PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mar 25, 2008 1:39 pm

Thomas schreef:
Mr. Ajax schreef:Leuk en aardig, klopt ook, maar dit discussie is begonnen omdat ik in die eerste post las dat psv alles goed voor elkaar heeft, deels omdat Manco en Amrabat goede aankopen zijn. Dat is dan geen voorspelling, toch? Je zei niet 'en ik denk dat Manco en Amrabat goede aankopen zullen blijken' of iets in die richting.

Voor de rest ben ik het gewoon met je eens, hoor...
Dus de discussie is ontstaan omdat ik niet 'ik denk' of 'ik vind' in m'n post zette? Sorry hoor, maar ik praat voor mezelf en geef mijn mening. Als ik dus zeg dat Amrabat en Manco goede aankopen zijn dan mag je er vanuit gaan dat dat mijn mening en voorspelling is.

Nee hoor, omdat je vaststelt dat het goede aankopen zijn. Of ze goede aankopen zijn moet nog blijken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 1:40 pm

Je leest toch wel wat ik schrijf, Mr. Ajax? Het is dus mijn mening en voorspelling dat het goede aankopen zijn.

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 25, 2008 2:09 pm

Thomas schreef:Nog nooit gehoord dat PSV bezig is geweest met Messi. :blush.gif: Waar heb je dit vandaan, Base?
Van Piet de Visser, als gast tijdens een jeugd WK.
Hij gaf aan dat PSV bezig was met Messi, maar dat hij tijdens dat jeugd WK zo goed als onhaalbaar aan het worden was. Wat ook zo bleek te zijn.
Reis is toch ook naar alle waarschijnlijkheid gescout tijdens een toernooi in Nederland?
Euhm, dat kan best ja. Staat me wel iets van bij...
Ik bedoelde ook niet dat Reis in Z-A is gescout, alleen dat PSV beter is in het aantrekken van Zuid-Amerikanen dan Ajax.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 25, 2008 2:11 pm

Het heeft in ieder geval een goede reputatie op dat vlak. Brazilianen smelten voor de verhalen van Romario en Ronaldo.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 2:11 pm

Waarom lachte je dan over de opmerking van Terra-talent van Demos?

Je bedoelt die opmerkingen die De Visser maakte tijdens het jeugd WK in Nederland? Uh, toen speelde Messi al bij Barcelona, Base.

Wat ik me er van kan herinneren was dat De Visser slechts zat op te scheppen dat hij Messi al had gescout voor dat toernooi.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 2:12 pm

Bertje schreef:Het heeft in ieder geval een goede reputatie op dat vlak. Brazilianen smelten voor de verhalen van Romario en Ronaldo.
Wel een beetje lang geleden inmiddels.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel

Bericht door Daniel » di mar 25, 2008 2:12 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Nog nooit gehoord dat PSV bezig is geweest met Messi. :blush.gif: Waar heb je dit vandaan, Base?
Hij gaf aan dat PSV bezig was met Messi, maar dat hij tijdens dat jeugd WK zo goed als onhaalbaar aan het worden was. Wat ook zo bleek te zijn.
Lijkt me logisch, elk talent in de Barca jeugd is vrijwel onhaalbaar. Messi speelt al sinds zijn 14e bij Barcelona namelijk. Had PSV zelf ook wel kunnen weten. En ik neem aan dat PSV geen jongetjes van jonger dan 14 uit Zuid-Amerika probeert te halen dus het lijkt mij vrij stug dat PSV daar heel intensief mee bezig is geweest..
Laatst gewijzigd door Daniel op di mar 25, 2008 2:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 25, 2008 2:14 pm

joey schreef:Wel een beetje lang geleden inmiddels.
Alex en Gomes vinden ze ook wel geinig, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 2:16 pm

Alex was van Chelsea. Gomes is geen eerste keus in het Braziliaanse elftal.

Wat ik bedoel te zeggen is dat de tijd dat PSV op eigen kracht Braziliaanse toppers kon halen voorbij is. Elders wordt zoveel meer betaald. Gomes is een uitzondering, maar die is dan ook keeper.

Harm

Bericht door Harm » di mar 25, 2008 2:45 pm

Daniel_vT schreef:
Baseman schreef:
Lijkt me logisch, elk talent in de Barca jeugd is vrijwel onhaalbaar. Messi speelt al sinds zijn 14e bij Barcelona namelijk. Had PSV zelf ook wel kunnen weten. En ik neem aan dat PSV geen jongetjes van jonger dan 14 uit Zuid-Amerika probeert te halen dus het lijkt mij vrij stug dat PSV daar heel intensief mee bezig is geweest..
Volgens mij hebben we er eentje die jonger is hoor :blush.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » di mar 25, 2008 2:47 pm

Shame on you! :1evil.gif: Kinderhandel..

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 25, 2008 2:54 pm

Thomas schreef:Wat ik me er van kan herinneren was dat De Visser slechts zat op te scheppen dat hij Messi al had gescout voor dat toernooi.
Ook dat, maar PSV is schijnbaar serieus bezig geweest om Messi te halen. Hij was slechts een talentvolle jeugdspeler bij Barca en had nog geen kans gekregen...of het echt realistisch was weet ik niet, maar op dat WK speelde hij fantastisch en toen hield het sowieso op.

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 25, 2008 2:55 pm

Harm schreef:Volgens mij hebben we er eentje die jonger is hoor :blush.gif:
Ondertussen is hij toch al ouder dan 14 ? :icon_biggrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 2:57 pm

Baseman schreef:Ook dat, maar PSV is schijnbaar serieus bezig geweest om Messi te halen. Hij was slechts een talentvolle jeugdspeler bij Barca en had nog geen kans gekregen...of het echt realistisch was weet ik niet, maar op dat WK speelde hij fantastisch en toen hield het sowieso op.
Ok. Nou van mij mag PSV lekker achter Tevez, Robinho en Messi aanzitten hoor. Ik heb er meer moeite mee als Ajax achter Modric aanzit. Volgens mij leef je in beide gevallen als verantwoordelijken een beetje in je eigen wereld. :blush.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 25, 2008 3:00 pm

Oh wacht, nu ik de naam Tevez zie staan...hem bedoelde ik ipv Messi :blush.gif:
Tevez speelde toentertijd nog niet bij een topclub.

Robinho is nooit realistisch geweest, leuk fabeltje van Hiddink en Van Raaij om de steun van de supporters te krijgen om zodoende sterker te staan tegen Timmer.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 3:02 pm

Zo, Baseman is ook wakker. :smallgrin.gif:

Tevez was het toptalent van Boca Juniors. Die kan PSV net zo min halen als men Gago kon halen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 3:06 pm

In die tijd deed PSV vaak aan name dropping. En de supporters maar dromen. :aai.gif:

PSV

Bericht door PSV » di mar 25, 2008 8:21 pm

Nee hoor, omdat je vaststelt dat het goede aankopen zijn. Of ze goede aankopen zijn moet nog blijken.[/quote]

Het zijjn altijd goede aankopen aangezien ze weinig kosten en veel potentie hebben.

Zou Ajax ook wat meer moeten doen. Risico's nemen bij jonge spelers ipv afwachten tot z ehet hebben gemaakt bij clubs als heerenveen en groningen

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 8:23 pm

PSV schreef:Het zijjn altijd goede aankopen aangezien ze weinig kosten en veel potentie hebben.
Ze moeten natuurlijk wel presteren. De potentie moet er dus uitkomen, maar als men dat goed heeft ingeschat moet het goedkomen.
PSV schreef:Zou Ajax ook wat meer moeten doen. Risico's nemen bij jonge spelers ipv afwachten tot z ehet hebben gemaakt bij clubs als heerenveen en groningen
In principe doet Ajax dat vaak genoeg door middel van het fenomeen jeugdopleiding. Ik ben het wel met je eens dat ze de laatste jaren veel te weinig talentvolle spelers van buitenaf hebben gehaald.

PSV

Bericht door PSV » di mar 25, 2008 8:41 pm

Thomas schreef:
PSV schreef:Het zijjn altijd goede aankopen aangezien ze weinig kosten en veel potentie hebben.
Ze moeten natuurlijk wel presteren. De potentie moet er dus uitkomen, maar als men dat goed heeft ingeschat moet het goedkomen.
PSV schreef:Zou Ajax ook wat meer moeten doen. Risico's nemen bij jonge spelers ipv afwachten tot z ehet hebben gemaakt bij clubs als heerenveen en groningen
In principe doet Ajax dat vaak genoeg door middel van het fenomeen jeugdopleiding. Ik ben het wel met je eens dat ze de laatste jaren veel te weinig talentvolle spelers van buitenaf hebben gehaald.
Amrabat heeft toch wel gepresteerd bijj VVV dacht ik.

Het probleem is dat je niet meer kunt shoppen bij Heerenveen of Groningen (tenminste PSV niet). Als je wacht tot ze dat station zijn gepasseert ben je ze kwijt.

Amrabat kost net zoveel als wat Luque in één jaar aan salaris krijgt dus prijs/kwalteit zit goed. Mocht ie het niet redden is het risico beperkt en kun je hem altijd nog naar een subtopper laten vertrekken voor een miljoentje ofzo.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 8:44 pm

Hij moet natuurlijk presteren bij PSV. Een goede aankoop die niet presteert bestaat niet.

Verder ben ik het je eens dat PSV dit slim aanpakt hoor, want ik verwacht dat Amrabat een goede aankoop zal blijken. Ik zeg alleen dat het niet sowieso een goede aankoop kan zijn, aangezien niet presterende spelers slechte aankopen zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 25, 2008 8:45 pm

Welkom op Ajaxtalk, PSV! Ben je soms voor PSV? :icon_biggrin.gif:

Je hebt gelijk hoor. Ajax heeft best wat centjes, maar idealiter koop je grote talenten bij kleine clubjes, voor circa 2 miljoen. Maar dan moet je wel oog voor talent hebben en dat hebben 'wij' niet.

PSV

Bericht door PSV » di mar 25, 2008 8:54 pm

Jöhnk schreef:Welkom op Ajaxtalk, PSV! Ben je soms voor PSV? :icon_biggrin.gif:

Je hebt gelijk hoor. Ajax heeft best wat centjes, maar idealiter koop je grote talenten bij kleine clubjes, voor circa 2 miljoen. Maar dan moet je wel oog voor talent hebben en dat hebben 'wij' niet.
Dank je. Ik volg jullie forum al een tijdje en ik merk een groeiende behoefte van Ajacieden om de ondoorgrondelijke geesten van PSV-ers beter te begrijpen hoe wij zo tevreden kunenen zijn met anti-voetbal enzo dus eigenlijk ben ik hier vanuit sociale overwegingen :smallgrin.gif:

Ik weet niet of jullie geen oog voor talent hebben maar je moet ook een keer doortastend zijn. Ik hoor net op vi.tv dat Ten Cate Elia van Twente wilde hebben en van Geel twijfelde of andersom. Tja dan haal je nooit iemand binnen zo.

Maar de transferperiode duurt nog lang. Ajax heeft normaal gesproken de betse papieren voor volgend seizoen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 25, 2008 9:00 pm

We hebben het meeste geld. Maar ja..... Afwachten maar.

Wat vind je van het voetbal van de snor? Niet iets te behoudend?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 25, 2008 9:02 pm

PSV schreef:Maar de transferperiode duurt nog lang. Ajax heeft normaal gesproken de beste papieren voor volgend seizoen.
Wij zijn al jaren op papier de beste.... :smallgrin.gif:

Alleen wil het in de praktijk nooit zo lukken..... :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Gesloten