PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 13, 2008 1:38 pm

generaal schreef:Ik heb in de tijd van Van Bommel geen PSV'er zien klagen over zijn streken in het veld, maar Afellay wordt veelvuldig bekritiseerd door de eigen fans; waarom?
Daar begrijp ik ook niets van, want Afellay kan 'iets' beter voetballen dan Van Bommel.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 13, 2008 1:41 pm

Dat is dan blijkbaar een probleem onder PSV-supporters. Ik vind Sneijder (Nederlands, Ajacied) en Afellay (Marokkaans, PSV'er) allebei vervelende ventjes.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 2:43 pm

Ik ook, Thomas. Ik vind Sneijder een pestventje. Maar wel een pestventje dat verdomd goed kan voetballen.
Standard Luik begint vanavond met Jovanovic op de bank, transfer nog mogelijk?

Een transfer van Milan Jovanovic lijkt nog steeds een optie. De coach van Standard luik heeft aangegeven dat de spits op de bank zal plaatsnemen bij het Champions league duel tegen Liverpool. Als hij speeltijd krijgt ziet PSV definitief van zijn komst af, omdat hij dan niet meer in actie kan komen voor PSV in de Champions League. In een korte verklaring liet de club weten dat ze nog geen bod hebben ontvangen voor Jovanovic dat voldoet aan de vraagprijs van de club.

PN

Daar zit schot in dus. Anders stelden ze hem wel op.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo aug 13, 2008 2:48 pm

Huntelaar schijnt ook een verschrikkelijk irritant mannetje te zijn, maar dat maakt me ook absoluut niks uit.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » wo aug 13, 2008 2:53 pm

joey schreef:Ik ook, Thomas. Ik vind Sneijder een pestventje. Maar wel een pestventje dat verdomd goed kan voetballen.
Standard Luik begint vanavond met Jovanovic op de bank, transfer nog mogelijk?

Een transfer van Milan Jovanovic lijkt nog steeds een optie. De coach van Standard luik heeft aangegeven dat de spits op de bank zal plaatsnemen bij het Champions league duel tegen Liverpool. Als hij speeltijd krijgt ziet PSV definitief van zijn komst af, omdat hij dan niet meer in actie kan komen voor PSV in de Champions League. In een korte verklaring liet de club weten dat ze nog geen bod hebben ontvangen voor Jovanovic dat voldoet aan de vraagprijs van de club.

PN

Daar zit schot in dus. Anders stelden ze hem wel op.
Misschien stellen ze hem de laatste 5 minuten wel op :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo aug 13, 2008 2:55 pm

Mallorca - PSV donderdag live bij Sport1

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 13, 2008 4:48 pm

joey schreef:Ik ook, Thomas. Ik vind Sneijder een pestventje. Maar wel een pestventje dat verdomd goed kan voetballen.
Standard Luik begint vanavond met Jovanovic op de bank, transfer nog mogelijk?

Een transfer van Milan Jovanovic lijkt nog steeds een optie. De coach van Standard luik heeft aangegeven dat de spits op de bank zal plaatsnemen bij het Champions league duel tegen Liverpool. Als hij speeltijd krijgt ziet PSV definitief van zijn komst af, omdat hij dan niet meer in actie kan komen voor PSV in de Champions League. In een korte verklaring liet de club weten dat ze nog geen bod hebben ontvangen voor Jovanovic dat voldoet aan de vraagprijs van de club.

PN

Daar zit schot in dus. Anders stelden ze hem wel op.

Als de nood hoog is brengt die coach hem heus wel in. Wie blijven er dan over? Meflut? Misschien nog een erotische verrassing (copyright DAM)?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo aug 13, 2008 5:05 pm

generaal schreef:Als Afellay een stereotype hanggroep-Marokkaan zou zijn, is Van Bommel dan een hang-Limburger?

