Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 24, 2006 9:48 am

Ik wil even één ding duidelijk maken, ik zoek helemaal niets vandaag.
Ik heb welgeteld één opmerking gemaakt in de wedstrijdtopic en dat was het, misschien een flauw geintje maar verder niets.

Alsof Henk bepaalt wie wel en wie niet mag reageren en waar...
Ik kom hier overigens al heel wat langer dan hem.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 9:50 am

Baseman, kun jij ook ophouden met deze discussie?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 9:50 am

Baseman schreef:Ik wil even één ding duidelijk maken, ik zoek helemaal niets vandaag.
Ik heb welgeteld één opmerking gemaakt in de wedstrijdtopic en dat was het, misschien een flauw geintje maar verder niets.

Alsof Henk bepaalt wie wel en wie niet mag reageren en waar...
Ik kom hier overigens al heel wat langer dan hem.
tellen kan je ook al niet met je "welgeteld één opmerking" :nooo:

Alsof Baseman bepaalt wie wel en wie niet mag reageren en waar... als hij loopt te zieken dan zeg ik er wat van.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 24, 2006 9:51 am

Welke discussie ?
Of mag ik niet eens reageren en uitleg geven als ik persoonlijk aangevallen word ?

Maar goed, veel plezier vandaag verder...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 24, 2006 9:52 am

Dit topic gaat overrrr..... Feyenoooord!!
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do aug 24, 2006 9:52 am

Ik heb de indruk dat ze zich volledig op de verkeerde spitsen richten. Men zoekt nu naar 'namen' die ergens anders weliswaar niet in de basis staan maar wel een enorme bak geld verdienen. Die spelers hebben echt geen zin om naar de kuip te komen.

Dit is weer zo'n moment waarop blijkt hoe slecht het met het transferbeleid bij clubs is gesteld. Nu zou feyenoord dus een lijst moeten hebben liggen met haalbare jonge spitsen die al direct kunnen bijdragen maar waar ook nog wat groei in zit.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 9:53 am

joey schreef:
Maartoe schreef:Feyenoord dus.......

Carew lijkt mij eerlijk gezegd voor Feyenoord onhaalbaar. Het is wel ironisch dat ze Carew willen halen nadat die zijn basisplaats lijkt te zijn kwijt geraakt aan Fred die bij Feyenoord onder contract heeft gestaan (althans, ze hadden een deel van zijn transferrechten).

Nonda lijkt mij wellicht een haalbaardere en ook prima keuze. Alleen is hij volgens mij wel erg blessuregevoelig. Bij AS Roma heeft hij volgens mij nog niet al te veel indruk kunnen maken, maar dat kan ook door de hevige concurrentie komen. Voor Mido was per slot van rekening ook geen plaats.
Zo goed is Mido niet...

Fred wilde niet naar Nederland, geloof ik. Maar dat zal Steef beter weten. Een en ander speelde ten tijde van het bewind-Wotte.
Krijg de indruk dat het niet zo wil vlotten met de spitsenjacht van Feyenoord.
Mido is geen wereldtopper maar zou bij een Nederlandse topclub, wat Feyenoord iig poogt te zijn, prima in de spits staan.

Bij Feyenoord zijn ze nog steeds bezig om de puinhopen die Wotte en Gullit hebben achtergelaten op te ruimen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 9:56 am

Mido is een druiloor. Daar had Koeman helemaal gelijk in.

Marillion heeft gelijk, het is te gek voor woorden dat Feyenoord nu nog op zoek moet. En dan komt men met het argument dat 'spelers inmiddels verkocht zijn of hebben bijgetekend'. Lijkt mij dat je de situatie in de gaten houdt en onmiddellijk op zoek gaat naar een alternatief als de speler niet meer beschikbaar is. :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 24, 2006 9:57 am

joey schreef:Mido is een druiloor. Daar had Koeman helemaal gelijk in.
zwaar verrotte mentaliteit, maar hij is wel een goeie spits.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do aug 24, 2006 10:11 am

