Kennedy Bakircioglu

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Kennedy Bakircioglu

Bericht door 999 » di mei 15, 2007 7:47 am

Bakircioglü tekent vierjarig contract bij zijn droomclub

Kennedy sluit Ajax in z’n hart

AMSTERDAM, dinsdag
Ten burele van technisch directeur Martin van Geel signeert Kennedy Bakircioglü (26) vanmiddag een contract dat hem voor vier jaar aan Ajax verbindt. Twee seizoenen FC Twente waren genoeg om, voor een gelimiteerde transfersom van ruim één miljoen euro, de sprong te kunnen maken. In het land waar hij als voetballer de volwassenheid bereikte, wordt de Zweedse aanvaller nu beloond met de club van zijn dromen. ,,Mijn moeder zei al: als je bij Ajax kunt tekenen, doe het dan meteen…”

Gisteren legde Bakircioglü, die inzetbaar is als rechterspits of aanvallende middenvelder, met goed gevolg het verplichte medische examen af. ,,Vanaf nu zijn de spotlights overal. Alles zal anders worden. Spelen bij Ajax brengt extra druk met zich mee. Je moet sterk in je hoofd zijn”, zegt hij stralend op de gewijde grond van het Olympisch Stadion. Maar ook die mentale ontwikkeling ziet hij als een uitdaging. ,,Alles staat in het teken van groei. Ik heb er de laatste jaren hard aan gewerkt om constant te worden.”

Als betrekkelijke anonymus was hij neergestreken in Enschede, terwijl zijn naam negen jaar geleden al aan Manchester United werd gekoppeld. Bakircioglü was zeventien en liep stage, speelde een bevredigende testwedstrijd, maar hoorde vervolgens nooit meer iets van Alex Ferguson. Jaap Stam, de huidige aanvoerder van Ajax, was destijds al een icoon op Old Trafford. ,,Ik herinner me hem nog wel. Hij was vooral heel erg groot, en ik heel erg klein. Ik denk niet dat hij nog weet wie ik was.”

Diverse mensen adviseerden hem eerder naar Nederland te verkassen. Bakircioglü koos een andere weg, via Griekenland. Iraklis Saloniki beantwoordde aan alles wat een mens zich zou wensen, maar de voetballer leefde in armoede. ,,Als ik terugkijk, is het de verkeerde beslissing geweest. Misschien keek ik te veel naar het strand en de mooie dingen. Ik heb zeven maanden nodig gehad om aan alles te wennen. Toen de rijke voorzitter vertrok, stond er niemand klaar om het over te nemen. Al snel kwamen de problemen met salarissen. Ik heb er een geweldige tijd gehad, maar alleen als je het voetbal wegdenkt.”

En daar kwam hij dus juist voor. Ook het nationale elftal kwam op de tocht te staan. ,,Ik verloor bijna twee jaar en moest het allemaal weer vanaf het begin opbouwen. Wat dat betreft past het aanvallende voetbal in Nederland perfect bij me. Niet voor niets kiezen veel buitenlandse voetballers eerst voor Nederland voordat ze de stap naar de grote landen maken. In Zweden en Griekenland speelt bijvoorbeeld iedereen met twee spitsen. Elf man achter de bal en vechten… Bij FC Twente kwam ik voor het eerst in aanraking met een ander systeem. Ik hou van dat offensieve voetbal. Zelfs de laag geklasseerde ploegen proberen het op die kenmerkende manier. Het is een belangrijke reden waarom ik in Nederland blijf.”

PSV toonde eveneens belangstelling en is al verzekerd van deelname aan de Champions League. Toch koos hij voor Ajax. ,,Omdat die club veel overeenkomsten met FC Twente vertoont. Het streelt me dat de twee beste clubs van het land geïnteresseerd waren. Maar vanaf het begin was Ajax de club waar ik mijn zinnen op had gezet en dat bleef zo. Ik wil voetballen zoals zij voetballen.”

