Albert Luque Martos

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di sep 25, 2007 12:07 pm

Voor wat het waard is, op de duitse betaal Tv heeft men het erover dat AJAX 8 miljoen euro betaald heeft voor Luque ..

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di sep 25, 2007 12:11 pm

Ik dacht dat-ie transfervrij was?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di sep 25, 2007 12:17 pm

Als dat waar is nemen ze een érg groot risico. Moeten transferbedragen boven een bepaald bedrag niet gemeld worden?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 25, 2007 12:18 pm

Ja. Ik weet niet precies meer hoe dat zit, maar een bedrag van 8 miljoen moet zeker gemeld worden. Onzin, dus.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di sep 25, 2007 12:23 pm

Als je niet precies weet hoe het zit, weet je ook de grens waarboven gemeld moet worden niet. Maar goed, ik geloof het ook niet. Ik wil het niet geloven
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 25, 2007 12:26 pm

Ik heb het destijds ook met iemand besproken, en ik herinner me nog dat een bedrag van 8 of 9 miljoen niet kon kloppen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 25, 2007 1:10 pm

Duke schreef:Als dat waar is nemen ze een érg groot risico. Moeten transferbedragen boven een bepaald bedrag niet gemeld worden?
Ajax moet als beursgenoteerd bedrijf bedragen boven de 10% van de begroting openbaar maken. Begroting zit rond de 60 miljoen!?, dus het moet in ieder geval lager zijn dan 6 miljoen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di sep 25, 2007 1:46 pm

In 2006 65 miljoen euro ...

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » di sep 25, 2007 2:07 pm

Klopt, dat bericht kan dus niet waar zijn, want boven de 6,5 miljoen moet alles gemeld worden. Hoewel we nog steeds geen zekerheid hebben of hij nou transfervrij was, of dat er 2 miljoen euro betaald moest worden (werd toendertijd genoemd).

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za sep 29, 2007 2:26 pm

De toegevoegde waarde van Luque valt vooralsnog tegen. Ten Cate: ''Je zou kunnen zeggen dat we met Luque een inschattingsfout hebben gemaakt. Hij heeft gewoon tijd nodig om op zijn oude niveau te komen, al zie ik op de training dat hij een goede voetballer is. Maar als we Luque niet hadden genomen, hadden we niemand gehad.''
Aldus Het Parool.

Als je nu al spreekt over een inschattingsfout, dan weet ik genoeg. We hebben Luque dus maar genomen omdat we anders niemand hadden. Het begint steeds meer te lijken op een onbegrijpelijke aankoop.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za sep 29, 2007 3:21 pm

Terwijl Van Geel nog zo zei: "Liever geen aankopen dan overhaaste aankopen".

Wel frapant dat er nu al wordt gesproken van een inschattingsfout. Het valt Ten Cate dus ook erg tegen. Op wiens aanraden is Luque gekomen? Van Geel of Ten Cate? Luque werd overal aangeboden. Iedereen had bij voorbaat twijfels, behalve bij Ajax was men stellig over deze eerste keus.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za sep 29, 2007 3:26 pm

Voor zover ik heb begrepen wilden feyenoord en psv hem ook graag hebben, alleen hebben wij ze financieel afgetroefd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za sep 29, 2007 3:53 pm

Dat hij in ieder geval tijd nodig zou hebben om weer om niveau te komen had ik ze ook wel kunnen vertellen. Die jongen heeft in twee seizoenen nauwelijks gespeeld. Ze gaan me bij Ajax nu toch niet vertellen dat ze echt hadden gedacht dat hij direct zijn oude niveau wel even zou oppakken?
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 29, 2007 6:45 pm

Jabu schreef: Op wiens aanraden is Luque gekomen? Van Geel of Ten Cate? Luque werd overal aangeboden. Iedereen had bij voorbaat twijfels, behalve bij Ajax was men stellig over deze eerste keus.
Ten Cate. Newcastle kon die jongen aan de straatstenen niet kwijt en heeft met hem lopen leuren. Heeft in 2 jaar amper een knikker geraakt, dus zal men bij Ajax gedacht hebben: da's echt iets voor ons. Het is om erg mismoedig van te worden.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za sep 29, 2007 6:49 pm

Het is inderdaad echt heel triest.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » za sep 29, 2007 7:54 pm

Goh, Alexander zou eens wat positiefs zeggen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 29, 2007 7:56 pm

Nihad schreef:Goh, Alexander zou eens wat positiefs zeggen.
Verzin jij dan eens wat positiefs over Luque. Ik kom niet verder dan: het kan alleen maar beter worden.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za sep 29, 2007 8:19 pm

Van iemand die meer dan 2 miljoen per jaar verdiend verwacht ik wel iets eigenlijk... Maar oke, dat mag je hier niet zeggen, we moeten die luie Spanjaard de tijd geven.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 30, 2007 12:03 am

Alexander schreef:Van iemand die meer dan 2 miljoen per jaar verdiend verwacht ik wel iets eigenlijk... Maar oke, dat mag je hier niet zeggen, we moeten die luie Spanjaard de tijd geven.
Je bent een ingewijde, jij kent immers zijn salaris! Ajax maakt nooit salarissen bekend, wie ben je? MvG? HtC? PK? MF?

Ik heb Luque één keer zien voetballen (thuis tegen Groningen) en was bepaald niet onder de indruk, maar ik weet ook dat veel AT'ers Colin, Heitinga, Stekelenburg, Vermaelen, Emanuelson, Gabri, Delorge, Leonardo, Rommedahl, Kennedy, Manucharyan, Luque, Mitea, Urzaiz al hebben afgeschreven. Dat zijn veertien spelers! Onze jeugd kan nog niet meedraaien, m.a.w. weer veelvuldig fluiten als de naam van een speler wordt omgeroepen (voor degenen die nooit in de Arena komen, de namen worden bij de opstellingengenoemd), ze genieten weer bij het AD/Studiosport enz.

Zo voorkom je in ieder geval dat het team met(zelf)vertrouwen het veld betreedt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 30, 2007 12:25 am

wimpey schreef:
Jabu schreef: Op wiens aanraden is Luque gekomen? Van Geel of Ten Cate? Luque werd overal aangeboden. Iedereen had bij voorbaat twijfels, behalve bij Ajax was men stellig over deze eerste keus.
Ten Cate. Newcastle kon die jongen aan de straatstenen niet kwijt en heeft met hem lopen leuren. Heeft in 2 jaar amper een knikker geraakt, dus zal men bij Ajax gedacht hebben: da's echt iets voor ons. Het is om erg mismoedig van te worden.
Het lijkt me sterk dat HtC nu al over z'n eigen aankoop zou spreken als een mogelijke inschattingsfout.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo sep 30, 2007 12:28 am

Thomas schreef:
wimpey schreef:
Jabu schreef: Op wiens aanraden is Luque gekomen? Van Geel of Ten Cate? Luque werd overal aangeboden. Iedereen had bij voorbaat twijfels, behalve bij Ajax was men stellig over deze eerste keus.
Ten Cate. Newcastle kon die jongen aan de straatstenen niet kwijt en heeft met hem lopen leuren. Heeft in 2 jaar amper een knikker geraakt, dus zal men bij Ajax gedacht hebben: da's echt iets voor ons. Het is om erg mismoedig van te worden.
Het lijkt me sterk dat HtC nu al over z'n eigen aankoop zou spreken als een mogelijke inschattingsfout.
De trainer hoort überhaupt na één maand en pak-em-beet 200 minuutjes speeltijd een speler niet als 'inschattingsfout' te bestempelen. Van dit steuntje in de rug van Henk zal Luque vast een stuk betere speler worden. :hypocrite.gif:
***

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo sep 30, 2007 12:32 am

Alexander schreef:Van iemand die meer dan 2 miljoen per jaar verdiend verwacht ik wel iets eigenlijk... Maar oke, dat mag je hier niet zeggen, we moeten die luie Spanjaard de tijd geven.
Hoe weet je dat?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo sep 30, 2007 12:59 pm

Wat hoop ik toch vurig dat die jongen vandaag iets van zijn klasse laat zien, zeg.

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo sep 30, 2007 1:17 pm

Jesse schreef:
Alexander schreef:Van iemand die meer dan 2 miljoen per jaar verdiend verwacht ik wel iets eigenlijk... Maar oke, dat mag je hier niet zeggen, we moeten die luie Spanjaard de tijd geven.
Hoe weet je dat?
Dezelfde bron als..... :drecul.gif:

Maar alle gekheid op een stokje: hij kán verschrikkelijk mooie goals maken, laat hem dat vandaag dan maar doen

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo sep 30, 2007 4:21 pm

Neefkens schreef:
Jesse schreef:
Alexander schreef:Van iemand die meer dan 2 miljoen per jaar verdiend verwacht ik wel iets eigenlijk... Maar oke, dat mag je hier niet zeggen, we moeten die luie Spanjaard de tijd geven.
Hoe weet je dat?
Dezelfde bron als..... :drecul.gif:

Maar alle gekheid op een stokje: hij kán verschrikkelijk mooie goals maken, laat hem dat vandaag dan maar doen
Z'n eerste was mooi. De pass van Gabri was eigenlijk te hard, maar Luque maakt het beheerst af. 2de doelpunt was een regelrecht lucky natuurlijk.

Plaats reactie