek seizoen en geloof mij, alles is mogelijk.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Baseman » do jan 28, 2010 11:31 am

Noem eens een jaar op van de afgelopen 10 jaar waarin PSV zich druk maakte om de beker?
Kampioen worden en de 2e ronde van de CL behalen, daar gaat het bij PSV om. Die beker interesseert bijna niemand, die is alleen leuk voor erbij. Of voor een club die anders toch niets wint, zoals Feyenoord. Of Ajax dit seizoen, gezien de achterstand.
LucaS schreef:Alsof PSV zich noig zorgen moet maken/maakt over Ajax in de titelrace. Kan het me niet voorstellen.
Hier ben ik het wel mee eens :biggthumpup.gif:
Sowieso moet Ajax dan alles gaan winnen, wat ik niet zie gebeuren. Laat staan dat PSV ineens instort en zoveel punten verspeeld. De grote concurrent voor PSV is Twente en daar rommelt het momenteel, de komende weken worden interessant!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2009-2010

Bericht door joey » do jan 28, 2010 11:38 am

PSV weet zelfs welke wedstrijd het kan verliezen.

Zoals Luuk zegt, PSV halen we nooit meer in. PSV wordt simpel kampioen. En daarmee is de status quo hersteld, helaas. Ik ben bang dat we er ook de komende jaren niet aan gaan komen. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door peter » do jan 28, 2010 11:39 am

Het moet toch echt niet gekker worden, hoor. Zometeen gaat Baseman nog beweren dat die uitsluiting tegen Jong Heerenveen bewust was, omdat men absoluut niet verder wilde in de beker. PSV

In 2006 was daar het afscheid van Hiddink en PSV trof in de finale van de beker Ajax. Heel Eindhoven hoopte op een extra mooi afscheid voor Hiddink, maar de finale ging verloren. Uiteindelijk gaf natuurlijk niemand om die beker en gunde heel PSV het Danny Blind van harte. Na afloop kwam Hiddink nog voor de camera: "Met deze nederlaag heb ik een fantastisch afscheid. Je moet er niet aan denken dat je die finale nog wint ook en je vervolgens op de schouders gaat. Nee, dat is mij gelukkig bespaard gebleven. Al gun ik het Danny Blind wel van harte".

:drecul.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2009-2010

Bericht door LucaS » do jan 28, 2010 11:40 am

Ach het kan snel gaan, PSV was vorig seizoen ook bagger. En vergeten wordt voor het gemak dat over de twee seizoenen ervoor PSV welgeteld 2 punten meer haalde dan Ajax. Als PSV dit jaar geen kampioen wordt, heeft het ook al 2 jaar geen prijs. Het lijkt me dat je neus ophalen voor de beker dan op zijn minst nogal voorbarig genoemd kan worden.
Laatst gewijzigd door LucaS op do jan 28, 2010 11:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Feest » do jan 28, 2010 11:40 am

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Harm » do jan 28, 2010 11:49 am

Een slecht resultaat, maar ik vond het voetbal helemaal niet zo slecht. het was een beetje dezelfde makke als AZ afgelopen zondag, te veel druk naar voren waardoor er geen ruimte was voorin. PSV had wat afwachtender moeten spelen in mijn optiek. De tweede en derde goal van Feyenoord waren natuurlijk wel ontzettend mooi. En Feyenoord heeft goed gevochten. Ze hielden de ruimtes klein en overal leek een been van Vlaar tussen te zitten en Van Dijk heeft ook een paar goede reddingen verricht. wat dat betreft zie je zijn leeftijd niet aan hem af. :biggthumpup.gif:

Ik denk dat zo'n beetje alle statistieken in het voordeel van PSv waren, maar Feyenoord heeft het gewoon ontzettend goed gedaan met de middelen die ze hadden. Hopelijk herhalen ze dit komende zondag, want dit was maar de beker. Op dit moment doet me dat helemaal niks, gisteren vond ik het wel jammer, maar het draait om de competitie. Dit verlies is vooral jammer tijdens de bekerfinale.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Harm » do jan 28, 2010 11:50 am

Peter schreef:Het moet toch echt niet gekker worden, hoor. Zometeen gaat Baseman nog beweren dat die uitsluiting tegen Jong Heerenveen bewust was, omdat men absoluut niet verder wilde in de beker. PSV

In 2006 was daar het afscheid van Hiddink en PSV trof in de finale van de beker Ajax. Heel Eindhoven hoopte op een extra mooi afscheid voor Hiddink, maar de finale ging verloren. Uiteindelijk gaf natuurlijk niemand om die beker en gunde heel PSV het Danny Blind van harte. Na afloop kwam Hiddink nog voor de camera: "Met deze nederlaag heb ik een fantastisch afscheid. Je moet er niet aan denken dat je die finale nog wint ook en je vervolgens op de schouders gaat. Nee, dat is mij gelukkig bespaard gebleven. Al gun ik het Danny Blind wel van harte".

:drecul.gif:
Volgens mij was dat het jaar dat PSV al twee of drie weken klaar was en Ajax nog gewoon de nacompetitie speelde. Dat had echt te maken met het programma. PSV geloofde het wel en Ajax zat in een flow.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: PSV 2009-2010

Bericht door SylvievdVaart » do jan 28, 2010 11:53 am

Was je ook in het stadion Harm? Grijze jas?
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Plaats reactie