Rasmus Lindgren

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Rasmus Lindgren

Bericht door joey » zo jan 27, 2008 11:34 pm

FC Groningen bevestigt de transfer van Lindgren naar Ajax:
Ook Lindgren vertrekt naar Ajax

Na Luis Surez en Bruno Silva verliest FC Groningen ook Rasmus Lindgren aan Ajax. De Amsterdammers maakten gebruik van een gelimiteerde transfersom van 2,5 miljoen euro in het contract van de Zweedse middenvelder.

Algemeen directeur Hans Nijland laat weten onaangenaam verrast te zijn met het vertrek van Lindgren. "Bijzonder vervelend, want Rasmus was voor ons een heel belangrijke speler. Maar vanwege de gelimiteerde transfersom was FC Groningen in deze transfer met handen gebonden."

FC Groningen zal zich nog voor het sluiten van de transfermarkt op 31 januari proberen te versterken met een vervanger voor Lindgren. Nijland: "Ons uitgangspunt is dat een nieuwe speler direct een toegevoegde waarde voor de selectie van trainer Ron Jans moet zijn. We laten ons hierbij niet opjagen door de factor tijd."

Deze week is Pierre Veiga Sodre op proef. De 20-jarige Braziliaan is eigendom van Sport Club Internacional uit Porto Alegre. Hij was aanvoerder van de Braziliaanse ploeg die in 2006 Eurovoetbal won.

Bron: FC Groningen
Hier dus verder over de (transfer van) deze speler.
Het stinkt aan alle kanten!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » zo jan 27, 2008 11:39 pm

Mwah, ik was eerst kritisch over deze mogelijk aankoop, maar de gelimiteerde transfersom zet alles in een ander daglicht. Rasmus is de vervanger van Maduro op het middenveld. Jong, Nederlands sprekend, talentvol, is reeds bekend met de speelwijze en cultuur van Ajax, zit nog rek in en is een type controleur a la Stijn Schaars. Die twee zijn overigens in mijn ogen bijna geheel identiek aan elkaar. Voorts was er wellicht interesse van andere clubs voor deze speler.

Voor de verandering, goede aankoop Martin van Geel. Hij zal bij Ajax wel door moeten groeien. Kan dit seizoen prima Edje gaan ontlasten, die last begint te krijgen van slijtage.
AFCA!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo jan 27, 2008 11:42 pm

Vond het gek dat hij destijds zo makkelijk verkocht werd aan Groningen en het is in ieder geval een verbetering ten opzichte van Maduro. Dus wat betreft ben ik er wel tevreden mee.

Alleen weer iemand van Groningen. Het wordt zo voor ons het Willem II van AZ.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 27, 2008 11:47 pm

Welkom! :ajaxscarf.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 28, 2008 12:05 am

Welkom terug, Rasmus!

Afbeelding

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma jan 28, 2008 12:11 am

Jinne schreef:Alleen weer iemand van Groningen.
Is het de bedoeling om de directe concurrent te verzwakken of zo? :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 28, 2008 12:15 am

De enige nare bijsmaak aan deze transfer, wat mij betreft. Want de transfers van de afgelopen weken zijn het ultieme bewijs dat we geen inventieve aankopen hoeven te verwachten van de huidige beleidsbepalers.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jan 28, 2008 12:31 am

Welkom. :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » ma jan 28, 2008 12:36 am

Die Nijland haalt trouwens stevig uit naar Ajax. Mist soms ook wat ratio die man. Hij vroeg zich tegenover De Telegraaf hardop af of Ajax misschien niet beter de gehele scouting van FC Grun kon overnemen.

Deels terecht en deels onterecht. Want Lindgren is gewoon door Ajax gescout en enigszins geschoold. Bij FC Grun heeft hij de benodigde speelminuten gekregen. Niets meer, niets minder.
AFCA!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jan 28, 2008 12:40 am

Ach, ik zou er ook gefrustreerd van raken. Helemaal als je er niks tegen kan doen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » ma jan 28, 2008 12:54 am

Het blijft werk én voetbal, Jesse. In het voetbal gaat het er gewoon hard aan toe. Met name in de top. Daarnaast gaat zijn uitspraak alleen op m.b.t. de transfers van Silva en Suarez.

Met het genoemde vaste transferbedrag is hij zowat zelf mee akkoord gegaan.
AFCA!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma jan 28, 2008 1:02 am

Ik snap al die commotie over wanbeleid niet zo erg...

Die gast was 2 jaar geleden veels te ligt, en heeft op een relatief late leeftijd een onwijs sterke ontwikkeling doorgemaakt, die nog steeds van gang is. We kunnen iedereen wel houden die nu te ligt is, maar uiteindelijk zullen het er maar een paar gaan maken bij Ajax... Gelimmiteerde transfersom was een prima iets in dit geval.

Enigste waar ik een beetje van baal is dat Ajax nu de andere nederlandse clubs verzwakt, wat niet goed is voor het Nederlands voetbal dat al zo wankelt op dit moment...

Voor de rest: Welkom terug Rasmus :ajaxscarf.gif:

Hoop wel dat je je woorden over ''macho gedrag uit het westen'' van een paar weken geleden terug neemt.
Pompiedom

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2008 4:11 am

Die Nijland wilt gewoon een beetje populair doen.....Kijk Fc Groningen eens een goede scouting hebben bla bla bla. Hij heeft misschien ook wel een punt.

Ik vind het toch een rare transfer. Als die lamlul een gelimiteerde transfersom heeft waarom dan pas nu?

Die Van Geel is echt aan het prutsen
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma jan 28, 2008 6:05 am

Is dit vervanging voor Maduro? Op zich niet verkeerd. Of we erop vooruit gaan is de vraag. Het zou zo lekker zijn om iemand erbij te krijgen die het verschil maakt tussen gelijk spelen en winnen...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jan 28, 2008 7:27 am

Rishi schreef:Die Nijland wilt gewoon een beetje populair doen.....Kijk Fc Groningen eens een goede scouting hebben bla bla bla. Hij heeft misschien ook wel een punt.
Nijland is een rare man.

Op zich heeft hij gelijk over de Ajax-scouting (moet inderdaad eens goed bekeken worden) en dat Ajax een vreemd zwabberbeleid heeft gevoerd qua transfers, lijkt me ook wel evident.

Maar toch vind ik het vooral incorrect, gefrustreerd Calimero-gezever van een zure directeur van een provincieclub, die teleurgesteld is over het feit dat spelers toch echt liever voor het grote, nare Ajax spelen dan voor het kleine, lieve Groningen.

Stel je voor dat het andersom zou zijn: dat een Ajax-directeur in de media zulke dingen zou zeggen over het beleid van een andere Nederlandse club. Dan zou heel Nederland Ajax weer de naarste en onsympathiekste club van Nederland vinden, de columnisten en commentatoren voorop.

Bovendien: hilarische timing dat hij dit zegt naar aanleiding van het terugkopen van een speler die door Ajax is gescout en opgeleid.

Moet je trouwens opletten wat er gebeurt, mocht Groningen van Ajax winnen in de Euroborg. Dan gaat 'ie los, hoor... Gegarandeerd. Ik zeg nú alvast dat ik dat heeeeel slecht en 'klein' en frusti en onprofessioneel zou vinden. Dan lijkt het t.z.t. in elk geval niet alsof ik dat alleen maar zeg omdat ik baal van de nederlaag.

Bijzonder vervelende man, die Nijland. En absoluut incorrecter dan - pakweg - Martin van Geel. Hij heeft ooit eens tegen me gezegd (en dat was niet in tijden dat hij iets uit te leggen had, zoals nu) dat Ajax, van de drie clubs waar hij technisch directeur geweest is, verreweg het meest correct is waar het om transfers gaat, juist omdat Ajax de schijn snel tegen heeft en al snel 'naar' en onsympathiek wordt gevonden. Er wordt bij Ajax ontzettend gehamerd op correct beleid, want anders ligt het hele land weer over je heen.

Echt onbegrijpelijk dat de gemiddelde Nederlander bij woorden als 'onbetrouwbaar' en 'schijnheilig' niet iets eerder aan figuren als Nijland en Scheringa denkt. Want dát zijn de echte slangen, hoor.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2008 7:39 am

Je hebt ook gelijk en ik ben het met je eens dat als Grunn wint hij helemaal los gaat.

Maar aan de andere kant, wat betreft dekritiek die hij uit, ben ik het ook wel met hem eens.

Het is toch triest dat een speler met een gelimiteerde transfersom pas 3 dagen voor de deadline kan worden binnengehaald?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » ma jan 28, 2008 8:07 am

Er waren dus (vermoedelijk) alternatieven die uiteindelijk niet haalbaar bleken waardoor er besloten is voor Lindgren te kiezen.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2008 8:21 am

Die had hij al in December of zelfs eerder moeten benaderen... Het is eind januari! Zoveel punten verloren voor niks.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » ma jan 28, 2008 8:23 am

Ik begrijp dat je ontevreden bent over de gang van zaken, maar ik denk dat kalmte bewaren ook niet onverstandig zou zijn.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jan 28, 2008 9:11 am

Nijland stelt zich misschien iets teveel op als supporter, ik zou iig ook een gloeiende hekel krijgen als een club drie Ajaxspelers komt halen. 1 is iets anders, ik volg Sneijder en real inmiddels met veel sympathie, maar AC Milan eind jaren 90. Walgelijk, kutclub die het mij niet slecht genoeg kon gaan. Idem met Barcelona (en dat ging soms zelfs via een andere club), met van Gaal, De boeren, litmanen en Overmars. Verzin zelf eens iets, is dan mijn gedachte, precies zoals nijland dat nu uitspreekt

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » ma jan 28, 2008 9:16 am

Ik herken de gevoelens die je benoemt. Het lastige van deze situatie is echter dat MvG om diverse redenen niet zomaar een heel nieuw elftal binnen kan halen. Hij loopt o.a. het risico dat de nieuwe trainer de helft van de aankopen niet ziet zitten.

Hieruit valt te herleiden dat de opvolger van HtC / Koster nog niet gestrikt is, anders zou MvG in overleg met de nieuwe trainer de selectie flink kunnen opknappen.

... tenzij het met de scouting nog slechter gesteld is dan wij denken. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma jan 28, 2008 9:53 am

Is het niet het feit dat Ajax al jaren wordt leeggevist als het goed gaat.
Clubs moeten niet zeuren ze krijgen er genoeg geld voor en ze blijven presteren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 28, 2008 10:21 am

Kowalczyk schreef:Hij heeft ooit eens tegen me gezegd (en dat was niet in tijden dat hij iets uit te leggen had, zoals nu) dat Ajax, van de drie clubs waar hij technisch directeur geweest is, verreweg het meest correct is waar het om transfers gaat.
Dat zegt weinig, want daar was Van Geel ook bij. En als ik het goed begrijp is Van Geel dé rat van Nederland. :hypocrite.gif:

Nijland: Dit is de tol van ons succes

Lindgren kiest opnieuw voor Ajax

Ron Jans stapt direct na het laatste fluitsignaal van Dick Jol op hem af. De trainer van FC Groningen geeft Rasmus Lindgren een hand en bedankt de Zweedse middenvelder voor bewezen diensten. Magnus Berg valt zijn landgenoot in de armen. Erik Nevland slaat een arm om zijn schouders. Lindgren loopt naar de tribune waar de aanhang van FC Groningen zit en klapt voor de fans. Daarna verdwijnt hij in de ingewanden van De Kuip. Het zit er voor hem op bij FC Groningen.

De wedstrijd tegen Feyenoord is zijn laatste optreden in het shirt van de Trots van het Noorden. Vandaag moet hij in Amsterdam nog even een medische keuring ondergaan en dan is hij opnieuw Ajacied. Reageren wil Lindgren nog niet op zijn overstap naar de recordkampioen van Nederland. Het beursgenoteerde bedrijf Ajax wil zijn overgang vandaag zelf bekend maken.

Technisch directeur Martin van Geel van Ajax verontschuldigt zich op vrijdag telefonisch bij Hans Nijland voor het weghalen van Rasmus Lindgren bij FC Groningen. ”Hij zei het spijtig voor ons te vinden dat Ajax op zo korte termijn voor de derde keer een speler bij FC Groningen weghaalt”, laat de algemeen directeur van FC Groningen weten. Van Geel belt Nijland vanuit Rome, waar hij de laatste hand legt aan een andere transfer, die van Samuel Kuffoer van AS Roma.

”Wij hebben nu weliswaar een rijkelijk gevulde kas”, zegt Nijland, ”maar het is voor ons natuurlijk enorm pijnlijk dat wij Rasmus nu ook nog kwijtraken. Dit is de tol van ons succes. En wij kunnen hier niks tegen doen.” Lindgren heeft in zijn medio 2010 aflopende verbintenis met FC Groningen een clausule opgenomen waarin staat dat hij tussentijds voor 2,5 miljoen euro kan vertrekken. Nijland: ”Wij hebben vorig jaar herhaaldelijk pogingen ondernomen zijn contract open te breken, te verlengen en de gelimiteerde transfersom eruit te krijgen, maar dat is ons niet gelukt. Sören Lerby, de zaakwaarnemer van Rasmus wilde daar absoluut niets van weten.”

De ’rijkelijk gevulde kas’ waarover Hans Nijland rept is vooral gespekt met geld van Ajax. Vorige week maandag nog nam de Amsterdamse club Bruno Silva voor 3.750.000 euro over van FC Groningen. En afgelopen zomer legde de recordkampioen van Nederland 7.875.000 euro voor Luis Suárez op tafel; de grootste transfer in de geschiedenis van FC Groningen.

Hoe pijnlijk en vervelend Nijland het vertrek van Lindgren naar Ajax ook vindt, hij heeft ook begrip voor de stap van de verdedigende middenvelder. ”Voor iedere voetballer die ambitieus is en graag een stapje hogerop wil heb ik begrip. Rasmus heeft tegen mij gezegd dit als een prachtige kans te beschouwen, als een kans die hij moet grijpen. Hij gaat niet alleen veel meer verdienen, maar bij Ajax komt hij ook veel eerder in aanmerking voor het nationale elftal. Ajax, PSV en ook Feyenoord staan in het buitenland nu eenmaal hoger aangeschreven.” Lindgren heeft nog nooit een uitnodiging voor de Zweedse nationale ploeg ontvangen. Hij liet eerder weten dolgraag met zijn land van de partij te willen zijn op de eindronden van het EK deze zomer in Oostenrijk en Zwitserland.

Nijland maakt duidelijk altijd wel te hebben geweten dat FC Groningen Lindgren ’vroeg of laat’ een keer kwijt zou raken. ”Hij is een heel goede speler. Ik heb me er altijd over verbaasd dat er nooit eerder een club voor hem is gekomen. Maar het moment waarop hij bij ons vertrekt komt heel ongelegen. Op donderdag sluit de transferperiode al. Er is heel weinig tijd om nog een vervanger te halen. Maar dat is wel de insteek.” Het is zaterdagmiddag als Nijland dat zegt. Nog dezelfde avond stapt Pierre Sodre in Brazilië in het vliegtuig voor een vlucht naar Amsterdam. Zondagmiddag arriveert hij in Groningen. En vandaag traint hij al mee met FC Groningen, want hij Pierre Sodre van Internacional Porto Alegre, moet Rasmus Lindgren gaan vervangen.

Lindgren: net geen honderd wedstrijden
Rasmus Lindgren maakte op 14 augustus 2005 als invaller zijn debuut bij FC Groningen. Hij deed dat in de met 1-0 gewonnen thuiswedstrijd tegen RBC Roosendaal. De krachtmeting gisteren met Feyenoord was zijn 98ste officiële wedstrijd in het shirt van FC Groningen. Hij scoorde daarin vijf keer. Voor Ajax kwam hij in het seizoen 2004-2005 tot een totaal van vier officiële duels. (bron: DvhN, Jan Mennega)
Had deze transfer niet begin januari afgerond kunnen worden? Dat was voor FC Groningen prettiger geweest.
Laatst gewijzigd door joey op ma jan 28, 2008 12:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » ma jan 28, 2008 10:30 am

Ik vind het niet nodig om het rot voor Groningen te vinden, ze zijn na drie transfers ± 13 miljoen rijker en wat opvolging van de vertrokken spelers betreft hebben ze het prima op orde. Daar kan Ajax een voorbeeld aan nemen.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jan 28, 2008 10:30 am

Ach, het is net als met Suárez... Toen hij nog bij Groningen speelde, wist iedereen wel dat het een beetje een duikelaartje was, die wel eens een schwalbe maakte. Maar geen mens wond zich er écht over op. Het is nooit iets geworden waar Suárez door achtervolgd werd. Maar nu is hij Ajacied, en wordt hij door elk stadion in Nederland bij elk balcontact uitgefloten. Vanaf het begin. Omdat hij zo'n matennaaier is, en zo'n onsympathieke, arrogante figuur.

Dat had Rafaël van der Vaart ook toen hij nog bij Ajax zat. God, wat had iedereen een hekel aan hem (terwijl het één van de liefste Ajax-spelers is die ik ontmoet heb; zit werkelijk geen theelepeltje kwaad of arrogantie in). Toen Van der Vaart wegging, werd het Sneijder. En nu is het dus Suárez: de speler die model staat voor alles wat Nederland meent te haten aan Ajax. Als hij weggaat, kiest men wel weer een nieuwe Ajax-klootzak die helemaal niets goed kan doen.

Dit effect geldt voor technisch directeuren ook. Als je bij Ajax zit, heeft men sneller een hekel aan je.

Tja. Dat heeft Bayern München in Duitsland, Manchester United in Engeland en Juventus in Italië. De populairste club is doorgaans ook de meest gehate. Daar helpt geen overdosis fatsoen en vriendelijkheid tegen. Het wordt pas zorgwekkend als de Ajax-haat wegebt. Als we zo ver afglijden en zo veel Ajax-allure inleveren dat we de haat straks niet eens meer waard zijn. We werken er hard aan.

K.
Still alive...

Plaats reactie