PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 24, 2006 7:29 pm

Tja, stel je dan gewoon op als neutrale voetbalsupporter.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 7:40 pm

Neefkens schreef:Poeh, daar krijg ik heel erg jeuk van. Ik had vroeger ook een vriendje die steeds een andere favo club had, die heel toevallig dan bovenaan stond. :pukey:
Het is ook heel Arubaans. Waren ze een tijdje allemaal voor de Lakers, de Yankees, Real Madrid, weet je wel. Brrr. Schaamteloos. Alsof iemand dat serieus kan nemen.

generaal

Bericht door generaal » zo dec 24, 2006 10:54 pm

Bertje schreef:Lyon weet wel een vuist te maken tegen een ploeg van het niveau van Vitesse, hoor.
PSV ook, Ajax niet :). PSV is echt het Lyon van de lage landen aan het worden :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 10:57 pm

Yup. Ze spelen inderdaad voetbal van het niveau Lyon en ze gaan inderdaad al voor de zesde titel op rij. :xyxthumbs:

generaal

Bericht door generaal » zo dec 24, 2006 11:05 pm

Thomas schreef:Yup. Ze spelen inderdaad voetbal van het niveau Lyon en ze gaan inderdaad al voor de zesde titel op rij. :xyxthumbs:
Je begrijpt duidelijk niet zoveel van mijn vergelijking: Kun jij ook niets aan doen natuurlijk. PSV is nu al 3 seizoenen op rij heer en meester in de eigen competitie en hoort ook al 3 jaar lang bij de beste 16 van Europa: Dat PSV later met de succesreeks is begonnen dan Lyon, betekent niet dat PSV geen 6 seizoenen op rij kampioen kan worden. Als ik kijk naar de afgelopen 2 seizoenen en naar het huidige seizoen, dan zie ik structureel sportief succes: Iets waar Ajax, Feyenoord en die wannabe-topclub alleen maar van kunnen dromen.
Het krachtsverschil tussen PSV en Ajax is vergelijkbaar met het krachtsverschil tussen Lyon en Lille. Ik hoop dat je mijn vergelijking nu iets beter kunt plaatsen achter die enorme plaat voor je hoofd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 11:07 pm

Je hebt voor de zoveelste keer eens moeite om gewoon over voetbal te praten zonder er meteen een belediging uit te gooien.

PSV verlies komende zomer Alex, Farfan, Gomes en wellicht dan ook Cocu. En ja, PSV heeft eerder goede spelers verloren. Maar niet vier spelers van de uitzonderlijke klasse van deze vier.

Als Ajax of AZ het dan goed doen op transfergebied, wordt het nog erg spannend.

generaal

Bericht door generaal » zo dec 24, 2006 11:14 pm

Thomas schreef:Je hebt voor de zoveelste keer eens moeite om gewoon over voetbal te praten zonder er meteen een belediging uit te gooien.

PSV verlies komende zomer Alex, Farfan, Gomes en wellicht dan ook Cocu. En ja, PSV heeft eerder goede spelers verloren. Maar niet vier spelers van de uitzonderlijke klasse van deze vier.

Als Ajax of AZ het dan goed doen op transfergebied, wordt het nog erg spannend.
Ben jij de T.D. van PSV of zo? Wat er met Gomes en Farfán gebeurt is nog absoluut onzeker. En zei niet iedereen vooraf aan dit seizoen (ikzelf ook) dat Alex zou vertrekken? Cocu kan inderdaad stoppen: Eens is de pijp leeg, maar je denkt toch niet dat ze bij PSV een paar oud-voetballers met het IQ van een Cruijff in de RVC hebben zitten hé? Daar lopen mensen rond met een (succesvol) Philips verleden die de beleidslijnen uitéénzetten.
Bovendien is het scoutingsapparaat van PSV uitstekend en zijn de banden met Londen nog steeds warm. Ik durf te wedden dat PSV de komende 10 jaar minstens 6 keer de landstitel wint en dan maak ik nog een voorzichtige schatting.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 11:18 pm

Het lijkt me dat Farfan, Gomes en Alex wel de aspiratie hebben om verder te komen dan PSV. Maar inderdaad, ik ben de TD van PSV niet. Niet dat dat er iets mee te maken heeft, want ik denk dat de TD van PSV ook niet weet wat die jongens gaan doen.

En tsja, die banden met Chelsea. Wees er maar trots op.

Sjra

Bericht door Sjra » ma dec 25, 2006 12:19 am

Marillion schreef:Tja, stel je dan gewoon op als neutrale voetbalsupporter.
Per definitie ben ik een neutrale voetbalsupporter, maar ik ben al 10 jaar lang niet zó veel fan van een club geweest als nu voor PSV. Ik weet ook wel dat het zal afnemen als Kluivert opeens zijn carrière zou eindigen of zo, maar voor het moment ben ik niet van échte PSV-supporter te onderscheiden.

En dat heeft niets met gloryhunting te maken. Meestal zit ik juist voor de gloryhunters wave. Dat was zo met Ajax, dat was zo met de Graafschap (Iedereen wist al lang dat ik voor de Graafschap was, toen ze opeens derde stonden in de winterstop onder Fritz Korbach), en dat was zo met AZ (vanaf de eerste dag dat Adriaanse coach was liet ik Graafschap vallen; heb de krantenartikels nog liggen van de thuisnederlaag tegen Zwolle toen hij op de tribune zat).

Jesse

Bericht door Jesse » ma dec 25, 2006 12:28 am

Sjra schreef: Mooi voorbereidend werk bij de 1-0:
http://www.sendspace.com/file/qy0g99
Erg mooi inderdaad. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 25, 2006 12:31 am

Sjra schreef:
Marillion schreef:Tja, stel je dan gewoon op als neutrale voetbalsupporter.
Per definitie ben ik een neutrale voetbalsupporter, maar ik ben al 10 jaar lang niet zó veel fan van een club geweest als nu voor PSV. Ik weet ook wel dat het zal afnemen als Kluivert opeens zijn carrière zou eindigen of zo, maar voor het moment ben ik niet van échte PSV-supporter te onderscheiden.

En dat heeft niets met gloryhunting te maken. Meestal zit ik juist voor de gloryhunters wave. Dat was zo met Ajax, dat was zo met de Graafschap (Iedereen wist al lang dat ik voor de Graafschap was, toen ze opeens derde stonden in de winterstop onder Fritz Korbach), en dat was zo met AZ (vanaf de eerste dag dat Adriaanse coach was liet ik Graafschap vallen; heb de krantenartikels nog liggen van de thuisnederlaag tegen Zwolle toen hij op de tribune zat).
Dit PSV-team is toch ook al van de tijd van Adriaanse bij AZ, geloof ik. Dus je bent soms ook voor twee ploegen in dezelfde competitie?

generaal

Bericht door generaal » ma dec 25, 2006 2:21 am

Thomas schreef:Het lijkt me dat Farfan, Gomes en Alex wel de aspiratie hebben om verder te komen dan PSV. Maar inderdaad, ik ben de TD van PSV niet. Niet dat dat er iets mee te maken heeft, want ik denk dat de TD van PSV ook niet weet wat die jongens gaan doen.

En tsja, die banden met Chelsea. Wees er maar trots op.
Zo lang die aspiraties niet in ambities veranderen vind ik het prima ;). Uiteraard hebben Alex en Farfán de ambitie om naar een grotere club te gaan dan PSV, maar waarom zou dat niet een seizoen later komen? Gomes liet onlangs optekenen het zelfs geen straf te vinden om nog 10 jaar bij PSV te voetballen.

Sjra

Bericht door Sjra » ma dec 25, 2006 2:50 am

Thomas schreef:Dit PSV-team is toch ook al van de tijd van Adriaanse bij AZ, geloof ik. Dus je bent soms ook voor twee ploegen in dezelfde competitie?
Zover ik weet waren Gomes, Alex, Salcido, Afellay en Kluivert toen nog bij lange na niet bij PSV! Alex en Gomes kwamen pas in seizoen 2004/2005 ten tonele en die andere nog veel later. Kromkamp vond ik toen ook al leuk, dus alleen maar mooi dat ie van AZ naar PSV is gekomen!

2004/2005 was dus overgangsjaar (tevens laatste seizoen Adriaanse bij AZ), ook al vind ik AZ nog steeds een geweldig leuk team. Dembele, Martens, Mendes da Silva... als ze die nou eens bij Ajax hadden!

Beloki

Bericht door Beloki » ma dec 25, 2006 11:06 am

Je kijkt dus naar de spelers, en niet naar de historie en cultuur van een club. Zoiets heet gewoon successupporter hoor.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 25, 2006 2:56 pm

Who cares ?

PSV heeft simpel gewonnen van Willem II (maar wie niet dit seizoen), de 2e helft had schriftelijk afgedaan kunnen worden. Helaas, maar gezien de wedstrijd van morgen wel begrijpelijk.

AZ en Ajax hebben verrassend punten laten liggen, waardoor de voorsprong nu al is opgelopen naar 9 punten ! De stabiliteit van PSV zorgt ervoor dat ze alweer kampioen gaan worden, ook als de vorm minder is wordt er namelijk gewonnen.

MVH

Bericht door MVH » ma dec 25, 2006 3:19 pm

Baseman schreef:Who cares ?
De stabiliteit van PSV zorgt ervoor dat ze alweer kampioen gaan worden, ook als de vorm minder is wordt er namelijk gewonnen.
Ik heb nog steeds goede hoop dat Koeman dat gaat vern....n :eusa_pray:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 25, 2006 3:25 pm

Dat is onmogelijk met deze selectie.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 25, 2006 3:54 pm

Dat lijkt mij ook.
Het wordt alleen volgend seizoen afwachten hoe de dan vertrokken spelers opgevolgd gaan worden...hopelijk gaat Koeman op de scouts af en niet op zijn eigen inzicht.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 25, 2006 3:56 pm

Baseman schreef:AZ en Ajax hebben verrassend punten laten liggen, waardoor de voorsprong nu al is opgelopen naar 9 punten ! De stabiliteit van PSV zorgt ervoor dat ze alweer kampioen gaan worden, ook als de vorm minder is wordt er namelijk gewonnen.
Klopt. :sad: Zo wordt Psv al in Februari kampioen. Oververdiend, hoor.

Wat vind je van Kluivert? Dat hij kan voetballen wisten we al, maar hij oogt nog steeds niet fit.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 25, 2006 3:58 pm

Baseman schreef:Dat lijkt mij ook.
Het wordt alleen volgend seizoen afwachten hoe de dan vertrokken spelers opgevolgd gaan worden...hopelijk gaat Koeman op de scouts af en niet op zijn eigen inzicht.
Hopelijk voor jou, ja. :D

Ik weet dat het de afgelopen jaren vaker is gezegd, maar ik denk dat het echt bijna onmogelijk wordt voor PSV om even sterk te blijven na een eventueel vertrek van Gomes, Farfan, Alex en Cocu. Die jongens hebben meer individuele klasse (laten zien) dan spelers als Park, Lee, Robben, Kezman, etc.

Ik weet niet hoe de PSV'ers er over denken, maar is de verwachting dat wanneer er eentje van het Zuid-Amerikaanse trio vertrekt de andere twee ook zullen gaan? Ik denk sowieso dat Cocu er mee stopt als hij geen vertrouwen meer in de groep heeft. Hij twijfelde dit seizoen al.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 25, 2006 6:53 pm

Jöhnk schreef:Wat vind je van Kluivert? Dat hij kan voetballen wisten we al, maar hij oogt nog steeds niet fit.
Ik vond en vind zijn komst niets, ook al speelde hij tegen Willem II een goede 1e helft. Maar helemaal fit wordt hij volgens mij nooit meer, zijn knie is daarvoor teveel verpest.
Thomas schreef:Ik weet dat het de afgelopen jaren vaker is gezegd, maar ik denk dat het echt bijna onmogelijk wordt voor PSV om even sterk te blijven na een eventueel vertrek van Gomes, Farfan, Alex en Cocu.
Ik weet niet, het zal in ieder geval ontzettend moeilijk worden. Dat moge duidelijk zijn.
Ik weet niet hoe de PSV'ers er over denken, maar is de verwachting dat wanneer er eentje van het Zuid-Amerikaanse trio vertrekt de andere twee ook zullen gaan?
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, het zal in ieder geval niet de doorslaggevende factor zijn. Ze vertrekken omdat er een topclub komt, niet omdat één van hun vertrekt.

Cocu twijfelde inderdaad bij aanvang van dit seizoen, maar hij ziet nu ook dat dat onterecht is geweest. Hopelijk blijft hij nog één seizoen, dat zou erg mooi zijn. En hij is nog steeds belangrijk voor PSV.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 26, 2006 3:22 am

Ik snap de vergelijking met Lyon wel een beetje. Alleen Lyon speelt mooi, aantrekkelijk voetbal en speelt iedere tegenstander zoek. PSV kan dat (nog) niet.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 26, 2006 10:28 am

Rishi schreef:Ik snap de vergelijking met Lyon wel een beetje. Alleen Lyon speelt mooi, aantrekkelijk voetbal en speelt iedere tegenstander zoek. PSV kan dat (nog) niet.
Gelukkig hebben ze Koe! ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di dec 26, 2006 12:55 pm

Sjra: ze hebben in Engeland een mooie term voor iemand als jij: Gloryhunter.
Niets mis mee, maar verwacht niet dat echte fans wvan welke club ook je dan serieus nemen.

General: het Ajax van midden nineties was onaantastbaar, niettemin heeft Psv die gap weer snel gedicht. Het psv van nu is nog enorm ver verwijderd van dat niveau, of het niveau van Lyon trouwens.

Echt, en dan noemen ze Ajacieden arrogant. Grappig hoe kereltjes uit een provincie zich altijd krampachtig proberen te manifesteren. Niet nodig, niemand neemt je serieus en iedereen hier ziet dat Psv nog sterker en vooral veel stabieler is dan Ajax.

Harm

Bericht door Harm » di dec 26, 2006 3:15 pm

Okee kom maar.

Ja, we hebben punten verspeeld tegen van een onnoemelijk prutsteam. onbegrijpelijk dat ze het middenveld zo in handen konden hebben in de tweede helft...

En Jansma, je hoeft niet zo interessant te doen met je Engelse woorden hoor, je mag ook gewoon Nederlands praten...

Gesloten