Na zijn eerste seizoen in Enschede riepen de supporters hem al uit tot beste speler van het jaar. Hij hoopt nog een keer op een goede manier afscheid te kunnen nemen. ,,Want dat zat er afgelopen zondag nog niet in. Na het laatste fluitsignaal schoot het door me heen dat het mijn laatste wedstrijd was geweest. FC Twente was precies de juiste club op het juiste moment. De mensen gunnen me deze overgang ook en dat is veelzeggend. Alles is positief geweest. Ik zal die twee seizoenen altijd blijven koesteren.”

Met speciale aandacht gaat de naar de vermoorde Amerikaanse president John F. Kennedy vernoemde Zweed de laatste stammenstrijd tussen zijn nieuwe werkgever en AZ volgen. Het wordt Champions League of UEFA Cup. ,,Ik geef Ajax een goede kans. AZ heeft een prima ploeg, maar het viel me op dat wij in Alkmaar aanzienlijk meer kansen kregen dan thuis. Uiteindelijk denk ik toch dat Ajax de langste adem heeft.”
De T.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mei 15, 2007 8:13 am

Goede aankoop, ik ben er blij mee!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di mei 15, 2007 8:34 am

PSV toonde eveneens belangstelling en is al verzekerd van deelname aan de Champions League. Toch koos hij voor Ajax. ,,Omdat die club veel overeenkomsten met FC Twente vertoont. Het streelt me dat de twee beste clubs van het land geïnteresseerd waren. Maar vanaf het begin was Ajax de club waar ik mijn zinnen op had gezet en dat bleef zo. Ik wil voetballen zoals zij voetballen.”


Eindelijk een speler met een tropische naam die voor Ajax kiest i.p.v. PSV.
En als ik het zo hoor is hij nu al Ajacied, ondanks dat hij nog niet getekend heeft. :00001741.gif:
Pompiedom

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 15, 2007 8:42 am

Wat hebben mama's veel invloed op onze aankopen de laatste tijd!! Als dat maar goed gaat!

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di mei 15, 2007 10:30 am

LeonardoSpits schreef:
PSV toonde eveneens belangstelling en is al verzekerd van deelname aan de Champions League. Toch koos hij voor Ajax. ,,Omdat die club veel overeenkomsten met FC Twente vertoont. Het streelt me dat de twee beste clubs van het land geïnteresseerd waren. Maar vanaf het begin was Ajax de club waar ik mijn zinnen op had gezet en dat bleef zo. Ik wil voetballen zoals zij voetballen.”


Eindelijk een speler met een tropische naam die voor Ajax kiest i.p.v. PSV.
En als ik het zo hoor is hij nu al Ajacied, ondanks dat hij nog niet getekend heeft. :00001741.gif:



Tropische naam...? :icon_mrgreen.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di mei 15, 2007 3:15 pm

Hij is gepresenteerd aldus RTVNH, en nu officieel jood.
Pompiedom

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di mei 15, 2007 4:14 pm

LeonardoSpits schreef:Hij is gepresenteerd aldus RTVNH, en nu officieel jood.
Een Zweedse jood wel te verstaan trouwens een echte :turnround.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di mei 15, 2007 4:15 pm

Bakircioglu voor vier jaar naar Ajax

15/5/2007 17:05

Kennedy Bakircioglu mag zich per 1 juli officieel Ajacied noemen. De Zweedse international heeft de daarvoor benodigde handtekeningen onder een vierjarig contract gezet.

Vooral vanwege zijn rendement was Bakircioglu een aantrekkelijke optie voor Ajax. De Zweedse international, in wie ook PSV interesse had, tekende afgelopen seizoen namens FC Twente voor vijftien doelpunten en negen assists.

FC Twente probeerde Bakircioglu langer aan zich te binden maar slaagde niet in die opzet. De 26-jarige Zweed wilde zijn tot medio 2008 lopende contract niet tussentijds verlengen. De Enschedese club heeft naar verluidt één miljoen euro gekregen als afkoopsom.

Bij FC Twente ervoer Bakircioglu hoezeer zijn vader gelijk had. 'Volgens hem zou het Nederlands voetbal mij op het lijf zijn geschreven', vertelde Bakircioglu begin maart in Voetbal International.

De Zweed liet in dat interview weten open te staan voor een nieuwe stap. 'Een overgang naar een Nederlandse topclub zou wat dat betreft ideaal zijn.'

De transfer betekent ook een hernieuwde kennismaking met Jaap Stam. Bakircioglu maakte al eerder kennis met de aanvoerder van Ajax. Op zeventienjarige leeftijd zat hij tijdens een stage bij Manchester United in een kleedkamer met de Nederlandse verdediger.

VI

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di mei 15, 2007 4:24 pm

,,Van Zlatan Ibrahimovic, die een goede vriend van mij is, had ik al positieve verhalen gehoord over de club. Ik heb zin in de komende seizoenen en hoop dat we de supporters blij gaan maken''
Thanks again Zlatan... eerder had hij ook al Rosenberg overtuigd.
Pompiedom

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 15, 2007 4:31 pm

Het staat nu ook op ajax.nl.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 15, 2007 4:32 pm

Die Martin van Geel drinkt zich nog een alcoholvergiftiging.

Afbeelding

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 15, 2007 4:38 pm

Opvallend dat Fontein niet in de buurt is als er een fles ontkurkt wordt. Wellicht was hij al te aangeschoten voor de foto.

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di mei 15, 2007 4:56 pm

Je ziet net nog de hand van Maarten half boven de tafel uitkomen....

(Waar hij zich al onder had gezopen.... :00001757.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di mei 15, 2007 4:56 pm

Bertje schreef:Opvallend dat Fontein niet in de buurt is als er een fles ontkurkt wordt. Wellicht was hij al te aangeschoten voor de foto.
Fontein is er alleen maar bij als er geld verdient wordt, Kennedy kost geld... you do the math. ;)

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 15, 2007 5:03 pm

Was er nog geen shirtje in Bakircioglu zijn maat?

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di mei 15, 2007 5:12 pm

Weer zo'n frisse jonge zweedse kop. Dat zal Neefkens leuk vinden!
Sign your name on
the dotted line:

.............................

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Bericht door MvB » di mei 15, 2007 7:02 pm

Bertje schreef:Opvallend dat Fontein niet in de buurt is als er een fles ontkurkt wordt. Wellicht was hij al te aangeschoten voor de foto.
Kom, kom. Fontein is van zichzelf gewoon een vrolijke jongen... :00001757.gif:

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di mei 15, 2007 7:12 pm

Hoe zou van Geel zich nu voelen?

Kennedy contracteren.... is 1 Glas
Poepon verlengen is 2 Glas
4 Trainers verlengen... 6 Glas
Pompiedom

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di mei 15, 2007 7:52 pm

Kennedy is een in Zweden geboren uit Turkije afkomstige Assyriër.

Das i.i.g. eentje die we nog miste in de selectie!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 15, 2007 8:01 pm

We gaan er maar het beste van hopen; ik voorspel overigens wel dat ie over zijn shirt gaat struikelen, wanneer dat niet aangepast wordt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 15, 2007 8:06 pm

Nihad schreef:Kennedy is een in Zweden geboren uit Turkije afkomstige Assyriër.
Kennedy is van huis uit Syrisch-Orthodox.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di mei 15, 2007 8:09 pm

Klopt.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 15, 2007 8:09 pm

Zal ie wel veel met zwarte kousen spelen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di mei 15, 2007 8:21 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Zal ie wel veel met zwarte kousen spelen.
Hoog opgetrokken?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 15, 2007 9:08 pm

En met een hoedje op.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie