Dario Cvitanich

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33896
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Dario Cvitanich

Bericht door Duke » di apr 22, 2008 10:46 am

Ajax heeft het nog niet bevestigd, maar alle berichten wijzen er op:
Ajax trekt Argentijnse spits aan

Ajax heeft met Atlético Banfield een akkoord bereikt over de overname van spits Dario Cvitanich. De Amsterdammers betalen bijna zeven miljoen euro voor de 23-jarige Argentijn, die naar verwachting voor vijf jaar zal tekenen.

De 1,75 meter lange Cvitanich, die op meerdere posities in de aanval maar ook achter de centrumspits uit de voeten kan, scoorde bij Banfield in 75 duels 24 keer. Hij stond ook in de belangstelling van Espanyol, dat de spits graag onmiddellijk wilde inlijven.

Cvitanich is van Kroatische afkomst, maar werd vlakbij Buenos Aires geboren. Hij beschikt daardoor over zowel een Argentijns als een Kroatisch paspoort. De voetballer kreeg onlangs het verzoek of hij voor de nationale ploeg van Kroatië wil uitkomen. Hij heeft daarover nog geen beslissing genomen.
www.nos.nl

Edit: Even het scoutingsrapport van Thomas toegevoegd, kunnen we straks makkelijker kijken of er iets van deugt. :smallgrin.gif:
Thomas schreef:Darío Cvitanich

Afbeelding

Club: Banfield
Geboortedatum: 16 mei 1984 (23 jaar)
Nationaliteit: Argentijns (dubbele nationaliteit)
Lengte: 1,75 meter
Gewicht: 67 kg
Voorkeursbeen: rechts
Voorkeurspositie: spits
Rugnummer: 20

Cvitanich is een redelijk compleet en listig spitsje. Hij gebruikt z'n lichaam vrij goed om de bal af te schermen en probeert vaak de snelle aanval op te zetten door te kaatsen. Hij kan ook vrij snel wegdraaien en z'n schot is prima. Fysiek houdt hij goed stand. Op dat gebied vind ik hem ook steeds sterker worden. Hij is in de lopende duels steeds moeilijker om te krijgen. Hij is beweeglijk, tamelijk handig in de kleine ruimte en ondanks z'n lengte ook sterk door de lucht. Z'n timing door de lucht is uitstekend. Hij kiest ook slim positie voor de goal en behoudt goed het overzicht. Z'n balbehandeling is uitstekend en vooral erg functioneel. Minpunt vind ik dat hij soms wat beslister zou moeten zijn in z'n keuzes. Op het moment dat hij nu contact heeft met de medespeler die aan de bal is lijkt hij vaak te twijfelen tussen in de bal komen of snel wegdraaien en zich aanspeelbaar maken in de diepte. Beide kan hij prima, want hij is redelijk explosief en wendbaar en na de eerste paar meters maakt hij goed tempo. Het is geen supersnelle speler, maar wel snel genoeg en wat dat betreft sowieso een verbetering ten opzichte van Huntelaar. Wat ik echt geweldig aan hem vind is hoe hij de moeilijkste ballen met de rug naar de goal toe aangespeeld kan krijgen en ze op een goede dag toch keer op keer doodstil weet te leggen. Hij is qua doelgerichtheid ook sterker gaan spelen en dat wijzen de cijfers ook uit. Hij draait bovenin mee op de topscoorderslijst, de lijst van beste assistgevers en qua gemiddelde beoordelingen. Hij is klaar voor de stap naar Europa. Over z'n statistieken zou ik me niet al teveel zorgen maken. Hij is bij Banfield namelijk begonnen als rechtsbuiten en dat heeft aan z'n doelpuntengemiddelde geknaagd. Ik heb ook vaak gelezen dat hij als aanvallende middenvelder zou zijn, maar neem van mij aan dat het een spits is.

Persoonlijk zou ik blij zijn met zijn komst. Over Huntelaar is er nog geen duidelijkheid, maar met een aanvalstrio (dromen mag) bestaande uit Sulejmani, Cvitanich en Suárez zou Ajax er voorin uitstekend voor staan.
Laatst gewijzigd door Duke op di apr 22, 2008 1:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 10:47 am

Kan niet missen. Ik ben heel benieuwd of deze transfer de voorbode is van een vertrek van KJH.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16861
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di apr 22, 2008 10:47 am

Gelukkig staat de dollar op een gunstige koers :drecul.gif:

Succes Dario! Geen idee hoe goed hij is, dus ik verwacht er niet al te veel van. Kan het alleen maar meevallen... :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41021
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 10:50 am

joey schreef:Kan niet missen. Ik ben heel benieuwd of deze transfer de voorbode is van een vertrek van KJH.
Dat moet haast wel. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax dit bedrag uitgeeft als de eerste spits zou blijven. We hebben nog meer versterkingen nodig op andere posities. Die zouden dan toch prioriteit hebben?

Er moet overigens nog wel een spits bij wat mij betreft. We hebben dit jaar het geluk gehad dat KJH geen blessures heeft gehad. Moet je eens kijken wat er dan was gebeurd. Maar sowieso moet je een alternatief hescbikbaar hebben waarmee je, als het even kan, ook nog wat anders kunt spelen. Dan heb je wat meer mogelijkheden.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di apr 22, 2008 10:54 am

Hopen dat Sulejmani komt. Al zou er wel niks gelekt worden tot na de wedstrijden Ajax-Heerenveen en omgekeerd.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di apr 22, 2008 11:01 am

joey schreef:Kan niet missen. Ik ben heel benieuwd of deze transfer de voorbode is van een vertrek van KJH.
Denk eerder dat ie blijft ...

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di apr 22, 2008 11:02 am


GangstaRiB
Berichten: 16861
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di apr 22, 2008 11:03 am

joey schreef:Kan niet missen. Ik ben heel benieuwd of deze transfer de voorbode is van een vertrek van KJH.
Ik weet het niet. Het zou kunnen dat ze Dario gehaald hebben als 2de spits en dat hij mag rijpen achter de topscoorder van Europa....

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di apr 22, 2008 11:04 am

Afijn de 1e 14 miljoen gulden voor het nieuwe elftal zijn uitgegeven, door Van der Zee geschout ?.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di apr 22, 2008 11:05 am

GangstaRiB schreef:
joey schreef:Kan niet missen. Ik ben heel benieuwd of deze transfer de voorbode is van een vertrek van KJH.
Ik weet het niet. Het zou kunnen dat ze Dario gehaald hebben als 2de spits en dat hij mag rijpen achter de topscoorder van Europa....
Voor 6.5 miljoen? No way, Huntelaar wordt verkocht aan de eerste de beste topclub. Van Basten heeft gezegd dat het kapitaal op het veld moet staan (en dus ook niet op de bank). Nee je gaat als Ajax zijnde geen 6.5 miljoen neertellen voor een 23 jarige speler die moet gaan rijpen. Suarez, Cvitanich en wellicht nog een talentvolle speler. Dat wordt de aanval van volgend jaar.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » di apr 22, 2008 11:10 am

Goed dat de vervanger al binnen is. De vraagprijs schiet natuurlijk enorm de lucht in op het moment dat je net drie dagen eerder KJH voor 35 miljoen hebt verpatst. Mocht KJH blijven dan zitten we helemaal mooi in de spitsen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11941
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dario Cvitanich

Bericht door Zuidema » di apr 22, 2008 11:17 am

Ajax trekt Argentijnse spits aan

De 1,75 meter lange Cvitanich, die op meerdere posities in de aanval maar ook achter de centrumspits uit de voeten kan, scoorde bij Banfield in 75 duels 24 keer.
De nieuwe nr. 10?

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di apr 22, 2008 11:42 am

Ongelooflijk!
Bertje for President!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » di apr 22, 2008 11:45 am

Misschien blijft KJH en wil MVB 4-4-2 gaan spelen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di apr 22, 2008 11:46 am

Trouwens, moet Ajax niet die Brandts aannemen en naar Brazilie sturen? :ajaxsmiley.gif:

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di apr 22, 2008 11:46 am

Suarez?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di apr 22, 2008 11:47 am

bryan schreef:Misschien blijft KJH en wil MVB 4-4-2 gaan spelen.
Dat betekent dan of de man van 6.5 miljoen op de bank of Suarez. Kan ik me niet voorstellen. Buiten dat: MvB is een echte Ajax-man, van de Nederlandse school. Die speelt het liefste 4-3-3.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 22, 2008 11:53 am

OK, even bijknippen.

---> Goed, we kunnen weer verder. Houd het on-topic aljseblieft.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » di apr 22, 2008 12:12 pm

Suarez zou ook eventueel als vleugelspeler in het middenveld kunnen staan, a la Giggs bij Man Utd of Duff destijds bij Chelsea.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13392
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di apr 22, 2008 12:54 pm

Verrassende aankoop.

Is het trouwens wel een goede speler?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 12:55 pm

Ik kom er niet uit, Nihad. Heb flink gelezen op fora, maar veel stof heeft hij niet doen opwaaien. Mijn voorlopige indruk is dat het een redelijke aanvaller is maar geen topper.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di apr 22, 2008 12:57 pm

Als het een topper was zou hij niet naar Ajax komen. Het gaat erom of hij de mogelijkheden heeft om nog een (flinke) stap te zetten. Op dat soort spelers zijn we aangewezen, niet op de toppers.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 22, 2008 12:58 pm

Natuurlijk kom je er niet uit, Joey. Je hebt hem nog nooit zien spelen.

Dit is mijn mening over hem, Nihad. Arveladze, Kanu, Pettersson, allemaal goede spitsen voor Ajax maar ze bewezen zich elders niet in de Europese top. Dat is wat ik ook zo ongeveer verwacht van Cvitanich.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 22, 2008 1:02 pm

LucaS schreef:Als het een topper was zou hij niet naar Ajax komen. Het gaat erom of hij de mogelijkheden heeft om nog een (flinke) stap te zetten.
Dat hopen we dan maar. :eusa_pray.gif:

Die beelden zeggen me inderdaad niets. Veel van die goals maakt Ricky Hoogendorp ook nog wel. Ik zie niets waarvan ik denk: oei, de klasse druipt eraf. Maar ik ben de eerste om toe te geven dat je nooit op compilaties af moet gaan.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di apr 22, 2008 1:04 pm

Tja, ik ken hem niet, dus ik heb (ook) geen mening. We zullen zien
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie