Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » ma mar 17, 2014 12:08 pm

Alexander schreef:Z'n slechte jaar in 6 jaar bij Ajax 1. Ik kan me niet 1 goede wedstrijd van hem herinneren. Er gaat op zeker geen club voor hem komen deze zomer. Rest de vraag wat Ajax gaat doen. Z'n contract met 1 jaar verlengen, hem deze zomer slijten voor 3 a 4 miljoen euro of hem volgend jaar zonder transfersom de deur uit laten lopen?
Ik zou graag verlengen. Dit seizoen is niet maatgevend voor zijn mogelijkheden. Siem de Jong in goede doen is voor Ajax een belangrijke speler. Veel interesse zal er op het moment niet zijn. Een seizoen met elkaar doorgaan lijkt daarom voor beide partijen interessant.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Alexander » ma mar 17, 2014 12:28 pm

Ik ook, maar ik denk dat hij de illusie heeft naar een buitenlandse subtopper te kunnen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Duke » wo mar 19, 2014 9:01 am

De Jong wijkt door blessure af van uitgestippelde route

Het had zíjn jaar moeten worden. Siem de Jong wilde deze zomer zijn vierde titel bij Ajax verzilveren met een transfer naar een Europese topclub. Een nieuwe hamstringblessure die hem voor de rest van dit seizoen waarschijnlijk aan de kant houdt, wijzigt de koers drastisch. Zijn nabije toekomst ligt in Amsterdam.

De kans is groot dat Siem de Jong (25) ook volgend seizoen nog voor Ajax speelt. De aanvoerder had zijn zinnen gezet op een transfer deze zomer, maar een hamstringblessure doorkruiste die plannen. Als er geen club komt, staat hij open voor contractverlenging. Het is ondenkbaar dat hij gratis de deur uitloopt in Amsterdam.

'We houden alles open, maar Siem wil in elk geval door de voordeur vertrekken. We hebben altijd een win-win-situatie voor ogen gehad. Daarom gaan we eerst met Ajax om de tafel om de nieuwe situatie te bespreken', zegt Louis Laros, zijn zaakwaarnemer.

Eriksen en Alderweireld gingen wel
De Jong heeft bij Ajax nog een contract tot medio 2015. Hij maakte vorig jaar een statement. 'Welke club er ook komt, ik blijf bij Ajax', stelde de aanvoerder resoluut. Het was nog halverwege juli, de transfermarkt zou nog anderhalve maand openliggen, de interesse van andere clubs moest nog op gang komen. Met het besluit hoopten De Jong én Ajax dat ook die andere twee sterkhouders Christian Eriksen en Toby Alderweireld zouden blijven. Dat was vergeefs. De twee gingen toch, net voor het sluiten van de markt en Ajax streek de miljoenen op, 13,5 voor de Deen, zeven voor de Belgische verdediger.

Voor De Jong moest die stap komende zomer komen. In dat opzicht past hij perfect in het plaatje dat Ajax voor ogen heeft met zijn voetballers: zelf opgeleid, doorontwikkeld en uitgegroeid tot sterkhouder van de selectie.

'Soms afwijken van uitgestippelde route'
De Jong heeft een extra gunfactor: er is geen speler die zo nadrukkelijk zijn stempel heeft gedrukt op de laatste drie kampioensseizoenen. Met nog één contractjaar te gaan kon Ajax bovendien ook nog een en ander aan hem verdienen. 'Hij wil gaan als hij er klaar voor is, als het de juiste club betreft. Maar een ideaalplaatje is er niet. Soms moet je afwijken van je uitgestippelde route', aldus Laros, die zich geen zorgen maakt over de toekomst van de Amsterdammer. 'Siem is een stabiele persoonlijkheid. Heeft de kwaliteiten en de instelling. Nu heeft hij het moeilijk, maar na een paar dagen gaat de blik richting de toekomst.'

Die toekomst ligt dus voorlopig bij Ajax. Zoals het er nu uitziet, start De Jong de voorbereiding op het nieuwe seizoen 'gewoon' in Amsterdam. 'Fit worden is prioriteit nummer één en Siem zit bij Ajax natuurlijk ook niet op een schopstoel. Aan de andere kant worden transfers bij Ajax de laatste jaren telkens eind augustus voltrokken. Ook dát kan nog, maar ideaal is het natuurlijk niet, ook niet voor Ajax.'

Geen WK, maar revalidatie en onderzoek
Extra wrang is het gegeven dat deelname aan het WK zijn kansen op een droomtransfer nóg verder zou hebben vergroot. Op het mondiale toernooi wordt niet meer gerekend. 'Laat duidelijk zijn dat Siem , dolgraag wil, maar als je realistisch bent, wordt het een moeilijk verhaal. Ik neem aan dat Van Gaal geen risico neemt. Dat is extra pijnlijk, omdat de bondscoach veel vertrouwen in hem had. Dat is ook niet zo gek, omdat Siem als spits uit de voeten kan en op het middenveld rechts, links en op '10'.'

In plaats van 'Brazilië' moet De Jong revalideren. Een hard gelag, aldus Laros: 'Siem was nooit geblesseerd. We willen onderzoeken hoe dit is gekomen en hoe we dat in de toekomst kunnen voorkomen. Mogelijk dat de blessures terug te voeren zijn op de ingeklapte long aan het begin van dit seizoen. Siem heeft onder narcose gelegen en wat power betreft een jasje uitgedaan. Daarna is hij van de ene in de andere blessure terecht gekomen. Het is niemand te verwijten, want medisch gezien en voor zijn gevoel zal hij honderd procent fit zijn geweest. Maar 'optrainen' is toch wat anders dan kracht opdoen in wedstrijden.'
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door zeux » wo mar 19, 2014 9:11 am

Ik vind het onbegrijpelijk dat Ajax Siem zo snel heeft laten terugkomen na zijn klaplong. Hij heeft zich overduidelijk geforceerd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo mar 19, 2014 9:26 am

Het is lastig te beoordelen van buitenaf. Maar De Jong heeft inderdaad het hele seizoen lopen kwakkelen. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het één te maken heeft gehad met het ander. Ook al zijn die klaplong en zijn spierblessures op zichzelf natuurlijk compleet andere blessures. Die eerste zorgt ook voor een fysieke terugslag.

De Jong is overigens dit jaar bepaald niet de enige met een spierblessure. Ook daar mogen we wel even naar kijken.

In ieder geval klinkt dit als een verstandig verhaal. Zeker na die laatste blessure is het gewoon een drama jaar voor hem geweest. Dat is een hele slechte basis om voor een succesvolle transfer te gaan. En als hij nou volgend seizoen gewoon weer echt fit is dan is hij één van onze betere spelers. Kan Ajax nog een seizoen van hem profiteren en kan De Jong alsnog een mooie transfer verdienen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door zeux » wo mar 19, 2014 9:56 am

Marillion schreef: Ook al zijn die klaplong en zijn spierblessures op zichzelf natuurlijk compleet andere blessures.
Het liep niet na die klaplong. Grote kans dat hij zich is gaan forceren om weer in vorm te komen. Dat kan een spierblessure tot gevolg hebben.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Alexander » wo mar 19, 2014 10:12 am

Als Siem als spits wilt blijven is dat natuurlijk meer dan welkom. Dit jaar was natuurlijk verschrikkelijk slecht en hoorde Siem iedere wedstrijd tot de 3 slechtste, maar de afgelopen 3 jaar heeft hij zich meer dan bewezen. Hij verdiend daarom ook krediet. Het zou mooi zijn als hij zijn contract bij Ajax met 1 jaar wilt verlengen.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2014 10:48 am

Niet met 1 jaar. Wel met een jaar of 4. Anders hebben we er ook niks aan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo mar 19, 2014 11:16 am

Hij kan dan nog een jaar onze vaste spits zijn. Dat geeft Zivkovic wat ruimte om zich te ontwikkelen. Daarna pak je nog een transfersom. Dat zou toch een prima deal zijn?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2014 11:21 am

Ik vind Siem en Zivkovic 2 verschillende type spelers.. Dan pas je dus een heel jaar je systeem aan, aan Siem om vervolgens het jaar erop Zivkovic op te stellen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo mar 19, 2014 11:39 am

Zivkovic ken ik eerlijk gezegd niet. Mijn aanname is dat hij voor de positie van centrumspits is gehaald. En daarbij hoop ik dan maar dat hij ook als een goed aanspeelpunt kan fungeren. Want dat is in mijn ogen cruciaal voor het spel dat Ajax wil spelen. Als hij dat niet kan dan kijk ik daar eerlijk gezegd wat vreemd van op.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2014 11:50 am

Meer een type Hoessen, vind ik.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Yopi » wo mar 19, 2014 1:49 pm

Marillion schreef:Hij kan dan nog een jaar onze vaste spits zijn. Dat geeft Zivkovic wat ruimte om zich te ontwikkelen. Daarna pak je nog een transfersom. Dat zou toch een prima deal zijn?

Vind ik ook. :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2014 2:12 pm

Ik vind dat Ajax hem moet pushen om een langer contract te tekenen ---> hogere transfersom.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » wo mar 19, 2014 2:20 pm

Rishi schreef:Ik vind dat Ajax hem moet pushen om een langer contract te tekenen ---> hogere transfersom.
Ajax is een prima club voor iemand als Siem de Jong. En een fitte De Jong is prima voor Ajax. Hij heeft er weinig aan om na zo'n seizoen te vertrekken. Dan komt ie als nobody bij een nieuwe club binnen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door zeux » wo mar 19, 2014 3:00 pm

Als Siem nou eens de mentale klik maakt en de Sjaak Swart route kiest (net als Daley), dan kun je om die kern het dartele spul formeren, met hier en daar een type Moisander, een aankoop links of rechts en wie weet een type-Schöne erbij en dan ziet het er prima uit.

Siem zal toch wel eens met Luuk bellen en begrijpen dat je een hele meneer kan zijn in de Eredivisie, maar dat dit geen garantie geeft op glorie buiten de landsgrenzen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Rijkaard » wo mar 19, 2014 3:00 pm

Ik vind het prima als hij met een jaar zou verlengen. De Jong is altijd loyaal geweest en is dat zelf nu nog! Je zou het bijna vergeten maar voetballers zijn ook mensen he. Als iemand altijd goed naar jou is geweest moet je als werkgever ook goed naar hem zijn. Ik gun Siem een mooie transfer en als dat Ajax nog enkele miljoenen (en 4 kampioenschappen!!!) oplevert vind ik het prima.
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo mar 19, 2014 3:14 pm

Zeux schreef:Als Siem nou eens de mentale klik maakt en de Sjaak Swart route kiest (net als Daley), dan kun je om die kern het dartele spul formeren, met hier en daar een type Moisander, een aankoop links of rechts en wie weet een type-Schöne erbij en dan ziet het er prima uit.

Siem zal toch wel eens met Luuk bellen en begrijpen dat je een hele meneer kan zijn in de Eredivisie, maar dat dit geen garantie geeft op glorie buiten de landsgrenzen?
Dat zou zeker interessant zijn. Maar ik denk dat wij dan toch net iets te veel als Ajax supporter denken. Die jongens willen op een gegeven moment toch eens verder kijken. Andere club, andere competitie en natuurlijk ook een dik contract. Ik kan me daar ook wel weer wat bij voorstellen. In plaats van al die bekende tegenstanders eens een rondje Premier League of Bundesliga. Of je dan ook daadwerkelijk speelt zal afhangen van de club die je kiest.

Aan de andere kant. Een prominente plaats in de historie van een club als Ajax is natuurlijk prachtig. In de top van het aantal wedstrijden voor de club, veel prijzen op je naam. Dat is ook een mooi verhaal aan het einde van je loopbaan natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2014 3:25 pm

Rijkaard schreef:Ik vind het prima als hij met een jaar zou verlengen. De Jong is altijd loyaal geweest en is dat zelf nu nog! Je zou het bijna vergeten maar voetballers zijn ook mensen he. Als iemand altijd goed naar jou is geweest moet je als werkgever ook goed naar hem zijn. Ik gun Siem een mooie transfer en als dat Ajax nog enkele miljoenen (en 4 kampioenschappen!!!) oplevert vind ik het prima.
Ajax heeft hem dit jaar zijn riante salaris betaalt en daar heeft hij geen fuck voor gedaan...
IK GELOOF!!!!!!

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Rijkaard » wo mar 19, 2014 3:32 pm

Dat vind ik te makkelijk Rishi. Bij een Sulejmani of El Hamdaoui mag je dat inderdaad stellen ja. Bij Siem is dit botte pech en is er zelfs met de meeste complottheorieen geen sprake van onwil. Ik ben geneigd dat Siem de helft van zijn salaris in zou willen leveren om dit jaar alles te voetballen en het WK mee te maken.
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo mar 19, 2014 3:42 pm

Het is zeker niet zo dat hij er een potje van heeft gemaakt. De Jong heeft alleen een seizoen vol tegenslagen. Sterker nog, je kunt je afvragen of het wel verantwoord was om zo snel na die klaplong alweer in actie te komen.

Nee, je kan zeker niet zeggen dat hij niets gedaan heeft voor zijn geld. Wel dat het een teleurstellend jaar is geweest. Maar dat is iets heel anders.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 19, 2014 3:52 pm

Zeux schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat Ajax Siem zo snel heeft laten terugkomen na zijn klaplong. Hij heeft zich overduidelijk geforceerd.
Met de wijsheid van nu wel ja, maar het was zeker niet onbegrijpelijk. Het ging in die fase beroerd met Ajax en Siem werd gezien als de missende patron die de boel vlot kon trekken. Dat viel helaas even tegen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2014 3:54 pm

Rijkaard schreef:Dat vind ik te makkelijk Rishi. Bij een Sulejmani of El Hamdaoui mag je dat inderdaad stellen ja. Bij Siem is dit botte pech en is er zelfs met de meeste complottheorieen geen sprake van onwil. Ik ben geneigd dat Siem de helft van zijn salaris in zou willen leveren om dit jaar alles te voetballen en het WK mee te maken.
Zo bedoelde ik het niet... excuses.. Maar ik vind ook dat er vanuit de kant van de speler wel wat tegenover mag staan voor dit teleurstellende jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo mar 19, 2014 4:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Zeux schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat Ajax Siem zo snel heeft laten terugkomen na zijn klaplong. Hij heeft zich overduidelijk geforceerd.
Met de wijsheid van nu wel ja, maar het was zeker niet onbegrijpelijk. Het ging in die fase beroerd met Ajax en Siem werd gezien als de missende patron die de boel vlot kon trekken. Dat viel helaas even tegen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het gegaan is. Misschien was de medische staf voor de volle 100% overtuigd dat hij klaar was om terug te keren. Maar bij dat oordeel zou de status van het elftal feitelijk geen rol mogen spelen. Een speler moet pas in actie komen als hij volledig fit is.

Voor ons buitenstaanders is dat natuurlijk allemaal giswerk. Het is ook maar de vraag of er uberhaupt een connectie tussen de verschillende blessures is. Maar de hoeveelheid fysieke ellende die hij dit seizoen over zich heen heeft gehad is wel dusdanig dat er alsnog kritisch naar moet worden gekeken.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Cruijff » wo mar 19, 2014 4:44 pm

Marillion schreef:Het is zeker niet zo dat hij er een potje van heeft gemaakt. De Jong heeft alleen een seizoen vol tegenslagen. Sterker nog, je kunt je afvragen of het wel verantwoord was om zo snel na die klaplong alweer in actie te komen.
De grote fout is gemaakt dat hij vlak nadat die klaplong was geconstateerd in het stadion zat bij Ajax-Feyenoord. Die wedstrijd had hij gewoon ff rustig thuis op tv moeten kijken.

Als de aanvoerder van Ajax gewoon ergens op de 1e ring op de tribune zit en Ajax komt eerst 0-1 achter en wint vervolgens nog met 2-1, komen er veel te veel mensen met Siem lullen. Ongetwijfeld zal hij daarna nog even in het spelershome zijn geweest of zelfs nog een rondje langs de sponsoren hebben gemaakt.

Niet voor niets moest hij vanaf de dag die op die wedstrijd volgde meteen weer in het ziekenhuis worden opgenomen met een drain aangemeten.......

Plaats reactie