FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door LucaS » di mei 17, 2011 8:55 am

Blind verschuilt zich? Hoe kom je daar nou weer bij? Ik haal uit het artikel dat de Boer een lijstje heeft dat door Cruijff is goedgekeurd. That's all. Blind heeft niets gezegd over zijn rol of verantwoordleijkheid hierin, dus hoe je bij verschuilen komt is me een compleet raadsel.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door joey » di mei 17, 2011 8:58 am

Ach, je weet hoe het gaat met Blind. Telkens als hij faalt, is het de schuld van een ander.

Maar laten we het over Twente hebben. Anders is het niet leuk voor onze forumleden uit Tukkerland.

Twente raakt dus Janssen kwijt. Wat denken jullie, komt er een leegloop of kunnen ze de rest behouden?
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door LucaS » di mei 17, 2011 9:30 am

Nee, dat weet ik niet. Heb je bronnen waarin Blind verklaart niet verantwoordelijk te zijn voor de zaken die in zijn taakomschrijving zaten? Want die uitspraken van Blind zijn mij onbekend
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door joey » di mei 17, 2011 10:57 am

Je zegt het zelf, Luuk. Het is niet Blind die verantwoordelijk is, maar Cruijff of Wouters of Van Geel of Van Basten of De Boer of weer Cruijff. Die man heeft er zo'n vijftig miljoen euro helpen doordraaien, maar falen doet hij nooit. :hypocrite.gif:

Hopelijk mag hij naar Ajax CT. Mooie uitdaging voor hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Duke » di mei 17, 2011 10:59 am

Hier verder over Twente, aub.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door LucaS » di mei 17, 2011 11:01 am

joey schreef:Je zegt het zelf, Luuk. Het is niet Blind die verantwoordelijk is, maar Cruijff of Wouters of Van Geel of Van Basten of De Boer of weer Cruijff. Die man heeft er zo'n vijftig miljoen euro helpen doordraaien, maar falen doet hij nooit. :hypocrite.gif:

Hopelijk mag hij naar Ajax CT. Mooie uitdaging voor hem.
Ik begrijp dat je geen bronnen hebt.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door joey » di mei 17, 2011 11:17 am

Ja hoor eens, jij beweert dat altijd. Dat Van Basten overal voor verantwoordelijk was en Blind nergens voor, enzovoorts. Zelfs als Blind zelf met Heerenveen onderhandelt over Sulejmani, is het niet zijn schuld als Ajax een woekerbedrag betaalt. :confused.gif:

Maar inderdaad, over Twente.
Het stinkt aan alle kanten!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di mei 17, 2011 11:48 am

joey schreef:Ach, dat zal moeten blijken. Slop zit er nog, dus het kan zo weer fout gaan.

Hoe reageert men in Enschede op een eventuele overgang van Febo Theo naar ons, Epi?
Bizar zowel van Janssen als van Ajax. Is de nieuwe Cruyff 'alles voor de eigen jeugd' strategie spelers van bijna 30 bij de concurrent kopen? Raar hoor.

Ik denk persoonlijk dat hij totaal niet bij Ajax past. Misschien wel als voetballer maar niet als mens.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door LucaS » di mei 17, 2011 11:49 am

joey schreef:Ja hoor eens, jij beweert dat altijd. Dat Van Basten overal voor verantwoordelijk was en Blind nergens voor, enzovoorts. Zelfs als Blind zelf met Heerenveen onderhandelt over Sulejmani, is het niet zijn schuld als Ajax een woekerbedrag betaalt. :confused.gif:

Maar inderdaad, over Twente.
Het zal voor het eerst zijn dat je mijn mening als feit aanvaardt
I think I lost my fucking headache

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di mei 17, 2011 11:50 am

joey schreef:
Over Ajax en Twente: blijkbaar betaalt Ajax nog stukken beter dan Twente, anders zou Febo Theo een overstap niet overwegen.
Dat is algemeen en officieel bekend sinds de KNVB het percentage van begroting dat naar salarissen gaat bekendmaakt. Ik denk dat Ajax twee keer meer betaalt.

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Pietje » di mei 17, 2011 12:06 pm

Epi Drost schreef:
Pietje schreef:Omdat Ajax nu ook kampioen is geworden zonder al te veel geld uit te geven. Alleen voor Sulejmani is veel geld neergeteld en De Zeeuw is gehaald. De rest is eigen jeugd (de één wat meer dan de ander (denk aan Eriksen)). Het kan dus altijd. Maar dan zullen ze bij PSV wel op de eigen jeugd moet gaan vertrouwen, iets wat ze in Eindhoven nog nooit hebben gedaan.
Beetje realistisch blijven. Als Ajax of PSV zijn jeugdspelers geen vet salaris kan bieden zijn ze voor ze twintig worden vertrokken naar een beter betalende club. Dat is nou eenmaal de realiteit in het huidige voetbal. We leven niet meer in de jaren negentig. Als je als Nederlandse club jeugd hebt die echt opvalt hou je ze niet binnen. Jammer maar zo is het nu eenmaal.

Ajax heeft 60 miljoen uitgegeven dit seizoen trouwens. Dat is 20 miljoen meer dan de nummer twee. Niet al te veel geld uitgeven is dus maar betrekkelijk. De uitgaven van Nederlandse clubs worden bepaald door salarissen, meer dan door transferuitgaven. PSV heeft zichzelf de das omgedaan door achterlijke salarissen te betalen. Feyenoord idem dito. Ten Hag verdient bijvoorbeeld bij PSV twee keer meer dan bij Twente in precies dezelfde positie, en dat weten we met zekerheid door die contractbreuk rechtszaak. Daar komt het vandaan dat PSV en Ajax veel meer uitgeven dan Twente. Ze betalen gewoon veel meer, zelfs aan ondersteunend personeel. PSV zal nu achteruit gaan in salarissen. Ajax waarschijnlijk niet, want die gaan wederom begroten op CL inkomsten. Of dat nou allemaal zo verstandig is, ik denk van niet.
Ik heb het over uitgegeven transfergeld. Leek mij wel duidelijk. Het ging niet over het aan paperclips en kopieerpapier uitgegeven geld.

Als je het over salarissen hebt, heb je gelijk. Maar veel dure jongens hebben geen of nauwelijks een bijdage geleverd aan deze titel (Etouba, Oleguer, Suarez, EH).

Mijn punt was dat PSV niet zomaar afgeschreven moet worden. Ze lijken af te haken, maar ook met de jeugd kan je een heel eind komen.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di mei 17, 2011 12:29 pm

Pietje schreef: Ik heb het over uitgegeven transfergeld. Leek mij wel duidelijk. Het ging niet over het aan paperclips en kopieerpapier uitgegeven geld.

Als je het over salarissen hebt, heb je gelijk. Maar veel dure jongens hebben geen of nauwelijks een bijdage geleverd aan deze titel (Etouba, Oleguer, Suarez, EH).

Mijn punt was dat PSV niet zomaar afgeschreven moet worden. Ze lijken af te haken, maar ook met de jeugd kan je een heel eind komen.
Ik schrijf PSV absoluut niet af! Ik wil alleen maar zeggen dat eigenlijk alleen Ajax er financieel gezien bovenuit steekt volgend seizoen. Daaruit concludeer ik dat Twente een goede kans maakt om wederom bovenin mee te draaien.

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Pietje » di mei 17, 2011 12:42 pm

Ik had het dan ook niet tegen jou, Epi, maar tegen Goodfella. Die schreef PSV af en dat vond ik niet terecht.

Dat Twente het financieel goed doet is heel erg knap. Dat Twente het beter doet als Ajax is wel duidelijk. Maar daar ging het mij niet om.

Het ging er mij om dat je niet al te veel geld hoeft uit te geven aan een team om toch succes te kunnen hebben. Dat heeft Ajax bewezen. Ajax heeft in het verleden heel veel geld betaald voor flink wat spelers maar zondag stonden er slechts twee daarvan op het veld. De rest kostte niets of bijna niets.

En als Ajax dat kan, dan moet PSV dat ook kunnen. Maar dan zal de jeugd daar wel een kans moeten krijgen.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di mei 17, 2011 12:57 pm

Pietje schreef:Ik had het dan ook niet tegen jou, Epi, maar tegen Goodfella. Die schreef PSV af en dat vond ik niet terecht.

Dat Twente het financieel goed doet is heel erg knap. Dat Twente het beter doet als Ajax is wel duidelijk. Maar daar ging het mij niet om.

Het ging er mij om dat je niet al te veel geld hoeft uit te geven aan een team om toch succes te kunnen hebben. Dat heeft Ajax bewezen. Ajax heeft in het verleden heel veel geld betaald voor flink wat spelers maar zondag stonden er slechts twee daarvan op het veld. De rest kostte niets of bijna niets.

En als Ajax dat kan, dan moet PSV dat ook kunnen. Maar dan zal de jeugd daar wel een kans moeten krijgen.
Ik denk dat het naief is om alleen op eigen jeugd in te zetten, vooral voor clubs met een beperkte jeugdvoetbal scoutingsradius zoals PSV en Twente. Als je echt in de top mee wilt draaien tenminste. Met jeugd moet je ook het geluk hebben, dat er net een stel spelers in een generatie zit die goed genoeg zijn. Bovendien als je in Nederland een echt talent in huis hebt staat de premiership zo bij je op de stoep. Er valt genoeg creatief en goedkoop te shoppen, ook voor PSV, in de Jupiler bijvoorbeeld. Kijk naar Twente. Met uitzondering van Ruiz hebben de beste Twente aankopen van de afgelopen jaren allemaal relatief weinig tot niets gekost.

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Pietje » di mei 17, 2011 1:13 pm

Dat is waar. Maar ook Ajax heeft niet alleen maar eigen jeugd. En PSV heeft misschien niet zoveel eigen spelers, maar er zal in de jeugd best wat rondlopen. En dat kan je aanvullen met goede aankopen of spelers die je al hebt.

Ik ben het trouwens niet met je eens dat de beste jeugdspelers altijd maar weglopen. Er zijn er in de afgelopen jaren zeker wel een flink aantal geweest, maar daarvan moet de eerste nog steeds doorbreken. Dat zal jonge spelers afschrikken. Ik heb wel het idee dat ze nu sneller zullen blijven, want Engeland is zeker niet het beloofde land voor die gasten gebleken.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di mei 17, 2011 1:43 pm

Pietje schreef: Ik ben het trouwens niet met je eens dat de beste jeugdspelers altijd maar weglopen. Er zijn er in de afgelopen jaren zeker wel een flink aantal geweest, maar daarvan moet de eerste nog steeds doorbreken. Dat zal jonge spelers afschrikken. Ik heb wel het idee dat ze nu sneller zullen blijven, want Engeland is zeker niet het beloofde land voor die gasten gebleken.
De gemiddelde voetballer heeft helaas het IQ van een stoeptegel. De meesten kijken niet verder dan het loonstrookje van de volgende maand.

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Pietje » di mei 17, 2011 1:52 pm

Dat is wel erg een cliche hoor, Epi. Lang niet alle voetballers zijn dom en op geld belust. En jonge voetballers staan meestal nog onder controle van hun ouders, die hopelijk wel in staat zijn verstandige beslissingen te nemen. Al zal dat helaas niet altijd het geval zijn.
Maar het is zeker niet zo dat alle grote talenten uit Nederland weglopen. Gelukkig komen de Nederlandse clubs nu ook in actie om dat te voorkomen.
En zoals gezegd, ze hebben nog geen voorbeeld gezien van een Nederlands talent dat is doorgebroken in het buitenland. Dat zal toch wel afschrikken. Want als je moet kiezen tussen Ajax/Feyenoord/PSV of Swansea/Cardiff, dan is zelfs voor de gemiddelde voetballer met dat lage IQ de keuze snel gemaakt.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 2:23 pm

Epi Drost schreef:
joey schreef:
Over Ajax en Twente: blijkbaar betaalt Ajax nog stukken beter dan Twente, anders zou Febo Theo een overstap niet overwegen.
Dat is algemeen en officieel bekend sinds de KNVB het percentage van begroting dat naar salarissen gaat bekendmaakt. Ik denk dat Ajax twee keer meer betaalt.
Komt door de kampioenspremie :1evil.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di mei 17, 2011 2:46 pm

Pietje schreef:Dat is wel erg een cliche hoor, Epi. Lang niet alle voetballers zijn dom en op geld belust. En jonge voetballers staan meestal nog onder controle van hun ouders, die hopelijk wel in staat zijn verstandige beslissingen te nemen. Al zal dat helaas niet altijd het geval zijn.
Maar het is zeker niet zo dat alle grote talenten uit Nederland weglopen. Gelukkig komen de Nederlandse clubs nu ook in actie om dat te voorkomen.
En zoals gezegd, ze hebben nog geen voorbeeld gezien van een Nederlands talent dat is doorgebroken in het buitenland. Dat zal toch wel afschrikken. Want als je moet kiezen tussen Ajax/Feyenoord/PSV of Swansea/Cardiff, dan is zelfs voor de gemiddelde voetballer met dat lage IQ de keuze snel gemaakt.
Er zijn uitzonderingen op de regel. Ola John heeft ongetwijfeld geleerd van zijn grote broer. Die kon namelijk een half jaar geleden naar de ManU jeugdacademie maar koos voor Twente. Maar als je toch ziet dat er meer dan veertig Nederlandse talenten in Engeland zitten nu. De Volkskrant publiceerde een paar maanden geleden een artikel over wat er met al die jongens die de afgelopen tien jaar jong naar England zijn gebeurd is. Slagingspercentage: zo goed als nul. En toch blijven ze naar Engeland gaan. Dom dom dom. Ik denk juist dat de ouders vaak een kwalijke rol spelen. Die hebben ook vaak de Eurotekens in de ogen staan.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 2:56 pm

Ik snap dat ook niet inderdaad. Zo een Bruma, zonde hoor!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door peter » di mei 17, 2011 2:56 pm

Waarom is dat dom, dom, dom? Ik weet niet of je Jordy Brouwer (vb) wel eens hebt zien voetballen, want er is geen enkele aanleiding dat die jongen het wel had gehaald als hij in Nederland was gebleven. Vergeet niet dat veel van die zogenaamde talenten 'fringe players' zijn. De echte toptalenten blijven veelal gewoon in Nederland bijvoorbeeld.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 2:58 pm

Een Bruma was het toptalent van 010. Die was echt wel doorgebroken hoor..
IK GELOOF!!!!!!

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Pietje » di mei 17, 2011 3:10 pm

Dat denk ik ook wel. Bruma was nu waarschijnlijk de aanvoerder van Feyenoord geweest.

Natuurlijk blijven er spelers naar Engeland trekken. Maar ik krijg wel het idee dat de stroom kleiner aan het worden is. Dat spelers wel degelijk geleerd hebben van hun voorgangers. En ook de Nederlandse clubs zorgen er nu beter voor dat de talenten in Nederland blijven.

Het feit dat er bij PSV, of bij Twente, niet zo heel veel grote talenten in de jeugd spelen is natuurlijk een andere discussie.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di mei 17, 2011 3:47 pm

Peter schreef:Waarom is dat dom, dom, dom? Ik weet niet of je Jordy Brouwer (vb) wel eens hebt zien voetballen, want er is geen enkele aanleiding dat die jongen het wel had gehaald als hij in Nederland was gebleven. Vergeet niet dat veel van die zogenaamde talenten 'fringe players' zijn. De echte toptalenten blijven veelal gewoon in Nederland bijvoorbeeld.
De kans dat je doorbreekt bij een club als Chelsea of ManU is vele malen kleiner dan de kans dat je doorbreekt bij welke Nederlandse club dan ook. Ruud van Nistelrooy was ook een fringe player toen hij 18 was. Denk je dat die ooit zijn talent had kunnen rijpen in Engeland?

De enige Nederlandse speler die op jonge leeftijd naar Engeland gegaan is en het echt gered heeft is Van Persie.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » di mei 17, 2011 3:53 pm

Pietje schreef:Dat denk ik ook wel. Bruma was nu waarschijnlijk de aanvoerder van Feyenoord geweest.

Natuurlijk blijven er spelers naar Engeland trekken. Maar ik krijg wel het idee dat de stroom kleiner aan het worden is. Dat spelers wel degelijk geleerd hebben van hun voorgangers. En ook de Nederlandse clubs zorgen er nu beter voor dat de talenten in Nederland blijven.

Het feit dat er bij PSV, of bij Twente, niet zo heel veel grote talenten in de jeugd spelen is natuurlijk een andere discussie.
Over PSV weet ik niet genoeg. Maar Twente is een veel kleinere club dan Ajax, in een kleinere stad, met een veel kleinere bevolking. Dus die opmerking is niet helemaal eerlijk. Daarnaast is het niet zo gek dat de jeudgopleiding minder hard groeit dan het eerste elftal. Een jeugdopleiding heeft meer tijd nodig. Twentse jeugdacademieproducten voetballen overal in Nederland tegenwoordig trouwens. Dus een bijdrage aan het Nederlandse voetbal wordt wel degelijk geleverd. En clubs als ManU en Chelsea schatten de Twentse opleiding blijkbaar hoog in. Anders zouden ze hun talenten hier niet stallen.

Gesloten