Nonda lijkt mij een verzinsel. Roma heeft een tekort aan spitsen en zoekt juist naar versterkingen op dat vlak. Nonda is één van de weinige opties die men heeft en een vertrek lijkt me dan ook niet aanstaande. Tenzij er natuurlijk een hele mooie prijs wordt geboden, want dan is iedereen wel te koop. Roma hengelt nog altijd naar Esposito en heeft ook een tekort aan geld.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 10:21 am

Naar aanleiding van alle onduidelijkheid over de financiele situatie van Feyenoord en de financiele mogelijkheden die de club heeft, heeft NRC Handelsblad onderzoek gedaan naar die situatie. Op Lunatic News is dat artikel terug te lezen.

NRC Handelsblad concludeert daarin op basis van het jaarverslag over seizoen 2004/2005 dat Feyenoord toen virtueel falliet zou zijn geweest gezien het negatieve eigen vermogen van 2,9 miljoen, een verlies van 5,5 miljoen en tal van hoogrentende leningen.

Hoewel de situatie dus al van ruim een jaar geleden is maakt dat goed duidelijk waarom de club de transfergelden niet volledig kan besteden aan nieuwe transfers en hoe zorgelijk de situatie was.
En nu willen jullie weten hoe hoog die leningen waren?
Sanering voorkomt faillissement Feyenoord
Feyenoord heeft op de rand van faillissement gestaan.
Dat blijkt uit onderzoek van RTV Rijnmond. Uit het in februari gedeponeerde jaarverslag over 2004-2005 blijkt dat de club aan het einde van dat boekjaar ruim 40 miljoen euro schuld had, waarvan 30 miljoen aan kortlopende schulden. Als een schuldeiser zijn geld had opgeëist dan was Feyenoord normaal gesproken failliet geweest, blijkt uit het onderzoek.
Feyenoord heeft inmiddels een grootscheepse sanering bijna afgerond. Ruim 30 spelers zijn vertrokken, wat een minimale besparing aan salarissen van 6 miljoen heeft opgeleverd. De vertrokken spelers leverden de club ongeveer 34 miljoen aan transfersommen op. Daarnaast ontving de club vorig jaar 3 miljoen euro meer aan tv-geld.

Radio Rijnmond

Waarom kreeg Feyenoord nog een licensie? Vitesse werd voor minder onder curatele gesteld.


Bron: Feyenoord Netwerk
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 3:55 pm

En inmiddels heeft Feyenoord gereageerd:

Feyenoord spreekt berichten over dreigend faillissement tegen

Financieel directeur Onno Jacobs laat op Feyenoord.nl weten de conclusies van NRC Handelsblad en RTV Rijnmond dat feyenoord technische failliet zou zijn geweest eind seizoen 2005/2006 belachelijk en insinuerend. Toch wordt uit de reactie duidelijk dat Feyenoord er allerminst goed voor stond.
‘Het in de jaarcijfers gepubliceerde tekort van 40 miljoen euro was niet meer dan een momentopname en is het totaal van schulden, maar men vergeet om welke reden dat ook mag zijn, het totaal van vorderingen’, aldus financieel directeur Onno Jacobs. ‘Als je dat wel doet zoals het hoort, is het cijfer op dat moment geen 40 maar 25 miljoen euro geweest', vervolgt Jacobs. 'En als men in dat geval ook bedenkelijk tegen een bedrag van 25 miljoen euro zou hebben aangekeken, dan moet men zich tevens bedenken dat alle onder contract staande spelers bij elkaar slechts voor 13 miljoen op de balans stonden. Dat is een heel conservatief cijfer, want de door experts samengestelde waarde van alle spelers bedroeg toen ruim 50 miljoen. En juist dat is de stille reserve van Feyenoord, en die komt in de boeken niet voor. '
De club laat weten leningen van externe investeerders nodig gehad te hebben omdat de cash-flow niet toereikend was. De grote sanering in de spelersgroep heeft inmiddels voor lucht gezocht. Uit de schulden is de club nog niet. "We zouden de schulden in één klap hebben kunnen wegwerken als het geld van de transfer van Kuyt daarvoor zou worden aangewend. Dat doen we echter niet. We lopen de schuld in en investeren deels in nieuwe aankopen zoals elke Nederlandse club dit doet om gezond te blijven en perspectieven te bieden."
FN

Voer voor de boekhouders onder ons! Hoe staat Feyenoord er werkelijk voor? En waar kwamen die schulden vandaan?
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 24, 2006 3:58 pm

Ach cijfers he. Ik heb wel geleerd op school dat zelfs die geen ruk zeggen
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do aug 24, 2006 4:29 pm

Niet bij Feyenoord, omdat die het grootste deel van de cijfers niet prijsgeeft. :redcard:
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » do aug 24, 2006 6:01 pm

Volgens Tom Egbers is Kluivert gepolst...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 6:01 pm

Sportjournaal: Feyenoord wil Kluivert. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 24, 2006 6:01 pm

Feyenoord wil Kluivert haha.. zal het legioen blij mee zijn.

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » do aug 24, 2006 6:02 pm

Joey keek stiekem wel...:yes:
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 6:07 pm

Marco schreef:Joey keek stiekem wel...:yes:
Was net aan het zappen... :blush:

Kluivert naar Feyenoord? Kan het me niet voorstellen.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 24, 2006 6:08 pm

KLUIVERT REAGEERT OP GERUCHT FEYENOORD

In de Italiaanse sportkrant La Gazetto dello Sport reageert Patrick Kluivert voor het eerst op geruchten over een mogelijke terugkeer naar Nederland. De spits wordt de laatste dagen nadrukkelijk in verband gebracht met het Rotterdamse Feyenoord, frappant genoeg de grote aartsrivaal van zijn voormalige 'liefde' Ajax. Kluivert, die bij zijn huidige club Valencia niet meer door eén deur kan met coach Quique Sanchez, zegt: 'Ik wil weer aan spelen toekomen, desnoods bij Feyenoord. Het is toch een grote club met een fantastische aanhang en een mooie historie. Het lijkt me wel een uitdaging om Feyenoord weer uit het sportieve slop te halen, ook al blijf ik in mijn hart Ajacied. Bovendien zal het met de supporters wel meevallen. Als ik de eerste wedstrijd drie keer scoor, snoer ik ze gelijk de mond. Daarnaast heb ik met het Nederlands Elftal ook fantastische wedstrijden gespeeld. Op EURO 2000 stond de hele Kuip nog voor mij op de banken in de wedstrijd tegen Joegoslavië (6-1). Ik ben dan ook niet bang voor reacties van het Rotterdamse publiek.'

De ex-international staat ook in de belangstelling van Juventus. De club uit Turijn is door de omkoopaffaire gedegradeerd naar de Serie B, maar wil zo snel mogelijk weer terugkeren naar de hoogste divisie in Italië. Ook het Engelse Portsmouth, sinds kort overgenomen door een steenrijke Rus, heeft belangstelling voor de topscorer allertijden van het Nederlands Elftal.
Goed tot zover mijn laatste beetje respect wat ik nog voor Kluivert had. :sad:

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do aug 24, 2006 6:09 pm

De reacties op FN zijn erg positief! Lijkt me sterk dat Kluivert dit zal doen.

En ik verlies het laatste beetje respect wat ik nog voor Feyenoord had. :D

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » do aug 24, 2006 6:11 pm

'Desnoods'? :D Jammer dat het al geweest is, anders zou F. een gepantserde heli moeten huren...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 6:11 pm

Hoe kom je aan dat artikel, BZ?

'Desnoods bij Feyenoord', dat geeft het wel aan. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do aug 24, 2006 6:13 pm

brigade zuid schreef:KLUIVERT REAGEERT OP GERUCHT FEYENOORD

In de Italiaanse sportkrant La Gazetto dello Sport
Wat is een Gazetto? :nooo:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 24, 2006 6:14 pm

joey schreef:Hoe kom je aan dat artikel, BZ?
http://www.lunaticnews.nl/

Gesloten