AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:38 pm

Tegen allen die riepen dat ajax het rustig aan moest doen vanavond, en zich moest sparen voor de veel belangrijker wedstrijd tegen AZ
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 23, 2007 12:02 am

LVG moest zijn team helemaal niet sparen, maar zorgen dat iedereen zondag nog uitgeput is! :cheer:

Maar hoe kan dat nou? Met de rust met 0-2 achter? Stuurde de H. LVG het verkeerde team het veld in of had hij zijn spelers niet op scherp gezet? :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 23, 2007 4:04 pm

Woede Kezman krijgt nog een staartje


Alkmaar - Mateja Kezman is nog niet van AZ af. De spits van Fenerbahce was donderdagavond na de uitschakeling van zijn club in Alkmaar zo kwaad, dat hij in het stadion twee ingelijste portretten van de muur sloeg. Beide foto´s van ex-spelers overleefden de val niet. Ondere andere het eerbetoon aan oud-spits John Bosman sneuvelde.

„Ja, we sturen de rekening op”, aldus algemeen directeur Toon Gerbrands. „Ik weet niet precies hoe groot de schade is, maar het zal een paar honderd euro kosten om de foto's en de lijsten te vervangen.”
De T.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 23, 2007 5:22 pm

Na één seizoen verlengen AZ en Dembele al

23/2/2007 15:52

De prestaties in zijn eerste seizoen bij AZ zijn voor de Alkmaarse club reden om het contract met Moussa Dembele open te breken en te verlengen. De negentienjarige Belg ligt nu tot medio 2011 vast in het DSB-Stadion. 'In België is dit groot nieuws, maar bij AZ ook.'
Dembele werd afgelopen zomer door AZ overgenomen van Willem II, waar hij tijdens het seizoen 2005/2006 indruk had gemaakt met negen doelpunten in 33 competitieduels. Ondanks de concurrentie van onder meer Shota Arveladze en Danny Koevermans, kan de spits dit seizoen bij AZ bogen op twaalf basisplaatsen en twaalf invalbeurten tijdens de competitie. Hij scoorde vijf keer.

'Moussa is één van de grootste talenten van Nederland, mooi dat hij langer wil blijven', verklaarde directeur voetbalzaken Marcel Brands op de website van de Alkmaarders. Coach Louis van Gaal: 'Moussa is nog jong, maar heeft dit seizoen toch al heel veel gespeeld. Hij is een belangrijke speler en past goed bij de club. In België is dit groot nieuws, maar bij AZ ook.'

Door zijn prestaties in Nederland verdiende Dembele een plaats in de nationale ploeg van België. De spits kwam zeven keer in actie voor De Rode Duivels en scoorde één keer.

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33967
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za feb 24, 2007 10:59 am

AZ? Dan zwijgen ze bij Ajax
Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM - Als voetbalwedstrijd is AZ-Ajax op zichzelf al vermakelijk, maar het voortdurende spel eromheen maakt het duel alleen maar boeiender. De Alkmaarders schieten graag, de Amsterdammers ontwijken liever.
Laat in Amsterdam twee letters vallen en de kaken gaan stijf op elkaar. A.Z. is bij Ajax tegenwoordig synoniem voor ‘geen commentaar’. Zeker kort voor de onderlinge ontmoeting van morgen. ,,Wij kijken alleen naar onszelf, niet naar anderen,’’ zegt Ajax-trainer Henk ten Cate.

In de vete tussen beide clubs is AZ vaak de uitdager. De Alkmaarse club prikkelt, plaagt en haalt af en toe uit met rechts, terwijl Ajax met een stoïcijnse blik probeert de klappen te ontwijken. Ook deze week was het patroon weer herkenbaar. Geconfronteerd met de naam van Klaas Jan Huntelaar zei men bij AZ dat het de ontwikkeling van de spits met grote interesse volgt. Ten Cate reageerde eerst niet en deed het daarna af met een grapje. ,,Wij willen Ronaldinho ook wel.’’

Die houding werkt bij AZ weer als doping. In de jacht op glorie willen de Alkmaarders alles en iedereen voorbij, maar Ajax nog wel het liefst. AZ wil niet alleen een beter eerste elftal en een betere organisatie, maar ook een betere jeugdopleiding dan de buurman. Zolang Ajax zich onaantastbaar waant, krijgt AZ alleen maar meer honger. Op korte termijn moet in de regio Alkmaar een jeugdcomplex verrijzen dat de Toekomst op alle fronten overtreft.

AZ en Ajax rolden de laatste jaren met regelmaat over elkaar heen. Sinds Martin van Geel in juni 2005 van AZ naar Ajax vertrok, fungeerde de technisch directeur als verbale schietschijf voor Dirk Scheringa. ‘Verraad’, vond de AZ-preses, die geen enkel begrip had voor het vertrek van zijn voormalige rechterhand. Van Geel kreeg zelfs even een stadionverbod opgelegd, dat later werd teruggedraaid.

