Eyong Enoh

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Eyong Enoh

Bericht door Rooie » ma sep 01, 2008 2:33 pm

Ajax.nl:
Ajax contracteert Eyong Enoh

Amsterdam, 01 sep 2008
Ajax contracteert Eyong Enoh. De middenvelder tekent in Amsterdam een contract dat per direct ingaat en loopt tot en met 30 juni 2010.

In het contract is een eenzijdige optie voor de club opgenomen om de verbintenis met nog eens 2 seizoenen te verlengen.

Enoh werd geboren op 23 maart 1986 in Kumba, Kameroen. De middenvelder speelde voor zijn komst naar Amsterdam voor Ajax Cape Town. Afgelopen seizoen speelde de voormalig jeugdinternational 31 wedstrijden voor de dochtervereniging van Ajax in Zuid-Afrika.

Ajaxlife.nl:
Op de valreep: Ajax contracteert Eyong Enoh
nieuws Door: Redactie op 1 sep 2008

Op de valreep heeft Ajax zich versterkt met Eyong Enoh.
Geen spijkerharde verdediger maar een middenvelder tekende vandaag in Amsterdam een contract dat per direct in gaat en loopt tot en met 30 juni 2010. In het contract is een eenzijdige optie voor de club opgenomen om de verbintenis met nog eens 2 seizoenen te verlengen.
Enoh werd geboren op 23 maart 1986 in Kumba, Kameroen. De middenvelder speelde voor zijn komst naar Amsterdam voor Ajax Capetown. Afgelopen seizoen speelde de voormalig jeugdinternational 31 wedstrijden voor de dochtervereniging van Ajax in Zuid-Afrika.
Laatst gewijzigd door Rooie op ma sep 01, 2008 2:37 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Eyong Enoh

Bericht door Ronald! » ma sep 01, 2008 2:35 pm

Veel succes! Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma sep 01, 2008 2:36 pm

Anders ik wel. Toen hij op stage kwam heb ik al even gezocht naar zijn kwaliteiten maar er is niet zoveel over hem te vinden.

Misschien is dit dan weer eens een onverwachte goede aankoop?
Nil volentibus arduum

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma sep 01, 2008 2:38 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 8:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma sep 01, 2008 2:39 pm

De selectie was blijkbaar toch niet rond of zou MvB hier niets vanaf weten :drecul.gif:

Er staat niets van op ajax.nl (geschreven na plaatsing van het eerste deel!)
Laatst gewijzigd door Aristides op ma sep 01, 2008 2:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma sep 01, 2008 2:39 pm

Zucht. We zoeken één beest van een verdediger, wat krijgen we? Twee middenvelders.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 2:41 pm

Sno kan ook in de verdediging spelen, aldus MvB. :hypocrite.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 01, 2008 2:42 pm

Gewoon een jongen voor tussen het tweede en het eerste. Men hoopt dat het in fysiek opzicht een grote toevoeging is voor het middenveld. Die jongen krijgt een contractje en nu hoopt men dat het leuk uitpakt, gok ik.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 01, 2008 2:42 pm

Hoeveelste middenvelder is dit, 10e ?.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma sep 01, 2008 2:43 pm

Thomas schreef:Gewoon een jongen voor tussen het tweede en het eerste. Men hoopt dat het in fysiek opzicht een grote toevoeging is voor het middenveld. Die jongen krijgt een contractje en nu hoopt men dat het leuk uitpakt, gok ik.
Dat zou zomaar eens het geval kunnen zijn. Hij is volgens mij op stage gekomen omdat de coach van Ajax cape town ons heeft getipt. Onze eigen scouts waren dus óf te lui óf niet onder de indruk.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma sep 01, 2008 2:43 pm

Demosthenes schreef:De selectie was blijkbaar toch niet rond of zou MvB hier niets vanaf weten :drecul.gif:

Er staat niets van op ajax.nl (geschreven na plaatsing van het eerste deel!)
Nu wel.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma sep 01, 2008 2:47 pm

Eyong Enoh heeft een contract verdiend bij Ajax. De Kameroener maakte indruk tijdens zijn stage in Amsterdam en heeft voor twee jaar getekend. Ajax heeft nog een eenzijdige optie op twee jaar extra bedongen.

Enoh is een 21-jarige middenvelder en speelde afgelopen seizoen voor Ajax Capetown, de Zuid-Amerikaanse dochter van de Amsterdammers.
Vi.nl. Heel knap van ze om in zo'n klein stukkie én de leeftijd fout te hebben én te vermelden dat Kaapstad in Zuid-Amerika ligt.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma sep 01, 2008 2:48 pm

Dat zou zomaar eens het geval kunnen zijn. Hij is volgens mij op stage gekomen omdat de coach van Ajax cape town ons heeft getipt. Onze eigen scouts waren dus óf te lui óf niet onder de indruk.
Zelfs zo weinig van onder de indruk dat ineens Sno werd gekocht. Nu toch erbij?? Is hij in twee dagen ineens veel beter gaan voetballen? Ik ken de speler niet, heb hem nooit zien spelen (hij was te oud voor het Copatoernooi), ik kan alleen maar hopen dat hij en kan verdedigen en kan scoren en kan passen en kan koppen en kan ...
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma sep 01, 2008 2:49 pm

Er komt dus serieus geen verdediger meer bij??
Nou... sterkte iedereen met het komende seizoen... wordt een heel zware dobber met dit team
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 2:51 pm

Tegen Roda zit hij er misschien wel bij. Aissati op de tribune. :hypocrite.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma sep 01, 2008 2:51 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 8:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma sep 01, 2008 2:53 pm

Peter schreef:Tegen Roda zit hij er misschien wel bij. Aissati op de tribune. :hypocrite.gif:
Meer kracht? Rommedahl erin.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma sep 01, 2008 2:54 pm

Vedette-10 schreef:Sno kan voorstopper spelen, net als Enoh en Donald. Maar Wormgoor is weggebonjourd en die was een echte.
Die jongen die én er bijna een jaar uit ligt én die vorig jaar nog als spits werd gebruikt? Overigens kunnen we dat laatste ook over Sno zeggen..

