Laurent Delorge

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 16, 2007 7:58 pm

Nee hoor, want voor hetzelfde geld had Delorge helemaal geen mondelinge overeenstemming met Heerenveen. Het is zijn woord tegen dat van de club.

Daarnaast kan ik heel goed begrijpen dat die jongen gewoon naar Ajax wil.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mei 16, 2007 8:18 pm

Thomas schreef: Daarnaast kan ik heel goed begrijpen dat die jongen gewoon naar Ajax wil.
Dat kan ik ook begrijpen maar als je je woord al aan een andere club gegeven hebt..

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » do mei 17, 2007 10:43 am

Had Ajax niet ooit een zelfde soort situatie met Brian Laudrup in 1998? Volgens mij claimde Ajax dat ze een mondeling akkoord hadden met Brian, terwijl hij uiteindelijk bij Chelsea tekende.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mei 17, 2007 11:41 am

brigade zuid schreef:
Thomas schreef: Daarnaast kan ik heel goed begrijpen dat die jongen gewoon naar Ajax wil.
Dat kan ik ook begrijpen maar als je je woord al aan een andere club gegeven hebt..
Inderdaad, erg integer komt het niet over. Als het waar is tenminste.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » do mei 17, 2007 11:44 am

1. Gokschandaal.
2. Vitesse (?) afzeggen om naar Heerenveen te gaan.
3. Heerenveen afzeggen om naar Ajax te gaan.
4. ... vul zelf maar in.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do mei 17, 2007 12:29 pm

:00000939.gif:

Alles van horen zeggen en nog niets bewezen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mei 17, 2007 12:58 pm

Hij heeft er wel het hoofd naar om zijn vriendin te slaan. Of bedoel je dat niet, Raymond? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » do mei 17, 2007 1:07 pm

Onder andere. Als Delorge uiteindelijk niet door de arbitragecomissie wordt veroordeeld tot Heerenveen hoop ik ten zeerste dat z'n 'ogenschijnlijk onbetrouwbare' gedrag een negatieve uitwerking op de spelersgroep zal hebben...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 17, 2007 3:14 pm

Ik neem aan dat je ergens een lettertje bent vergeten. :wink.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do mei 17, 2007 3:59 pm

Dat hangt van de clubvoorkeur af.... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » do mei 17, 2007 4:36 pm

... Hup MVV! :blush.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr mei 18, 2007 10:50 am


Gebruikersavatar
Robbins
Berichten: 407
Lid geworden op: ma mei 28, 2007 11:57 am

Bericht door Robbins » za jun 09, 2007 9:05 am

Ik mocht toch zweren dat ik net Delorge voorbij zag komen in een behoorlijk tempo, strak in het vel en verbeten blik in de ogen. Hij heeft er zin in.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » di jun 19, 2007 9:48 pm

Raymond schreef:Onder andere. Als Delorge uiteindelijk niet door de arbitragecomissie wordt veroordeeld tot Heerenveen hoop ik ten zeerste dat z'n 'ogenschijnlijk onbetrouwbare' gedrag een negatieve uitwerking op de spelersgroep zal hebben...
Dat is nu wat ze bedoelen met karaktermoord. Hij is betrouwbaar tot het tegendeel is bewezen.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 4:15 pm

'Ik denk aan Ajax, niet aan rechtszaak'

JOP VAN KEMPEN


AMSTERDAM - Bij afwezigheid van Gabri maakt de nieuwe Ajax-speler Laurent Delorge zondag tegen SC Heerenveen goede kans op een basisplaats. De Friese club had de Belg echter ook graag ingelijfd. ''We hadden al een mondelinge overeenkomst.''

De Laurent Delorge van Heerenveen lijkt niet op die van Ajax. De Friese versie van Delorge is zo'n tien jaar jonger, hij heeft kort haar en een Nederlands paspoort. ''Ja, we hadden Delorge van Ajax er graag bij gehad,'' zegt trainer Gert-Jan Verbeek van de Friezen. ''Maar toen hij niet kwam, hebben we iemand anders moeten aantrekken voor de rechterkant: Roy Beerens.''

De overgang van Delorge naar Ajax is een transfer waar ze in Friesland niet graag aan worden herinnerd. Heerenveen had een beter contract voor de transfervrije middenvelder van ADO Den Haag klaarliggen dan Vitesse en de Friezen waren in een vergevorderd stadium om de 28-jarige Belg vast te leggen toen Ajax plotseling interesse toonde. ''En als Ajax komt, dan weet je het wel,'' zegt Delorge. ''Ajax had het beste voorstel.''

De Friezen claimen echter dat ze al een mondeling akkoord hadden met Delorge. ''Maar dat was er niet,'' zegt de Belg. ''Ik heb wel gesproken met de club, maar een akkoord? Nee. Heerenveen heeft niet voor niets géén arbitragezaak aangespannen.''

''Dat hebben we echter wel serieus overwogen,'' zegt Yme Kuiper, directielid van Heerenveen. ''We hadden wel degelijk een mondeling akkoord met Delorge, maar advocaat Harro Knijff heeft ons afgeraden dat voor de arbitragecommissie proberen aan te tonen. Er was geen onafhankelijke partij aanwezig toen het akkoord werd uitgesproken. Dan is het óns woord tegen dat van Delorge. Wij zouden ons gelijk nooit kunnen halen.''

Hoewel de arbitragezaak van Heerenveen werd afgeblazen, loopt in België wel een juridisch onderzoek tegen de nieuwe speler van Ajax. In februari 2006 werd Delorge ontslagen door zijn toenmalige club Anderlecht omdat hij als speler van Lierse SK betrokken zou zijn geweest bij de 'Zaak-Ye', het omvangrijke omkoopschandaal in het Belgische voetbal.

Delorge heeft het ontslag aangevochten (hij eist 1,1 miljoen euro van Anderlecht), hij heeft ook de betrokkenheid bij het omkoopschandaal ontkent. Pas wanneer het tot een strafzaak komt, wordt duidelijk wat de rol van Delorge is geweest. Geschat wordt dat de Belgische justitie de zaak begin volgend jaar aanpakt.

Mocht Delorge schuldig worden bevonden, dan kan hij een speelverbod krijgen. Ajax, dat de middenvelder voor twee seizoenen heeft vastgelegd en een optie kan lichten voor nóg twee seizoenen, heeft zich juridisch ingedekt tegen een mogelijke straf van Delorge.

''Maar ik houd me niet meer met die rechtszaak bezig,'' zegt Delorge. ''Ik ben nu bij Ajax. Ik ben terug waar ik wil zijn: op een sportief hoog niveau.''

De Belg maakt tot dusverre een goede indruk bij Ajax, dat hem voor de breedte heeft aangetrokken. Vorige week viel hij goed in tegen De Graafschap, waar hij met zijn eerste balcontact meteen een assist gaf op Klaas-Jan Huntelaar.

In de oefencampagne liet Delorge zich zien als een diepgaande middenvelder met veel snelheid en een groot loopvermogen. In het duel met Falkirk leverde dat een prachtige treffer op van de opgestoomde Belg.

''Er zijn bij Ajax altijd goede voetballers die je weten te vinden,'' relativeert Delorge. ''Ik hoefde de bal alleen maar langs de keeper te leggen.''


Parool

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 25, 2007 8:51 pm

't Kofschip, meneer Van Kempen. :nooo.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za aug 25, 2007 9:12 pm

Je doelt op deze, Bertje?
De Friese club had de Belg echter ook graag ingelijfd.
Komt van het werkwoord 'inlijven', dan is die 'd' wel terecht.

Deze is wel kwalijk, zonder kofschip:
... hij heeft ook de betrokkenheid bij het omkoopschandaal ontkent.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 25, 2007 9:13 pm

Die laatste.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 10:18 am

Als Colin zo nodig opgesteld moet worden, dan voortaan alleen in tandem met Delorge. Met Gabri en Colin op dezelfde flank schakel je Kennedy min of meer uit.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jan 12, 2008 1:42 pm

Leeft Delorge eigenlijk nog?!

Ik vond dat ie het heel aardig deed eigenlijk, die jongen kunnen we goed gebruiken. Hij had iets met de Achillespees, maar dat duurt wel errug lang.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jan 12, 2008 2:16 pm

wimpey schreef:Leeft Delorge eigenlijk nog?!

Ik vond dat ie het heel aardig deed eigenlijk, die jongen kunnen we goed gebruiken. Hij had iets met de Achillespees, maar dat duurt wel errug lang.
Hij staat bij het rijtje geblesseerden, nu met als reden: bovenbeen.
Manucharyan stond er voor de winterstop bij met: lies, nu is het bovenbeen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » wo feb 20, 2008 3:58 pm

Afbeelding :confused.gif:

Meneer heeft waarschijnlijk niets geleerd van het verleden? :eusa_naughty.gif:

Ik snap een trainer ook niet, een speler die traint met een horloge en zonder scheenbeschermers! Wat een slappe zak!! :1evil.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo feb 20, 2008 5:29 pm

Ehm, volgens mij is dat een hartslag meter hoor..

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr apr 04, 2008 4:01 pm

Een... eh... gevoelige aderlating voor onze selectie?
Delorge onder het mes

Amsterdam, 04 apr 2008

Laurent Delorge ondergaat komende week een operatie aan zijn achillespees. De Belg is door de ingreep hoogstwaarschijnlijk de rest van het seizoen niet meer inzetbaar.

Tijdens de operatie zal het gebied rond de hiel van Delorge worden schoongemaakt. De verwachting is dat de middenvelder enige weken moet herstellen en dat hij dit seizoen niet meer in actie komt. Zijn voorbereiding op het nieuwe seizoen loopt geen gevaar.

www.ajax.nl
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr apr 04, 2008 5:11 pm

Een aderlating? Ik verwachtte niet veel, misschien viel hij om die reden mee tegen Heerenveen, maar dat was in september? Daarna was hij geblesseerd.

Fijn een medische staf die zo adequaat reageert. Ik verwacht dat we begin september over v.d. Wiel te horen krijgen: "Het herstel valt tegen, maar na de operatie zal hij na twee tot vier weken weer kunnen spelen".
Zijn voorbereiding op het nieuwe seizoen loopt geen gevaar.
Was afgelopen seizoen toch ook het geval? Een aardige voorbereiding, hij viel in tegen De Graafschap.

Plaats reactie