Tsja, weet niet wat ik er van moet denken...
Moderator: mods
Spits Urzaiz (35) naar Ajax
Ajax heeft zich versterkt met de 35-jarige Spanjaard Ismael Urzaiz (l). De gelouterde spits van Athletic Bilbao ondertekent een contract voor een jaar bij de Amsterdamse club. ANP Photo
AMSTERDAM (ANP) - Ajax heeft zich versterkt met de 35-jarige Spanjaard Ismael Urzaiz. De gelouterde spits van Athletic Bilbao ondertekent een contract voor een jaar bij de Amsterdamse club.
Hij is al medisch goedgekeurd en wordt op korte termijn gepresenteerd. ,,Hij is zo fit als een hoentje'', liet technisch directeur Martin van Geel weten.
,,We hebben onze pinchhitter binnen'', vervolgde hij. ,,Ismael wordt de tweede man achter Klaas-Jan Huntelaar. Hij gaat als breekijzer dienen, als targetman, om een verdedigende muur te slechten. Hij heeft uiteraard ingestemd met die rol.''
Urzaiz debuteerde zestien jaar geleden in de Spaanse profliga bij Albacete. Daarna speelde hij voor Celta Vigo, Rayo Vallecano, Salamanca en Espanyol. Vanaf 1996 kwam hij uit voor Athletic Bilbao. Voor die club maakte hij 115 treffers in 366 wedstrijden. Urzaiz mocht bij Bilbao transfervrij vertrekken.
joey schreef:In elk geval zal hij weinig eisen stellen. Hij zal geen basisplaats verwachten, neem ik aan.
LucaS schreef:Spits Urzaiz (35) naar Ajax
,,We hebben onze pinchhitter binnen'', vervolgde hij. ,,Ismael wordt de tweede man achter Klaas-Jan Huntelaar. Hij gaat als breekijzer dienen, als targetman, om een verdedigende muur te slechten. Hij heeft uiteraard ingestemd met die rol.''
Tja, een pinchhitter halen voor meerdere seizoenen lijkt me moeilijk. Ze spelen zelden, heb nog nooit een pinchhitter ergens 5 jaar zien tekenen.LucaS schreef:Misschien is dit wat duidelijker!
Duidelijk met het oog op de toekomst!![]()
Ajax is groter dan een individu.Beloki schreef:Tja, een pinchhitter halen voor meerdere seizoenen lijkt me moeilijk. Ze spelen zelden, heb nog nooit een pinchhitter ergens 5 jaar zien tekenen.LucaS schreef:Misschien is dit wat duidelijker!
Duidelijk met het oog op de toekomst!![]()
Een vraagje: als ik dit lees en ik zie je signature ga ik me afvragen of je nog wel van Ajax houdt?
Dat is waar, zulke mensen moeten wat ouder zijn inderdaad, maar ik bedoel het een beetje anders eigenlijk. Ik bekeek het niet op positie eigenlijk. Bekijk eens de hele selectie en je ziet gewoon steeds meer oudjes. Ik vind dat dat ook weer niet de bedoeling is. Maar ja, dat vind ik dan he... :)Daniel_vT schreef:Ik vind van een pinch hitter naast dat hij lang en sterk is en goed kan koppen dat hij ook ervaren en wat ouder moet zijn. Prima dus.Cage schreef:Hebben we ondertussen niet genoeg 'oudjes'...?
Paar jaar geleden moesten we er nog om schreeuwen bijna, maar nu komen er weer té veel vind ik.
Een pinch hitter is een uitzondering, de enige ''oudjes'' die we hebben zijn Stam, Davids en Gentenaar. En nu dan Urzaiz. Dat zijn er 3, en dan vind ik eigenlijk dat je Urzaiz niet mee mag rekenen. Dat is een pinch hitter, die zijn nou eenmaal oud en zal bovendien niet veel spelen. De jongere jongens kunnen alleen maar van hem leren, ik denk dat Huntelaar zeker ook van deze man kan leren.Cage schreef:Dat is waar, zulke mensen moeten wat ouder zijn inderdaad, maar ik bedoel het een beetje anders eigenlijk. Ik bekeek het niet op positie eigenlijk. Bekijk eens de selectie en je ziet gewoon steeds meer oudjes. Ik vind dat dat ook weer niet de bedoeling is. Maar ja, dat vind ik dan he... :)Daniel_vT schreef:Ik vind van een pinch hitter naast dat hij lang en sterk is en goed kan koppen dat hij ook ervaren en wat ouder moet zijn. Prima dus.Cage schreef:Hebben we ondertussen niet genoeg 'oudjes'...?
Paar jaar geleden moesten we er nog om schreeuwen bijna, maar nu komen er weer té veel vind ik.
Shota als pinch hitter is natuurlijk geen goede keuze, is niet lang en fysiek sterk. Bovendien ook niet erg kopsterk en kan geen ''oorlog maken in de 16'' zoals Henk ten Cate graag wilde..LouisXIV & co schreef:Louis vindt 35 helemaal niet oud!Cage schreef:Hebben we ondertussen niet genoeg 'oudjes'...?![]()
Maareh, Ur-wie? Zegt me helemaal niks. Had toch liever Shota gehad. Maar die mocht geloof ik niet. We zullen zien.
Dat zeg ik ook he. :)Daniel_vT schreef: Een pinch hitter is een uitzondering
Delorge en Heijblok zijn ook niet echt de jongste meer geloof ik. Ook bijna in de 30 dacht ik. En Lindenbergh natuurlijk, die al dik in de 30 zit. En die drie zijn erg overbodig. Ook is Gentenaar, die jij net noemt een beetje overbodig. Hij is wel de beste keeper die we hebben, maar hij speelt eigenlijk nooit. Dus wat is het nut van hem dan. Verder heb je een Gentenaar ook niet zo zeer nodig, als je al een Stam dichtbij je hebt staan.Daniel_vT schreef: de enige ''oudjes'' die we hebben zijn Stam, Davids en Gentenaar.
Cage schreef:Dat zeg ik ook he. :)Daniel_vT schreef: Een pinch hitter is een uitzondering
Delorge en Heijblok zijn ook niet echt de jongste meer geloof ik. Ook bijna in de 30 dacht ik. En Lindenbergh natuurlijk, die al dik in de 30 zit. En die drie zijn erg overbodig. Ook is Gentenaar, die jij net noemt een beetje overbodig. Hij is wel de beste keeper die we hebben, maar hij speelt eigenlijk nooit. Dus wat is het nut van hem dan. Verder heb je een Gentenaar ook niet zo zeer nodig, als je al een Stam dichtbij je hebt staan.Daniel_vT schreef: de enige ''oudjes'' die we hebben zijn Stam, Davids en Gentenaar.