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma sep 01, 2008 2:58 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 8:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma sep 01, 2008 3:16 pm

Ik zeg gewoon : Succes en verras ons in positieve zin! :ajaxscarf.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 01, 2008 3:17 pm

Succes bij de mooiste club ter wereld, Eyong Enoh! :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma sep 01, 2008 4:25 pm

Toen ik het op teletekst las, hoopte ik tegen beter weten in dat hij een verdediger zou zijn. Nou goed we zullen zien, is het eigenlijk weer zo'n Ajax smurf of hebben we per ongeluk iemand gekocht die wat fysiek heeft en mensen omver kan kegelen?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » ma sep 01, 2008 6:03 pm

Daarvoor is Sno binnengekomen. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di sep 02, 2008 12:46 pm

Eyong Enoh uit Kameroen aan selectie van Ajax toegevoegd

AMSTERDAM - Ajax heeft de stagiair Eyong Enoh voor twee seizoenen vastgelegd. De 22-jarige Kameroener stond onder contract bij Ajax Cape Town. Over twee weken moet de middenvelder deel uitmaken van de A-selectie.

Enoh trainde na de verloren oefenwedstrijd tegen Real Murcia een paar dagen mee met de selectie van Marco van Basten. Tijdens de oefenpartijen op de training liet hij een goede indruk achter. De bedrijfsjuristen van Ajax hebben inmiddels een werkvergunning voor hem aangevraagd. Die procedure zal naar verwachting twee weken in beslag nemen.

''Enoh is een defensieve middenvelder,'' zegt technisch manager Danny Blind. ''Hij is rechtsbenig, een kleine 1.80 meter lang en fysiek sterk. Hij wordt een volwaardig lid van de selectie. Hij zal met Evander Sno en Rasmus Lindgren gaan strijden om een plek. Enoh kan goed spelen kort voor zijn verdediging.''

De inmiddels gestopte doelman Hans Vonk speelde bij Ajax Cape Town met Enoh samen. ''Een type Tomás Galásek,'' zegt Vonk. ''Alleen was Galásek ouder en beter. Enoh stak qua mentaliteit erg uit boven de groep. Verdedigend is hij sterk en in offensieve zin kan hij nog bijleren.''

Ajax kan de Kameroenese jeugdinternational zonder transferkosten overnemen van Ajax Cape Town. Vorig jaar speelde hij 31 wedstrijden voor de Zuid-Afrikaanse zusterclub van Ajax. In het contract van Enoh is een eenzijdige optie voor de club opgenomen om de verbintenis met twee seizoenen te verlengen.

Net als de meeste clubs in de eredivisie ruimde ook Ajax op de valreep overtollige spelers op. Zo verhuurt de Amsterdamse club zijn grootverdiener Albert Luque het komende seizoen aan Málaga. De Spaanse aanvaller kreeg vorige maand te horen dat hoofdtrainer Marco van Basten hem niet meer in de A-selectie kan gebruiken.

Ook George Ogararu keert Ajax, in elk geval tijdelijk, de rug toe. De Roemeense verdediger gaat op huurbasis voor Steaua Boekarest voetballen.

Ajax verhuurt Donovan Slijngard, gisteravond nog scorend voor de beloften, aan Sparta. Verdediger Jurgen Colin vertrok eerder al naar Sporting Gijon in Spanje. Kenneth Perez vertrok naar FC Twente. (JOP VAN KEMPEN)
Parool


Eyong signs for Ajax Amsterdam


Ajax Cape Town is proud to announce that Eyong Enoh has signed a two-year contract with Ajax Amsterdam.

The 22-year old Cameroon national signed for Amsterdam until 1July 2010. The club has an option to extend extend the contract for two more seasons.

The transfer culminated after Eyong enjoyed a successful trial with the Dutch giants. The move was made possible at the recommendation of the Ajax Cape Town coach, Craig Rosslee during his trip to the Ajax Arena ahead of the new season.

The Urban Warriors Player of the Year also had trials with Maccabi Haifa (Israel) and Portsmouth (England).

He made 32 appearances for the Urban Warriors and scored one goal, but most significantly his five ABSA Premiership Man of the Match award’s earned him a nomination as a finalist for the PSL’s Player of the Year Award.

Enoh is elated about his impending move to the Amsterdam Arena he said, I am delighted about the transfer it all happened so quickly. I have also played in Turkey and Cyprus, so the experience of playing abroad is not new to me however I aim to work hard to make a good impression on the coach and make the starting line-up.

Ajax Amsterdam is playing in the UEFA Cup Europe and I am hoping that playing at this level will propel me into the Cameroon national team ahead of the 2010 World Cup.
Ajaxct.com
Laatst gewijzigd door joey op di sep 02, 2008 12:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di sep 02, 2008 12:48 pm

Defensieve middenvelder dus. Zou Ajax dan echt met de punt naar achteren willen spelen?

Plaats reactie