Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 9:02 pm

Sportwereld schreef:'Vertrek van Suárez doet vooral pijn'

AMSTERDAM - Rik van den Boog, algemeen directeur van Ajax, nam vandaag met pijn in zijn hart afscheid van Luis Suárez. De aanvaller vertrekt voor maar liefst 26,5 miljoen euro naar Liverpool, dat maandag nog maar 15 miljoen euro voor de spits overhad.
,,Mensen feliciteren me met die transfersom'', reageert Van den Boog. ,,Maar eigenlijk doet het vertrek van Suárez mij vooral pijn. Hij bracht iets speciaals en heeft de afgelopen jaren veel voor ons betekend. Kijk bijvoorbeeld maar naar het aantal doelpunten en assists. Luis verdient een heel mooi afscheid.''
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 9:09 pm

Ajax.nl schreef:Van den Boog blij met 'geweldige deal'

28 januari 2011
Nadat de onderhandelingen tussen Ajax en Liverpool over de transfer van Luis Suarez vrijdagmiddag succesvol waren afgerond kwam Rik van den Boog naar de Amsterdam ArenA. De algemeen directeur van Ajax spreekt over een geweldige deal, maar zal Suarez als supporter gaan missen.
Van den Boog stond vrijdagavond met een tweeledig gevoel voor de camera van Ajax TV. ,,Het is eigenlijk gek dat je geen vreugdedans maakt”, sprak de algemeen directeur in reactie op de overgang van Suarez. ,,We hebben een geweldige deal gemaakt, zeker in deze moeilijke economische tijden. Maar als supporter doet het gewoon pijn. Aan de andere kant: Luis wilde dit graag. We hebben er veel met elkaar over gesproken. Ik ben blij voor hem dat het nu zo ver is.”

Over de opbouw van het totaalbedrag van maximaal 26,5 miljoen euro zei Van den Boog: ,,Het is fantastisch dat we zoveel geld binnenkrijgen. Zeker als je kijkt waar we de onderhandelingen begonnen. Het hele bedrag komt binnen. Als Luis gewoon speelt, krijgen we alles. Slechts een klein deel bestaat uit bonussen, het overgrote deel van het bedrag staat vast.”

Luis Suarez scoorde op 8 januari zijn laatste twee goals voor Ajax in het oefenduel met HSV. Luis Suarez scoorde op 8 januari zijn laatste twee goals voor Ajax in het oefenduel met HSV.


Van den Boog: ,,Luis is speciaal. Hij heeft ons in de afgelopen drieënhalf jaar heel veel goals en assists gegeven. Hij is een straatvechter en heeft zich altijd voor de volle honderd procent voor Ajax ingezet. Daar nam hij zijn medespelers ook in mee. Als Luis in het veld stond, gebeurde er altijd wat. Hij verzaakte nooit, ook niet als hij met het nationale team van Uruguay weer eens de halve wereld was rondgevlogen.”

Over de sportieve erfenis die Suarez achterlaat maakt Van den Boog zich geen zorgen. ,,Er staan altijd spelers op als er iemand weggaat. Zo ging het een paar jaar geleden ook toen Klaas Jan Huntelaar vertrok. Op dat moment stond Luis op. Je ziet nu de afgelopen weken Miralem Sulejmani opstaan. En daarmee wil ik anderen uiteraard niet tekort doen. ” Over de komst van een mogelijke nieuwe speler zei Van den Boog. ,,Als we nog een vervanger gaan halen, betalen we daar de prijs voor die de speler waard is. We gaan niet mee in de gekte. En vergeet niet: met Mounir El Hamdaoui en Dario Cvitanich hebben we natuurlijk nog gewoon twee geweldige spitsen in huis.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 9:10 pm

Tjah, Dario en El H. 2 geweldige spitsen. :excited.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Suárez

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 9:18 pm

Wat een ouwehoer is die vent toch. En echt, hij heeft geen verstand van voetbal. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door D_skilled » vr jan 28, 2011 9:18 pm

Tsjah, dat krijg je ervan met een AD met weinig voetbalverstand. Moet snel een TD komen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Suárez

Bericht door Scherrer » vr jan 28, 2011 9:19 pm

Walgelijke reactie van V/d Boog. Denkt hij echt dat we helemaal gestoord zijn?
***

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door goodfella » vr jan 28, 2011 9:19 pm

Ajaciedjuh schreef:Tjah, Dario en El H. 2 geweldige spitsen. :excited.gif:
Zonder El H. had Ajax nog 10 plekken lager gestaan. :excited.gif:

Iedereen lult wel dat we Suarez gaan missen, maar dan bedoelen we toch wel de Suarez tot en met augustus 2010?

