Vurnon Anita

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Vurnon Anita

Bericht door FlaFlu » do mar 01, 2007 9:05 pm

Anita wint met Europa Meridian Cup

Een Europese selectie van veelbelovende talenten onder de achttien jaar heeft vandaag beslag gelegd op de Meridian Cup. De Europese selectie, waarin Ajacied Vurnon Anita de enige Nederlander is, won vandaag met 0-4 van de Afrikaanse selectie. Het totaal kwam daarmee uit op 1-10, aangezien Europa de eerste wedstrijd tegen de Afrikanen al met 6-1 had gewonnen.

De Meridian Cup is een klein toernooi dat deze week werd gehouden in Barcelona. In tegenstelling tot eerdere edities deden er dit keer maar twee teams mee: Europa en Afrika. De Europese talenten werden gecoacht door het Spaanse trio Ginés Meléndez, Iñaki Sáez en Juan Santisteban. De Ghanees Frederick Osam-Duodu begeleidde samen met Shwaki Gharib-Baioumi de Afrikanen.

In het eerste duel had Europa geen enkele moeite met Afrika: 6-1. Vandaag werd de Meridian Cup binnengehaald na een nieuwe overwinning. Krisztián Németh (MTK Bukarest) zette de ploeg voor rust op voorsprong, waarna Manuel Fischer (VFB Stuttgart), Aleksandr Prudnikov (Spartak Moskou) en Ádám Dudas (Gyor ETO) de marge na rust vergrootte.

Anita was vandaag overigens geen basisspeler bij de Europese selectie. In de eerste wedstrijd begon de Ajacied nog wel, maar werd hij in de rust vervangen door de Israëliër Dor Malul. Vandaag waren de rollen omgedraaid en was het Anita die de eerste helft op de bank zat en de tweede helft speelde.


voetbalzone.nl

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » do mar 01, 2007 9:41 pm

Die Nemeth is toch die speler waar Ten Cate het over had bij zijn aanstelling?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 01, 2007 9:45 pm

Klopt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mar 02, 2007 1:32 pm

Opvallend dat bijvoorbeeld Aissati niet bij deze selectie zat. Kon voor beide elftallen uitkomen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 02, 2007 1:37 pm

Wellicht dat niet alle spelers vrij konden krijgen van hun clubs.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mar 02, 2007 1:40 pm

Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn. Ik ken de rest van de selecties niet en weet dus ook niet wie er op de positie van Aissati speelde, maar als Anita erbij zit dan lijkt het logisch dat er ook plaats voor Aissati zou moeten zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mar 02, 2007 2:56 pm

Aissati is al 18.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 12:14 pm

Van der Wiel, Anita en Sarpong vaker in Ajax 1
13 maart 2007

De jeugdspelers Gregory van der Wiel, Vurnon Anita en Jeffrey Sarpong zullen in de laatste weken van het seizoen vaker deel uitmaken van de A-selectie van Ajax. Niet alleen om blessures of schorsingen op te vangen, maar ook om ervaring op te doen met voetbal in de Eredivisie. Dat meldt AD Sportwereld dinsdag.

Van der Wiel debuteerde afgelopen weekeinde zeer verdienstelijk tegen FC Twente (1-4 winst). Anita debuteerde al op 19 maart 2006 in het duel met FC Groningen (3-2 verlies). Sarpong was er nóg eerder bij. Hij speelde op 22 december 2005 voor het eerst mee met de hoofdmacht van Ajax, in de wedstrijd tegen FC Eindhoven (1-6 winst).
Ajax Online

Mr. Ajax
Berichten: 14547
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di mar 13, 2007 12:44 pm

En Donald??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 13, 2007 1:13 pm

Anita, Sarpong en Van der Wiel zitten al vast bij Jong Ajax, Donald nog niet. Lijkt me dus dat de eerste drie verder in hun ontwikkeling zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 1:34 pm

Zeker gezien het feit dat Anita en Sarpong ook nog eens jonger zijn dan Donald.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 13, 2007 1:39 pm

Die mag je even uitleggen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 1:47 pm

Nou, ik heb wel eens de indruk gehad dat sommige spelers er bij zijn gehaald omdat ze ouder en fysiek sterker waren dan de jongere, talentvollere spelers. Vorig seizoen toen Blind Timisela –die nog geen jaar later alweer weg mag- erbij haalde bijvoorbeeld. Al was dat natuurlijk niet onlogisch omdat hij al een aantal fysiek zwakkere spelers in het eerste had staan.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 13, 2007 1:51 pm

Ik denk dat Blind Timisela er gewoon bijhaalde omdat hij de beste beschikbare rechtsback was.

Daarnaast zie ik niet in wat het probleem is. Het gaat erom dat je je wedstrijden wint en, als die jeugdspeler nog niet eerder bij het eerste is gehaald, omdat hij daar nog niet aan toe is, kan hij nog zo talentvol zijn, maar dan moet je gewoon voor de beste speler kiezen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 1:56 pm

Ik heb ook nergens gezegd dat ik het een probleem vind. Ik gaf alleen aan dat Anita en Sarpong blijkbaar een stuk verder zijn in hun ontwikkeling dan Donald, die wat ouder en volgens mij fysiek sterker is.

Mr. Ajax
Berichten: 14547
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di mar 13, 2007 1:57 pm

Anita, Sarpong en Van der Wiel zitten al vast bij Jong Ajax, Donald nog niet. Lijkt me dus dat de eerste drie verder in hun ontwikkeling zijn.

Maar het was wel Donald en niet van der Wiel die naar Zuid-Afrika meeging, en tegen Werder ook in de basis heeft gestaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 13, 2007 2:03 pm

Mr. Ajax schreef:
Anita, Sarpong en Van der Wiel zitten al vast bij Jong Ajax, Donald nog niet. Lijkt me dus dat de eerste drie verder in hun ontwikkeling zijn.

Maar het was wel Donald en niet van der Wiel die naar Zuid-Afrika meeging, en tegen Werder ook in de basis heeft gestaan.
Wellicht omdat er tegen Werder een ander soort speler gevraagd werd volgens Ten Cate. Daarnaast is een trainingskamp natuurlijk heel wat anders dan een wedstrijd. Bij een trainingskamp kun je rustig kijken hoe een speler zich staande houdt op een bepaald niveau, zonder dat het consequenties heeft.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 2:03 pm

En het was ook Donald die liet zien nog tekort te komen voor topvoetbal.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » di mar 13, 2007 4:01 pm

Hoe dan ook, het kan in ieder geval geen kwaad lijkt me, om in de resterende wedstrijden (na PSV) deze jeugdspelers eens de kans te geven wat speelminuten op te doen. Het zijn stuk voor stuk makkelijke wedstrijden, en omringd door spelers als Stam, Davids, Sneijder en Huntelaar moet het heerlijk zijn voor zo'n jeugdspeler om eens aan het niveau te wennen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di mar 13, 2007 5:02 pm

En dit soort spelers zal minder gauw rustig aan gaan doen uit onderschatting van de tegenstander.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di mar 13, 2007 6:57 pm

Mr. Ajax schreef: Maar het was wel Donald en niet van der Wiel die naar Zuid-Afrika meeging, en tegen Werder ook in de basis heeft gestaan.
Gewoon belachelijk om zo'n speler in een van de lastigste en belangrijkste wedstrijden van het seizoen voor de leeuwen te smijten. HtC is traag van begrip, tegen FCK deed ie hetzelfde met Vertonghen, ook met desastreuze gevolgen.

Mr. Ajax
Berichten: 14547
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di mar 13, 2007 7:08 pm

Wellicht omdat er tegen Werder een ander soort speler gevraagd werd volgens Ten Cate.
Ten Cate heeft toen Roger centraal achterin gezet! Dan is het toch veel logischer om een van der Wiel daar neer te zetten, als je toch zoveel vertrouwen in hem hebt?? En Anita begon op de bank, terwijl Donald op zijn positie in de basis begon...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 13, 2007 7:20 pm

Mr. Ajax schreef:
Wellicht omdat er tegen Werder een ander soort speler gevraagd werd volgens Ten Cate.
Ten Cate heeft toen Roger centraal achterin gezet! Dan is het toch veel logischer om een van der Wiel daar neer te zetten, als je toch zoveel vertrouwen in hem hebt?? En Anita begon op de bank, terwijl Donald op zijn positie in de basis begon...
Roger moest in de thuiswedstrijd de opbouw vanuit de linkerzone verzorgen en rugdekking geven aan de linkshalf. Veel logischer om een linksbenige middenvelder die rol te laten vervullen dan daar een rechtsbenige centrumverdediger voor te gebruiken.

Daarnaast speelde Donald op een middenveld met Gabri, Sneijder en Maduro. Daar werd voornamelijk diepgang en kracht gevraagd, wat de voornaamste kwaliteiten van Donald dienen te zijn, meen ik.

Mr. Ajax
Berichten: 14547
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di mar 13, 2007 7:37 pm

Roger moest in de thuiswedstrijd de opbouw vanuit de linkerzone verzorgen en rugdekking geven aan de linkshalf. Veel logischer om een linksbenige middenvelder die rol te laten vervullen dan daar een rechtsbenige centrumverdediger voor te gebruiken.

Daarnaast speelde Donald op een middenveld met Gabri, Sneijder en Maduro. Daar werd voornamelijk diepgang en kracht gevraagd, wat de voornaamste kwaliteiten van Donald dienen te zijn, meen ik.
Je haalt nu beide wedstrijden door elkaar. In de thuiswedstrijd speelde Donald niet eens. Verder vind ik het helemaal niet logischer om een traag, lui, aanvallend ingestelde middenvelder linksback (of centraal achterin) te zetten in een driemansverdediging, dan een rechtsbenige centrale verdediger.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 8:00 pm

wimpey schreef:Gewoon belachelijk om zo'n speler in een van de lastigste en belangrijkste wedstrijden van het seizoen voor de leeuwen te smijten. HtC is traag van begrip, tegen FCK deed ie hetzelfde met Vertonghen, ook met desastreuze gevolgen.
Ten Cate had weinig andere mogelijkheden en bovendien verschilt het per speler. Anita deed bijvoorbeeld heel weinig fout.

Plaats reactie