PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo sep 23, 2007 3:18 pm

Afgelopen. We staan bovenaan en Feyenoord is vernederd. 2 vliegen in een klap.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo sep 23, 2007 3:19 pm

Voetske schreef:
Raymon schreef:Aisatti is geen 33. Die heeft nog een heel voetballeven voor zich. Perez ging duidelijk weg omdat hij niet nog een jaar op de bank wilde zitten. Dat waren volgens mij zijn eigen woorden. En ik denk niet dat Perez een basisplaats kan eisen bij Ajax. Er spelen betere spelers op zijn positie.

Dan kun je kort of lang lullen, maar dan is het Perez die de keuze maakt, niet Ten Cate.
Dus heeft HtC Perez een jaar op de bank beloofd, tja ... blijkbaar verstaat Henk dus niet de kunst om een speler volgens mijn Aisatti scenario binnen AJAX te houden.
Je kunt ook zeggen dat Ten Cate eerlijk is naar een speler als Perez. Nogmaals, Perez en Aisatti kun je niet vergelijken. Daar zit een heel voetballeven tussen. Perez wilde duidelijk voor een basisplaats gaan, Ten Cate wist vantevoren zeker dat hij dat niet zou krijgen waarschijnlijk omdat hij in principe met de punt naar achteren wil gaan spelen. Dat is een taktische keuze en daar bepaal je je team op.

Dat ik ook liever een ander type speler dan Luque had gezien moge duidelijk zijn maar blijkbaar was die niet voorhanden. Of Luque het waar gaat maken betwijfel ik maar hij krijgt nog een aantal wedstrijden meer om te bewijzen wat hij kan. Voorlopig is het erg matig in ieder geval.

Maar goed, PSV wint dus, Feyenoord weer met beide benen op de grond en Ajax bovenaan? Doen we het toch niet zo heel slecht volgens mij :onfire.gif: :onfire.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 23, 2007 3:20 pm

Raymon schreef:Je kunt ook zeggen dat Ten Cate eerlijk is naar een speler als Perez.
Tuurlijk, dat is ook zo.

Vind ik ook prima, maar kom dan niet met Luque aanzetten. We hebben nu totaal geen creativiteit achter de spits. Dat gaat ons nog punten kosten als we zelf het spel weer moeten maken.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11442
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo sep 23, 2007 3:22 pm

Je kunt je beter afvragen over de keuzes van HTC, die waren gewoon verkeerd. Babel had helemaal geen recht op een basisplaats en de De mul was ook dramatisch. En de kans dat Sneijder zou vertrekken was duidelijk aanwezig, alleen een beetje laat. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo sep 23, 2007 3:23 pm

Ik denk dat Ten Cate ook geen creatieve middenvelder achter de spits wil. Hij wil ruimte voor Huntelaar met aansluitende middenvelders en een Suarez en Kennedy/Rommedahl die die ruimte gaan benutten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo sep 23, 2007 3:28 pm

www.vi.nl
Deens dinamiet schiet Feyenoord aan flarden
23/09/2007 16:21

PSV heeft Feyenoord zijn eerste verliesbeurt van het seizoen bezorgd. De Eindhovenaren waren vooral voor rust veel beter. Uitblinker Kenneth Perez schoot met scherp (4-0).

De Deen speelde na zijn sterke invalbeurt tegen CSKA Moskou opnieuw ijzersterk. Perez was de architect van vrijwel iedere aanval en bleek ook nog eens de meest trefzekere beul. Zijn twee doelpunten waren van grote schoonheid.

Perez opende de score na 34 minuten. Een voorzet van Jason Culina ging net voorlangs, waarna de 33-jarige spelmaker de bal uit een moeilijke hoek vol op zijn linker nam en gekruist geweldig raak schoot.

Perez' tweede was misschien nog wel harder. Vlak voor rust haalde hij van twintig meter verwoestend uit. Weer met links en nu met 103 kilometer per uur hoorde Henk Timmer de bal van zijn voormalige collega alleen langs suizen.

Tussendoor maakte Edison Méndez de 2-0. Perez begon de aanval, Méndez stuurde Culina weg, Danko Lazovic raakte zijn voorzet maar half en Méndez werkte de bal vervolgens zelf maar binnen.

Feyenoord oogde bleekjes tegenover het geweld van het gretige PSV. De Rotterdammers slaagden er maar zelden in het goede spel van de afgelopen weken op de mat te leggen. Twee gevaarlijke schoten van Jonathan de Guzman waren de grootste wapenfeiten.

PSV was met Danko Lazovic al heel dicht bij de 4-0. De Serviër passeerde Timmer, maar wachtte zo lang dat de Feyenoord-keeper alsnog kon ingrijpen. In de slotfase viel de vierde toch nog. Jan Kromkamp stoomde op, bediende Danny Koevermans en de invaller liet Timmer kansloos.

Door de overwinning passeerde PSV Feyenoord op de ranglijst. De Eindhovenaren staan tweede in de Eredivisie omdat Ajax op basis van het aantal gemaakte doelpunten het net iets beter doet. Feyenoord zakt naar de derde plaats.
Even wachten op de youtube beelden van Thomas.. :hypocrite.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 23, 2007 3:33 pm

Raymon schreef:Ik denk dat Ten Cate ook geen creatieve middenvelder achter de spits wil. Hij wil ruimte voor Huntelaar met aansluitende middenvelders en een Suarez en Kennedy/Rommedahl die die ruimte gaan benutten.
Daar lijkt het inderdaad op. KJH kan me alleen nog steeds niet overtuigen als een betrouwbaar aanspeelpunt en kaatser. Als ze hem ruim dekken is er niet zoveel aan de hand, maar zitten ze hem steeds fors in de nek, dan speel je hem vrijwel uit de wedstrijd en valt je hele aanvalsopzet in duigen. Bovendien ben ik nog steeds niet kapot van de handelingssnelheid van KJH bij het afleggen of kaatsen (alhoewel zijn steekpass op Suarez vandaag natuurlijk prima was). Het duurt me vaak net dat ene secondje te lang.

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » zo sep 23, 2007 3:33 pm

Jöhnk schreef:
Raymon schreef:Aisatti is geen 33. Die heeft nog een heel voetballeven voor zich. Perez ging duidelijk weg omdat hij niet nog een jaar op de bank wilde zitten. Dat waren volgens mij zijn eigen woorden. En ik denk niet dat Perez een basisplaats kan eisen bij Ajax. Er spelen betere spelers op zijn positie.

Dan kun je kort of lang lullen, maar dan is het Perez die de keuze maakt, niet Ten Cate.
Dit vind ik een beetje de halve waarheid. HTC heeft Perez gezegd dat hij niet in aanmerking kwam voor een basisplaats. Zo jaag je ook iemand weg.

Maar goed, ik lig er niet wakker van hoor. Alleen had ik liever een creatieve middenvelder gezien ipv. Luque.
Ach, een aantal maanden voor dat befaamde gesprek had Perez vrijwel al een akkoord met Feyenoord. Ik denk niet dat dat gesprek ook maar iets uit heeft gemaakt mbt de beslissing van Perez.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 23, 2007 3:33 pm

Raymon schreef:Ik denk dat Ten Cate ook geen creatieve middenvelder achter de spits wil. Hij wil ruimte voor Huntelaar met aansluitende middenvelders en een Suarez en Kennedy/Rommedahl die die ruimte gaan benutten.
Nou, ik denk dat HtC een moord zou doen voor creatieve middenvelder die achter de spits zou kunnen spelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 23, 2007 3:34 pm

thaumaturgy schreef:Ach, een aantal maanden voor dat befaamde gesprek had Perez vrijwel al een akkoord met Feyenoord. Ik denk niet dat dat gesprek ook maar iets uit heeft gemaakt mbt de beslissing van Perez.
OK, dat wist ik niet.

Dat denk ik ook Voetske. Nu speelt Ajax op de counter, dat doen ze goed, maar wat als het spel weer gemaakt moet worden?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo sep 23, 2007 3:37 pm

Voetske schreef:
Raymon schreef:Ik denk dat Ten Cate ook geen creatieve middenvelder achter de spits wil. Hij wil ruimte voor Huntelaar met aansluitende middenvelders en een Suarez en Kennedy/Rommedahl die die ruimte gaan benutten.
Nou, ik denk dat HtC een moord zou doen voor creatieve middenvelder die achter de spits zou kunnen spelen.
Dat zou best kunnen, maar Perez was dat in ieder geval niet.

Luque heb ik tot nog toe niets goed zien doen, dus het begint er inderdaad op te lijken dat we met hem ook niks opgeschoten zijn.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 23, 2007 3:41 pm

Jöhnk schreef:Nu speelt Ajax op de counter, dat doen ze goed, maar wat als het spel weer gemaakt moet worden?
Precies. De resultaten zijn best wel lekker in deze zware tijden en er kan weer het broodnodige zelfvertrouwen bijgetankt worden. Maar straks staan wij weer tegenover een zeer behoudend spelende tegenstander en moeten wij daar een gat in de muur zien te vinden middels goed veldspel. Waarna we weer net zo gemakkelijk in die spiraal naar beneden kunnen flikkeren. Er is structureel nog niks opgelost, omdat we bepaalde spelerskwaliteiten missen en omdat onze trainer er maar niet een samenhangend geheel van weet te maken.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo sep 23, 2007 3:42 pm

Hij kón in ieder geval goed voetballen, hij heeft 2 jaar bijna niet gespeeld, is eigenlijk nu nét pas fit. Vervolgens heeft hij bij AJAX nog amper gespeeld.
Hij krijgt nog even voordeel van de twijfel, dachten wij zo. :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 23, 2007 3:46 pm

Hij heeft de hele voorbereiding bij NU meegespeeld, Neef. Naar eigen zeggen was hij zelfs topscorer van de voorbereiding.

Ik krijg altijd jeuk van spelers die hun eigen falen op de trainer afschuiven. Net zoals bij Juanfran, die kwam bij Besiktas zogenaamd ook niet meer aan spelen toe vanwege de trainerswissel.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo sep 23, 2007 3:52 pm

Da's alleen maar mooi dan, nu in zijn ritme komen bij AJAX en wennen aan de anderen.

Excuses zoeken is idd altijd een zwaktebod, in het geval van NU lijkt het wel iets terechter dan bij andere clubs.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 23, 2007 4:00 pm

Raymon schreef:Ik denk dat Ten Cate ook geen creatieve middenvelder achter de spits wil. Hij wil ruimte voor Huntelaar met aansluitende middenvelders en een Suarez en Kennedy/Rommedahl die die ruimte gaan benutten.
Ook dan heb je creativiteit nodig, tactisch genie. Wie gaat er creatief zijn? Gabri?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo sep 23, 2007 4:06 pm

Heerlijke wedstrijd :headbang.gif: .

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 23, 2007 4:09 pm

Bertje schreef:
Raymon schreef:Ik denk dat Ten Cate ook geen creatieve middenvelder achter de spits wil. Hij wil ruimte voor Huntelaar met aansluitende middenvelders en een Suarez en Kennedy/Rommedahl die die ruimte gaan benutten.
Ook dan heb je creativiteit nodig, tactisch genie. Wie gaat er creatief zijn? Gabri?
Is voor het bereiken van Huntelaar als terugvallend aanspeelpunt eigenlijk wel zoveel creativiteit nodig? Een middellange pass spatzuiver kunnen geven is dan toch eigenlijk al voldoende? Een pass die kan komen van opkomende backs, een inschuivende centrumverdediger of een middenvelder in de punt naar achteren?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » zo sep 23, 2007 4:10 pm

Kan ik jullie blij maken met de doelpunten?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 23, 2007 4:13 pm

Ja, kom maar af.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 23, 2007 4:13 pm

generaal schreef:Kan ik jullie blij maken met de doelpunten?
Wat mij betreft wel. Een goed uitgespeelde aanval, mooie doelpunten? Altijd welkom.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo sep 23, 2007 4:13 pm

Precies. De creativiteit gaat komen van spelers als Suarez en Kennedy. Voorderest is het een kwestie van dmv goed positie spel de vrije man vinden en 1 tegen 1 situaties creeeren.

Suarez kan heel snel een man passeren en dat is voor een verdediging natuurlijk erg lastig. Ze moeten er wel een mannetje bij zetten, maar dat houdt in dat er ergens anders een mannetje minder is.

Het grote probleem op dit moment is echter de afgeslagen bal. Ajax kan zich zo makkelijk in de luren laten leggen op dit moment. Goed voorbeeld was een goeie aanval van Ajax die bij Gabri terugkomt. Hij kan schieten van een meter of 20 maar wordt geblokt. Die bal komt (enigszins gelukkig) terecht bij een AZ speler die meteen een gevaarlijke counter op kan zetten. Daar mis je nu dus nog een speler als Davids voor die voor die balans op het middenveld kan zorgen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo sep 23, 2007 4:13 pm

Graag, altijd goed om feyenoord onderuit te zien gaan.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 23, 2007 4:25 pm

Suárez moet wel bereikt worden. En dan niet met een tegenstander in zijn rug, zoals je meestal ziet, maar gewoon in zijn voeten met zijn gezicht richting zijn tegenstander. Dan wordt het dus al een stuk moeilijker en zul je én in een hoger tempo moeten spelen én meer spelers met het vermogen van de steekpass hebben. En dat klusje gaat Gabri echt niet klaren, hoor. :excited.gif:

Creativiteit is meer dan het passeren van een tegenstander, al zag je vorig seizoen hoe handig het was dat we op het middenveld in Sneijder iemand hadden die iemand kon passeren.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo sep 23, 2007 4:28 pm

www.ajaxonline.org schreef:Perez: bij Ajax kwam ik de verkeerde trainer tegen
--------------------------------------------------------------------------------
22 september 2007

PSV-aanwinst Kenneth Perez blikt in een monoloog in het Algemeen Dagblad uitgebreid terug op zijn periode bij Ajax. De Deen kende mede door een aantal incidenten een teleurstellend jaar in Amsterdam. Toch vindt Perez niet dat hij bij Ajax heeft gefaald. "De algemene mening is, denk ik, dat ik bij Ajax wel heb gepresteerd. Ik vind niet dat ik mislukt ben bij Ajax. Bij Ajax heb ik mijn beste gemiddelde ooit gehaald. Ik ben wél mislukt in mijn doel om bij Ajax die speler te worden die ik graag wil zijn."

De problemen hadden vooral te maken met het feit dat Perez niet goed door één deur kon met trainer Henk ten Cate, zo erkent hij. "Ik denk dat de meeste andere trainers blij waren geweest met mijn rendement. Uiteindelijk moet je constateren dat ik de verkeerde trainer ben tegengekomen op het verkeerde moment. Onze relatie was moeizaam, dat was voor iedereen wel duidelijk. Zo'n probleem is dat niet, want ik hoef echt niet de beste vriend van de trainer te zijn. Nee, ik heb hem daar nooit over aangesproken. Wat had ik dan moeten zeggen? Hé, trainer, waarom mag je mij niet? Zo werkt dat toch niet?"

De routinier begreep dat hij niet als basisspeler aan het seizoen begon, maar later groeide bij hem de onvrede. "In het begin kon ik nog best begrijpen dat ik niet speelde. Ik had een slechte voorbereiding en bij een nieuwe club heb je nu eenmaal nog geen krediet. Maar op een gegeven moment begon ik mijn draai te vinden, tegen Feyenoord speelden we heel goed. En toen kwam ik er nog niet in. Wat ik bij Ajax heb gevoeld is: de trainer probeerde eerst álle andere opties en pas als het echt niet meer kon, dan moest hij wel een beroep op mij doen."

Perez denkt niet dat hijzelf veel aan zijn situatie had kunnen veranderen. "Of ik mezelf iets kwalijk neem? Laat ik het zo zeggen: ik heb niet het gevoel dat ik onder die omstandigheden meer had kunnen doen - qua prestaties en qua inzet - om me te bewijzen. Ik weet dat ik niet de makkelijkste ben. Misschien had ik wat inschikkelijker moeten zijn, maar dat zit niet in mijn karakter. Nee, zo'n jaar laat je niet onberoerd."


Over de club Ajax denkt de 33-jarige middenvelder nog altijd zeer positief. "Los van mijn eigen situatie heeft Ajax helemaal gebracht wat ik ervan verwacht had. Het was een droom om ooit voor die club te spelen. Als Deen is Ajax het hoogste. En dan doet het je wel wat als je dat shirt mag aantrekken. Ik ga die club nu ook niet zitten afzeiken, want het wás ook mooi. Waar je ook komt, buiten Amsterdam en omstreken is iedereen erg anti-Ajax, iedereen wil van Ajax winnen. Maar daar zit toch ergens iets van bewondering onder. Ik heb ook helemaal geen haatgevoelens richting Ajax. Je leest wel eens dat spelers of trainers die bij Ajax hebben gewerkt er bijna aan kapot zijn gegaan. Dan word je rancuneus. Maar echt, ik heb dat niet."

"Ajax was een lang gekoesterde droom", sluit Perez zijn monoloog af. "Het heeft een aantrekkingskracht die anders is dan die van PSV. Ik ga nu niet zeggen dat PSV óók de allermooiste club is, dat zou wel erg ongeloofwaardig zijn. Dat neemt niet weg dat ik nu ook bij een prachtige club zit. Met heel vriendelijke mensen, de laatste jaren veel succesvoller dan Ajax. En ik werk nu met een trainer die mij graag wilde hebben."
Toch mooi, is eens een keer wat anders dan al die mislukte Belgen die Ajax nog even een mes in de rug steken. :ajaxscarf.gif:

Gesloten