Ik heb in de tijd van Van Bommel geen PSV'er zien klagen over zijn streken in het veld, maar Afellay wordt veelvuldig bekritiseerd door de eigen fans; waarom?
Veelvuldig? Dit is de eerste keer dat ik er iets over zeg.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » wo aug 13, 2008 5:39 pm

Harm schreef:
generaal schreef:Als Afellay een stereotype hanggroep-Marokkaan zou zijn, is Van Bommel dan een hang-Limburger?

Ik heb in de tijd van Van Bommel geen PSV'er zien klagen over zijn streken in het veld, maar Afellay wordt veelvuldig bekritiseerd door de eigen fans; waarom?
Veelvuldig? Dit is de eerste keer dat ik er iets over zeg.
Op PN heb ik teksten van gelijke strekking over Afellay veelvuldig voorbij zien komen de laatste maanden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 6:10 pm

Goed, het is een etterbakje, maar daar lopen de velden toch mee vol? Die jongen komt netjes op tijd, traint goed, speelt goed, waarom zou je hem dan moeten uitmaken voor Marokkaanse hangjongere?

Het kan ook een fase in zijn ontwikkeling zijn. Eerst was hij een lief jochie uit Utrecht, nu een international die de kar moet trekken. Hij zou de eerste niet zijn die moeite heeft met een dergelijke verandering.
Het stinkt aan alle kanten!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » wo aug 13, 2008 6:14 pm

generaal schreef:Ik heb in de tijd van Van Bommel geen PSV'er zien klagen over zijn streken in het veld, maar Afellay wordt veelvuldig bekritiseerd door de eigen fans; waarom?
Misschien omdat mensen denken dat hij uiteindelijk zichzelf met dit gedrag in de vingers snijdt? Ik ben benieuwd wat er gebeurt als Van Hulten de eerste wedstrijd van PSV gaat fluiten....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 6:16 pm

Niets, want wat kan Van Hulten doen? Iedereen zal op hem letten.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 13, 2008 6:23 pm

Van Hulten is zwaar de fout in gegaan, maar het lijkt er een beetje op alsof Afellay de schuld krijgt. Vind ik maar vreemd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 6:27 pm

Vind ik ook, Jöhnk. Iedereen slikt het verhaal van Van Hulten voor zoete koek. Het zal met dat slechte gedrag van Afellay wel meegevallen zijn, want anders stond hij niet meer op het veld.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo aug 13, 2008 7:06 pm

generaal schreef: Hopelijk wordt Lazovic verkocht (al is 't maar voor 4 miljoen), en kan een deel van dat geld bij Erdinc worden gelegd.
Vorig seizoen was je nog Lazo-fan (beter dan Suarez). Het kan verkeren...

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo aug 13, 2008 8:30 pm

Frank schreef:
generaal schreef:Ik heb in de tijd van Van Bommel geen PSV'er zien klagen over zijn streken in het veld, maar Afellay wordt veelvuldig bekritiseerd door de eigen fans; waarom?
Misschien omdat mensen denken dat hij uiteindelijk zichzelf met dit gedrag in de vingers snijdt? Ik ben benieuwd wat er gebeurt als Van Hulten de eerste wedstrijd van PSV gaat fluiten....
Ik denk dat Van Hulten voorlopig geen wedstrijden van PSV krijgt toegewezen.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » wo aug 13, 2008 8:47 pm

wimpey schreef:
generaal schreef: Hopelijk wordt Lazovic verkocht (al is 't maar voor 4 miljoen), en kan een deel van dat geld bij Erdinc worden gelegd.
Vorig seizoen was je nog Lazo-fan (beter dan Suarez). Het kan verkeren...
Een vergissing is menselijk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo aug 13, 2008 8:56 pm

Hoe vaak moet ik dat nog teruglezen op dit forum? De naam Lazovic hoeft maar te vallen of het gaat over de vergelijking met Suarez. Kom op zeg....

