Albert Luque Martos

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Albert Luque Martos

Bericht door InnerHarbour » za aug 25, 2007 12:20 pm

Tis zover
Ajax contracteert Albert Luque Martos

Amsterdam, 25 aug 2007
Ajax en Newcastle United hebben overeenstemming bereikt over de onmiddellijke overgang van de Spaanse voetballer Albert Luque Martos. De aanvaller tekende vandaag zijn contract bij Ajax dat loopt tot en met 30 juni 2010.

Luque werd op 11 maart 1978 geboren in Spanje en begon zijn voetbalcarrière in de jeugdopleiding van FC Barcelona. In 1998 ging hij over naar Real Mallorca, het seizoen daarop werd hij verhuurd aan Málaga CF. In 2002 maakte Luque zijn debuut voor het Spaanse nationale elftal, waarvoor hij tot nu toe 17 maal uitkwam. Hij maakte tijdens het WK in 2002 en het EK in 2004 deel uit van de Spaanse selectie. In 2002 maakte hij eveneens de overgang naar Deportivo La Coruña. Voor deze club speelde hij in totaal 101 wedstrijden in de Primera División en maakte hij daarin 26 doelpunten. In 2005 maakte Luque de overstap naar Newcastle

www.ajax.nl
YNWA

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 1:02 pm

Bienvenido, Albert! :welcome:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za aug 25, 2007 1:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » za aug 25, 2007 1:08 pm

Albert, Thomas. Het is een Catalaan. :eusa_naughty.gif:

Voorstel voor bijnaam: Lucky Luque

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za aug 25, 2007 3:28 pm

Nou het zal mij benieuwen WELKOM Ola ketal ik hoop dat je zal slagen :smartass.gif: En niet zal Misluque :drecul.gif:


Vond deze quote welk leuk

Van voetbalclub naar bedrijf naar opvangtehuis voor op een dood spoor geraakte voetballers.. allicht dat luque welkom is bij ajax.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 4:39 pm

We hebben een nieuwe speler hoor, mensen! :hupajax.gif:

Wordt hij vanavond nog gepresenteerd?

Albert Luque in z'n goede periode.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 25, 2007 4:42 pm

Ik begrijp uit de commentaren van fans van Newcastle dat Luque een aardige voorbereiding heeft gedraaid. Dat geeft hoop.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 4:43 pm

Heb je die site nog voor je, Joey? Linkje?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za aug 25, 2007 4:44 pm

joey schreef:Ik begrijp uit de commentaren van fans van Newcastle dat Luque een aardige voorbereiding heeft gedraaid. Dat geeft hoop.
Heb je ergens een linkje?

Edit: Ha ha Thomas, was je me net voor.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 25, 2007 4:47 pm

Hier bijvoorbeeld.

Maar de tendens is overal hetzelfde. De helft vindt hem een miskoop en de andere helft zegt dat hij nooit een kans heeft gehad.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » za aug 25, 2007 4:47 pm

We hebben nu tenminste wel iemand die de penalties van Suarez kan binnenschieten ;)

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za aug 25, 2007 4:55 pm

Twee jaar geleden hadden we hem nooit binnengehaald, als we dat toen gewild hadden. Nu, met de Spaanse connectie bij Ajax, en gezien zijn presteren bij Newcastle, kan het wel. Twee jaar geleden zou het een superaankoop geweest zijn, dan zou het gek zijn als hij nu ineens niet meer zou kunnen voetballen. Ik ben alleen benieuwd naar het tactische plaatje van HtC.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 25, 2007 5:00 pm

Duke schreef:Twee jaar geleden hadden we hem nooit binnengehaald, als we dat toen gewild hadden. Nu, met de Spaanse connectie bij Ajax, en gezien zijn presteren bij Newcastle, kan het wel. Twee jaar geleden zou het een superaankoop geweest zijn, dan zou het gek zijn als hij nu ineens niet meer zou kunnen voetballen. Ik ben alleen benieuwd naar het tactische plaatje van HtC.
Dat zei mijn vriendin ook. Die keek naar het filmpje op Youtube met stijgende verbazing. Wat een goede voetballer, zei ze, wat is er met hem dat hij naar Ajax komt?


Nog een linkje (zie commentaar onderaan de pagina. Er staan nog meer artikelen over Luque op die site.)

