Inventarisatie: Davids de verlosser?

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:10 pm

Het enige waar ik nog wat in zie is gewoon een stuk 5 vijf middelmatige selectiespelers verkopen, er twee hele goede voor terug kopen en dan wat aanvullen met talentvolle jeugdspelers. Een behoorlijk aantal van deze spelers heeft namelijk niets in Ajax 1 te zoeken.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za dec 30, 2006 8:14 pm

Voetske schreef:
Oja, Sneijder kreeg nog een scheldkannonade te verduren van HtC toen ie gewisseld werd, terecht, maar zoiets doe je niet in het openbaar lijkt mij, daar wordt de hoop shit alleen maar groter van ...
Heeft gewoon gekeken naar zijn collega van Gaal :D
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59080
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 30, 2006 8:16 pm

Kweet niet waar je ze moet halen, daar hebben we de AJAX ( Pronk ) database voor, maar 2 goede buitenspelers en je bent al een heel goed eind op weg, of je stapt van het 4-3-3 3-4-3 systeem af en gaat 4-4-2 spelen.Al zal dat ook niet meteen resultaat opleveren .

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za dec 30, 2006 8:16 pm

Thomas schreef:Het enige waar ik nog wat in zie is gewoon een stuk 5 vijf middelmatige selectiespelers verkopen, er twee hele goede voor terug kopen en dan wat aanvullen met talentvolle jeugdspelers. Een behoorlijk aantal van deze spelers heeft namelijk niets in Ajax 1 te zoeken.
Maar zijn die jeugdspelers er, die goed genoeg zijn en voor de goede posities?

Je kan er wel 5 verkopen en er 2 goede voor terug kopen maar dat is volgens mij niet genoeg, en dan moet je ook nog maar afwachten of ze 2 goeie aantrekken want daarin ben ik het vertrouwen ook een beetje kwijt. :sad:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:18 pm

brigade zuid schreef:
Thomas schreef:Het enige waar ik nog wat in zie is gewoon een stuk 5 vijf middelmatige selectiespelers verkopen, er twee hele goede voor terug kopen en dan wat aanvullen met talentvolle jeugdspelers. Een behoorlijk aantal van deze spelers heeft namelijk niets in Ajax 1 te zoeken.
Maar zijn die jeugdspelers er, die goed genoeg zijn en voor de goede posities?

Je kan er wel 5 verkopen en er 2 goede voor terug kopen maar dat is volgens mij niet genoeg, en dan moet je ook nog maar afwachten of ze 2 goeie aantrekken want daarin ben ik het vertrouwen ook een beetje kwijt. :sad:
Haal Davids en een buitenspeler.

Vervolgens haal je Schilder terug (die niet minder is dan Lindenbergh) en laat je nog twee jongens doorstromen. Ik ken Wormgoor niet goed, maar het schijnt veel talent te hebben en hij ziet er in ieder geval uit alsof hij het fysiek wel aan kan.

Vervolgens verkoop je in de zomer Sneijder en ga je op zoek naar betere, completere spelers. Talent genoeg in de wereld.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 30, 2006 8:20 pm

Je zal ook wat zogenaamde sterren moeten verkopen. Sneijder en Huntelaar in combinatie met Rosenberg en Rosales bijvoorbeeld. Dat genereert een hele hoop cash, waardoor je goed kan inkopen. Het probleem is alleen dat je dan ook echt goed moet inkopen, want anders kom je in een neerwaarste spiraal (Feyenoordspiraal) terecht.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 30, 2006 8:20 pm

Thomas schreef:Ik ken Wormgoor niet goed, maar het schijnt veel talent te hebben en hij ziet er in ieder geval uit alsof hij het fysiek wel aan kan.
Je bent in ieder geval goed op de hoogte!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:23 pm

Peter schreef:Je zal ook wat zogenaamde sterren moeten verkopen. Sneijder en Huntelaar in combinatie met Rosenberg en Rosales bijvoorbeeld. Dat genereert een hele hoop cash, waardoor je goed kan inkopen. Het probleem is alleen dat je dan ook echt goed moet inkopen, want anders kom je in een neerwaarste spiraal (Feyenoordspiraal) terecht.
Rosenberg en Rosales zijn twee van de spelers die van mij nu al weg mogen. Samen met Lindenbergh en Mitea, bijvoorbeeld.

Sneijder zou ik pas in de zomer verkopen en er dan op uitgaan. Alsof Sneijder een ideale speler voor Ajax is.

@ Bertje: Ach, je leest af en toe wat, he. Als het niet waar is wat ik schrijf, hoor ik het graag.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 30, 2006 8:25 pm

Ik heb het alleen over verkoop in de zomer al zijn Rosenberg en Rosales uitzonderingen natuurlijk. Verder moet je geen spelers kopen in de winterstop, hoor. Betaal je woekerprijzen, terwijl na een halfjaar alles wel weer anders kan zijn.

Verder is dit toch (alweer) een verloren seizoen, zo lijkt het.

Tevens ontvang je voor Lindenbergh, Rosales, Rosenberg en Mitea 3 stuivers en een knikker.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:26 pm

Dit is weer eens een onwaardige selectie. Daar moet wat aan gedaan worden met het oog op de playoffs. Als je in de winter goede spelers haalt, verdien je dat extra uitgegeven geld weer ruim terug met het halen van de CL.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za dec 30, 2006 8:28 pm

Peter schreef:Het probleem is alleen dat je dan ook echt goed moet inkopen, want anders kom je in een neerwaarste spiraal (Feyenoordspiraal) terecht.
Zitten we daar niet min of meer al in..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 30, 2006 8:28 pm

Waar wou je die spelers van betalen dan? Er is geen geld en met het verpatsen van wat overbodige vulling word je ook niet rijk. Je kan pas gaan inkopen als je Sneijder en Huntelaar verpatst.

Verder wist zelfs Blind met een nog dramatischere selectie de play-offs te winnen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:31 pm

Voor Lindenbergh, Rosenberg, Mitea en Rosales moet je toch wel een redelijk bedrag kunnen krijgen, lijkt me.

En de playoffs halen zal geen probleem worden. We moeten de kans alleen vergroten dat we hem ook winnen. Doen we dat niet dan kunnen we weer weinig goede inkopen doen en moeten we ook goede spelers gaan verkopen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 30, 2006 8:37 pm

Je bent veel te optimistisch. Wie koopt er nou een speler die zelfs bij dit Ajax nog niet in de basis staat. Lindenbergh is oud en levert je amper een miljoen op. Rosales kan hoogstens terugkeren en levert ook geen vetpot op. Mitea is krakkemikkig en kwalitatief niet hoogstaand. Rosenberg is dan degene die je het beste kan verkopen, maar daar krijg je je 'inleg' ook niet voor terug. Concluderend kunnen we stellen dat we blij mogen zijn als we 5 miljoen voor deze 4 spelers krijgen. Net genoeg om 1 leuke speler erbij te halen, al zal de vraagprijs in een winterstop een stukje hoger liggen.

Je moet wachten op het vertrek van toppers, waardoor je je echt kan versterken. We hebben 2 potentiële cashcows, dus daar moet je het geld dan echt uit genereren.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:39 pm

Davids zal echt geen miljoenen hoeven kosten hoor.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 30, 2006 8:41 pm

Gaat Davids ons op een hoger niveau tillen?
Salaris+transfersom zal nog altijd wel een lekker sommetje zijn en na 1.5 jaar mag je weer op zoek naar een vervanger.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za dec 30, 2006 8:41 pm

Maar is dat dan de redder in nood.. hij zal toch niet voor niks nooit spelen in Londen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:42 pm

Peter schreef:Gaat Davids ons op een hoger niveau tillen?
Salaris+transfersom zal nog altijd wel een lekker sommetje zijn en na 1.5 jaar mag je weer op zoek naar een vervanger.
Davids of Lindenbergh/Maduro/Roger. Nou, ik zou het wel weten hoor. Davids heeft power en een goede instelling. Iets wat het hele team van Ajax zo'n beetje mist. Verder heeft hij diepgang in z'n spel, iets wat onze middenvelders (op Sneijder na) ook missen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:43 pm

brigade zuid schreef:Maar is dat dan de redder in nood.. hij zal toch niet voor niks nooit spelen in Londen.
Tottenham heeft gewoon de beschikking over een aantal andere goede middenvelders.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 30, 2006 8:48 pm

Ik ken dhr Davids nu wel een beetje en die komt hier niet voor een zakje knikkers spelen. Nee dat wordt sowieso een grootverdiener. verder is het nog maar de vraag of de 'grote' Davids nu eindelijk eens bij zijn jeugdliefde wil gaan spelen. Misschien als we nu nog een keer door de knietjes gaan....

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 30, 2006 8:49 pm

Davids is geen godswonder meer, lijkt mij.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:50 pm

Hij heeft veel kwaliteiten die dit Ajax mist. Een uitstekende aanvulling voor Ajax.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 30, 2006 8:50 pm

Mij ook niet, hoor. Wel een speler waar je fors voor mag betalen en waar je 1.5 seizoen van 'mag' profiteren. Hij tilt je team op de lange duur sowieso niet op een hoger niveau. Hij had toen van Barcelona naar Ajax moeten komen, maar zelfs toen vroeg hij nog teveel poen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:53 pm

Peter schreef:Mij ook niet, hoor. Wel een speler waar je fors voor mag betalen en waar je 1.5 seizoen van 'mag' profiteren. Hij tilt je team op de lange duur sowieso niet op een hoger niveau. Hij had toen van Barcelona naar Ajax moeten komen, maar zelfs toen vroeg hij nog teveel poen.
Zelfs toen? Hij kreeg een aanbieding van Inter dus het lijkt me niet zo gek dat hij dat accepteerde.

Met alle respect, maar wie van jullie heeft Davids dit seizoen nog zien spelen? Hij is nog zo fit als een hoentje hoor.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za dec 30, 2006 8:54 pm

Thomas schreef: Met alle respect, maar wie van jullie heeft Davids dit seizoen nog zien spelen? Hij is nog zo fit als een hoentje hoor.
Ik denk idd dat niet veel mensen hem dit seizoen hebben zien spelen want hij mag nooit meedoen.

Plaats reactie