FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Pietje » di mei 17, 2011 3:58 pm

Ajax en Feyenoord zitten niet te wachten op jeugdige huurlingen van Man U en Chelsea. PSV heeft op het gebied van de jeugdopleiding een hele slechte naam. Dus is het logisch dat grote clubs in Nederland naar clubs als Twente en AZ kijken om daar talenten te stallen. Zegt mij eerlijk gezegd niet direct iets over de kwaliteit van de jeugdopleiding.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het Twente een slechte jeugdopleiding heeft. Want daar heb ik geen zicht op.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jöhnk » di mei 17, 2011 10:55 pm

Epi Drost schreef:Over PSV weet ik niet genoeg. Maar Twente is een veel kleinere club dan Ajax, in een kleinere stad, met een veel kleinere bevolking. Dus die opmerking is niet helemaal eerlijk. Daarnaast is het niet zo gek dat de jeudgopleiding minder hard groeit dan het eerste elftal. Een jeugdopleiding heeft meer tijd nodig. Twentse jeugdacademieproducten voetballen overal in Nederland tegenwoordig trouwens. Dus een bijdrage aan het Nederlandse voetbal wordt wel degelijk geleverd. En clubs als ManU en Chelsea schatten de Twentse opleiding blijkbaar hoog in. Anders zouden ze hun talenten hier niet stallen.
Aan dat laatste zou ik niet te veel conclusies verbinden. Antwerp is ook nog een tijdje de satellietclub van Manchester Utd. geweest. Een club van niets natuurlijk. Het is maar net hoe de connecties lopen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door joey » wo mei 18, 2011 8:44 am

Toornstra wordt al genoemd als vervanger voor Febo Theo.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Michael_B » wo mei 18, 2011 8:52 am

Goede speler, die Toornstra.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Arthur » wo mei 18, 2011 9:17 am

Is dat niet net zo goed een hype?

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Justin » wo mei 18, 2011 9:30 am

Arthur schreef:Is dat niet net zo goed een hype?
Een grotere dan Theo Janssen, ja, als je het daar mee vergelijkt. Heeft pas één goed seizoen erop zitten. Ben wel benieuwd of hij het op een hoger niveau kan laten zien. Speelde vorig jaar nog bij de amateurs.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Duke » wo mei 18, 2011 9:52 am

joey schreef:Toornstra wordt al genoemd als vervanger voor Febo Theo.
Vind je het zelf ook niet een beetje kinderachtig om steeds met die bijnamen te strooien? :excited.gif:

En inderdaad, Toornstra is natuurlijk net zo goed de hype van het moment.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Bert » wo mei 18, 2011 10:25 am

Justin schreef:Speelde vorig jaar nog bij de amateurs.
Twee jaar geleden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Justin » wo mei 18, 2011 10:50 am

Bertje schreef:
Justin schreef:Speelde vorig jaar nog bij de amateurs.
Twee jaar geleden.
Ah, excuses. :biggthumpup.gif:

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » wo mei 18, 2011 10:53 am

Twente is niet zo van het contracteren van hype spelers. Tenzij ze gratis af te halen zijn natuurlijk. We zijn meer van de ooit als heel talentvol beschouwd nu afgeschreven spelers. En de redelijk onbekende Belgen en Jupiler talenten.

Wat een blunder in de Telegraaf zeg. Ze quoten Munsterman als 'Ajax moet het aflopende contract van Janssen tot 2012 afbetalen'. Hij heeft een contract tot 2014! Mijn conclusie is dat ze niet met Munsterman gesproken hebben.

Ik heb het onderhand wel gehad met deze soap trouwens. Theo bedankt en ga maar naar Ajax, maar ik heb hele sterke twijfels of je daar qua persoonlijkheid wel past. Kan me niet voorstellen dat je daar zo jezelf mag zijn als in Enschede eerlijk gezegd.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Baseman » wo mei 18, 2011 10:57 am

joey schreef:Toornstra wordt al genoemd als vervanger voor Febo Theo.
Twente had interesse, die zal bij de verkoop van Theo wel concreter worden. Zoals er ondertussen meer clubs zijn die Toornstra op het oog hebben, waaronder PSV.
Ik vind hem trouwens een erg goede speler, dus ik zie hem graag komen (en ik zie hem niet graag naar Twente gaan).

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jesse » wo mei 18, 2011 10:57 am

De Telegraaf is niet de beste krant, maar iemand quoten zonder dat ze hem gesproken hebben? Nee, dat denk ik niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » wo mei 18, 2011 11:11 am

Jesse schreef:De Telegraaf is niet de beste krant, maar iemand quoten zonder dat ze hem gesproken hebben? Nee, dat denk ik niet.
De grap is dat alle andere media dat 2012 klakkeloos overnemen. Het is triest gesteld met de kwaliteit van de voetbaljournalistiek in Nederland. Niets wordt blijkbaar gecheckt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door peter » wo mei 18, 2011 11:14 am

Epi Drost schreef:Twente is niet zo van het contracteren van hype spelers. Tenzij ze gratis af te halen zijn natuurlijk. We zijn meer van de ooit als heel talentvol beschouwd nu afgeschreven spelers. En de redelijk onbekende Belgen en Jupiler talenten.
De afgeschreven spelers zijn geen sterkhouders, maar waterdragers. Goede spelers voor een elftal, maar die gaan de kar niet trekken. Daar ligt ook de uitdaging voor Twente, want een mogelijk vertrek van Ruiz en Janssen vang je niet op met Willem Janssen en Toornstra. Die jongens zullen tijd nodig hebben om te groeien naar een hoger niveau en de basis daarvoor is toch minder aanwezig zonder de exceptionele klasse van bovengenoemde heren.

Verder vraag ik me af welke Jupiler talenten er allemaal zijn gehaald door Twente, want dat is een stukje geschiedvervalsing. Als Ajax Boerrigter haalt, dan zijn wij ook van het halen van Jupiler talenten? Redelijk onbekende Belgen? Buysse was voor mij onbekend, maar vind ik ook weinig bijzonder. Welke Belgen nog meer? Rosales en Ruiz komen uit de Belgische competitie, maar zijn geen redelijk onbekende spelers. Janko is/was een hype.

Chadli-de Jong-Bajrami
Toornstra-Brama-Janssen
Buysse-Douglas-Wisgerhof-Rosales

Leuk elftal, maar ik waag het te betwijfelen of je daar hoge ogen mee gaat gooien. Nee, dan moet Twente dus een nieuwe topper aantrekken. Een Ruiz II of een Janssen II.

Sowieso moet Twente investeren in de breedte, want anders wordt het te smal. Doorselecteren dus.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Lionel » wo mei 18, 2011 11:19 am

Chadli bedoelt ie
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door peter » wo mei 18, 2011 11:22 am

Rishi schreef:Chadli bedoelt ie
Ja die had ik ook. Maar Jupiler-talenten? Meervoud?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door gaizka » wo mei 18, 2011 11:39 am

Peter schreef:
Rishi schreef:Chadli bedoelt ie
Ja die had ik ook. Maar Jupiler-talenten? Meervoud?
Misschien doelt hij op Luuk de Jong? Die speelde op dat moment degradatie voetbal met de Graafschap, zijn talent hebben ze goed gezien. Hoeveel heeft Twente eigenlijk voor hem betaald?

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » wo mei 18, 2011 12:06 pm

Peter schreef:
De afgeschreven spelers zijn geen sterkhouders, maar waterdragers. Goede spelers voor een elftal, maar die gaan de kar niet trekken. Daar ligt ook de uitdaging voor Twente, want een mogelijk vertrek van Ruiz en Janssen vang je niet op met Willem Janssen en Toornstra. Die jongens zullen tijd nodig hebben om te groeien naar een hoger niveau en de basis daarvoor is toch minder aanwezig zonder de exceptionele klasse van bovengenoemde heren.

Verder vraag ik me af welke Jupiler talenten er allemaal zijn gehaald door Twente, want dat is een stukje geschiedvervalsing. Als Ajax Boerrigter haalt, dan zijn wij ook van het halen van Jupiler talenten? Redelijk onbekende Belgen? Buysse was voor mij onbekend, maar vind ik ook weinig bijzonder. Welke Belgen nog meer? Rosales en Ruiz komen uit de Belgische competitie, maar zijn geen redelijk onbekende spelers. Janko is/was een hype.

Chadli-de Jong-Bajrami
Toornstra-Brama-Janssen
Buysse-Douglas-Wisgerhof-Rosales

Leuk elftal, maar ik waag het te betwijfelen of je daar hoge ogen mee gaat gooien. Nee, dan moet Twente dus een nieuwe topper aantrekken. Een Ruiz II of een Janssen II.

Sowieso moet Twente investeren in de breedte, want anders wordt het te smal. Doorselecteren dus.
Janko is club topscorer. De kritiek op hem heeft te maken met het feit dat hij niet aan het beeld van een Nederlandse spits voldoet. Voetballen kan hij niet echt, maar scoren doet ie genoeg. Er zijn clubs die een mindere tweede spits op de bank hebben zitten.

Het lijkt me veel te vroeg om commentaar te geven op de kwaliteit van de selectie. Geen idee wie er weg gaan en wie ervoor terugkomen. Van Chadli verwachtte ook niemand dat hij het niveau al gelijk aan kon trouwens. En je vergeet dat Twente Willem Janssen al een half jaar geleden gecontracteerd heeft [edit: dat was je dus niet vergeten, sorry]. Trouwens we hebben Landzaat ook nog. Die heeft een jaar verlengd.

Twente heeft het geld niet om toppers aan te trekken. Munsterman gaat echt geen zes miljoen aan een nieuwe creatieve middenvelder spenderen. Keurig huishoudboekje komt eerst. Er zal weer creatief gezocht worden vermoed ik. De Jupiler league en Belgie zijn dan logische jachtterreinen.
Laatst gewijzigd door Epi Drost op wo mei 18, 2011 12:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jöhnk » wo mei 18, 2011 12:14 pm

Is Stef Nijland niets voor Twente? Goede voetballer vind ik, en zit op een dood spoor bij PSV.

Maar hoe zit het nou? Preud'homme wilde toch zo graag zonder 10 spelen? Komt hij daar inmiddels op terug?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Marillion » wo mei 18, 2011 12:15 pm

Epi Drost schreef: Janko is club topscorer. De kritiek op hem heeft te maken met het feit dat hij niet aan het beeld van een Nederlandse spits voldoet. Voetballen kan hij niet echt, maar scoren doet ie genoeg. Er zijn clubs die een mindere tweede spits op de bank hebben zitten.
Het is best handig om zo'n spits in je selectie te hebben maar dit was natuurlijk niet de reden dat Twente behoorlijk in hem heeft geïnvesteerd.
Nil volentibus arduum

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » wo mei 18, 2011 12:21 pm

Jöhnk schreef:Is Stef Nijland niets voor Twente? Goede voetballer vind ik, en zit op een dood spoor bij PSV.

Maar hoe zit het nou? Preud'homme wilde toch zo graag zonder 10 spelen? Komt hij daar inmiddels op terug?
Ach er worden zoveel namen genoemd. Toornstra, Fer, Pranjic. Bij ons wordt het bijna nooit een speler die in de media genoemd wordt. Ze weten doorgaans de boel goed te stil te houden bij onze scouting.

Preud'homme houdt inderdaad van veel beweging, van lopers. Willem Janssen zal zijn keus geweest zijn. Er zal een creatieve, liefst scorende middenvelder bij moeten komen maar ik heb echt geen idee wie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door joey » wo mei 18, 2011 12:24 pm

Fer? Wat moet hij bij Twente? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » wo mei 18, 2011 12:24 pm

Marillion schreef: Het is best handig om zo'n spits in je selectie te hebben maar dit was natuurlijk niet de reden dat Twente behoorlijk in hem heeft geïnvesteerd.
Dat is waar, hij is gehaald als eerste spits. Voetballend is hij minder dan De Jong (alhoewel die wat mij betreft ook nog veel handelingssnelheid tekort komt). Maar het gaat me te ver dat Janko er geen zak van kan. Het schijnt dat we hem in de winter al met winst hadden kunnen verkopen trouwens.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » wo mei 18, 2011 12:28 pm

joey schreef:Fer? Wat moet hij bij Twente? :confused.gif:
Hetzelfde wat Theo bij jullie gaat doen - meer verdienen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Marillion » wo mei 18, 2011 12:34 pm

Daar moet Twente niet aan beginnen. Zo bijzonder is die jongen helemaal niet.
Nil volentibus arduum

Gesloten