Albert Luque Martos

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Rooie » ma jul 13, 2009 11:31 am

VI:
Málaga houdt hoop op behoud van Ajacied Luque
13/07/2009 11:40

Albert Luque heeft zich weer in Amsterdam gemeld voor de training met de beloftes. Málaga sprak met de Ajax-aanvaller over de verlenging van diens verblijf.

Bij Ajax hoeft Luque niet te rekenen op veel speeltijd. De Amsterdamse club is de Spaanse aanvaller, die afgelopen seizoen op huurbasis speelde voor Málaga, liever kwijt dan rijk. Met toestemming van Ajax sprak Málaga-preses Fernando Sanz met Luque over diens toekomst.

Naast Malága hebben Espanyol en Osasuna interesse in de aanvaller, die bovendien een lucratief aanbod op zak zou hebben uit de Verenigde Arabische Emiraten. Ajax had hem toestemming gegeven afgelopen week in Spanje door te brengen.
Meerdere clubs die interesse hebben schijnbaar, afwachten of dit ook echt concrete interesse is.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Thijs » ma jul 13, 2009 3:37 pm

Luque trainde vandaag weer gewoon mee ja, zoals te zien is op de foto's op Ajax.nl.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Albert Luque Martos

Bericht door peter » do jul 16, 2009 8:32 am

In een 4-4-2-systeem kan Luque zijn waarde hebben'
Geschreven op donderdag, 16 juli om 09:14

Albert Luque en George Ogararu kregen afgelopen week te horen dat zijn alsnog mee mochten naar het trainingskamp in Engeland. Het tweetal mag uitkijken naar een nieuwe club, maar coach Martin Jol nam de spelers vanwege blessureleed in de selectie toch mee. Tegen Bristol City (0-4) maakte het duo hun rentree na een jaar uitgeleend te zijn. Luque maakte woensdag de derde treffer van de Amsterdammers op Britse bodem. "Dat Luque scoort, is leuk voor hem", citeerde Sportweek de oefenmeester van Ajax na afloop van het duel. Of Jol hen nog een kans geeft, is nog maar de vraag. "In een 4-4-2-systeem kan Luque zijn waarde hebben. Maar hij is er pas net weer bij. We zullen zien."

Luque kwam op huurbasis uit voor Málaga. De Spaanse middenmoter wil de 31-jarige Spanjaard overnemen, maar moet Ajax dan wel betalen omdat hij een contract heeft dat nog een jaar doorloopt. Het contract van twee jaar jongere rechtsback Ogararu loopt ook nog een jaar door in Amsterdam. Of er interesse is voor de Roemeen, is niet bekend.

VZ
Mij bekruipt het gevoel dat Luque zo maar weer eens deel kan gaan uitmaken van de selectie.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Duke » do jul 16, 2009 9:18 am

Ach, waarom niet?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Albert Luque Martos

Bericht door joey » do jul 16, 2009 9:30 am

Sluit ik niet uit, want ik verwacht dat Jol 4-4-2 gaat spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Marillion » do jul 16, 2009 11:15 am

Ik kan het me eerlijk gezegd haast niet voorstellen. Het is toch wel duidelijk dat die jongen niet meer op niveau komt? Of heeft hij het in Spanje dan over een heel seizoen zo goed gedaan dat het reëel is om te verwachten dat hij nu een positieve bijdrage kan leveren?
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Albert Luque Martos

Bericht door joey » do jul 16, 2009 11:23 am

Wat is dan dat niveau? Malaga wil hem houden, dus blijkbaar is hij nog goed voor de Spaanse competitie. Dan moet hij het in Nederland ook kunnen redden. Hij moet er wel zin in hebben natuurlijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Marillion » do jul 16, 2009 11:26 am

Luque is volgens mij een speler uit de hoogste salariscategorie. Dat betekent dat hij een duidelijke meerwaarde moet hebben. Als het niet meer is dan een beetje meehobbelen dan heb ik liever dat die plaats in de selectie naar een jong talent gaat.

Voor alle duidelijkheid. Mocht hij echt een toegevoegde waarde zijn dan is hij alsnog van harte welkom. Maar ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat het nog goed komt met iemand die al zo lang niet meer op niveau heeft gepresteerd. Heeft hij bij Malaga nou echt indruk gemaakt? Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Albert Luque Martos

Bericht door brigade zuid » do jul 16, 2009 2:52 pm

Tja ze willen hem houden dus hij zal toch iets goed gedaan hebben. Voor de rest heb ik geen idee, heb Malaga nog nooit zien voetballen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Toppie » do jul 16, 2009 3:59 pm

joey schreef:Sluit ik niet uit, want ik verwacht dat Jol 4-4-2 gaat spelen.
4-4-2 en kampioen :headbang.gif:

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Albert Luque Martos

Bericht door sander » do jul 30, 2009 8:43 am

Het is eindelijk zo ver als we de Spaanse krant Malaga Hoy moeten geloven. Albert Luque is na vandaag geen Ajacied meer. Ajax zou vandaag het contract gaan ontbinden, aldus het medium.

De Spaanse aanvaller kan dan door gaan met zijn transfer naar Malaga. Onder welke condities het contract wordt ontbonden is niet bekend, er zou nog wel een klein fee betaald worden door de aanvaller aan Ajax. Vandaag ronden de Spanjaarden het af met een delegatie van Ajax in Amsterdam.
El Ajax rescinde hoy el contrato de Albert Luque (Malaga Hoy)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Albert Luque Martos

Bericht door peter » do jul 30, 2009 8:53 am

Goed bezig, sander. Allerhande nieuwtjes. :biggthumpup.gif:

Er zit waarschijnlijk niets anders op, dus kan ik er wel prima mee leven. Zijn we eindelijk verlost van het torenhoge salaris van die jongen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Michael_B » do jul 30, 2009 9:38 am

Dank je Sander!

Goed nieuws bovendien.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Thijs » do jul 30, 2009 6:51 pm

Luque rescinde su contrato con el Ajax y será malaguista
30/07/2009 - Actualidad
Málaga Club de Fútbol y Albert Luque cumplirán su deseo de compartir destino a partir de la temporada 2009/10, tras el acuerdo alcanzado entre el club de Martiricos y el futbolista de Tarrasa. Luque, que llega mañana -viernes 31 de julio- a Málaga con la carta de libertad después de haberse desvinculado del Ajax de Amsterdam, será presentado a las 12:30 horas en la sala de prensa del estadio La Rosaleda para posteriormente incorporarse a la estadía de Benahavís junto al resto de sus compañeros.

Tras completar una gran temporada en las filas del Málaga Club de Fútbol, Albert Luque regresa a 'casa' con el bagaje físico de haber completado parte de la pretemporada con el Ajax de Amsterdam, llegando incluso a marcar en alguno de los encuentros amistosos preparatorios del cuadro holandés. La vuelta de Luque supone la tercera etapa del jugador catalán en el cuadro de Martiricos, aunque será la primera como jugador 'en propiedad' del equipo costasoleño, ya que en las dos campañas en las que militó en el Málaga Club de Fútbol lo hizo como cedido por el R.C.D. Mallorca y Ajax de Amsterdam, respectivamente.

En su última temporada en las filas del Málaga Club de Fútbol, Luque recuperó su mejor juego después de tres temporadas lejos del fútbol español. El extremo izquierdo consiguió ocho tantos con la elástica malaguista y recordó al delantero que marcaba las diferencias en el Deportivo de la Coruña y el Real Club Deportivo Mallorca.
malagacf.com
Officiële website Malaga dus.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Justin » do jul 30, 2009 6:52 pm

Luque ontbindt Ajax-contract voor Málaga
Geschreven op donderdag, 30 juli om 18:34

Alberto Luque en Ajax zijn officieel niet langer aan elkaar verbonden. De Spaanse aanvaller heeft zijn contract in Amsterdam, dat nog tot volgend jaar doorliep, laten ontbinden om bij Málaga aan de slag te gaan. Dat melden de Spanjaarden donderdag op hun officiële website. Ajax doet zelf via de officiële kanalen nog geen mededelingen.

Luque (31) wordt vrijdag gepresenteerd als nieuwe speler bij de Boquerones, die het vorige seizoen als achtste in de Primera División besloten. Luque speelde er vorig seizoen al op huurbasis en leverde met acht doelpunten in 33 wedstrijden een redelijke bijdrage aan de prestaties van de Spanjaarden.

Hij keerde terug naar Nederland voor de oefencampagne van Ajax, maar een onderhoud met technisch manager Danny Blind leverde geen nieuwe inzichten op. In de zomer van het seizoen 2007/08 presenteerde Ajax de geroutineerde aanvaller als nieuwe aanwinst, maar Luque slaagde er ondanks zijn riante salaris niet in de hoofdstedelingen van veel doelpunten te voorzien.

Aan het einde van het seizoen werd duidelijk dat de 17-voudig Spaans international zijn heil elders moest zoeken en zijn inbreng zou bleven steken op vier goals in zestien duels. Hij keerde daarom terug naar zijn vaderland, om bij Málaga aan de slag te gaan. Daar speelde hij eerder al tussen 2000 en 2002; aanvankelijk op huurbasis, later definitief.

Nadien speelde hij nog bij Deportivo la Coruña, om na enkele seizoenen in het Riazor te tekenen voor Newcastle United. Maar ook zijn verblijf in Engeland mondde niet uit in een succes. Hoe lang hij bij Málaga zal tekenen, is nog niet bekend. Vermoedelijk krijgt hij een éénjarig contract voorgeschoteld bij de club.

voetbalzone.nl
Volgens mij zijn we van hem af. :headbang.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Albert Luque Martos

Bericht door wimpey » do jul 30, 2009 6:53 pm

Thanks for nothing, a*sehole.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Albert Luque Martos

Bericht door 999 » do jul 30, 2009 7:04 pm

Je bedankt de verkeerde ....

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Albert Luque Martos

Bericht door wimpey » do jul 30, 2009 7:14 pm

999 schreef:Je bedankt de verkeerde ....
Ik bedank ze allebei. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Albert Luque Martos

Bericht door beelzebub » do jul 30, 2009 8:15 pm

El rifle was hij toch? Helaas weinig van gemerkt. Succes en tot sinas.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Donkey Shot

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Donkey Shot » do jul 30, 2009 8:56 pm

suarez merkte hem wel op, tijdens feyenoord-ajax meen ik.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Thijs » vr jul 31, 2009 12:47 pm

Het is overigens nog niet helemaal rond, Malaga is wat overenthousiast.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 31, 2009 12:52 pm

Is overname door Malaga dan voorwaarde voor de contractsontbinding?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Marillion » vr jul 31, 2009 1:17 pm

Ik neem aan dat Ajax er toch ook op enige manier nog iets aan over wil houden. Veel zal het niet zijn maar als we alleen maar van het salaris af zijn is het wel erg mager.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Albert Luque Martos

Bericht door FlaFlu » vr jul 31, 2009 1:18 pm

Je bedoelt dat Ajax God op z'n blote knietjes mag bedanken als men van dat salaris af komt? Ik neem aan dat Ajax Luque nog wat mee moet geven.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Albert Luque Martos

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 31, 2009 1:21 pm

Marillion schreef:Ik neem aan dat Ajax er toch ook op enige manier nog iets aan over wil houden. Veel zal het niet zijn maar als we alleen maar van het salaris af zijn is het wel erg mager.
Mwa, dat vind ik niet. Als je de slariskosten kan drukken met 2 miljoen per jaar, is dat niet mager. Overigens ongelofelijk als hij dat echt zou verdienen...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie