Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door zeux » ma jan 20, 2014 5:41 pm

Marillion schreef:Dit is niet zijn seizoen. Begint hij de 2e seizoenshelft weer met een achterstand. Erg vervelend, voor Siem en voor Ajax. Wij missen een belangrijke speler en De Jong dreigt zo uit beeld te raken voor het WK en een eventuele mooie transfer. Dat laatste is voor ons dan weer positief.
Het team krijgt wel de kans te bewijzen zonder deze 'sterkhouder' te kunnen overleven. Hoeven we daar deze zomer ook niet meer ongerust over te zijn (of juist wel).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Cruijff » ma jan 20, 2014 5:46 pm

Tot nu toe hebben we zonder deze 'sterkhouder' (brrrr wat een woord) Feyenoord, Barcelona en PSV verslagen. Elke keer dat Siem er een tijd uit blijkt te liggen is dat een teleurstelling, maar het lijkt er niet op dat de spelers die het vervolgens moeten doen een mentale opdonder krijgen van zijn afwezigheid.

Zelfs met een andere spits dan Siem komt Ajax in de EL nog vrij sterk voor de dag. Helemaal een mooie bonus als hij later in dat toernooi (en de competitie) weer aanhaakt en van waarde is.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 20, 2014 5:52 pm

We hebben dit seizoen weinig lol van hem. Vooralsnog had ie beter toch verkocht kunnen worden, afgelopen zomer. Laten we hopen dat hij vanaf februari nog even de pannen van het dak speelt, want ik denk dat we in hem komend seizoen geen Ajacied meer hebben.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » ma jan 20, 2014 7:19 pm

De vraag is of er een mooie club komt na zo'n seizoen. Al heb ik het vermoeden dat Newcastle misschien wel in de markt is om zowel Siem als Luuk op te halen. Zomaar een hersenspinsel na de geruchten over de interesse van Newcastle voor zijn broer. Op zich een mooie club maar wel een kerkhof voor de loopbaan van menig speler.

Ik hoop stiekem dat zijn magere seizoen betekent dat hij nog een jaartje blijft omdat clubs de kat uit de boom kijken.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Cruijff » di jan 21, 2014 1:01 am

Louis van Gaal wil overigens nog weleens onnavolgbare bewegingen maken. Het zal mij niet gigantisch verbazen wanneer Siem na het maken van enkele belangrijke doelpunten in april of mei alsnog mee naar het WK in Brazilië wordt genomen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door elliquido » di jan 21, 2014 10:31 am

Siem zou ik altijd meenemen.
Is op elke plek inzetbaar op het middenveld en in de spits.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Siem de Jong

Bericht door Kilroy » zo mar 02, 2014 8:15 pm

Ik dacht dat die jongen naar huis gegaan was voor de aftrap. Heb hem helemaal nergens gezien. Waardeloos. Ik kan begrijpen dat Ajax hem op wil stellen om hem zo van de zomen te verkopen, maar als hij alleen maar onzichbaar kan blijven op het veld, doe je er beter aan om op zijn vroegere bijdragen te berusten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » zo mar 02, 2014 10:05 pm

Hij komt alleen terug op zijn oude niveau door te spelen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik had gehoopt dat het sneller zou gaan. Maar De Jong in goede doen is voor Ajax natuurlijk gewoon een hele waardevolle speler. Dus ik heb wel wat geduld met hem.

Voordeel van een matig seizoen dat het maar zeer de vraag is of er een transfer gaat komen. Misschien moet Ajax eens een balletje opgooien om te verlengen. Ik zie hem volgend seizoen graag in de spits lopen hoor.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Siem de Jong

Bericht door Bert » zo mar 02, 2014 10:25 pm

Volgens mij was De Jong helemaal niet zo slecht. Ik vond hem niet zozeer slechter of beter dan anderen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Zuidema » zo mar 02, 2014 10:54 pm

Marillion schreef:Hij komt alleen terug op zijn oude niveau door te spelen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik had gehoopt dat het sneller zou gaan. Maar De Jong in goede doen is voor Ajax natuurlijk gewoon een hele waardevolle speler. Dus ik heb wel wat geduld met hem.
Ik ook. Ik had op zich wel verwacht dat Siem een aanloop nodig zou hebben na een tijdje out te zijn geweest. Dat is altijd het geval bij hem. Maar het duurt nu wel erg lang allemaal. Het blijft nog steeds erg statisch bij Siem. Vaak oogt ie wat dromerig, niet erg alert. De balaanname is geregeld ook bijzonder matig. De balvastheid en duelkracht is ook nog ver te zoeken. Vanmiddag kreeg hij weliswaar weinig ballen op maat, maar die hij wel goed kreeg aangespeeld, was hij vaak weer erg moeizaam bezig, zelfs geregeld een bron van balverlies, waar het niet echt nodig was volgens mij. Best wel teleurstellend allemaal. Maar we weten wat ie kan, hij kan het onmogelijk allemaal verleerd zijn. Inderdaad, nog maar een jaartje er aan vastplakken in de spits bij Ajax. En dan je definitief in de kijker spelen bij een mooie club.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » do mar 13, 2014 8:09 pm

Ik denk dat iemand zichzelf en zijn huidige positie op de markt wat aan het overschatten is, via AN:
De Jong: 'het zit niet in de planning om te blijven'

13 maart 2014 - Ajax Life

Siem de Jong heeft al vaker aangegeven in de zomer graag voor een mooie buitenlandse transfer te gaan. Tegenover de Supportersvereniging was hij nog maar eens overduidelijk. "Je weet niet wat er gaat gebeuren, maar het zit nu niet in de planning om te blijven,” stelt Siem in gesprek met Ajax Life. “Ik zie wel wat er in de zomer gebeurt. Als er geen leuke club komt, blijf ik nog een jaar. Zo ging het vorig seizoen ook.” In de papieren versie van Ajax Life deze week een uitgebreid interview met de aanvoerder van Ajax.
Na een seizoen vol blessures en zonder goede prestaties gaat het aanbod beperkt zijn. Ik snap best dat die jongen graag een keer in het buitenland wil gaan spelen. Maar als ik hem was ging ik eerst proberen om bij Ajax af te sluiten met een echt goed seizoen. Dan kom je ook wat beter binnen bij je volgende club.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Siem de Jong

Bericht door Bert » do mar 13, 2014 8:13 pm

Ik denk dat De Jong (via zijn zaakwaarnemer) een beter beeld heeft van zijn positie op de markt dan jij of ik, Marillion.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mar 13, 2014 9:00 pm

Weerhoudt dat Marillion ervan om zijn mening te mogen geven, Bertje?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Mr. Ajax » do mar 13, 2014 9:18 pm

Siem De Jong van 2013/2014 is dramatisch slecht. Ik zou echt niet weten welke club hem zo zou willen halen. Bij Ajax heeft hij praktisch een held-status, enorm veel krediet. Bij een andere club natuurlijk niet. Ik hoop voor hem dat hij de laatste 8 of 9 wedstrijden van het seizoen wel wat laat zien, anders komt ook RKC niet voor hem langs.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Siem de Jong

Bericht door Bert » do mar 13, 2014 11:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Weerhoudt dat Marillion ervan om zijn mening te mogen geven, Bertje?
Dat zeg ik toch niet? Natuurlijk mag Marillion zeggen wat hij wil! Wat een vreemde opmerking, Cees.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 14, 2014 12:40 am

Ik vond je reactie nogal vreemd; nogal wiedes dat Siem en zijn zaakwaarnemer er een betere kijk op hebben, da's een open deur van heb ik jou daar. Het is dan toch logisch dat we hier op het forum over het algemeen een beetje meningen en inschattingen uitwisselen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Toppie » vr mar 14, 2014 8:46 am

Siem de Jong zal zoals zo velen vertrekken en naar een middenmotor via de voordeur verdwijnen , helaas stokt het bij zijn kunnen, te traag en niet scherp. Dus lekker cashen in het buitenland en sportief komen ze meestal niet verder. Dus lekker invalbeurtjes en de bank warm houden. Ik snap dit wel , al dat geld, maar verder gaat carierre als een nachtkaars uit. Over 2 jaar weet je niet meer wat die doet bij zijn nieuwe club. Jammer dat we dit tevaak zien en horen :blush.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Demosthenes » vr mar 14, 2014 8:49 am

Siem de Jong zal zoals zo velen vertrekken en naar een middenmotor via de voordeur verdwijnen , helaas stokt het bij zijn kunnen, te traag en niet scherp.
Lijkt mij ook, maar wat zeiden veel "kenners" over Strootman? Ik hoop dat Siem ook een mooi bedrag oplevert (Al zal dat geen € 20 miljoen zijn, met de helft ben ik ook zeer tevreden) Wat bracht Mertens op? Zal het in die orde van grootte zitten of haalt Siem dat ook niet?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » vr mar 14, 2014 9:01 am

Ik denk het niet. Siem heeft dit jaar geen fuck gepresteerd. Met hoeveel zal Ajax genoegen nemen?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Siem de Jong

Bericht door Bert » vr mar 14, 2014 9:21 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vond je reactie nogal vreemd; nogal wiedes dat Siem en zijn zaakwaarnemer er een betere kijk op hebben, da's een open deur van heb ik jou daar. Het is dan toch logisch dat we hier op het forum over het algemeen een beetje meningen en inschattingen uitwisselen?
Marillion heeft het over 'overschatten', dat betwijfel ik. Dat is alles. Heeft echt helemaal niets te maken met het verbieden dat iemand zijn mening geeft, zeg! :excited.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » vr mar 14, 2014 9:24 am

Rishi schreef:Ik denk het niet. Siem heeft dit jaar geen fuck gepresteerd. Met hoeveel zal Ajax genoegen nemen?
Geen idee. Maar ik verwacht geen aanbieding. De Jong heeft mede door zijn blessureleed een slecht seizoen achter de rug. Maar hij is nog altijd wel onze aanvoerder en hij kan zeker beter. Normaal gesproken is hij voor volgend seizoen gewoon een belangrijke speler. Bovendien zit Ajax ruim bij kas.

Ik denk alleen dat er na zo'n jaar niet veel bijzondere clubs interesse zullen hebben. En als hij ergens heen gaat kom je niet heel sterk binnen met zijn huidige cijfers. Het zou daarom denk ik voor beide partijen beter zijn om er nog een seizoen aan vast te knopen. Als je eindigt met 20 doelpunten en wellicht een paar aardige prestaties in de CL poule dan loop je toch net even met wat meer overtuiging bij je nieuwe club naar binnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Siem de Jong

Bericht door Jinne » vr mar 14, 2014 11:43 am

Heeft zijn broer er al een bal inliggen in de PL?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » ma mar 17, 2014 8:24 am

Einde seizoen denk ik voor Siem? Voor zover hij nog kans maakte op een wk selectie kan hij dat inmiddels ook wel vergeten. Heeft hij in ieder geval een zomer de tijd om te herstellen en te zorgen dat hij echt fit aan het nieuwe seizoen begint.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Alexander » ma mar 17, 2014 11:28 am

Z'n slechte jaar in 6 jaar bij Ajax 1. Ik kan me niet 1 goede wedstrijd van hem herinneren. Er gaat op zeker geen club voor hem komen deze zomer. Rest de vraag wat Ajax gaat doen. Z'n contract met 1 jaar verlengen, hem deze zomer slijten voor 3 a 4 miljoen euro of hem volgend jaar zonder transfersom de deur uit laten lopen?

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Siem de Jong

Bericht door LucaS » ma mar 17, 2014 12:02 pm

Een scheurtje dus.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie