AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jan 13, 2008 7:03 pm

Dit is toch een lachertje! Ik zou 'm er in ieder geval nooit bij willen hebben! Natuurlijk heeft een speler het recht om te gaan shoppen voor de beste deal, maar als trainer zou ik toch op een ander paard gaan wedden. Ook qua investering is het hopeloos. Diet gaat natuurlijk nooit meer 20ml euro opleveren!
Van Gaal rekent op Alves
Uitgegeven: 13 januari 2008 18:44
Laatst gewijzigd: 13 januari 2008 18:45

AMSTERDAM - Trainer Louis van Gaal rekent nog steeds op de komst van Afonso Alves. De oefenmeester verwijt de spits ook niet dat de onderhandelingen zo moeizaam verlopen.

"Dat hoort bij de Braziliaanse cultuur. Dat heb ik als coach van Barcelona geleerd."

Arbitragecommissie

De arbitragecommissie van de KNVB buigt zich woensdagavond over de vraag of het contract van AZ en Heerenveen over Alves rechtsgeldig is.

In afwachting van de beslissing heeft Alves volgens Engelse kranten al overeenstemming over een contract bij Middlesbrough bereikt. Hij zou in ruil voor 20 miljoen euro voor 4,5 jaar hebben getekend.

Engeland

Alves, die volgens eerdere berichten geen werkvergunning in Engeland zou verkrijgen, is ook voor AZ moeilijk bereikbaar. "Maar zo gaat dat", stelde Van Gaal. "Wij hebben hem er in ieder geval nog graag bij."
www.nu.nl
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jan 13, 2008 7:06 pm

Ik denk dat als Alves niet komt, dat dat het vertrek van Van Gaal wel zal verspoedigen.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo jan 13, 2008 7:09 pm

Van Gaal ziet ook wel in dat AZ niets te verwijten valt als de transfer niet doorgaat.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 13, 2008 7:32 pm

Nu is die zes miljoen die je destijds voor Huntelaar had moeten betalen toch niet zo veel meer, hè Louis.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo jan 13, 2008 7:44 pm

Huntelaar wilde toch ook niet meer naar AZ toen Ajax zich gemeld had?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jan 13, 2008 8:10 pm

Klopt, vanaf het moment dat Huntelaar naar Ajax kon was AZ kansloos.

Alves moeten ze gewoon laten lopen. Zijn zaakwaarnemers lopen alleen maar met hem te leuren en dat zal na een eventuele tussenstop in Alkmaar niet anders zijn. Zo'n speler moet je niet in je team willen hebben want dat gaat alleen maar irritatie opleveren. Er zijn wel meer spelers die een doelpunt kunnen maken hoor.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 13, 2008 10:20 pm

Van Gaal wilde Huntelaar destijds in de zomer al hebben, maar vond zes miljoen te veel geld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » zo jan 13, 2008 10:30 pm

Bertje schreef:Van Gaal wilde Huntelaar destijds in de zomer al hebben, maar vond zes miljoen te veel geld.
Scheringa vondt het teveel geld. Niet Van Gaal.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 13, 2008 10:42 pm

Wat een schwalbe van die Vormer, die verdient toch okergeel!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 13, 2008 10:45 pm

Daniel_vT schreef:Ik denk dat als Alves niet komt, dat dat het vertrek van Van Gaal wel zal verspoedigen.
En ik denk dat als Alves wél komt, dat hij stront krijgt met Van Gaal.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo jan 13, 2008 10:57 pm

Demosthenes schreef:Wat een schwalbe van die Vormer, die verdient toch okergeel!
Rood, want direct daarna had hij geen moeten krijgen voor het opstootje!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma jan 14, 2008 7:44 pm

Ik hoop dat Alves geschorst wordt door de FIFA omdat hij bij twee clubs blijkt te hebben getekend. Wat een misselijke kutspeler is dat zeg, ik zou hem als AZ zijnde helemaal niet meer willen hebben. Koop maar een goede spits voor 10 miljoen en een goede verdediger voor de resterende 8 miljoen, daar heb je nog veel meer aan ook.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jan 15, 2008 10:45 am

KNVB seponeert rode kaart De Zeeuw
Demy de Zeeuw is vandaag door de tuchtcommissie van de KNVB vrijgesproken. De commissie behandelde de rode kaart die de middenvelder van AZ zondag ontving in de topper tegen Ajax.

Scheidsrechter Roelof Luinge liet De Zeeuw een rode kaart zien, nadat de AZ-speler de bal met de hand stopte. Uit camerabeelden bleek echter dat de bal de doellijn al gepasseerd was.

De aanklager poogde De Zeeuw nog wel voor één duel te schorsen, maar daar ging AZ niet mee akkoord, waarna vrijspraak volgde.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 15, 2008 10:54 pm

Alves heeft zijn keuze al gemaakt

ROTTERDAM - Afonso Alves heeft een akkoord bereikt met Middlesbrough. De Engelse club en de zaakwaarnemers van de Heerenveen-speler maken zich totaal geen zorgen om de spoedarbitragezaak die vanavond in Zeist dient.

Afonso Alves. FOTO BROER VAN DEN BOOM
AZ zou bij winst in deze unieke zaak de transferrechten van de spits in handen kunnen krijgen en hem direct kunnen verkopen. Middlesbrough hoopt Afonso Alves morgen te presenteren als nieuwe aankoop.
De club uit de Engelse Premier League heeft met de Braziliaanse spits een akkoord bereikt over een contract van 4,5 jaar. Ook met Heerenveen zou Middlesbrough het financieel eens zijn. Met de transfer zou een afkoopsom van een kleine 20 miljoen euro gemoeid zijn.


Alves en zijn zaakwaarnemers waren de afgelopen dagen in Middlesbrough om de onderhandelingen af te ronden. De Braziliaan rolde zonder problemen door de medische keuring en kreeg van trainer Gareth Southgate een rondleiding door het Riverside-stadium. Dat moment werd buiten medeweten van de club gefotografeerd met een mobieltje. De foto verscheen gisteren al in een Engelse krant.

Aanvankelijk wilde de Engelse club Alves gisteren presenteren, maar door de arbitragezaak in Nederland werd daar van afgezien.


Volgens de zaakwaarnemers van Alves kan niets de overgang naar ‘Boro’ nog beletten. ,,We zijn vol vertrouwen dat de arbitragezaak geen roet in het eten zal gooien en dat Afonso de komende jaren het shirt van Middlesbrough draagt,’’ zegt een woordvoerder. ,,Die club toonde zich het meest slagvaardig van alle geïnteresseerde kandidaten.’’

Alves voldoet officieel niet aan de eisen om in Engeland te kunnen spelen, maar volgens zijn woordvoerder is een oplossing in de maak. ,,Middlesbrough is druk bezig om de zaken met de autoriteiten te regelen.


Overigens zat Middlesbrough vorige week al stevig op het vinkentouw. De Engelse club plaatste toen reeds een foto van Alves op de eigen website, maar haalde die er in allerijl vanaf toen duidelijk werd dat er in Nederland een arbitragezaak kwam.

Op het KNVB-centrum in Zeist buigen zich vanavond vanaf 19.30 uur drie arbiters over deze zaak die AZ heeft aangespannen tegen SC Heerenveen. Deze procedure lijkt niet meer te kunnen voorkomen dat Alves zich straks in het shirt van ‘Boro’ zal hijsen. Maar juristen noemen de kwestie een hoogst interessante, omdat voorzover bekend in het Nederlandse voetbal nooit een vergelijkbare zaak heeft gediend. Er is derhalve nog geen jurisprudentie beschikbaar.


Wanneer de arbitragecommissie uitspraak doet, is vooraf niet bekend. Dat kan nog dezelfde avond zijn, maar aannemelijker is één van de volgende dagen. De belangrijkste punten uit de zaak op een rij.


Wie oordelen?


De drie arbiters zijn mr. Vermeulen (voorzitter) en de leden Kranendonk en Van den Berg. Zij beoordelen de ingebrachte stukken en kunnen ook getuigen horen. Namens AZ verschijnen de directeuren Marcel Brands en Toon Gerbrands bij de zitting, Dirk Scheringa komt niet. De voorzitter, die zelf niet onderhandeld heeft met Heerenveen, zit vanavond op de tribune in Doetinchem waar AZ tegen De Graafschap speelt.
De drie arbiters komen tot een gezamenlijk oordeel, waartegen geen beroep mogelijk is. Wel kan de FIFA in een later stadium in beeld komen. AZ kan naar de FIFA stappen als het zijn zaak tegen Heerenveen wint, maar daarna problemen ondervindt met het contract dat de club ook zegt te hebben met Alves.


Wat wil AZ bereiken?


AZ wil dat de arbitragecommissie zich uitspreekt over de opstelling van SC Heerenveen. Die club heeft, zo is al duidelijk, op 30 december een transferovereenkomst gesloten met AZ. Maar Heerenveen weigert aansluitend zijn handtekening te zetten onder het overschrijvingsformulier voor de KNVB. AZ wil een uitspraak over de rechtsgeldigheid van het contract met Heerenveen en aansluitend over de status van het overschrijvingsformulier. Is overschrijven puur een administratieve handeling, of is het meer dan dat? Omdat AZ eveneens een door Afonso Alves ondertekend contract in bezit heeft, kan het tot een interessante uitkomst komen. Krijgt AZ zijn zin, dan heeft het per direct de transferrechten in handen van de spits.

AZ kan proberen Alves in dat geval alsnog in Alkmaar op het veld te krijgen. Maar reëler is dat de club de spits na al het gedonder zélf gaat slijten op de transfermarkt. Bij AZ is men ervan overtuigd dat Heerenveen onderweg spijt heeft gekregen en Alves liever verkoopt aan een club die meer biedt dan AZ dat 18 miljoen over had voor de spits .

,,Maar wij laten ons natuurlijk niet zomaar achter onze rug om naaien. Dit is voor ons een principekwestie geworden,’’ klinkt het in Alkmaar.


Wat wordt het verweer van Heerenveen?


Heerenveen beaamt dat er een getekende transferovereenkomst is met AZ, maar wel één met een opschortende voorwaarde. Die heeft te maken met het percentage dat Alves krijgt uit de transferopbrengst.

Voor 5 januari moest er volgens de Friezen óók een schriftelijke overeenkomst zijn tussen Alves en Heerenveen over de beëindiging van zijn contract. Omdat díe overeenkomst er niet is, is er volgens Heerenveen geen transfer.


AZ vindt dat ook over de percentageregeling een akkoord was bereikt tussen alle partijen. AZ beroept zich daarbij op sms-verkeer met Heerenveen op vrijdagavond 4 januari. Ook op dit punt wil AZ een principiële uitspraak: hoeveel waarde hecht de arbitragecommissie aan sms-verkeer als bewijsmateriaal. En: heeft het in deze zaak dezelfde waarde als e-mail en faxverkeer?


Heerenveen schermt namelijk nog met een tweede reden om het overschrijvingsformulier voor de KNVB niet te tekenen: er ligt op de burelen van de Friese club een fax van Afonso Alves die bestrijdt dat hij een contract met AZ heeft gesloten. Heerenveen zegt door die fax niet meer te weten waar het aan toe is en vindt dat het Alves niet tegen zijn wil kan overschrijven naar AZ.

Namens AZ zal mr. Eric Vilé vanavond niet alleen het contract van Alves (inclusief salaris – en premieafspraken) laten zien aan de commissie, maar ook proberen aan te tonen dat Heerenveen dit contract de afgelopen weken zelf heeft ingezien. Volgens AZ had de directie van Heerenveen daar om gevraagd, nadat de fax met de ontkenning van Alves in het Abe Lenstra stadion was binnengekomen.
AD

Maar Alkmaar, maar Alkmaar....

Alves krijgen ze daar niet te zien. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jan 16, 2008 9:52 am

'Pellè alleen de dans van de zestien niet de baas'
15/01/2008 10:30

Augustus 2007 liep tegen het eind en Ryan Donk ging langs het mes bij Louis van Gaal. De jeugdige verdediger had drie kwartier in de zon naar geknikker van wat junioren gekeken, de AZ-trainer vond dat een onprofessionele voorbereiding op een wedstrijd en Donk werd prompt uit het basiselftal voor het duel met Vitesse gehaald.

Benieuwd welke sanctie er in de strafcultuur van Van Gaal eigenlijk staat op onbenulligheid. Anderhalve week geleden daalde Graziano Pellè in dit blad in zichzelf af en wat tevoorschijn kwam was een karikaturale schets van een voetballer. Ongeremd zong hij een lied van lang zal ik leven. Pellè olé.

Zijn grootste droom? 'Nog een keer meedoen aan Dancing with the Stars', zei Pellè. En het kan zomaar dat hij een serieuze concurrent wordt van John de Wolf, want hij beheerst alles, deze wervelende Italiaan. De tango, de rumba, de polka; geen pas is hem te veel. Alleen de dans van de zestienmeter, die is hij niet de baas.

Aangekocht voor 6,6 miljoen euro en gepresenteerd als een geweldige spits staat Pellè inmiddels op twee competitiegoals. Net zo weinig als pakweg Youssef El-Akchaoui, de linksback van NEC. Een half jaar na zijn intrede in Alkmaar is Graziano Pellè daarom vooral het zinnebeeld van het oude Italië.

Een mooie man met de fleur van een Fellini-film. Diamant in de oren, parfum erachter, bont aan de kraag en misschien zelfs een vleugje mascara onder de ogen. Een schitterende geleider van glorie en gratie, althans, op de catwalk.

Als Pellè op zijn Romeinse laarzen zwierend door de straten klakt wordt het dorp op slag sneeuwvrij, valt er een paradijselijk licht over de gevels en blazen de freules van opwinding de wangen op. De rokjes gaan op kort, de lippen op rood en zelfs de kreupelen onder de ouwe vrijsters komen tot leven. Smachtend naar bevlekking door sugarboy.

Als Pellè echter het veld betreedt haalt inmiddels eenieder de schouders op, achteloos haast. So what? Geen swing in de heupen, geen dynamiet in de wreef. Temidden van die andere vormzoekers uit Alkmaar is Pellè slechts een paljas op noppen, een schim in het strafschopgebied. Soms onzichtbaar, altijd verschemerd. Dat hij als spits impotent is, ligt niet aan de Nederlandse verdedigers, zo verduidelijkte Pellè vorige week zelf in VI.

Want: 'Tegen hen is het gemakkelijk voetballen.' En dat de spits datgene nalaat waarvoor hij wordt betaald ­ scoren ­ ligt al helemáál niet aan hemzelf. 'Ik heb pech gehad', verschoonde de narcist zich zonder ook maar een zweem van zelfreflectie. Daarom snapt hij niets van de kritiek en erdoor geraakt wordt hij in zijn grootse eigenwaan al helemáál niet.

'Als de club niet tevreden is, moeten ze me maar verkopen.' Waarom Graziano Pellè zichzelf nog steeds tot het hogere volk rekent, is een mysterie van hem alleen. Misschien is zijn onnozelheid aangeboren, misschien is de wet van de voetballerij ­ Wie niet presteert kan maar beter zwijgen­ aan hem voorbij gewaaid.

Zeker is dat Pellè de zaken anders ziet dan Marco van Basten, ooit als spits zijn tegenpool. De goalgetter van weleer adviseerde in dezelfde VI-uitgave dat het voor voetballers heel zinvol is niet te veel met de pers te praten. 'Het is beter te praten met je voeten op het veld', aldus Van Basten.

Zonder twijfel heeft Pellè die raad niet tot zich genomen. De hooghartige Italiaan spreekt en leest namelijk geen Nederlands en is al helemaal niet van plan dat te leren. 'Dat lijkt me onnodig. Straks ben ik hier toch weer weg.' Want, zo voegde hij eraan toe: 'AZ is voor mij geen doel op zich, het is een middel.'

Inmiddels heeft het er alle schijn van dat Pellè op zijn beurt niet eens meer een voornaam middel is voor AZ. De ambitieuze bankiersclub heeft achttien miljoen euro over voor Afonso Alves en mocht de geweldenaar uit Friesland niet komen, dan schakelt AZ over naar Plan B. En na plan B is er nog Moussa Dembélé, en na de Belg komt ook nog Ari en ergens achter die Braziliaan komt de verschrompelde Italiaan in de hiërarchie te bungelen.

Graziano Pellè vindt zichzelf eerder terug in een aflevering van Dancing with the Stars dan hij zelf in de gaten heeft.

Peter Wekking
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo jan 16, 2008 8:40 pm

De Graafschap - AZ staat na 38 minuten op 1-0.

Gelukkig is AZ met 16 X 3 = nog 48 punten nog steeds kampioen. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 16, 2008 8:59 pm

45' Mendes 1-1.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 9:01 pm

Jammer. Hup Superboeren! :headbang.gif: :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 16, 2008 9:08 pm

Ben ik de enige die Louis wel een prijs gunt? Ok, ik heb natuurlijk het liefste dat Ajax de beker wint. Maar ik zou het voor Van Gaal wel leuk vinden als hij toch een prijs binnen haalt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 16, 2008 9:09 pm

Marillion schreef:Ben ik de enige die Louis wel een prijs gunt? Ok, ik heb natuurlijk het liefste dat Ajax de beker wint. Maar ik zou het voor Van Gaal wel leuk vinden als hij toch een prijs binnen haalt.
Uhm. AZ is al uitgeschakeld, hoor. Dit is voor de competitie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 9:10 pm

Marillion schreef:Ben ik de enige die Louis wel een prijs gunt? Ok, ik heb natuurlijk het liefste dat Ajax de beker wint. Maar ik zou het voor Van Gaal wel leuk vinden als hij toch een prijs binnen haalt.
Ik gun AZ niets. En Scheringa al helemaal niet. :1evil.gif:

Hopelijk eindigt AZ niet bij de eerste vijf.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 16, 2008 9:11 pm

:drecul.gif:

Eeehh, Ok. Dan zal het lastig worden om die prijs binnen te halen. Of ze moeten inderdaad alles winnen..... :blush.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 9:16 pm

Te beginnen vanavond, neem ik aan?

Vanavond ook AZ-Heerenveen mbt Alves. Ben benieuwd!
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 16, 2008 9:26 pm

'50 Dembele 1-2.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jan 16, 2008 9:38 pm

joey schreef: Vanavond ook AZ-Heerenveen mbt Alves. Ben benieuwd!
Ik hoop dat AZ gelijk krijgt, zou net goed zijn voor die Alves.

Plaats reactie