PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 8:15 pm

Echt stappen, teveel in je mik gooien, laat thuis komen en de volgende ochtend zonder al teveel slaap gaan trainen is al erg genoeg voor een profvoetballer hoor.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di aug 29, 2006 8:19 pm

Ach er zijn zat voorbeelden van engelse profs die op hoog niveau presteren en bijna elke nacht helemaal ladderzat zijn!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 8:21 pm

En de meeste daarvan zijn op een gegeven moment ook kapot gegaan, volgens mij.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 29, 2006 8:32 pm

Iemand met een getraind lichaam moet er juist goed tegen kunnen :D

Ik vind dat je niet moet oordelen over Kluiverts stapgedrag als je er zelf niet bent bijgeweest. Hem de schuld voor zijn blessures in de schoenen schuiven slaat al helemaal nergens op, bij iedere andere geblesseerde sporter zou je dat ook niet doen.

Bovendien kan ik me niet voorstellen dat andere topsporters nooit stappen want het zijn ook maar mensen net als jij en ik. De avond voor een wedstrijd kan het natuurlijk niet, en je moet jezelf ook niet voltanken als een 16-jarige puber. Maar gewoon af en toe op stap kan prima.

Kluivert zal best wat vaker stappen dan de gemiddelde sporter, die naam heeft hij en waar rook is is vuur.. Maar voor een groot deel is het beeld wat van hem bestaat een door bepaalde media gecreëerd 'image' wat niet helemaal klopt. Het boek over hem is mede geschreven om dit scheve beeld te nuanceren.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 9:11 pm

Giacomo Puccini schreef:Maar voor een groot deel is het beeld wat van hem bestaat een door bepaalde media gecreëerd 'image' wat niet helemaal klopt. Het boek over hem is mede geschreven om dit scheve beeld te nuanceren.
Hoe weet jij dat die beeld niet klopt? Je lijkt de PR-man van Kluivert wel. :aai:

Wat dat boek betreft, ik hoef het niet te lezen. Kluivert werkt niet mee aan een boek dat NIET zijn waarheid verkondigt. Het zal al net zo 'objectief' zijn als de biografie van Seedorf en andere helden.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » di aug 29, 2006 9:45 pm

Raymon schreef:
Steef schreef:Als je die lapzwans iets gunt, snap je het echt niet.

Lekker voorbeeld voor je kind ook.
We doen allemaal wel iets fout in ons leven en hij is daar volgens het normale Nederlandse recht voor gestraft. Einde verhaal dus. En iemand iets gunnen heeft niets te maken of het een voorbeeld voor je kind is.
Grappig dat jij direct denkt dat ik het over het ongeval heb, terwijl ik toch echt de voetballer Kluivert bedoel. Of wat daar voor door moet gaan.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di aug 29, 2006 9:49 pm

Als jij het hebt over z'n voetbalprestaties van de laatste jaren dan moet ik je gelijk geven. Hij heeft nooit meer kunnen (en willen) brengen wat er wil in zit. Hij heeft al te lang op z'n talent geteerd. In dat opzicht is hij geen voorbeeld voor de jeugd die topsporter wil worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 9:55 pm

Steef schreef:Grappig dat jij direct denkt dat ik het over het ongeval heb, terwijl ik toch echt de voetballer Kluivert bedoel. Of wat daar voor door moet gaan.
Kortom, PSV maakt een grote fout?

Feest

Bericht door Feest » di aug 29, 2006 9:59 pm

PSV neemt een gok.

Arthur

Bericht door Arthur » di aug 29, 2006 10:00 pm

Voorzichtig een deur openhouden omdat je er toch niet van overtuigd bent dat het niks meer wordt met hem?

Feest

Bericht door Feest » di aug 29, 2006 10:01 pm

Ik hoop dat het niks met hem wordt, als voorbeeld voor de jeugd.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 10:08 pm

De jeugd vindt Kluivert sowieso interessant. Hij is rijk, beroemd, heeft bij grote clubs gespeeld en de winnende gemaakt in een CL-finale. Wie zou daar niet voor tekenen?

Maar je denkt dus dat Kluivert het zou kunnen gaan maken bij PSV, Steef? Als alle verhalen waar zijn over zijn mentaliteit, lijkt me dat hoogst onwaarschijnlijk.

Valencia ligt nog dwars

Valencia geeft Patrick Kluivert nog niet vrij om naar PSV te vertrekken. ,,Hij moet het eerst met zijn club oplossen voordat wij zaken kunnen doen,’’ zegt voorzitter Westerhof.

PSV heeft meer ijzers in het vuur, zoals een 21-jarige Uruguayaan die de afgelopen dagen op dvd is bekeken. ,,Maar ik heb goede hoop dat wij er voor donderdagnacht met PSV uitkomen,’’ aldus Kluiverts zaakwaarnemer Paul Foortse.

Hij erkent dat Valencia ‘nog moeilijk doet’, maar wil geen details geven. Westerhof sluit niet uit dat er helemaal geen nieuwelingen komen.
AD

Een Uruguayaan? Is dat die speler die door Piet de Visser...pardon, die aangeboden is?

San Marco

Bericht door San Marco » di aug 29, 2006 10:19 pm

Steef schreef:
Raymon schreef:

We doen allemaal wel iets fout in ons leven en hij is daar volgens het normale Nederlandse recht voor gestraft. Einde verhaal dus. En iemand iets gunnen heeft niets te maken of het een voorbeeld voor je kind is.
Grappig dat jij direct denkt dat ik het over het ongeval heb, terwijl ik toch echt de voetballer Kluivert bedoel. Of wat daar voor door moet gaan.
Gelukkig ken je alle ins en outs over de blessures van Kluivert toch Steef. Maar nee, alles moet aan die vervelende Kluivert hebben gelegen. Misschien ligt de waarheid iets meer in het midden.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 10:38 pm

BTW, die Uruguayaan kennen ze dus van de DVD? Oei, oei, oei.... :redcard:

Remember Gabrich. :X

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 10:49 pm

Steef schreef:
Raymon schreef:

Kluivert heeft wel een en ander laten zien en is/was een geweldig mooie voetballer. Maar er zat veel meer in en in dat opzicht (en andere opzichten) is hij inderdaad niet zo'n mooi voorbeeld voor de jeugd.
Giacomo Puccini schreef:Iemand met een getraind lichaam moet er juist goed tegen kunnen :D
Het schijnt dat Kluivert altijd met veel minder inspanning dan de rest een sterk fysiek heeft weten te behouden.
Giacomo Puccini schreef:Ik vind dat je niet moet oordelen over Kluiverts stapgedrag als je er zelf niet bent bijgeweest. Hem de schuld voor zijn blessures in de schoenen schuiven slaat al helemaal nergens op, bij iedere andere geblesseerde sporter zou je dat ook niet doen.
Die hebben ook niet de stapreputatie van Kluivert. Je kan geblesseerd zijn, maar dan hoef je nog niet zo vet te worden als Kluivert een tijdje terug.
Giacomo Puccini schreef:Bovendien kan ik me niet voorstellen dat andere topsporters nooit stappen want het zijn ook maar mensen net als jij en ik. De avond voor een wedstrijd kan het natuurlijk niet, en je moet jezelf ook niet voltanken als een 16-jarige puber. Maar gewoon af en toe op stap kan prima.
Het moet inderdaad kunnen. Maar als je als topsporter niet voor je lichaam zorgt ga je dat merken.
Giacomo Puccini schreef:Kluivert zal best wat vaker stappen dan de gemiddelde sporter, die naam heeft hij en waar rook is is vuur.. Maar voor een groot deel is het beeld wat van hem bestaat een door bepaalde media gecreëerd 'image' wat niet helemaal klopt. Het boek over hem is mede geschreven om dit scheve beeld te nuanceren.
Alles in dat boek is door hem verteld en voor hem opgeschreven door de schrijver.

Ik heb geen hekel aan Kluivert en ik vind hem zeker geen moordenaar of iets dergelijks. Wel denk ik dat het een niet al te slimme jongen is die slecht begeleid is, veel fouten heeft gemaakt, de roem niet aankon en veel aan zichzelf denkt. Ik ben ook bezig in het boek en het komt allemaal op hetzelfde neer: Alles overkomt hem. Niets is echt zijn schuld. Z'n vreemd gaan niet, de speculaties in de media over z'n uitgaan niet, z'n blessures niet, het feit dat hij niet meer bij Oranje zit niet, z'n mislukking bij Newcastle niet.

Nihad

Bericht door Nihad » di aug 29, 2006 11:07 pm

joey schreef:BTW, die Uruguayaan kennen ze dus van de DVD? Oei, oei, oei.... :redcard:

Remember Gabrich. :X
Hoezo? Ik dacht dat men toen alleen videobanden gebruikte. ;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 29, 2006 11:10 pm

Thomas, ik ga Kluivert verder niet verdedigen want daar heb ik helemaal geen zin in en als mens heb ik ook geen al te hoge pet van hem op. Maar jouw insinuaties als zou Kluivert blessures over zichzelf hebben afgeroepen omdat hij vaak op stap gaat zijn klinkklare onzin. Kun je lullen wat je wilt, het zijn verdachtmakingen die je niet hard kunt maken.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 11:15 pm

Nee, ik kan het niet hard maken. Maar je hoort het overal, ook van een gerenommeerd lid van AT.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 29, 2006 11:25 pm

ben ik dan geen gerenommeerd lid van AT? :D

Dat je het overal hoort, betekent nog niet dat jij het moet napraten. Het is helemaal niet verboden om voor jezelf te denken en een origineel standpunt in te nemen :xyxthumbs:

Ik hoorde Westerhof net op tv en die sprak al over een medische keuring. Het lijkt echt van een transfer te komen... :sad:
Ajax!

999

Bericht door 999 » wo aug 30, 2006 12:50 am

Giacomo Puccini schreef:Thomas, ik ga Kluivert verder niet verdedigen want daar heb ik helemaal geen zin in en als mens heb ik ook geen al te hoge pet van hem op. Maar jouw insinuaties als zou Kluivert blessures over zichzelf hebben afgeroepen omdat hij vaak op stap gaat zijn klinkklare onzin. Kun je lullen wat je wilt, het zijn verdachtmakingen die je niet hard kunt maken.
Nu, ben ik dan de enige die de docu over kluivert heeft gezien, waarin zijn zus en vader ( en anderen ) toch duidelijk aangeven dat Kluivert het met de disipline buiten het veld niet zo serieus neemt ...
Volgens insiders is het Kluivert die zichzelf de das omdoet/deed door steeds minder over te hebben voor het voetbal.Niet op tijd naar bed ( zeker nu je ouder wordt ), dingen laten staan enz.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 3:49 am

Voetske schreef:
Giacomo Puccini schreef:Thomas, ik ga Kluivert verder niet verdedigen want daar heb ik helemaal geen zin in en als mens heb ik ook geen al te hoge pet van hem op. Maar jouw insinuaties als zou Kluivert blessures over zichzelf hebben afgeroepen omdat hij vaak op stap gaat zijn klinkklare onzin. Kun je lullen wat je wilt, het zijn verdachtmakingen die je niet hard kunt maken.
Nu, ben ik dan de enige die de docu over kluivert heeft gezien, waarin zijn zus en vader ( en anderen ) toch duidelijk aangeven dat Kluivert het met de disipline buiten het veld niet zo serieus neemt ...
Volgens insiders is het Kluivert die zichzelf de das omdoet/deed door steeds minder over te hebben voor het voetbal.Niet op tijd naar bed ( zeker nu je ouder wordt ), dingen laten staan enz.
Heb ik ook gezien, Voetske. Vooral d'r zus deed af en toe behoorlijk lacherig over Patrick z'n discipline.
Giacomo Puccini schreef:ben ik dan geen gerenommeerd lid van AT? :D
Natuurlijk wel. :hypocrite: ;)

Maar jij hebt geen inside info over Kluivert.
Giacomo Puccini schreef:Dat je het overal hoort, betekent nog niet dat jij het moet napraten. Het is helemaal niet verboden om voor jezelf te denken en een origineel standpunt in te nemen :xyxthumbs:
Ik ben prima in staat m'n eigen mening te vormen en een origineel standpunt in te nemen, dank je. :xyxthumbs:

Maar soms geloof ik ook andere mensen omdat het onmogelijk is voor mij om er zelf achter te komen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo aug 30, 2006 6:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 4:12 am

EINDHOVEN - Nadat hij gisterochtend voorganger Harry van Raaij telefonisch had gefeliciteerd met zijn 70ste verjaardag...

Rob Westerhof. FOTO ANP... deelde Rob Westerhof hem het nieuws mee. Al na twee seizoenen stopt hij als PSV-voorzitter.

Daarna ging hij naar trainingscomplex De Herdgang, om het trainer Ronald Koeman, diens staf en de spelers te vertellen. ,,Voor Ronald vind ik het nog het meest vervelend. Ik heb hem binnengehaald en ons contact is goed.’’

Dinsdagmiddag 13.14 uur. In zijn voorzittersloge eet Westerhof (63) drie boterhammen. Plastic bekertje met melk erbij. Straks zal hij het stadionpersoneel inlichten.

,,De buitenwacht zal het een snel vertrek vinden, na twee jaar al. Maar wanneer is het wél de juiste timing? Misschien na vijf jaar en een nét behaald kampioenschap. Maar zo lang kon én wilde ik niet blijven.’’

Waarom niet?

,,PSV kost me 50 uur in de week. Maar ik heb meer verplichtingen, vier commissariaten en enkele adviesfuncties. Die vergen allemaal aandacht. Die bedrijven zitten niet alleen in Nederland, ook in Hongkong, Parijs, Londen. Bovendien ben ik nog wat tijd kwijt in de familiesfeer. Ik moest te veel vergaderingen overslaan en wedstrijden van de jeugd en het tweede elftal kon ik al helemáál niet zien. Als we een algemeen directeur hadden gevonden, had ik alle functies kunnen combineren. Maar die vent is er niet. PSV verdient een voorzitter met wel voldoende tijd.’’

Had u dat niet twee jaar geleden kunnen bedenken?

,,Als ik toen had geweten hoe veel tijd het mij uiteindelijk zou kosten, had ik een moeilijke afweging moeten maken.’’

Het was geen optie om alle andere nevenfuncties te laten vallen?

,,Dat was een optie, maar niet voor mij. In die internationale zaken kan ik de kennis nog kwijt die ik in al die jaren bij Philips in Amerika en Azië heb opgebouwd.’’

Spelen er geen andere zaken, zoals onvrede, conflicten? Kritiek van Ooijer, twijfels over de komst van Kluivert?

,,Nee, totaal niet. Ik heb mijn beslissing bijna drie weken geleden al genomen, op mijn verjaardag, 9 augustus. De raad van commissarissen was op de hoogte. Eigenlijk wilde ik het vorige week voor FC Twente-PSV bekendmaken. In een week als deze, met veel spelers bij hun nationale ploegen, heb je minder kans op onrust. Maar wat ik ook zeg, sommigen zullen het als een vlucht beschouwen. So be it.’’

Technisch directeur Guus Hiddink is weg, de voorzitter gaat. PSV blijft bijna onthoofd achter.

,,Mijn tijdelijke opvolger Frits Schuitema loopt hier al jaren rond, heeft ook een Philips-achtergrond. En ik laat de club niet ontredderd achter. Na jaren van verliezen maken we eindelijk weer winst...’’

Een miljoen...

,,Iets meer dan dat, wat niet echt slecht is op een begroting van zo’n 55 miljoen. Plus dat we weliswaar Ooijer en Vennegoor in een laat stadium zijn kwijtgeraakt, maar anderen als Farfán en Gomes hebben behouden. Voor donderdagavond hopen we nog een spits te halen, misschien wel Kluivert. Als twee punten met de belastingdienst zijn opgelost, wordt snel een spelersfonds opgericht en voor 1 oktober betalen we zeker minder geld voor het stadion. PSV staat er niet slecht voor, maar ik geef toe: voor de continuïteit was het beter geweest als de voorzitter langer zou blijven.’’

Bent u wel beschikbaar voor een functie in de Raad van Commissarissen van PSV?

,,Nee. Daar blijf ik er emotioneel bij betrokken en ik wil mijn opvolger niet voor de voeten lopen.’’

Als u van huisuit een ras-PSV’er was geweest, had u misschien een andere afweging gemaakt.

,,Dat heeft er niets mee te maken. Ik heb inderdaad nooit een geheim gemaakt van mijn Sparta-afkomst, ik heb ook nog steeds een seizoenkaart bij die club hoewel ik niet veel wedstrijden kan bezoeken. Maar ik voel me sterk verbonden met PSV. Het is zoals iedereen zegt: PSV is gewoon een heel warme club. In de toekomst zal ik geregeld bij PSV zijn, en sporadisch bij Sparta.’’

Heeft de aan de voetbalwereld verbonden publiciteit meegespeeld?

,,Nee. Het is natuurlijk een job met een groot afbreukrisico. Anders dan in het bedrijfsleven komt alles naar buiten. Dat is soms lastig. Waar ik het meest moeite heb gehad, is de emotionaliteit van deze wereld. Ik ben van nature nogal rationeel ingesteld, maar merkte bij PSV de mentale impact. Dat voel je tijdens wedstrijden waarvan je het verloop niet kunt beïnvloeden, maar waarvan je de gevolgen wel op je bord krijgt. Beslissingen in het voetbal lokken grote emoties uit. Daar heb ik enorm aan moeten wennen.’’

Hoe komt het toch dat een topclub als PSV geen algemeen directeur kan vinden?

,,Een aantal mensen is gepolst, maar wilde niet. In Nederland is een gebrek aan leidinggevend talent in de sportwereld. In Amerika zijn daar uitstekende opleidingen voor. Ik heb bijvoorbeeld Phillip Cocu geadviseerd om daar na zijn carrière naartoe te gaan, omdat ik in hem een uitstekende manager voor de toekomst zie. Maar we zijn er nog niet in geslaagd een topvent voor die functie te vinden. Ook dat is natuurlijk een job met afbreukrisico. Maar als PSV erin slaagt om zo’n directeur te vinden, kan de nieuwe voorzitter de klus met twee dagen in de week klaren. Weet je, dat zei Harry van Raaij destijds ook tegen mij. Het is anders gelopen.’’
AD

Baseman

Bericht door Baseman » wo aug 30, 2006 10:00 am

Het vertrek van Westerhof is jammer, maar hij gaf bij zijn aantreden al aan maar een paar jaar aan te blijven. Ook niet onlogisch, aangezien hij veel overhoop heeft moeten halen om PSV weer financieel gezond te maken. En dat is hem gelukt, waardoor heel veel dank :worshippy:

Het schijnt dat zijn vertrek wel voornamelijk te maken met tijdgebrek en niet met randzaken, vorig jaar gaf Westerhof ook aan dat de job veel meer tijd in beslag nam dan verwacht. Al is de voetbalwereld niet zijn wereld, dat moge ook duidelijk zijn, Maar hij heeft gedaan wat nodig was en hij heeft gedaan waarvoor hij aangetrokken was, dat is het belangrijkste.

Het trieste is alleen dat niet iedere PSV supporter dat in wil zien, als ik sommige bedroevende reacties zie op het PN dan word ik daar erg moedeloos van.

Hopelijk vindt PSV een goede algemeen directeur, een soort kruising tussen de zakenman Westerhof en het clubmens Van Raaij !

27

Bericht door 27 » wo aug 30, 2006 10:06 am

PSV zou er goed aan doen door Kluivert een prestatiecontract te geven.

Baseman

Bericht door Baseman » wo aug 30, 2006 10:12 am

PSV zou er nog beter aan doen Kluivert helemaal niets aan te bieden :D

Gesloten