PSV 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door wimpey » do dec 03, 2009 9:07 pm

MVH schreef:Mwah, het blijft wel de eredivisie. PSV wint de laatste tijd zelfs met meer dan 1 doelpunt verschil. Hopen op meer tegenstand, dan kan het misschien nog wat worden.
Ze hebben dan ook al weken geen serieuze tegenstander gehad. Herinner je je Utrecht uit nog? PSV moet je aanpakken, hun ritme verstoren, dan valt er wel wat te halen.

Eens kijken wat AZ volgend weekend brengt. Die krabbelen wat op en zouden in staat moeten zijn om PSV punten afhandig te maken.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Giacomo Puccini » do dec 03, 2009 9:08 pm

MVH schreef:Mwah, het blijft de eredivisie. PSV wint de laatste tijd zelfs met meer dan 1 doelpunt verschil.
Precies.

En de nul kunnen houden is nu eenmaal het belangrijkste. Rutte heeft een weinig spannend team neergezet, maar ze geven weinig weg en weten altijd wel een doelpuntje te scoren. Dodelijk saai, maar in de Eredivisie vooralsnog effectief.
Ajax!

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door MVH » do dec 03, 2009 9:17 pm

Ik hoop dat je gelijk hebt Wimpey, ik vind ze wel erg degelijk. Tegen Utrecht hadden ze het geluk van de kampioen zal ik maar zeggen. Maar laten we de 2e helft van het seizoen afwachten en inderdaad AZ kan misschien wat laten zien daar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Jöhnk » do dec 03, 2009 9:17 pm

Harm schreef:
wimpey schreef:
D_skilled schreef:Haha, die Wilfried. Gebeurde helemaal niets.
Wanneer die een PSV'er zou overkomen, schreeuwt Harm om rood! :smallgrin.gif:

Geintje, Harm.
Natuurlijk was het geen rood of geel. Maar als je denkt dat hij met zijn armen heeft lopen zwaaien, dan is het dus rood.
Dan dacht hij misschien iets anders.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door D_skilled » do dec 03, 2009 9:18 pm

Een stuk uit de VI.
Het PSV van Rutten: solide, dynamisch en productief

PSV probeert zijn recordreeks donderdag in het Europa League-duel met Sparta Praag uit te breiden naar 33 wedstrijden. De Brabanders zijn nationaal en internationaal al negen maanden niet meer te verslaan. Tegen de Tsjechen kan PSV Europese overwintering veiligstellen.

Voetbal International belicht de belangrijkste onderdelen van de geoliede Eindhovense voetbalmachine.

Fred Rutten
Als groot tacticus en begenadigd peoplemanager krijgt trainer Rutten met een selectie vol nationaliteiten en individualisten voor elkaar, waar Huub Stevens vorig jaar níét in slaagde. De oefenmeester zelf omschrijft het als 'de kracht van de kleedkamer'. Een mysterieuze term, maar in de praktijk wordt die vertaald naar een selectie waarin spelers hun eigen vermogen én tekortkomingen inzien en zichzelf kunnen wegcijferen voor het teambelang.

Andreas Isaksson
Andreas Isaksson begon het seizoen dramatisch. Dieptepunt was het thuisduel met Ajax (4-3), half augustus, waarbij de Zweed herhaaldelijk in de fout ging en door de eigen aanhang op een striemend fluitconcert werd getrakteerd. Terwijl openlijk de discussie oplaaide of reservekeeper Cássio Ramos geen kans moest krijgen, hield Rutten vertrouwen in Isaksson. De verdediging kreeg als belangrijke opdracht mee de bal niet te vaak terug te spelen op de doelman, waardoor het meevoetballen – zijn grootste mankement – werd gereduceerd. Het gevolg was een wonderbaarlijke wederopstanding van de keeper. In oktober hield hij zeven keer op rij de nul.

Engelaar-Afellay-Bakkal
Het middenveld is uitgegroeid tot de angel in het Eindhovense spel. Na een mindere periode in Duitsland bij Schalke 04 is Orlando Engelaar in Brabant helemaal opgeleefd. Aan de hand van de trainer onder wie hij in het verleden bij FC Twente een plaats in het Nederlands elftal afdwong, heeft Engelaar zich opnieuw opgewerkt tot belangrijke schakel. Hij vormt met Ibrahim Afellay een geolied duo. Beiden voelen elkaar perfect aan en durven te allen tijde de bal te vragen met een verdediger in hun rug. De opbouw heeft steevast via dit tweetal plaats, waarmee ze het aanvalsspel regisseren. Met de diepgang van Otman Bakkal vóór hen is er steeds dreiging vanuit het middenveld.