Over de transfersom gaan veel geruchten rond. De supporters van NU vrezen dat Luque gratis is vertrokken, maar op PN circuleert het bericht dat Ajax 10 miljoen heeft betaald. :biggrin.gif:

http://nufcblog.com/luque-deal-to-holla ... t-be-easy/

Van FN:

Bosz: salaris Luque te hoog voor Feyenoord

BRON: AD

Peter Bosz liet in het Algemeen Dagblad weten dat onderhandelingen met diverse spelers niets opleverden. Een daarvan was Albert Luque die nu naar Ajax vertrekt. "We houden er rekening mee dat het niet lukt," aldus Bosz, die zijn aandacht richtte op de vleugels. ,,We zoeken naar spelers die bij Feyenoord passen en het moeten ook écht versterkingen zijn. Anders doen we het niet. De afgelopen weken hebben we contact gehad met diverse spelers, maar om uiteenlopende redenen ging het voorlopig niet door. Bij een club als Feyenoord ben je nu eenmaal afhankelijk van allerlei factoren."

Sprekend voorbeeld is Albert Luque van Newcastle United, die de voorkeur geeft aan Ajax. ,,Met Luque waren we al weken bezig," bevestigt Bosz. ,,Maar die jongen verdient een gigantisch salaris en daar konden wij simpelweg niet aan voldoen. En zoals bekend heeft Ajax meer financiële middelen dan Feyenoord. Met dat soort concurrentie heb je te maken, in zowel binnen- als buitenland."
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 25, 2007 6:12 pm

Duke schreef:Twee jaar geleden hadden we hem nooit binnengehaald, als we dat toen gewild hadden. Nu, met de Spaanse connectie bij Ajax, en gezien zijn presteren bij Newcastle, kan het wel. Twee jaar geleden zou het een superaankoop geweest zijn, dan zou het gek zijn als hij nu ineens niet meer zou kunnen voetballen. Ik ben alleen benieuwd naar het tactische plaatje van HtC.
Ik sluit me bij deze wijze woorden aan ... :smallgrin.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 25, 2007 6:16 pm

Gelul van Bosz.

Ene van hooidonk verdiende in de tijd van gulden (voor de jongeren, dat was voor 2002) al 6 miljoen per jaar.

Voor de jongeren: ene kuit bleef nog één jaar bij feyenoord om minimaal dat bedrag te verdienen!

McKaay speelt niet voor een miljoen euro per jaar, voor dat bedrag komt hij zijn bed niet uit (Ik weet niet of feyenoord zijn hele salaris betaalt)

Ik weet dat in het AD nogal opgegeven wordt van de band tussen McKaay en Luque, maar ze hebben maar één jaar samen bij Depor gespeeld (2002-2003) en waren toen elkaars concurrent!

Ik denk dat Luque graag wil voetballen en als je financieel gezien binnen bent en je mag kiezen tussen Ajax, psv en feyenoort, dan is je keuze gemakkelijk: op je cv staat Ajax en niet een ploeg "wereldberoemd in Rotterdam en directe omgeving".

Gabri en Luque hebben beiden in de jeugdopleiding van Barcelona gezeten? Ze zullen elkaar wat leeftijd betreft niet zo veel ontlopen, ze zullen elkaar waarschijnlijk wel kennen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey
Berichten: 51686
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za aug 25, 2007 6:30 pm

Je blijft lachen met Ajax. PSV en Feyenoord willen Luque, dus moet ie maar naar Ajax gehaald worden. Ooit was Ajax trendsettend, nu volgt men vooral PSV. Ze trekken scout HVDZ daar weg en halen spelers als Kennedy en Leonardo, in wie PSV ook belangstelling had. Maar de nood bij Ajax is blijkbaar hoog om een speler (van naam?) te halen, zeker na het genante theater over de 'komst' van Alberto Riera.

Vraag me af waar Luque moet spelen, want Ajax heeft in KJH en de kreupele broer van Sinterklaas (die natuurlijk zo fit als een hoentje is!) al 2 spitsen. Zo fris als een hoentje is trouwens ook Luque: was in Newcastle enkel ziek, zwak of misselijk. 21 wedstrijden in 2 jaar. Al 1,5 jaar (!) geen volledige wedstrijd meer gespeeld. Het zou des Henks zijn om nog maar een kat in de zak naar Ajax te halen. Ik heb trouwens zo'n flauw vermoeden dat HtC al een plekkie op de bank heeft gereserveerd voor KJH...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 6:44 pm

Het aankoopbeleid is inderdaad maar weinig inventief, maar dat blijven volhouden dat Ten Cate niets liever doet dan Huntelaar op de bank zetten begint wel een beetje sneu te worden. Als Ajax een serieuze concurrent voor Huntelaar wilde halen het wel een jongere speler gehaald, in plaats van Urzaiz.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za aug 25, 2007 7:20 pm

Zie hier wat men over hem zegt op de BBC-website.

Men vindt kennelijk inderdaad dat hij een goede voorbereiding op het seizoen heeft gehad. We zullen zien. Ik ben zeer ambivalent ten opzichte van een speler die al anderhalf seizoen geen 90 minuten heeft volgemaakt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za aug 25, 2007 8:40 pm

Ik ben in elk geval blij dat er nog iemand is gehaald. En deze vent was toch ooit een erg groot talent. Als het klopt dat hij bij Barcelona weg moest, door Mallorca werd verhuurd en bij Newcastle geen minuten afdwong dan is het allerminst een zekerheidje. Het zal er wel eentje zijn die vaak geblesseerd is. Maakt niet uit. Als er van het kwartet Leo, Mitea, Manu, Luque steeds eentje fit is om samen met KJH en Suarez voorin te spelen dan is elke minuut extra mooi mee genomen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 25, 2007 11:43 pm

wimpey schreef:Je blijft lachen met Ajax. PSV en Feyenoord willen Luque, dus moet ie maar naar Ajax gehaald worden. Ooit was Ajax trendsettend, nu volgt men vooral PSV. Ze trekken scout HVDZ daar weg en halen spelers als Kennedy en Leonardo, in wie PSV ook belangstelling had. Maar de nood bij Ajax is blijkbaar hoog om een speler (van naam?) te halen, zeker na het genante theater over de 'komst' van Alberto Riera.

Vraag me af waar Luque moet spelen, want Ajax heeft in KJH en de kreupele broer van Sinterklaas (die natuurlijk zo fit als een hoentje is!) al 2 spitsen. Zo fris als een hoentje is trouwens ook Luque: was in Newcastle enkel ziek, zwak of misselijk. 21 wedstrijden in 2 jaar. Al 1,5 jaar (!) geen volledige wedstrijd meer gespeeld. Het zou des Henks zijn om nog maar een kat in de zak naar Ajax te halen. Ik heb trouwens zo'n flauw vermoeden dat HtC al een plekkie op de bank heeft gereserveerd voor KJH...
Ajax volgt psv??????? Dat betekent dat er een paar spelers gekocht worden voor de verzameling van R. Koeman.

Voetbal is zo moeilijk! Hoe moet ik nou snappen waarom Suarez de kreupele broer van Sinterklaas is; dat wordt toch te moeilijk voor mij. Ik hoop in Suarez een goede Ajacied te zien.

De discussie HtC - Blind zal ik geen nieuw leven inblazen (tenzij er een andere topic is ...), maar het afzeiken van HtC en MvG begint extreme vormen aan te nemen. Binnenkort in dit theater: Sparta kampioenskandidaat nummer 1 dankzij TD Danny Blind?????

Ik kan het blijkbaar niet meer volgen (hoeft niet te worden bevestigd) ik ben een vreemde Ajacied die wil dat Ajax morgen met goed voetbal Heerenveen verslaat, ik behoor tot een uitstervend ras?????? Een nederlaag zal sommige AT'ers beter uitkomen?

Ik kan Luque niet veroordelen, ik ken de man niet. Ik ben wel jaloers op de AT'ers die zelfs live de wedstrijden van Newcastle 2 kunnen volgen, uit en thuis en zo een zeer gefundeerd oordeel hebben over Luque. Ik moet wachten tot ik hem een paar keer heb zien spelen in de Arena.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo aug 26, 2007 12:31 am

Luque kwam blijkbaar in de oefenwedstrijd tegen Celtic erg goed voor de dag.
Maar ik ben blij dat hij niet naar PSV is gekomen, zijn salaris is enorm hoog voor een speler die al 2 jaar niets heeft gepresteerd. Als hij zijn oude vorm terug krijgt is hij zeker een goede speler (al scoort hij weinig voor een aanvaller), maar hij is blessuregevoelig en het is maar de vraag wat voor niveau hij kan halen. Een contract voor 3 jaar kan erg lang zijn.

Ik ben overigens erg benieuwd naar zijn transfersom...
Demosthenes schreef:Gelul van Bosz.
Ene van hooidonk verdiende in de tijd van gulden (voor de jongeren, dat was voor 2002) al 6 miljoen per jaar.
Dankzij een privésponsor ja. Feyenoord kan niet tippen aan de topsalarissen van PSV en Ajax.
Voor de jongeren: ene kuit bleef nog één jaar bij feyenoord om minimaal dat bedrag te verdienen!
Minimaal niet, maar hij was de enige in de selectie met een topsalaris. Zal iets van 2 miljoen Euro zijn geweest.
McKaay speelt niet voor een miljoen euro per jaar, voor dat bedrag komt hij zijn bed niet uit (Ik weet niet of feyenoord zijn hele salaris betaalt)
Hij heeft wel aangegeven flink te hebben ingeleverd, al zal hij geen fooi krijgen.
De band tussen Makaay en Luque wordt misschien overdreven, maar ik denk dat Luque Feyenoorder zou zijn geweest als hij genoegen had genomen met een minder salaris.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 26, 2007 7:25 am

Speelwijze Ajax met Luque op de schop

AMSTERDAM, zondag

Vanaf de tribune zal Albert Luque Martos vanmiddag de eerste thuiswedstrijd van zijn nieuwe club Ajax tegen SC Heerenveen aanschouwen. Na het afhandelen van enkele persoonlijke zaken in Newcastle voegt de Spanjaard zich donderdag bij de spelersgroep.

Henk ten Cate is blij met de 29-jarige Luque, die als lid van de nationale selectie deelnam aan het WK in 2002 en het EK in 2004. ,,Hij voldoet aan ons profiel voor die positie: goed linkerbeen, snelheid, kopsterk en scorend vermogen. Albert is voor de linkerkant gehaald, maar kan ook op tien uit de voeten als dat moet.”

De coach liet weten dat Luque al langer door Ajax werd begeerd, nog voordat Albert Riera van Espanyol in beeld was. ,,Wesley Sneijder was in die fase nog niet vertrokken. Een maand geleden heb ik voor het eerst met Luque gesproken. Hij was onze allereerste optie. Maar toen bleek het prijstechnisch een moeilijk verhaal.”

De transfer van Sneijder gaf echter een beslissend zetje, evenals het akkoord dat Luque met Newcastle bereikte over een tussentijds vertrek. Zijn contract liep nog drie jaar door, maar is nu door Ajax overgenomen.

Luque is afkomstig uit de jeugdopleiding van Barcelona en wordt herenigd met leeftijdgenoot Gabri. De stijl van het huis stond bij Ajax al niet meer in de muur gebeiteld, maar met de laatste aankoop zal de technische staf in principe gaan sleutelen aan een nieuwe speelwijze, met een diepe spits, drie aanvallers erachter, twee controlerende middenvelders en vier verdedigers. ,,Afhankelijk van de tegenstander kunnen dat er drie of vier zijn”, stelt Ten Cate. ,,Maar het is duidelijk dat we met deze groep erg kunnen variëren.”

De 17-voudig international Luque is niet inzetbaar tegen Slavia Praag omdat hij ontbreekt op de voorlopige spelerslijst. Als Ajax het hoofdtoernooi haalt, wordt er een tweede lijst samengesteld die geldig is voor het vervolg.

Overigens denkt de club nog niet klaar te zijn op de transfermarkt. Het is de bedoeling dat er voor 31 augustus een allround middenvelder wordt aangetrokken.
De T.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 26, 2007 8:20 am

Baseman schreef:De band tussen Makaay en Luque wordt misschien overdreven, maar ik denk dat Luque Feyenoorder zou zijn geweest als hij genoegen had genomen met een minder salaris.
Dat lijkt me sterk. Makaay en Luque hebben slechts 1 seizoen samengespeeld en Ajax heeft ook los van het salaris wel wat meer aantrekkingskracht dan Feyenoord.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo aug 26, 2007 8:53 am

Wel vreemd overigens dat een speler die een half jaar geleden nog als een stunt werd gezien als hij door PSV gehuurd zou worden, nu ineens geen aanwinst voor datzelfde PSV zou zijn. Alles is relatief, zullen we maar zeggen. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » zo aug 26, 2007 8:56 am

Dus we zijn nog steeds opzoek naar een middenvelder...

Al met al denk ik dat we een prima selectie hebben, ben benieuwd naar vanmiddag en woensdag !!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 26, 2007 9:17 am

Ik was het helemaal vergeten, maar ik mag trouwens hopen dat-ie gestopt is met dat extreem irritante gebaartje na een doelpunt.

Plaats reactie