Met terugwerkende kracht trok Scheringa ook Van Geels rol bij de transfer van Olaf Lindenbergh in twijfel. Toen Kenneth Perez in januari 2006 rondkwam met Ajax was er wéér herrie in de tent. AZ verweet Ajax het moment van bekendmaking; vlak voor het bekerduel AZ-MVV. ,,Van Geel heeft het nieuws naar de pers gelekt,’’ wist trainer Louis van Gaal bovendien zeker. Die aantijging was niet terecht, maar de trainer week niet van zijn standpunt. Van Geel ontkende en hield vervolgens - zoals vrijwel altijd als het om AZ gaat - zijn mond.

De rol van Van Gaal maakt de rivaliteit nog wat pikanter. De coach zit nooit verlegen om een mening over wat hij ‘zijn club’ noemt. Tijdens de laatste ontmoeting (2-2 in december) vond Van Gaal dat Ajax in de eerste helft niet veel had laten zien. Het hele stadion dacht daar anders over, inclusief Ten Cate: ,,Laat ik hier maar niet te veel over zeggen.’’

In het heden zegt Van Gaal zich te verheugen op de ontmoeting van morgen. Een duel dat volgens de coach cruciaal is in de race op koploper PSV. ,,Als verliezer heb je twee ploegen voor je waarop je een achterstand moet goedmaken,’’ stelt Van Gaal. ,,Dan ben je afhankelijk van twee clubs in plaats van één.’’

De trainer vindt AZ-Ajax geen topper. ,,Eerder een subtopper,’’ zegt Van Gaal. ,,Ajax en AZ staan op de tweede en derde plaats, PSV is top. Ajax behoort dat ook te zijn. Met AZ komen we eraan, maar zijn we nog geen top.’’

Ten Cate haalt zijn schouders op. ,,Wat anderen doen of vinden, vind ik niet zo belangrijk. Wij willen de komende duels gewoon winnen en daar focussen we ons op. Of dit duel beslissend is in de race met PSV moet nog maar blijken. Misschien verliest PSV wel in Groningen.’’

Ten Cate voelt geen extra druk voor de wedstrijd in Alkmaar. ,,AZ benaderen we zoals we dat met iedere tegenstander doen; serieus en met behulp van een zorgvuldige analyse. Wat ik vind van de spanningen tussen AZ en Ajax? Geen commentaar.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 24, 2007 11:09 am

Wat moet je ook zeggen? Voorlopig heeft AZ nog een kloofje te overbruggen. LVG had Davids graag gehaald, zei hij gisteren op de persconferentie, maar Davids koos (ondanks de aanwezigheid van LVG bij AZ) voor Ajax.

Over Davids gesproken, hij kijkt vandaag in de Volkskrant vooruit naar de confrontatie met AZ:

Een speciale confrontatie met oude leermeester


AMSTERDAM - De omstandigheden noopten Edgar Davids ertoe donderdag als aandachtig tv-kijker het Europese voetbal tot zich te nemen. Natuurlijk, hij was niet speelgerechtigd voor de wedstrijd in de UEFA Cup tegen Werder Bremen. Maar de 33-jarige middenvelder van Ajax voelde zich te ziek om de Arena als supporter van zijn nieuwe teamgenoten te bezoeken.

Dus zag hij thuis eerst hoe AZ zich in de slotfase van het duel tegen Fenerbahçe (2-2) plaatste voor de achtste finales van de UEFA Cup, om Ajax vervolgens afscheid zien te nemen van het Europese toneel, ondanks de 3-1 overwinning tegen Werder Bremen.

Morgen treffen beide ploegen elkaar voor de competitie in Alkmaar, in een confrontatie die zal duidelijk maken welk elftal in het spoor van koploper PSV kan blijven meestrijden om het kampioenschap. Voor Davids is het duel speciaal omdat hij het zal moeten opnemen tegen zijn oude leermeester, Louis van Gaal.

‘Ik vind het altijd leuk om aan den lijve te ondervinden hoe zijn team speelt. Louis is heel bepalend geweest voor mijn ontwikkeling’, zegt Davids na de vrijdagtraining. ‘Hij heeft eigenlijk de basis gelegd voor een bepaald aspect van mijn manier van voetballen en dat is zó bepalend geweest dat ik het heb meegenomen naar elke club waar ik heb gespeeld.’

Het spel van de opponent van zondag kon hem ook bekoren. ‘Het is duidelijk dat ze een goed voetballende ploeg hebben. Als je ze de mogelijkheid biedt, kunnen ze je genadeloos afstraffen. Ik heb ze tegen Fenerbahçe in beide wedstrijden gezien en het viel mij op dat de ploeg de typische trekken heeft van een Van Gaal-elftal.

‘Hoe ze spelen, goed de derde man inspelen, doorbewegen, ruimten benutten. Je ziet echt de looplijnen van Louis, de hand van Louis. Dat herinnert me wel een beetje aan de elftallen van Van Gaal, waarvan ik zelf deel heb uitgemaakt. Kijk, wat wij deden was exceptioneel, dus het zou niet eerlijk zijn de vergelijking te maken met dat team.’

Uiteraard zag hij ook zijn eigen ploeg aan het werk, het elftal waarvan hij tot nog toe alleen deel kon uitmaken in de competitiewedstrijden tegen Feyenoord (4-1 winst), ADO Den Haag (2-1 winst) en Excelsior (2-2), waarin hij zijn eerste competitietreffer sinds zijn terugkeer in Amsterdam maakte, met een vlammende vrije trap.

Davids vindt het nog te vroeg om conclusies te trekken op basis van die drie optredens. Wel zegt hij: ‘Ajax is nog jong en mist nog de echte ervaring. Dat merk je als je de uitwedstrijd tegen Bremen ziet, hoewel we daar natuurlijk veel ervaren spelers moesten missen. Maar ik zie ook dat het team de veerkracht heeft om in de thuiswedstrijd van een ploeg als Werder te winnen. Deze ploeg kan heel goed spelen, maar ik zie ook dat het soms wat te wisselvallig is. Maar ik heb slechts drie wedstrijden meegedaan. Ik weet niet of dit typerend is voor deze periode of typerend is voor Ajax.’

Over zijn eigen rol weidt hij niet graag uit. Davids wil ‘gewoon goed voetballen’ en ‘mijn steentje bijdragen aan het succes van Ajax’.

‘Ik probeer de jongens natuurlijk wel te sturen op bepaalde punten, maar uiteindelijk is het aan de spelers zelf om daar wat mee te doen. Ik heb geen specifieke voorbeelden daarvan, maar het zijn vaak details die ze kunnen helpen bepaalde dingen op te lossen.

‘Als voetballer ga je door bepaalde fasen. Als je bij een team komt, moet je in eerste instantie aan jezelf denken en presteren. Daarna kom je in de volgende fase en denk je aan je positie binnen het team. De laatste fase is dat je aan het geheel leert te denken. Maar dat zijn stappen die sommige jongens nog moeten maken in hun carrière.’

Over de wedstrijd in Alkmaar is hij positief gestemd. ‘Ik denk dat de jongens zich willen revancheren. Dat hebben ze eigenlijk al goed gedaan door van Bremen te winnen. Dat geeft goede moed. We spelen nu dan wel tegen een ploeg die in de winning mood is, maar dat geeft ons alleen maar een extra impuls om goed te presteren.’
Laatst gewijzigd door joey op za feb 24, 2007 11:19 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33967
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za feb 24, 2007 11:17 am

Over Louis gesproken:
De andere kant van Van Gaal
Door KRIJN SNUIF

ALKMAAR - Charmant, lief, humoristisch. Het zijn begrippen die de buitenwereld niet snel aan Louis van Gaal zal koppelen.

Zijn directe omgeving weet wel beter. De trainer zelf ook. ,,Ik heb veel humor, vind ik zelf,’’ zei hij in december. ,,Behalve als ik verloren heb. En dan ben ik ook niet meer beleefd.’’

Afgelopen woensdag nog toonde Louis van Gaal zijn gevoel voor humor. Nadat hij op de persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd tegen Fenerbahçe had gezegd dat AZ-voetballer Julian Jenner over eenzelfde soort schot beschikt als Dennis Bergkamp luisterde de trainer aandachtig naar de Turkse vertaling van de tolk.

Toen Van Gaal uit de vreemde woordenbrij niet kon opmaken dat de naam van Bergkamp werd genoemd, vroeg hij de tolk lachend en tot hilariteit van een zaal vol journalisten om de vertaling nog eens over te doen.

De man kon het grapje wel waarderen en werd direct na de persconferentie uitgebreid geprezen door Van Gaal, die op dat moment weer bloedserieus was.

Een week eerder in Istanbul had hij de man ook al uitbundig gecomplimenteerd. ,,Ik vond het een prima samenwerking,’’ zei de trainer toen oprecht. ,,We waren goed op elkaar ingespeeld.’’

Ook dat is Van Gaal. Zelfs op een persconferentie (hoeveel zal hij er in zijn leven al hebben meegemaakt?) eist hij perfectie.

Ja, Aloysius Paulus Maria van Gaal (Amsterdam, 1951) kan soms wat nors uit de hoek komen.

Dat hij verstand van voetbal heeft, ontkent niemand. Maar na die vaststelling volgt dikwijls een ‘maar’. Naast een vakman is hij ook iemand die nogal eens in een conflict verzeild raakt. Vorige week kissebiste hij met FC Groningen-collega Ron Jans, op oudejaarsdag kreeg hij het aan de stok met een radioverslaggever.

Maar Van Gaal is meer.

Neem nou die koude dag in januari. Na de ochtendtraining krijgt Van Gaal vlak naast het veld een tas met plakboeken in zijn handen gedrukt. Die zijn voor in het spelershome, zegt de gever, een verzamelaar die stukken uit kranten en tijdschriften heeft geknipt.

Na een kort gesprekje zegt de man dat hij maar weer ’sop huis aan gaat. Hij is vandaag namelijk jarig, 53 jaar wordt hij.

,,Gefeliciteerd,’’ zegt Van Gaal onmiddellijk en schudt hem de hand. ,,Kom maar mee naar binnen, dan krijg je van mij een stroopwafel en een kop koffie.’’

De koffie schijnt goed te zijn op Van Gaals werkkamer in het DSB-stadion. Dat mag ook wel, want de aanschaf van een nieuw (en duur) koffiezetapparaat was een van de eerste eisen die hij stelde toen hij in 2005 bij AZ aan het werk ging. Enerzijds omdat de trainer vindt dat de werkomstandigheden bij een topclub in wording optimaal moeten zijn, anderzijds omdat hij van goed eten en drinken houdt.

Als Van Gaal uit eten is geweest, laat hij geregeld even de naam van het restaurant vallen. Dinsdag at hij nog in de Beukenhof, vertelde hij. Vorig jaar zei hij tussen neus en lippen door voortreffelijk te hebben gedineerd in het Tolhuysch. Beide zijn meer dan gemiddelde restaurants in Oegstgeest, niet ver van zijn woonplaats Noordwijk.

Dat de oefenmeester nogal principieel van aard is, is geen nieuws. Toen iemand van televisiezender RTL 7 hem vorige week vroeg of Van Gaal even een wervend tekstje wilde inspreken om de mensen thuis op te roepen massaal naar de UEFA Cup-wedstrijd tegen Fenerbahçe te kijken, weigerde hij. ,,Dat is voor de commerciële televisie en dus moeten jullie mij betalen,’’ antwoordde de AZ-trainer. Niet veel later volgde een bod van 500 euro.

Van Gaal ging overstag, maar op één voorwaarde: dat het geld overgemaakt zou worden aan de stichting Spieren voor Spieren. Ook een aanzienlijk deel van zijn inkomen uit bijvoorbeeld tv-commercials en spreekbeurten gaat overigens naar het goede doel.

Tijdens zulke publieke optredens houdt Van Gaal zich niet in. Of het nu gaat om het aanprijzen van goederen van de Mediamarkt (een commercial die hem de ‘prijs’ van meest irritante Nederlander in een reclamespot opleverde) of om een toespraak op het partijcongres van het CDA (zijn gage à 10.000 euro ging rechtstreeks naar Spieren voor Spieren), de trainer doet het altijd vol overgave.

Hij schroomt niet zich kwetsbaar op te stellen. Wanneer de oefenmeester begin dit jaar voor de camera wordt gevraagd hoe hij zijn vrije dagen in de korte winterstop heeft doorgebracht, vertelt hij dat hij zijn werkkamer thuis opnieuw heeft ingericht.

Daarbij moest hij heel wat dingen weggooien, zegt hij, maar kwam hij ook mooie souvenirs tegen. De mooiste herinnering is volgens Van Gaal een kaart die hij ooit van zijn inmiddels overleden vrouw ontving. Volgens de coach stond daar een lieve tekst op. ,,Maar dat is logisch,’’ vindt hij. ,,Want ik ben een heel lieve man.’’

Lief is Van Gaal ook voor een verslaggeefster van TV Noord-Holland. De jongedame is in september na de thuiswedstrijd tegen FC Twente voor het eerst bij AZ en vraagt of ze de trainer kan interviewen, geen dankbaar karwei na het 2-2 gelijkspel.

Van Gaal bekijkt haar even, merkt op dat de journalist van TV Noord-Holland meestal een man is en zegt dan: ,,Je hebt geluk. Tegen vrouwen ben ik altijd extra aardig.’’

Ook familieleden van zijn spelers kunnen op speciale aandacht rekenen. Na afloop van de uitwedstrijd tegen Roda JC ontmoet Van Gaal in de buik van het Parkstad Limburg Stadion een groep familieleden van AZ-spits Moussa Dembele. Iedereen krijgt een hand van de trainer, moeder Dembele zelfs drie zoenen. ,,Ik liet Moussa speciaal voor u invallen,’’ jokt de trainer tegen de vrouw.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 24, 2007 11:19 am

Charmant is niet het eerste woord dat bij me opkomt als ik aan LVG denk. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za feb 24, 2007 11:21 am

Joey heeft snel een wisseltruc gedaan! :wizard_d:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 24, 2007 11:22 am

Joey de illusionist. :headbang: :D

Overigens, het gerucht dat AZ Huntelaar wil hebben is ook tot Calciomercato doorgedrongen. Commentaar van de bezoekers daar: AZ is toch een soort tandpasta? ;)
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 24, 2007 2:55 pm

Dat laatste vind ik echt een fantastisch leuk stuk. Ik zal het m'n broertje eens laten lezen. Die kan Van Gaal werkelijk niet uitstaan, terwijl ik een enorm zwak voor hem heb. Ik heb gewoon vaak genoeg in z'n carrière gemerkt dat Van Gaal helemaal niet zo'n vreselijke vent is. Hij is opvliegerig, emotioneel, kan slecht tegen z'n verlies en is (terecht) meer dan overtuigd van z'n voetbalkennis, dat wel.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za feb 24, 2007 3:02 pm

Duke schreef:
AZ? Dan zwijgen ze bij Ajax
Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM - Als voetbalwedstrijd is AZ-Ajax op zichzelf al vermakelijk, maar het voortdurende spel eromheen maakt het duel alleen maar boeiender. De Alkmaarders schieten graag, de Amsterdammers ontwijken liever.
Laat in Amsterdam twee letters vallen en de kaken gaan stijf op elkaar. A.Z. is bij Ajax tegenwoordig synoniem voor ‘geen commentaar’. Zeker kort voor de onderlinge ontmoeting van morgen. ,,Wij kijken alleen naar onszelf, niet naar anderen,’’ zegt Ajax-trainer Henk ten Cate.

In de vete tussen beide clubs is AZ vaak de uitdager. De Alkmaarse club prikkelt, plaagt en haalt af en toe uit met rechts, terwijl Ajax met een stoïcijnse blik probeert de klappen te ontwijken. Ook deze week was het patroon weer herkenbaar. Geconfronteerd met de naam van Klaas Jan Huntelaar zei men bij AZ dat het de ontwikkeling van de spits met grote interesse volgt. Ten Cate reageerde eerst niet en deed het daarna af met een grapje. ,,Wij willen Ronaldinho ook wel.’’

Die houding werkt bij AZ weer als doping. In de jacht op glorie willen de Alkmaarders alles en iedereen voorbij, maar Ajax nog wel het liefst. AZ wil niet alleen een beter eerste elftal en een betere organisatie, maar ook een betere jeugdopleiding dan de buurman. Zolang Ajax zich onaantastbaar waant, krijgt AZ alleen maar meer honger. Op korte termijn moet in de regio Alkmaar een jeugdcomplex verrijzen dat de Toekomst op alle fronten overtreft.

AZ en Ajax rolden de laatste jaren met regelmaat over elkaar heen. Sinds Martin van Geel in juni 2005 van AZ naar Ajax vertrok, fungeerde de technisch directeur als verbale schietschijf voor Dirk Scheringa. ‘Verraad’, vond de AZ-preses, die geen enkel begrip had voor het vertrek van zijn voormalige rechterhand. Van Geel kreeg zelfs even een stadionverbod opgelegd, dat later werd teruggedraaid.

Met terugwerkende kracht trok Scheringa ook Van Geels rol bij de transfer van Olaf Lindenbergh in twijfel. Toen Kenneth Perez in januari 2006 rondkwam met Ajax was er wéér herrie in de tent. AZ verweet Ajax het moment van bekendmaking; vlak voor het bekerduel AZ-MVV. ,,Van Geel heeft het nieuws naar de pers gelekt,’’ wist trainer Louis van Gaal bovendien zeker. Die aantijging was niet terecht, maar de trainer week niet van zijn standpunt. Van Geel ontkende en hield vervolgens - zoals vrijwel altijd als het om AZ gaat - zijn mond.

De rol van Van Gaal maakt de rivaliteit nog wat pikanter. De coach zit nooit verlegen om een mening over wat hij ‘zijn club’ noemt. Tijdens de laatste ontmoeting (2-2 in december) vond Van Gaal dat Ajax in de eerste helft niet veel had laten zien. Het hele stadion dacht daar anders over, inclusief Ten Cate: ,,Laat ik hier maar niet te veel over zeggen.’’

In het heden zegt Van Gaal zich te verheugen op de ontmoeting van morgen. Een duel dat volgens de coach cruciaal is in de race op koploper PSV. ,,Als verliezer heb je twee ploegen voor je waarop je een achterstand moet goedmaken,’’ stelt Van Gaal. ,,Dan ben je afhankelijk van twee clubs in plaats van één.’’

De trainer vindt AZ-Ajax geen topper. ,,Eerder een subtopper,’’ zegt Van Gaal. ,,Ajax en AZ staan op de tweede en derde plaats, PSV is top. Ajax behoort dat ook te zijn. Met AZ komen we eraan, maar zijn we nog geen top.’’

Ten Cate haalt zijn schouders op. ,,Wat anderen doen of vinden, vind ik niet zo belangrijk. Wij willen de komende duels gewoon winnen en daar focussen we ons op. Of dit duel beslissend is in de race met PSV moet nog maar blijken. Misschien verliest PSV wel in Groningen.’’

Ten Cate voelt geen extra druk voor de wedstrijd in Alkmaar. ,,AZ benaderen we zoals we dat met iedere tegenstander doen; serieus en met behulp van een zorgvuldige analyse. Wat ik vind van de spanningen tussen AZ en Ajax? Geen commentaar.’’
www.ad.nl
Verstand van het programma heeft hij ook al niet...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 27, 2007 7:49 pm

Schriftelijke excuses Kezman aan AZ

AZ heeft zojuist een brief van Mateja Kezman, waarin hij zijn excuses aanbiedt, op haar website geplaatst. Na de uitschakeling in de UEFA Cup door AZ sloegen de stoppen bij de Servische aanvaller van Fenerbahce door en vernielde hij twee schilderijen.

Via Pedro Salazar-Hewitt, de persvoorlichter van zijn oude club PSV, bood Kezman al snel na het duel zijn excuses aan. AZ reageerde daarop door te melden dat hij de rekening tegemoet kan zien. Via de onderstaande brief wil de aanvaller nogmaals zijn spijt betuigen.

Istanbul, 27 februari 2007

Beste supporters en iedereen die bij AZ betrokken is,

Afgelopen donderdag, na afloop van de UEFA Cup wedstrijd tussen AZ en mijn club Fenerbahce, heb ik in de kleedkamergang van jullie stadion een fotolijst stuk gemaakt.

Ik wil hiervoor mijn oprechte spijt betuigen en ik zal natuurlijk alle schade vergoeden. Door de uitschakeling van mijn team was ik zeer teleurgesteld en gefrustreerd, maar uiteraard rechtvaardigt dit niet wat ik gedaan heb.

Ik wens AZ, haar supporters, selectie en technische staf heel veel succes verder in de UEFA Cup competitie,

Met sportieve groeten,

Mateja Kezman
Voetbalzone.nl

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do mar 01, 2007 11:55 pm

Klasse dat hij toch zo reageert.... hij probeert het goed op te lossen... ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 05, 2007 8:28 am

FC UTRECHT IN EIGEN HUIS VAN DE MAT GEVEEGD (0-4)

AZ weer heer en meester

UTRECHT, maandag

Binnen vijf dagen werd de onneembare veste tweemaal genomen. Na de 1-2 bekerzege op FC Utrecht deed AZ het voor de competitie nog eens dunnetjes over. De nog indrukwekkender 0-4 zege in de Galgenwaard betekende dat de Alkmaarders Ajax naar de vierde plaats wegduwden. „Da’s lekker dan”, reageerde Barry Opdam. „Dan zullen FC Twente en wij nu druk moeten proberen te houden. Normaal mag PSV het natuurlijk niet meer weggeven. Wij zullen voor de tweede plaats moeten gaan. Dan kunnen we in de play-offs FC Twente en Ajax ontlopen.”

FC Utrecht was in eigen huis sinds 1 oktober 2006 ongeslagen. Waar die status op berust, werd in twee edities tegen AZ nauwelijks duidelijk. FC Utrecht won in de Galgenwaard 30 van de 36 punten, maar kreeg in 180 minuten tegen de Alkmaarders nooit echt een voet aan de grond.

Alleen in de beginfase zette de thuisploeg AZ stevig onder druk. Net als woensdag deed AZ daarna in vijf minuten tijd uitstekend zaken door twee goals te maken. Eerst was het uitblinker Maarten Martens, die met een dubbele schaar Joost Broerse in de luren legde en de bal vervolgens fraai in de verre hoek achter doelman Michel Vorm mikte. Kort daarna verdubbelde Shota Arveladze de score.

„En dan loop je dus zeker tegen AZ achter de feiten aan. Vooral vandaag was dat frustrerend. De grote kracht van de Alkmaarders is, dat zij uit twee halve kansen wél twee goals maken. Frustrerend, omdat we wel goed begonnen”, baalde Tim Cornelisse stevig. Het begin van AZ was matig. „Dat was vooral aan onszelf te wijten”, zei Opdam. „Wij begonnen slecht, afwezig. Maar daarna hebben we weer het oude AZ-spelletje kunnen spelen. We waren twee keer een maatje te groot voor Utrecht.”

Met het oog op de return tegen Newcastle United van donderdag had Louis van Gaal besloten om Kew Jaliens en Gretar Steinsson te sparen. Hun vervangers heetten Ryan Donk en Gijs Luirink. Hoewel ze met een slippertje begonnen, groeide ook dit duo duidelijk in de wedstrijd.

Op de AZ-bank namen naast Moussa Dembélé en Jeremain Lens vier jeugdspelers plaats, ten teken dat de blessuregolf niet nóg grotere vormen dient aan te nemen dan nu al het geval is. Daar leek het gisteren trouwens juist wel op. Want Dembélé vestigde als invaller alle aandacht op zich. De Belg viel na ruim een uur in, scoorde bij zijn eerste balcontact dankzij een nuttige onderschepping van Donk de 0-3, maar moest er na vier minuten per brancard alweer af. Waarbij de spits op alle mogelijke manieren was ingepakt en vastgebonden. De gevolgen van de onnodige botsing met doelman Vorm zagen er dramatisch uit, maar de speler stond na afloop alweer te lachen in de AZ-kleedkamer.

Clubarts Willem Becking: „Moussa kreeg een tik op de borst. Daardoor kon hij niet meer ademen. Maar ook niet meer praten, waardoor wij niet wisten waar we aan toe waren. Dan schrijven de voorschriften voor dat je iemand stabiel moet vervoeren. Maar ik denk dat hij wel weer inzetbaar is tegen Newcastle.”

Vier minuten voor tijd moest Vorm voor de vierde keer naar het net na een schuiver van Danny Koevermans op aangeven van Martens. De Belgische soapacteur JeanMarie Pfaff was er diep onder de indruk van. „Amai, ik heb twee wedstrijden van AZ gezien en het is een gezelligheid om naar die ploeg te kijken. Als ik voor Bayern München een lijstje van drie namen zou moeten maken als nieuwe trainer, zou ik Van Gaal bovenaan zetten.”

AZ speelde het na de rust inderdaad professioneel uit, zonder onnodig met de krachten te smijten. „FC Utrecht begon veel beter dan wij. Als ze hadden gescoord, hadden wij hier een heel andere wedstrijd gespeeld”, keek uitblinker Martens – gelukkig terug ’op tien’ – realistisch terug.

Tevreden constateerde de Belgische stylist, dat weinig ploegen het Utrecht in korte tijd twee keer zo moeilijk zouden kunnen maken. De effectiviteit gaf daarnaast een duwtje in de rug voor de heenwedstrijd van donderdag tegen Newcastle United. „Ik heb dan ook weinig aan te merken op mijn ploeg”, zei Van Gaal. „Dit”, besloot Opdam, „geeft ons een dot vertrouwen voor het duel van donderdag in Engeland.”

FC Utrecht - AZ 0-4 (0-2). 18. Martens 0-1, 22. Arveladze 0-2, 68. Dembélé 0-3, 86. Koevermans 0-4. Scheidsrechter: Wouters (Bel). Toeschouwers: 19.000. Gele kaart: Nelisse, Dickoh (FC Utrecht), Arveladze (AZ).
De T.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 05, 2007 5:06 pm

'AZ wil Van Gaal voor altijd binden'

AZ-voorzitter Dirk Scheringa heeft de intentie om de huidige hoofdcoach Louis van Gaal een contract voor het leven aan te bieden, aldus Hugo Borst. In het programma Studio Voetbal bracht de sportjournalist dit de wereld in.

AZ zou een voorbeeld nemen aan de constructie die Manchester United heeft met Sir Alex Ferguson. De oefenmeester van de Mancunians heeft bij zijn werkgever ook een contract voor het leven, en kan deze opzeggen als hij een punt achter zijn lopende trainerscarrière wilt zetten.

De kans dat Louis van Gaal in gaat op het aanbod van de flamboyante voorzitter lijkt echter sterk. De ex-trainer van onder andere Ajax en FC Barcelona heeft eerder te kennen gegeven dat hij aan het einde van het seizoen 2007/2008 de club vaarwel zou zeggen. Zo zou hij de ambitie hebben om een team te leiden op het WK van 2010 in Zuid-Afrika.


voetbalzone.nl

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13006
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma mar 05, 2007 5:09 pm

Misschien heeft van Van Gaal nog stiekem de hoop om als reddende engel naar 'zijn' terug te kunnen keren.

Ps. Oh sorry, moet natuurlijk meneer van Gaal zijn.
Tijd voor iets nieuws.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 08, 2007 12:02 pm

Het is weer tijd voor de wekelijkse portie grootspraak:
'Wereld houdt van AZ'


NEWCASTLE - Voor de tweede keer in drie jaar staat AZ in de achtste finale van het Uefa-Cuptoernooi, maar de Champions League blijft het beloofde land. En Louis van Gaal moet de ambitieuze club de weg wijzen.

AZ wil de coach wiens contract volgend seizoen afloopt daarom langer binden. Van Gaal: ''Als ik er al over wil praten, is het met AZ en niet met jou.''

En daarmee was het onderwerp dat in St.James' Park even belangrijker scheen dan de wedstrijd van vanavond tegen Newcastle United meteen gesloten. Tenminste, wat de coach betreft. Directeur voetbalzaken Marcel Brands vindt het minder erg om in de toekomst te kijken.

''Dat we Van Gaal graag zouden willen behouden, staat buiten kijf. Dat hebben we al eerder gezegd en daar hoeven we ook niet geheimzinnig over te doen. Een concreet voorstel ligt er echter niet. In de wandelgangen heb je het er wel eens vluchtig over met elkaar. Maar een nieuwe contractaanbieding bijvoorbeeld is hem helemaal niet gedaan.''

Probleem voor AZ is dat de 55-jarige topcoach die op clubniveau alles heeft gewonnen óók nog eens wil stralen op een WK. Daarom is het denkbaar dat er in Alkmaar aan een constructie wordt gewerkt zoals PSV die eerder met Guus Hiddink had afgesproken. In dat geval zou Van Gaal kunnen bijtekenen onder de voorwaarde dat hij wordt vrijgemaakt om als bondscoach op het WK van 2010 actief te zijn. Belangstelling, heeft Van Gaal eerder al laten doorschemeren, is er genoeg.

Toen het weer over de wedstrijd ging in plaats van over zijn eigen toekomst, zat Van Gaal wel op zijn praatstoel. Zijn laatste herinnering aan Newcastle is er een met Barcelona dat toen met 3-2 verloor van een ploeg waarin Faustino Asprilla excelleerde. ''Dat is een resultaat waar ik meteen voor zou tekenen. Maar helemáál tevreden ben ik als we met 0-1 winnen.''

Dat AZ niet zo bang hoeft te zijn voor de huidige vorm van de tegenstander zegt Van Gaal niet zo veel. ''Engelse ploegen zijn per definitie niet makkelijk te verslaan. Wij in Nederland denken daar nog wel eens anders over. Maar neem alleen Barcelona deze week als voorbeeld. Een ploeg met een speelstijl die is te vergelijken met die van AZ. Maar Barcelona is als Champions-League-winnaar van vorig seizoen wél uitgeschakeld door Liverpool.''

Het is zaak, zegt Van Gaal, dat het technisch superieure AZ niet mee zal gaan in het powervoetbal van Newcastle. ''Wat dat betreft was Utrecht een goede generale. Want als we mee waren gegaan in de manier waarop die ploeg graag speelt, was het zeker anders afgelopen.''

Toch zal Van Gaal zijn ploeg niet wegsturen met als eerste opdracht de wedstrijd te controleren. ''Als men zegt dat we dát niet kunnen, zit daar een kern van waarheid in. Dat is ook niet onze eerste prioriteit. Nederland, nee de hele wereld, houdt van AZ omdat we aanvallen. Dat moeilijke concept ligt ons beter dan te controleren.''
Parool

Ik houd niet van AZ. :headbang: :D
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do mar 08, 2007 12:34 pm

Ooit hield de hele wereld van Ajax omdat we aanvallend speelden ongeacht de tegenstander... :sad:
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 12:45 pm

Maar daar win je nooit mee. Dus beter realistisch spelen!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 08, 2007 1:00 pm

De Dominee schreef:Ooit hield de hele wereld van Ajax omdat we aanvallend speelden ongeacht de tegenstander... :sad:
Zoiets zeg je zelf niet. Dat zeggen anderen. :X

AZ moet maar eens wat winnen. Dan praten we verder.
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do mar 08, 2007 1:19 pm

Toch heeft van Gaal een beetje gelijk. Ik zie AZ namelijk ook graag voetballen, liever dan Ajax in ieder geval! :blush:
Bertje for President!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mar 08, 2007 1:35 pm

Ik ook. AZ speelt veel leuker als AJAX.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do mar 08, 2007 1:38 pm

En ook ik ben het daar helemaal mee eens. Bij AZ wordt gevoetbalt met een gedachte, met een visie. Dat mis ik bij Ajax iedere week.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do mar 08, 2007 1:38 pm

brigade zuid schreef:Ik ook. AZ speelt veel leuker als AJAX.
Wat gek dat daar in de onderlinge wedstrijd dan geen sprake van was.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gesloten