Donovan Slijngard

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Donovan Slijngard

Bericht door joey » di jun 17, 2008 4:26 pm

Nieuw bij de selectie komend jaar:
Slijngard tekent nieuw contract

Afbeelding

Donovan Slijngard tekende dinsdagochtend een vernieuwd contract. Een maand na zijn debuut in Ajax 1 signeerde de verdediger een verbintenis die hem tot 1 juli 2009 aan de Amsterdamse club bindt.

De handtekening werd extra luister bijgezet met een ferme handdruk en een welgemeend succes van technisch manager Danny Blind. ,,Ik heb een redelijk seizoen gehad bij Jong Ajax en heb een kans gekregen in het eerste elftal’’, keek Slijngard (20) tevreden terug op het voorbije seizoen. In de tweede play-offwedstrijd tegen FC Twente (0-0) debuteerde de geboren Amsterdammer in de hoofdmacht. Een droom kwam daarbij uit voor de zelf opgeleide speler. ,,Heel mooi om zo’n debuut mee te mogen maken. Van een eerste wedstrijd in Ajax 1 moet je genieten. En dat heb ik ook gedaan. Ik heb in de jeugdopleiding alle elftallen doorlopen. In de jeugd is het helemaal een droom ooit het eerste te halen.’’ Strijdlustig: ,,Komend seizoen wil ik laten zien dat ik er echt bij hoor. Ik ga er keihard voor vechten en kijk nu al uit naar de eerste training op 14 juli.’’

Slijngard zette zijn eerste stappen als voetballer bij het Amersfoortse Coby Boys. Het talent vervolgde zijn voetbalavontuur in Ajax E2, toentertijd het jongste elftal in de jeugdopleiding. Na het seizoen 2005-2006 werd de verdediger gekozen tot Talent van het Jaar. Als Jong Ajacied verdedigde Slijngard een half seizoen de clubeer van FC Groningen. Het afgelopen voetbaljaar was de linksback de vaste aanvoerder van de Amsterdamse Beloftenploeg.

,,Het zegt wel iets over een speler als hij onze hele jeugdopleiding heeft doorlopen’’, stelt Blind, kort na de contractondertekening. De huidig technisch manager had de speler eerder onder zijn hoede als trainer van Ajax A1. ,,Donovan heeft er nu al een keer aan mogen ruiken bij het eerste. Nu is het aan hem om zich als verdediger door te ontwikkelen. Hij is een linksbenige verdediger met voetballend vermogen. Een speler die aanvallend ingesteld is en bij wie ook de snelheid in orde is. Dit contract maakt duidelijk dat Ajax in Donovan gelooft.’’

Blind ziet komend seizoen zeker kansen voor de verdediger. Onder de nieuwe hoofdtrainer Marco van Basten mag Slijngard proberen een vaste plek in het elftal af te dwingen. Blind: ,,De concurrentie is er natuurlijk op zijn positie. Het zal niet makkelijk zijn om de strijd aan te gaan met Urby Emanuelson en Jan Vertonghen. Al kunnen zijn ook op andere posities uit de voeten. Toch liggen er komend seizoen zeker in de voorbereiding mogelijkheden voor Slijngard. Ook omdat sommige jongens met de Nederlandse of Belgische ploeg aan de Olympische Spelen mee doen.’’
ajax.nl

Die jongen haalde je er altijd zo uit als de kampioenen bij de Ajax-jeugd aan het einde van het seizoen hun ereronde maakten in de Arena. Dat haar.... :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Arthur

Bericht door Arthur » di jun 17, 2008 4:32 pm

Is hij even naar Zwitserland gevlogen om zijn contract te ondertekenen?

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 17, 2008 4:39 pm

Oei, ik wilde er ook al een grap over maken... :blush.gif: :smallgrin.gif:

jabu

Bericht door jabu » di jun 17, 2008 4:44 pm

Blijkbaar kan Blind dus wel gewoon de belangen van Ajax behartigen. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 17, 2008 4:45 pm

Of het ligt anders: wie de moeite doet om naar Zwitserland te reizen krijgt een contract... :666.gif:

Ik lees in dat artikel dat het voor Slijngard niet zal meevallen om de concurrentie aan te gaan met Vertonghen en Urby. Poeh, dan mogen we nog wat verwachten.

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 17, 2008 4:53 pm

Hoe kan dat nou? Blind is toch aan het schnabbelen ten koste van onze club? Hoe haalt ie het in zijn hoofd om voor zoiets onbelangrijks terug te vliegen naar Nederland?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 17, 2008 4:53 pm

Photoshop.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 17, 2008 5:02 pm

Oké, leuk. Nu de versterkingen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 17, 2008 5:03 pm

Dit ís de versterking, Bertje. Hij gaat de concurrentie aan met Vertonghen en Emanuelson.

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 17, 2008 5:03 pm

Hij kan nooit slechter zijn dan Emanuelson van afgelopen seizoen

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 17, 2008 5:05 pm

Het betekent denk ik dat Urby nóg een jaar de kans krijgt om zichzelf te hervinden.

Starring

Bericht door Starring » di jun 17, 2008 5:08 pm

Blind moest wel terugvliegen, want het 'toptalent' Slijngard werd begeerd door vele clubs in binnen- en buitenland.
joey schreef:Het betekent denk ik dat Urby nóg een jaar de kans krijgt om zichzelf te hervinden.
Gaat hij niet naar Napoli?
AFCA!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 17, 2008 5:08 pm

Hopelijk tekent Urby bij. Hebben we er ook nog wat aan als hij zich hervindt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 17, 2008 5:09 pm

Heus niet. Dan gaat hij naar het buitenland.

jabu

Bericht door jabu » di jun 17, 2008 5:13 pm

LucaS schreef:Hoe kan dat nou? Blind is toch aan het schnabbelen ten koste van onze club? Hoe haalt ie het in zijn hoofd om voor zoiets onbelangrijks terug te vliegen naar Nederland?
En wie moet voor de kosten van die vliegtickets opdraaien? :666.gif:
Bertje schreef:Hopelijk tekent Urby bij. Hebben we er ook nog wat aan als hij zich hervindt.
Eens kijken hoe Ajax dit, met de situatie van Maduro in gedachten, gaat aanpakken.

Rooie

Bericht door Rooie » di jun 17, 2008 5:19 pm

Originele foto:

Afbeelding

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jun 17, 2008 5:21 pm

Haha, zie je wel? Photoshop. :biggrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 17, 2008 5:23 pm

Maar je ziet duidelijk op de originele foto dat Blind hard aan het schouten is voor Ajax. Niks snoepreisje!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jun 17, 2008 5:24 pm

Wat is hij aan het scouten dan? Zwitserse kaas?

Rooie

Bericht door Rooie » di jun 17, 2008 5:27 pm

LucaS schreef:Maar je ziet duidelijk op de originele foto dat Blind hard aan het schouten is voor Ajax. Niks snoepreisje!
Sterker nog, hij scout vanaf de hoogste top van Zwitserland:

Afbeelding

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 17, 2008 5:36 pm

joey schreef:Dit ís de versterking, Bertje. Hij gaat de concurrentie aan met Vertonghen en Emanuelson.
Als Ajax een serieuze versterking ziet dan kan die nog altijd komen. Het contract van Slijngard loopt immers maar 1 seizoen. Maar goed, daar ligt de prioriteit niet. Die ligt in het centrum.

Hoelang loopt het contract van Emanuelson nog door?

Aristides

Bericht door Aristides » di jun 17, 2008 5:56 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Dit ís de versterking, Bertje. Hij gaat de concurrentie aan met Vertonghen en Emanuelson.
Als Ajax een serieuze versterking ziet dan kan die nog altijd komen. Het contract van Slijngard loopt immers maar 1 seizoen. Maar goed, daar ligt de prioriteit niet. Die ligt in het centrum.

Hoelang loopt het contract van Emanuelson nog door?
Ik hoopte op drie echte verdedigers, maar als ik het volgende lees:
Blind ziet komend seizoen zeker kansen voor de verdediger. Onder de nieuwe hoofdtrainer Marco van Basten mag Slijngard proberen een vaste plek in het elftal af te dwingen. Blind: ,,De concurrentie is er natuurlijk op zijn positie. Het zal niet makkelijk zijn om de strijd aan te gaan met Urby Emanuelson en Jan Vertonghen. Al kunnen zijn ook op andere posities uit de voeten. Toch liggen er komend seizoen zeker in de voorbereiding mogelijkheden voor Slijngard. Ook omdat sommige jongens met de Nederlandse of Belgische ploeg aan de Olympische Spelen mee doen.’’
weet ik dat er geen linksback komt. In de winter is er al een rechtsback gehaald, m.a.w. ik vrees dat het er maximaal twee worden.

Vermaelen en Vertonghen kunnen ook elders spelen? Ik vrees dat er één verdediger komt, een opvolger voor Kuffour, want we hebben v.d. Wiel nog, Vormgoor en Colin.

De selectie is rond?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jun 17, 2008 6:39 pm

Jabu schreef:
LucaS schreef:Hoe kan dat nou? Blind is toch aan het schnabbelen ten koste van onze club? Hoe haalt ie het in zijn hoofd om voor zoiets onbelangrijks terug te vliegen naar Nederland?
En wie moet voor de kosten van die vliegtickets opdraaien? :666.gif:
Slijngard, lijkt mij.
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 17, 2008 6:45 pm

Ik denk Lemic

jabu

Bericht door jabu » wo jun 18, 2008 7:12 am

PSV dus.

Plaats reactie