Nog even terug naar de Lemic affaire. Een opmerkelijk verhaal van Wilfred Genee:

Wilfred Genee: veiligheid in geding bij berichten over rol Lemic

Het blad Intermediair komt met een uitgebreid interview met Wilfred Genee. Gevraagd naar het feit waarom de voetbaljournalistiek en ook Genee zelf geen onthullingen deed over de Servische spelersmakelaar Vlado Lemic die volgens PSV ‘onverantwoord diep' in hun organisatie was geïnfiltreerd, liet hij weten: 'Laat ik het zo zeggen: als ik je zou vertellen hoe het zit, zou ik het risico lopen dat mijn veiligheid in het geding komt. Daar heb ik een lang gesprek over gehad met degene die me had geïnformeerd, en met mijn vrouw, en dan maak je een afweging.'

'De voetbalmakelaardij is aan het verharden. Echt aan het verharden. Als je dat allemaal ontleedt, moet je oppassen. Louche praktijken is niet wat me fascineert. Dat is het voetbalspel zelf.'

Een onderzoeksjournalist van NRC Handelsblad schreef er wel over waar de voetbaljournalistiek zich grotendeels afzijdig hield. 'Misschien dat ik het in de toekomst wel zal opschrijven. Daar ben ik nog niet uit. In deze mate heb ik het ook nog niet eerder meegemaakt. Maar besef wel dat we het over persoonlijke veiligheid hebben.'

Bron: PN

Beetje een raar verhaal om dan wel hiermee naar buiten te komen. Maar hij zal dit toch ook niet verzinnen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 10:26 pm

Was het niet Reker die dit zei?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 14, 2008 12:46 am

Ja, die zei ook zoiets ..

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 14, 2008 10:36 am

'Het egotisme van een onvolwassen klikspaan'

Algemeen directeur Jan Reker van PSV is geen man om medelijden mee te hebben. De Brabantse bluffer is een overlever, hij redt zich wel. Reker heeft zijn droombaan gevonden in het Philips Stadion, hij is creatief, schrijft aan de lopende band rapporten voor allerlei officiële instellingen en ontwikkelt dagelijks tien ideeën, waarvan je er negen kunt weggooien. Hij is niet autoriteitgevoelig, heeft een plaat voor zijn hoofd en kan relativeren.

Bijna dagelijks waarschuwt Reker de FIFA, UEFA of KNVB voor de laatste keer. Een vermakelijk man, maar hij is niet te benijden. Sinds hij in zijn directiezetel zit, is het onrustig in Eindhoven. En dat was niet te vermijden. Reker deed wat hij móést doen als directeur: hij stelde orde op zaken. Een club moet de baas in eigen huis zijn. De macht van de spelers en hun zaakwaarnemers rijst de pan uit, maar er is een grens.

De voetballers en hun financieel meeprofiterende adviseurs deinzen nergens meer voor terug. Heurelho Gomes pleegde zelfs een karaktermoord op de directeur en chanteerde zichzelf naar het grote geld van Tottenham Hotspur. Intussen probeerde hij slim witte voetjes te halen bij de supporters, die zich als kuddevolk tegen Reker keerden. De verwijten van de Braziliaan waren doorzichtig en hypocriet. Waarom zei de brave borst niet gewoon dat er in Londen een zak goud te wachten lag en dat hij het betreurde voor een PSV-salaris te hebben getekend? Daar had waarschijnlijk iedereen begrip voor gehad.

En natuurlijk beseft Reker best dat hij moet samenwerken met spelers-makelaars om transfers tot stand te brengen, maar die heren moeten wel hun plaats weten en de burelen van PSV niet als de zoete inval of een tweede huiskamer misbruiken. De relatie moet vooral zakelijk blijven. Doordat de raad van commissarissen hem steunde, kon Reker de verhoudingen tussen PSV en de heren makelaars normaliseren, al betaalde hij er wel een hoge prijs voor. De bad guy, een uitstekende keeper, kreeg zijn zin en speelt intussen voor Tottenham Hotspur.

Gomes was de deur nog niet uit, of Ismail Aissati rebelleerde, eveneens geregisseerd door zijn zaakwaarnemer. PSV stak een vermogen en veel tijd en energie in de opleiding van deze middenvelder, maar zijn ego was er niet tegen bestand dat bijna alle trainers die bij PSV passeerden andere spelers beter achtten voor het evenwicht in het elftal.

Aissati is een oogstrelende voetballer voor fijnproevers. Alleen de man die verantwoordelijk is voor het directe resultaat en daarop wordt afgerekend, had voortdurend zijn bedenkingen over zijn rol bij balverlies. Voor dergelijke afwegingen wordt een trainer aangesteld, maar Aissati kon daarvoor ondanks een popsterrensalaris geen begrip opbrengen en uiteindelijk ook niet ermee leven.

In Amsterdam lag namelijk nog meer geld te wachten en hij maakte zichzelf wijs dat Marco van Basten wél een basisplaats voor hem had. De zaakwaarnemer speelde het spel mee, want hij heeft niets aan een clubtrouwe voetballer. Iedere transfer betekent ook voor hem een vette fee. Omdat Reker toch al de status van aangeschoten wild had, kreeg hij opnieuw de zwartepiet toegespeeld.

Hij werd voor de tweede keer als een pathologische leugenaar afgeschilderd in de media, een uitermate onbetrouwbare man die zijn beloften nooit nakwam. De kop-van-jut gaf geen kik, maar de speler kreeg opnieuw zijn zin en oogt heel happy bij Ajax.

Intussen gaat Reker onverstoorbaar verder met de renovatie van PSV. De mateloos populaire ex-voorzitter Harry van Raaij nam veel financiële risico’s om de race in Europa vol te houden, waardoor hij zijn club in de rode cijfers achterliet. Zijn opvolger Rob Westerhof moest saneren en deed dat erg goed, maar daar scoor je niet mee bij de buitenwacht. Niemand vond het erg toen hij vertrok.

Door het vertrek van Gomes en Aissati heeft PSV weer wat financiële ruimte, al weet de directeur dat een jaar geen Champions League-voetbal een ramp is, terwijl nóg zo’n seizoen zelfs catastrofaal kan zijn. Daarom is Reker de komende weken in het geniep Arsenal-supporter. De marketing-afdeling van de UEFA heeft twintig miljoen euro gereserveerd voor de Nederlandse deelnemers aan de Champions League.

Als FC Twente er niet in slaagt ten koste van Arsenal de groepsfase te bereiken, ontvangt PSV het volledige bedrag als enige vaderlandse vertegenwoordiger. De afgelopen twee jaar profiteerde de club uit Eindhoven ook al van het falende Ajax. Terwijl de directeur dagelijks zijn cijfers bestudeert en geld probeert vrij te maken om zijn elftal met peperdure spelers te versterken, verscheen zo’n grootverdiener, die nog niet eens droog achter de oren is, pontificaal in de media.

Als een over het paard getild troetelbeertje liet Ibrahim Afellay weten dat hij het helemaal niet eens was met de verkoop van zijn maatje Aissati. Nou is het helemaal niet relevant wat zo’n kwajongen van de beleidsvoering vindt, maar hij beïnvloedt er wel de publieke opinie mee. Zo’n oprisping kan Reker opnieuw in de problemen brengen. Misschien had Afellay beter zijn vriendje bestraffend kunnen toespreken. Aissati forceerde een vertrek bij PSV, Reker wilde hem graag voor de club en het publiek behouden.

Nieuwe beleidsbepalers, die hun sporen in het bedrijfsleven hebben verdiend, willen in hun onnozelheid nog wel eens roepen dat ze de club beleidsmatig gaan runnen. Onzin, dat is onmogelijk. In het topvoetbal zijn de werknemers de baas. Directeuren worden door blagen gechanteerd. Via de media wordt er stemming gekweekt en de club een beslissing door de strot geduwd. Waar haalt een jochie als Afellay, die zijn hele welzijn aan PSV heeft te danken, het lef vandaan dergelijke uitspraken te doen? Zijn primitieve onderbuikgevoelens moet hij vóór zich houden.

Als hij een interview geeft, moet hij inhoudelijk eens iets zeggen. Ik heb met hem in een tv-programma gezeten, maar toen kwam er geen verstandig woord uit. Zijn interviews zijn oppervlakkig en saai, hij heeft nooit iets te melden. En als topverdiener van PSV stelt hij zich niet professioneel op. Afellay wil wel de lusten, maar niet de lasten van zijn prachtige beroep. Hij ontloopt de media en is onbetrouwbaar met het nakomen van afspraken.

De international strijkt wel maandelijks dat gigantische salaris op, maar weigert public relations te bedrijven voor zijn werkgever en te communiceren met zijn publiek. Zoveel verantwoordelijkheids-gevoel schuilt er blijkbaar niet in hem. En kritiek ziet hij heel egotistisch als een gebrek aan respect. Een redacteur van dit blad schreef ooit dat Afellay weliswaar een begenadigd voetballer is, maar dat hij wel erg weinig scoort.

Nou, we kunnen het schudden. Dat pikt meneer niet. En hij wordt daarin gesteund door de op alle fronten falende perschef Pedro Salazar, die denkt te kunnen overleven door de spelers naar de mond te praten, terwijl hij hopeloos tekortschiet als intermediair naar de media.

Vorige week kreeg PSV tijdens een oefenpotje het bescheiden VVV-Venlo niet op de knieën. Afellay wist zich geen raad ermee en gedroeg zich geagiteerd, opgefokt en belachelijk. Deze keer kreeg niet Jan Reker de schuld, maar scheidsrechter Jack van Hulten.

De nergens op gebaseerde verwijten van de zelfingenomen speler daalden op hem neer. Op een bepaald moment ben je dat als volwassen vent zat. Dan roep je iets in je boosheid. Heel begrijpelijk, maar onverstandig, want gedreven door selectieve verontwaardiging rende Afellay meteen naar de camera's van Omroep Brabant. Met wilde ogen schreeuwde hij in de microfoon dat de arbiter hem een 'vuile *****hond' had genoemd. Tegenstander Frank van Kouwen bevestigde dat.

Ik sluit dus niet uit dat Van Hulten over de schreef is gegaan. Het resultaat is een storm in een glas water. De aanklager van de KNVB móést wel een onderzoek instellen en de tuchtcommissie komt in actie, omdat een onvolwassen professional als een klikspaan naar de media huppelt. Spelers roepen tijdens de wedstrijd de meest vreselijke dingen, maar er is ruimte en begrip voor emotie. Van Hulten ontkent zijn uitspraak, maar mag nog van geluk spreken dat hij de term kut-Marokkaan niet gebruikte, want een discriminerende opmerking had voor nog meer geacteerde
verontwaardiging gezorgd.

Intussen zitten alle betrokkenen met het incident in de maag. Iedereen wil eigenlijk overgaan tot de orde van de dag. En de arme Reker kan alles weer oplossen. Door schade en schande wijs geworden onthoudt hij zich van commentaar. Maar hij zou graag zien dat Afellay eens gaat doen waarvoor PSV hem overdadig betaalt.

Johan Derksen
bron: vi.nl

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 14, 2008 10:42 am

Hier doet Derksen het nog eens dunnetjes over. Afellay is een kwal, maar het is wel heel gewoon om te staan liegen voor de tuchtcommissie. Nou sorry hoor. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 14, 2008 11:08 am

joey schreef:Was het niet Reker die dit zei?
Wat een onzin zeg! Alsof zulke berichten wel veilig zijn...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do aug 14, 2008 12:20 pm

Precies wat een mafia-achtige organisatie zal willen: mensen zeggen wel dat de organisatie niet te vertrouwen is, maar onthullen niet wat ze fout doen. Anderen zullen denken 'als Genee bedreigd wordt, zal ik het ook wel worden, en ik houd nog wel van mijn kinderen', en ze kunnen gerust doorgaan. Zo staat het ze op zich voor ogen.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 12:22 pm

Met andere woorden: Genee zit in de slag met Lemic?

Gesloten