Lazovic-Dzsudzsák
Voorin bevinden zich de opvallendste krachten van het onverslaanbare PSV. Allereerst is er natuurlijk Danko Lazovic. Zijn tijd in Eindhoven kenmerkte zich lange tijd bovenal door conflicten, hij werd zelfs verguisd door de eigen supporters, maar sinds de komst van Rutten is de Serviër geen schim meer van de moeilijke jongen die altijd kwaad en gefrustreerd rondliep. Als rechtsbuiten zorgt Lazovic met scherpe voorzetten voor de nodige assists, terwijl hij ook verdedigend zijn werk verzet. Samen met Balázs Dzsudzsák beschikt PSV over vleugelspitsen met dreiging en drang naar het vijandelijke doel.

Jonathan Reis
In de spits loopt het meest bijzondere verhaal van de ploeg. Jonathan Reis was afgeschreven, werd in de voorbereiding nog aangeboden aan Roda JC, maar Rutten zag in de Braziliaan een nieuw uitdagend project. Als speler van de beloften mocht Reis op stage komen, hij voetbalde zichzelf in de basis, maar werd bewust klein gehouden. Het talent is de trainer dankbaar voor diens vertrouwen en heeft zijn grillen achter zich gelaten. Inmiddels is hij volwaardig lid van de selectie en vecht hij samen met Danny Koevermans en Ola Toivonen om de centrale positie in de aanval.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door wimpey » do dec 03, 2009 9:22 pm

Geoliede voetbalmachine. :smallgrin.gif:

Vandaag zat er blijkbaar cola in de machine.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2009-2010

Bericht door joey » do dec 03, 2009 10:49 pm

wimpey schreef:Geoliede voetbalmachine. :smallgrin.gif:

Vandaag zat er blijkbaar cola in de machine.
Wat wil je, zonder Toivonen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Baseman » vr dec 04, 2009 7:38 am

Ik lees de bijdragen van Wimpey altijd graag, maar wat Engelaar betreft heeft hij echt een enorme blinde vlek...Engelaar was gisteren namelijk de beste speler bij PSV, samen met Doedel en Reis.

Grappig trouwens dat Sparta Praag een handbalverdediging optrekt en uitblonk in irritant gedrag en harde overtredingen, maar PSV het verwijt krijgt er een saaie wedstrijd van te maken :excited.gif:
PSV wilde tenminste, alleen uitbrak het aan een goede eindpass. De 2e helft zakte het niveau van PSV weliswaar, maar de 1e helft speelde PSV heel redelijk (tot de 16 van Sparta Praag dan). Voor een leuke wedstrijd zijn er echter 2 teams nodig en Sparta Praag kwam overduidelijk voor 1 punt, triest team met trieste voetballers. De scheidsrechter een thuisfluiter noemen houdt in dat je zo goed als niets van de wedstrijd hebt gezien, die man floot namelijk absoluut niet in het voordeel van PSV.

Gelukkig werd de instelling en opstelling van Sparta Praag alsnog afgestraft door PSV :biggthumpup.gif:
De 5e 1-0 thuisoverwinning van PSV in de EL (en nu dus 33 wedstrijden op rij ongeslagen), verre van spectaculair maar Europees mag dit. Dan telt alleen de winst en gaat het om overleven.
Hopelijk komt PSV in de volgende ronde een team tegen dat wel wil voetballen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Duke » vr dec 04, 2009 9:00 am

Van wat ik ervan gezien heb, ben ik het met je eens, Baseman.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Jöhnk » vr dec 04, 2009 11:47 am

Baseman schreef:De 2e helft zakte het niveau van PSV weliswaar, maar de 1e helft speelde PSV heel redelijk (tot de 16 van Sparta Praag dan).
Haha, huh? Ik heb alleen de eerste helft gezien, maar de tweede helft was dug nog slechter?

Verwar je Engelaar niet met Afellay? Die liet zien te kunnen voetballen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Jesse » vr dec 04, 2009 1:53 pm

Rutten: 'Het gaat niet altijd om de schoonheid, maar om het resultaat'.

VZ

:hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Michael_B » vr dec 04, 2009 4:29 pm

[Update] het Algemeen Dagblad meldt dat delegaties van Manchester United, Liverpool, Sunderland, Tottenham Hotspur, Chelsea, Olympique Marseille, Olympique Lyon, Paris St. Germain, Lille, Schalke'04, Hoffenheim, Atletico Madrid en nog drie niet nader genoemde Spaanse clubs donderdag aanwezig waren in het Philips Stadion.
PSV Netwerk
Volgens de krant ging de belangstelling van de clubs uit naar Dzsudzsak, Afellay, Reis, Salcido en Manolev.
Hah! Verkoop van Dzsudzsak en/of Afellay is einde titelkans voor PSV. De interesse in Reis, Salcido en Manolev neem ik niet serieus.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Jöhnk » vr dec 04, 2009 4:43 pm

Reis vind ik wel een klasbak. Maar goed, hij speelt pas een paar maandjes mee, dus het is nog wat vroeg voor een transfer.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door wimpey » vr dec 04, 2009 8:14 pm

Baseman schreef: Engelaar was gisteren namelijk de beste speler bij PSV, samen met Doedel en Reis.
Over blinde vlekken gesproken.

Je ziet wel hoe ze al zo lang ongeslagen weten te blijven. De organisatie is goed, men is geduldig en blijft in een wedstrijd waarin het niet loopt in positie.

Ik zie die ploeg (gelukkig) niet wekelijks spelen, maar in de wedstrijden die ik heb gezien maakte de ploeg op mij niet meer indruk dan bijv. Twente.

Het is een ploeg die teert op patronen, afspraken en ritme. Dus moet je die ploeg uit het ritme brengen. Aanpakken zoals VVV, Twente, Kopenhagen en Utrecht deden. Dan vertoont de organisatie barstjes en barsten en is er wat te halen. Gisteren viel naast de houterige opbouw via Tico en Chico vooral het gebrek aan creativiteit en diepgang vanaf het middenveld op. Sparta Praag bleef relatief gemakkelijk op de been.

Qua individuele prestatie viel me vooral Manolev tegen, die deed werkelijk niets goed. Engelaar hing op het middenveld de spelvertragende Galasek uit. In positieve zin vielen me Dzsudszak en Lazovic (m.u.v. hun theaterprestaties) op.

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV 2009-2010

Bericht door GangstaRiB » vr dec 04, 2009 8:21 pm

Rutten vond dat PSV niet aan voetballen toekwam, omdat de tegenstander zo defensief speelde... aldus de coach die iedere wedstrijd verkondigd dat deze 'neutraal' gemaakt dient te worden. Rutten is toch 180 graden het tegenovergestelde van Jol he? Jol is relaxed, Rutten kijkt altijd als een hert naar een paar aanstormende koplampen. Verklaard ook gelijk waarom hij het bij een grote club als Schalke niet redde (daar moet je immers een beetje representatief zijn), maar bij PSV blijft het altijd saai en rustig en daar past Rutten best bij.

Rutten wil vanuit een gesloten organisatie de puntjes binnensprokkelen, alleen is PSV (in tegenstelling tot 4 jaar geleden) geen echt blok. Vooral in de verdediging zijn de kansen te pakken. Zoals Wimpey zegt: Zodra een tegenstander de schroom van zich af werpt, krijgt PSV het moeilijk.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Harm » vr dec 04, 2009 9:30 pm

Volgens mij krijgt iedere ploeg het moeilijk tegen een tegenstander die de schroom van zich afwerpt. Rutten is nu bezig met het opbouwen van een organisatie in de ploeg. Die organisatie is er al bijna twee jaar niet meer en zoiets gaat met horten en stoten. Net zoals Jol werkt hij nu met een selectie waaraan hij twee spelers toe heeft gevoegd (Engelaar en Manolev) en één afgeschreven jeugdspeler heeft ingepast. We zullen zien hoe de selectie zich de komende jaren ontwikkelt en wat voor spelconcept er dan aan gekoppeld wordt, maar Rutten is geen negatieve coach qua spelopvatting. Ik word een beetje moe van dat gelul over voetballen vanuit de organisatie. Dynamo Kiev speelde vanuit een organisatie, maar ik heb weinig teams zo flitsend zien counteren. Als PSV een spits als Suarez had gehad, dan lagen er nu ook meer in.

En ik ben het trouwens pertinent oneens met jouw opmerking dat Jol zo relaxed overkomt. Anders zou je niet iedere keer van die drogredenen over het veld, het programma en de arbitrage opwerpen. Een relaxte coach lacht daarom.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Bert » za dec 05, 2009 11:58 am

Relaxte coaches bestaan ook helemaal niet. Van Hiddink tot Ferguson en van Mourinho tot Rijkaard: als je het over hun eigen inbreng op het team hebt, dan is er altijd wel ergens een polletje dat verkeerd lag.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door wimpey » za dec 05, 2009 1:47 pm

Harm schreef: En ik ben het trouwens pertinent oneens met jouw opmerking dat Jol zo relaxed overkomt.
Ik ook niet.

Jol is trouwens wel een betere manager dan Rutten. Die klapte bij S04 helemaal dicht en gedroeg zich als een dood vogeltje. Een crisis-manager is die man niet, shock-proof evenmin.

Denk wél dat ie als trainer beter is dan Jol.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Frank » za dec 05, 2009 2:11 pm

Jinne schreef:
generaal schreef:JAAAAAA REIS
De man heet Repka.
Om de een of andere idiote reden heeft Reis dus het doelpunt wel gewoon op zijn naam gekregen.
<...>

Forcing the issue
PSV forced a series of corners after the restart, but failed to threaten with any of them. The Dutch side brought on Ola Toivonen for Otman Bakkal, but it was team-mate Balázs Dzsudzsák who almost scored seconds later, his free-kick fisted away at the near post by Blažek. Just when the game was heading for a goalless conclusion, the Dutch side struck. Danko Lazović's deep cross was nodded on by Orlando Engelaar and Reis knocked in the decisive goal. The result gives Fred Rutten's men an unassailable position at the top of the group, while Sparta and FC København will do battle in Prague in two weeks' time to determine who joins them in the last 32.
Bron: www.uefa.com

Reis staat ook in de statistics op die site gewoon op 4 doelpunten
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door peter » za dec 05, 2009 7:19 pm

wimpey schreef:
Harm schreef: En ik ben het trouwens pertinent oneens met jouw opmerking dat Jol zo relaxed overkomt.
Ik ook niet.

Jol is trouwens wel een betere manager dan Rutten. Die klapte bij S04 helemaal dicht en gedroeg zich als een dood vogeltje. Een crisis-manager is die man niet, shock-proof evenmin.

Denk wél dat ie als trainer beter is dan Jol.
Rutten zet de boel misschien wat beter neer, maar ik hoef die man niet bij Ajax te zien. Vind (en ja dat is een mening) hem een kleurloze, irritante man met een tactiek die ik maar moeilijk kan pruimen. Heel knap dat hij zijn wedstrijden allemaal weet te winnen en daarvoor verdient hij ook alle lof, maar niet bij mijn club. Arrogant? Nee, maar ik mag hem niet. Hij dweept met een Engelaar en dat vind ik een hele irritante voetballer. Beetje hetzelfde als ik die grijze muis van een Bert van Marwijk nooit bij Ajax wil zien. Al is Rutten wel van een ander kaliber, trouwens.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Vedette-10- » za dec 05, 2009 7:26 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door wimpey » zo dec 06, 2009 12:18 am

Helemaal mee eens, Pedro. Als trainer - manager schat ik Jol hoger in dan Rutten.

Rutten past niet in Amsterdam. En z'n boezemvriend Engelaar is idd wel de laatste die ik in een Ajax-shirt wil zien.

De man past tot dusver bij Philips en Eindhoven. Eens kijken of dat nog zo is wanneer het wat minder gaat. Hij raakte bij S04 nogal in de war van wat druk en negatieve pers... Hoog tijd dat ie wat dat betreft weer eens op de proef gesteld wordt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV 2009-2010

Bericht door peter » zo dec 06, 2009 12:24 pm

PSV heeft wat personele problemen met een geschorste Afellay en een de licht geblesseerde Bakkal, maar ik denk dat RKC geen schijn van kans zal hebben vanmiddag, helaas.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door D_skilled » zo dec 06, 2009 4:01 pm

PSV op voorsprong. De tegenstand in de Eredivisie is nihil.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Vedette-10- » zo dec 06, 2009 4:04 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 9:57 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie