Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 01, 2014 7:49 pm

Engelse club dus ik verwacht dan wel een aardig transfersommetje. 5 Miljoen? Positief voor Ajax. Als Siem een vaste waarde wordt is het voor hem ook een prima club, hoger zit er niet in voor hem denk ik.
Ajax!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 01, 2014 7:59 pm

Gaat voor 5 kaar tekenen.

Het gaat je goed Siem! :biggthumpup.gif: Echte Ajacied. :ajaxscarf.gif: :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » di jul 01, 2014 8:05 pm

Toch is het jammer als hij gaat, ik dat graag nog één echt goed seizoen van hem gezien bij Ajax. Maar als hij graag wil gaan dan moet hij dat doen. Newcastle is een mooie club kwa aanhang en sfeer. Veel prijzen zal hij er niet pakken. Ze presteren daar eigenlijk structureel onder de maat. Maar hij speelt dan wel Premier League.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 01, 2014 8:22 pm

@MikeVerweij: De transfersom die Newcastle United aan #Ajax betaalt voor @siemdejong staat morgen in De #Telegraaf. #bestveelvoor1jaar
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Demosthenes » di jul 01, 2014 8:29 pm

Volgens AS die weer een Engelse bron aanhaalt: € 7,5 miljoen.
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... astle.html
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Siem de Jong

Bericht door peter » di jul 01, 2014 8:52 pm

Halen we daar nog een vervanger voor? Middenveld wordt zo wel wat licht...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 01, 2014 8:52 pm

7,5 miljoen euro zou een fantastisch bedrag zijn. Grootverdiener bij Ajax en eigenlijk overbodig, nog 1 jaar contract en 7,5 miljoen voor gecasht, begin juli al, dat valt me reuze mee.
Ajax!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 01, 2014 8:57 pm

peter schreef:Halen we daar nog een vervanger voor? Middenveld wordt zo wel wat licht...
Een kwaliteitsinjectie zou wel nodig zijn, Serero vind ik niet voldoen en van Blind op het middenveld ben ik ook niet kapot. Klaassen heeft volop potentie maar zal vanwege zijn jonge leeftijd ook volgend jaar nog wisselvallig blijven.

Denk overigens dat we de middenvelder De Jong nauwelijks zullen missen want hij is totaal niet compatible met Klaassen.
Ajax!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopi » di jul 01, 2014 9:00 pm

Beter nu dan later.

Newcastle, ik word er niet warm of koud van.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Alexander » di jul 01, 2014 9:12 pm

Samen met Daley m'n favoriete speler in de selectie. Sympathieke gozer en ook een echte Ajacied. Newcastle is zeker niet mijn club, vindt het een club waar kraak nog smaak aan zit. Pakken ook nooit een prijs. Desalniettemin hoop ik dat zijn verblijf daar een groot succes wordt. Het zou goed voor Ajax zijn als er weer eens een speler uit de jeugd echt gaat slagen in het buitenland.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door mattie » di jul 01, 2014 9:33 pm

Pff het spelen in de premier.. is zeker zo aantrekkelijk.. Siem zal met Newcastle geen enkele prijs pakken..

Ajax aub.. Ervaring gewenst en rap op het midden veld en gvd geen broekies
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopi » di jul 01, 2014 9:35 pm

Alexander schreef: Het zou goed voor Ajax zijn als er weer eens een speler uit de jeugd echt gaat slagen in het buitenland.
Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, ze speelden net zo lang in de jeugd van Ajax als Siem, zo niet langer. Siem werd gekocht van De Graafschap.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 01, 2014 9:37 pm

Die prijs vindt hij terug op zijn bankrekening. Ik vind het jammer dat hij gaat, maar snap wel dat hij nu voor zichzelf kiest. 5 jaar bij een Engelse club, dat is meteen financieel onafhankelijk.

Siem heeft vorig jaar al vroeg 1 jaar bijgetekend en zou dit jaar dat weer doen, als hij niet weg zou komen. Transfer is hem gegund. Sympathieke speler en belangrijk geweest in de 4 kampioenschappen van de afgelopen 4 jaar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door brigade zuid » di jul 01, 2014 10:02 pm

Yopi schreef:Beter nu dan later.

Newcastle, ik word er niet warm of koud van.
Vraag me af of hij het gaat redden daar.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Alexander » di jul 01, 2014 10:20 pm

Het zou me helemaal niet verbazen als Ajax Emanuelson haalt als vervanger.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Demosthenes » di jul 01, 2014 10:26 pm

Alexander schreef:Het zou me helemaal niet verbazen als Ajax Emanuelson haalt als vervanger.
Ware het niet dat websites melden dat hij al rond is met AS Roma; in dat geval is de keuze niet zo moeilijk.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Siem de Jong

Bericht door ferry » di jul 01, 2014 10:50 pm

Afbeelding
Voor 6 jaar dus. Het ga je goed Siem!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Alexander » di jul 01, 2014 11:07 pm

6 jaar, ik heb nog nooit gehoord dat een speler voor zolang tekent. Waarom zou dat zijn?

Transfersom is 8,5 miljoen inclusief bonussen. Niet slecht, voor een speler die een heel matig jaar heeft gedraaid, geen international is en eigenlijk ook niet 1 positie heeft waarop hij echt uitblinkt. Volgens mij de eerste grote uitgaande transfer van Overmars?

Hopelijk volgen er nog wat uitgaande transfers. Sana en Sigthorsson als eerste graag.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Alexander » di jul 01, 2014 11:15 pm

Die jongen van de Telegraaf meldt nu dat Ajax geen vervanger gaat halen. Misschien wel logisch, met Blind, Bazoer, Klaassen, Andersen, Serero, El Hasnaoui en Schone heeft Ajax best wat achter de hand.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopi » di jul 01, 2014 11:34 pm

Wat een vuilniszak van een shirt. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 02, 2014 4:14 am

Bijna 7 miljoen meldt de Telegraaf. Gezien het feit dat Ajax geen mededelingen doet, is dat ook het maximum (>10% begroting moeten ze het melden). Misschien dat er nog bonussen bij zitten,
NEWCASTLE LEGT DE JONG VAST
Club uit Premier League maakt bijna zeven miljoen euro over naar Ajax

AMSTERDAM – Siem de Jong (25) heeft halsoverkop het trainingskamp van Ajax in Oostenrijk verlaten. De aanvoerder van de landskampioen onderging in Engeland een medische keuring, nadat Newcastle United overeenstemming had bereikt met Ajax over de transfersom van bijna zeven miljoen euro. Zodra hij ook persoonlijk tot een akkoord is gekomen over een vijfjarig contract, wordt De Jong gepresenteerd als zomeraankoop van de Magpies. Ajax trekt geen vervanger aan.

Door de transfer van De Jong ziet De Boer een karrevracht aan ervaring uit de Amsterdam ArenA vertrekken. De middenvelder, die liet blijken ook in de spits uit de voeten te kunnen, was de afgelopen vier jaar één van de pijlers onder de Amsterdamse kampioensploeg. Na twee seizoenen het aanvoerderschap bij Jan Vertonghen te hebben afgekeken, was hij de volgende natuurlijke leider. „We hebben hem er niet toe gedwongen, maar wel laten beseffen dat hij die rol kon oppikken”, zei De Boer. „Hij heeft zich gemanifesteerd. Hij pikt het goed op.”

Tijdens het trainingskamp in januari 2013 in Brazilië sprak De Boer al de verwachting uit, dat zijn verlengstuk in het veld de komende zomer een overstap naar een buitenlandse competitie zou maken. „Toby Alderweireld, Christian Eriksen en Siem zijn klaar voor een transfer”, zei de succestrainer, die Alderweireld (Atletico Madrid) en Eriksen (Tottenham Hotspur) daadwerkelijk zag vertrekken. Nadat zijn droomclub zich niet meldde, toonde De Jong zich een ’echte Ajacied’ door zijn één jaar doorlopende contract tot de zomer van 2015 te verlengen.

Het seizoen 2013/’14 werd – ondanks de vierde schaal op rij – echter niet wat hij ervan verwachtte. Door een klaplong en diverse spierblessures kwam de teller niet verder dan 19 competitieduels. „Of ik wegga weet ik niet”, zei De Jong heel lang. „Ik heb wel de ambitie om in het buitenland te spelen en moet de lat nu misschien wat lager leggen.”

Bij Newcastle weet hij wat hij kan verwachten. Afgelopen maanden speelde zijn broer Luuk op huurbasis op St. James’ Park. De Jong maakte de hooggespannen verwachtingen niet waar. Wellicht dat Siem als ploeggenoot van Tim Krul wel zijn waarde kan bewijzen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Siem de Jong

Bericht door InnerHarbour » wo jul 02, 2014 6:22 am

Newcastle is een instituut daar in het noorden, het ga je goed Siem, het waren fijne jaren.
YNWA

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » wo jul 02, 2014 7:50 am

Siem, bedankt voor alles! :ajax.gif:

Het ga je goed!

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 347
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Siem de Jong

Bericht door roelf » wo jul 02, 2014 9:02 am

Die hadden gewoon nog een hele stapel shirts liggen met "de jong" erop... Moest er wel iemand gekocht worden die daarbij past.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopi » wo jul 02, 2014 9:08 am

Aardige jongen, aardige voetballer, iedereen wenst hem het beste. Maar wie vindt het érg dat hij vertrekt? :confused.gif:

Plaats reactie