Dit is gewoon een prachtige deal. Het geld op de bank zetten en El H. tot onbetwiste nummer 1 uitroepen. Is iedereen blij.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door Neefkens » vr jan 28, 2011 9:25 pm

Zo is het, dat gezeik elke keer. VdBoog heeft gewoon ff 10 miljoen verdiend en als supporter baalt hij, mag hij?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Suárez

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 9:26 pm

Tien miljoen verdiend? Denk je dat welke AD dan ook een bod van vijftien miljoen had geaccepteerd?????


Dus jij vindt Dario ook een geweldige spits? :confused.gif:

Van den Boog moet ons niet in de maling nemen. Cvitanich kan er weinig van.
Laatst gewijzigd door joey op vr jan 28, 2011 9:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door Neefkens » vr jan 28, 2011 9:28 pm

Deze onderhandeling is echt goed gedaan, ja dat vind ik.
Cvitanich vind ik geen goede spits voor AJAX.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Suárez

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 9:29 pm

Neefkens schreef: Cvitanich vind ik geen goede spits voor AJAX.
Daar hadden we het dus over. Die opmerking van VDB slaat nergens op.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door Neefkens » vr jan 28, 2011 9:32 pm

Het artikel was wel wat meer dan alleen Cvitanich hoor. Het ging vooral over de deal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59042
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door 999 » vr jan 28, 2011 9:35 pm

Inderdaad, het gaat alleen er alleen maar om dat men kan zeiken, en nog eens zeiken op een zinnetje ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40991
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door Marillion » vr jan 28, 2011 9:36 pm

Ach, zo'n opmerking over Cvitanich moet je niet te serieus nemen. Dat hoort een beetje bij het spel. Wat moet hij dan zeggen? De spitsen die we over hebben kunnen er niets van of zijn structureel geblesseerd. Zo iets? Dat zal ongetwijfeld helpen bij de onderhandelingen mocht Ajax eventueel een nieuwe spits aantrekken.

Ik ben nu wel erg benieuwd naar de situatie omtrent El Hamdaoui. Is hij nou van plan om er echt voor te gaan of niet? Nu hebben we immers de situatie te pakken waarvoor hij eigenlijk is gehaald. Hij mag nu Suarez vervangen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Luis Suárez

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 9:41 pm

Hoezo, hij hoeft niets te zeggen over Cvitanich. Niemand die hem dwingt, hoor. Hij zet zichzelf geheel vrijwillig voor paal.

En die deal, die hadden zijn voorgangers ook wel gesloten. Niet slecht, maar ook niet wereldschokkend.

En nee, ik had het niet gekund, nee. Maar ik verdien ook niet een paar keer de Balkenende-norm.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40991
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door Marillion » vr jan 28, 2011 9:47 pm

Ik denk niet dat hij zelf is begonnen over de beschikbare spitsen. Het zal zijn naar aanleiding van een concrete vraag. Tja, dan zul je toch wat moeten roepen. Maar goed, het interesseert me eigenlijk niet zo waarom hij het gezegd heeft. Het is de discussie niet waard. De deal is financieel gezien in ieder geval dik in orde. Het is een bedrag dat hoger ligt dan veel AT'ers hadden ingeschat. Geen wereldwonder maar wel gewoon een hele nette transactie. Veel beter kun je het niet doen op het moment dat die jongen gewoon echt weg wil. Los van de vraag of V.d.Boog het goed doet als directeur of niet. Ik zie niet wat hij hier nu allemaal verkeerd doet.

Wat Suarez betreft. Die jongen staat kwa erelijst nu op 1 knvb beker. Daar zal met Liverpool niet zo snel wat bijkomen. Dat is toch wel mager voor zo'n jongen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Luis Suárez

Bericht door peter » vr jan 28, 2011 11:49 pm

Dood en doodzonde natuurlijk, maar waarschijnlijk hadden we geen keuze meer. Jammer dat zo'n jongen kiest voor zo'n matig team als Liverpool.

Voor Ajax is het dubbel jammer, want ik heb er geen goed gevoel bij. Ik denk namelijk dat we niet in staat zijn om een goede vervanger te halen. Nee, mijn gevoel zegt dat we veel geld gaan betalen voor een subtopper uit Nederland en dat Gudjohnson er ook bij komt.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Luis Suárez

Bericht door Pride of Amsterdam » za jan 29, 2011 1:17 am

Onderdeel "Ajax Spelers"... ik durf het bijna niet te zeggen. Maar met pijn in m'n hart...... slotje? :sad.gif:
Op naar de vierde ster!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door Aristides » za jan 29, 2011 1:28 am

Pride of Amsterdam schreef:Onderdeel "Ajax Spelers"... ik durf het bijna niet te zeggen. Maar met pijn in m'n hart...... slotje? :sad.gif:
Nog even niet, a.u.b.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey
Berichten: 51916
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door wimpey » za jan 29, 2011 7:31 am

joey schreef:Hoezo, hij hoeft niets te zeggen over Cvitanich. Niemand die hem dwingt, hoor. Hij zet zichzelf geheel vrijwillig voor paal.
Zelfgeiler. Die man heeft de club vorig seizoen aan de rand van de afgrond gebracht. Dat wat we nu vangen voor Suarez dicht het tekort maar net.

Ik hoop dat we die Cvitanich nog weten te dumpen in Argentinie. Hij is een knoeier.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Luis Suárez

Bericht door InnerHarbour » za jan 29, 2011 8:13 am

Dag Luis, het ga je goed bij die prachtige Engelse club. Ik heb van je genoten.
YNWA

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11940
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Zuidema » za jan 29, 2011 8:13 am

Marillion schreef:Ach, zo'n opmerking over Cvitanich moet je niet te serieus nemen. Dat hoort een beetje bij het spel. Wat moet hij dan zeggen? De spitsen die we over hebben kunnen er niets van of zijn structureel geblesseerd. Zo iets? Dat zal ongetwijfeld helpen bij de onderhandelingen mocht Ajax eventueel een nieuwe spits aantrekken.
Precies. :biggthumpup.gif:

VdB is een gladjanus, maar soms kan dat best wel eens van pas komen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59042
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door 999 » za jan 29, 2011 8:57 am

Suarez 5,5 jaar naar Liverpool voor 22 miljoen euro vast en 4,5 miljoen variabel


AMSTERDAM - Luis Suarez zit vanmorgen om 9.20 uur in het vliegtuig naar Liverpool. De sterspeler van Ajax is na zijn megatransfer ter waarde van 26,5 miljoen euro (22 vast, 4,5 variabel) opeens de nieuwe ster van de Reds en landt om 9.20 Engelse tijd op John Lennon-Airport in een voor hem nieuwe wereld.

Het is de wereld die de 24-jarige international uit Uruguay zo graag wilde betreden, dat hij de afgelopen week aan iedereen binnen de top van Ajax duidelijk maakte dat hij ten koste van alles wilde vertrekken. De zaakwaarnemer van de speler overwoog zelfs een arbitragezaak.

Gistermorgen om twaalf uur begon in het Sheraton op Schiphol de derde onderhandelingsdag tussen Liverpool en Ajax, die er toe zou leiden dat Suarez na Fernando Torres (38 miljoen) de duurste aankoop van Liverpool ooit is.

Afgelopen maandag en donderdag waren partijen er niet uitgekomen. De leiding van Ajax dacht toen nog dat het in staat was de man (81 treffers in 108 duels) in de ArenA te houden. Een misrekening, zo ontdekte Rik van den Boog al snel. De allereerste ontmoeting met Liverpool was in recordtempo voorbij. Het gebeurde allemaal op de verjaardag van Suarez zelf. Die kreeg, nadat Liverpool was afgehaakt, een triomfantelijk sms-bericht van Van den Boog: ,,Gefeliciteerd met je verjaardag en met het feit dat je nog een paar jaar bij Ajax blijft.’’

Het antwoord van de spits zei alles: ,,Ik ga weg...’’

Vanaf dat moment wist men binnen Ajax dat de speler zijn keuze had bepaald, dat hij desnoods een vertrek zou forceren en dat hij na 1 februari niet meer op de loonlijst zou staan.

Wat volgde was een keihard en voor de speler bij vlagen zenuwslopend spel van onderhandelingen. Er waren dag en nacht gesprekken. Bij Ajax deed bijna iedere directeur een poging Suarez nog om te praten. Zijn zaakwaarnemer Pere Guardiola hoorde hoe er tegen de spits werd gezegd ,,dat Liverpool helemaal geen goede club voor hem was.’’

Het had een tegenovergesteld effect. De speler ging zich alleen maar meer storen aan de weigering van Ajax om hem voor een bedrag van twintig miljoen te laten gaan. Trainer Frank de Boer zag hem als een bezetene trainen, maar begreep samen met zijn assistent Danny Blind halverwege de week al dat die arbeid vooral bedoeld was om zijn thuisdebuut tegen Stoke City in het shirt van Liverpool tot een succes te maken.

Het ging dus allemaal om nog een ding. Zo’n hoog mogelijk transferbedrag te scoren. Suarez stond nog op het trainingsveld toen de delegatie uit Liverpool – directeur voetbalzaken Damien Comolli en clubadvocate Zoe Ward – gisteren op Schiphol landde.

Vanuit de aankomsthal liepen ze zo het aangrenzende Sheraton-hotel binnen, waar in een vooraf gehuurde zaal de Amsterdammers klaar zaten met algemeen directeur Rik van den Boog, financieel directeur Jeroen Slop en huisadvocaat Ivo Trijbitz. Vijf uur lang gingen beide partijen daarna de strijd aan met de Nederlandse voetbalmakelaar Rob Jansen als mediator daartussen.

Het eindresultaat zorgde voor een knalprijs voor Ajax en voor opluchting en feest in huize Suarez. De speler wordt vandaag gekeurd, tekent zijn 5,5 jarig contract en maakt woensdag op een Anfield zijn opwachting aan de zijde van Steven Gerrard en Dirk Kuyt.

Als hij vanmiddag in het stadion van Liverpool wordt rondgeleid, zal hij zien dat daar tot groot vermaak van de spelers bij Liverpool al een aantal dagen zijn naam op het opstellingenbord in de kleedkamer staat voor de volgende wedstrijd. ’Strikers: Suarez-Torres’.
ROB JANSEN REDT TRANSFER

AMSTERDAM – De Nederlandse voetbalmakelaar Rob Jansen heeft een cruciale rol gespeeld in het slagen van de miljoenentransfer van Luis Suarez naar Liverpool. Jansen werd door Liverpool gevraagd om als ’international broker’ de onderhandelingen te redden. Een opvallende actie van de Engelsen, maar niet ongewoon in de top van Europa. De eigen huismakelaars van Liverpool en Suarez’ zaakwaarnemer Pere Guardiola konden weinig goed doen bij de Ajax-directie. Rik van den Boog stoorde zich aan kamp-Suarez.

Daarop riep Liverpool enkele dagen geleden de hulp in van Jansen, die de afgelopen decennia vaker zulke onderhandelingen voerde. Hij had niet de rol van scheidsrechter, maar van mediator. Hoewel benaderd door Liverpool opereerde hij bewust tussen alle partijen in. Om die reden besloot Van den Boog om Jansen, die ooit Dirk Kuyt naar Liverpool bracht, te accepteren. Achteraf hoeft de Ajaxleiding daar geen spijt van te hebben, gezien de 26,5 miljoen euro (22 vast, 4.5 variabel) transfersom.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11940
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Luis Suárez

Bericht door Zuidema » za jan 29, 2011 9:00 am

Maar waar hangt die 4,5 miljoen variabel nou van af? :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59042
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Luis Suárez

Bericht door 999 » za jan 29, 2011 9:02 am

FC Groningen pikt graantje mee


GRONINGEN – Ook FC Groningen verdient aan de transfer van Luis Suarez. „Het is niet zo idioot veel – 0,5 procent van de transfersom – maar gevonden geld”, zei Hans Nijland. „Als Liverpool inderdaad 25 miljoen euro betaalt, praten we over 125.000 euro voor FC Groningen. Dat maakt mijn avond goed”, aldus de algemeen directeur van FC Groningen. „Wij hebben Luis destijds voor 1,58 miljoen euro overgenomen van Nacional en een jaar later voor acht miljoen euro aan Ajax verkocht. En nu heeft Ajax mooi van onze scouting geprofiteerd.”

De deal vervult Nijland met trots. „We hebben Luis als achttienjarig jochie toch maar mooi uit Uruguay opgepikt. En bij ons heeft hij fantastische dingen laten zien. Het is een van de spelers die zijn carrière hier is gestart en naar een Europese topclub is gegaan. Prachtig toch?”

FC Groningen zelf heeft nu een oogje op Alexander Gerndt (24) van Helsingborgs IF. „Dat is een heel goede spits”, aldus Nijland. „Maar in Zweden lopen op dit moment nog meer goede spitsen.”

Plaats reactie