Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr jul 13, 2007 7:40 pm

Jöhnk schreef:Dikke pluim? Liverpool biedt 15 miljoen-->Ajax vraagt 20 miljoen-->Liverpool betaalt 17 miljoen.

17 miljoen is veel geld, maar dit had ik ook nog wel gekund.
Ajax is 5 miljoen hoger gaan zitten terwijl de 'echte kenners' op dit forum amper voor mogelijk hadden gehouden dat Babel ooit nog eens 5 miljoen waard zou gaan worden.

Gewoon goed uitonderhandeld dus van Ajax. Niet meteen ja zeggen of een miljoentje hoger gaan zitten, maar lekker mannelijk onderhandelen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr jul 13, 2007 7:45 pm

Thomas schreef:
LucaS schreef:Het lijkt er sterk op!

:mods.gif:
Dat lijkt me niet. Ajax geeft aan 17 miljoen aan de transfer te hebben verdiend.
Waar zegt Ajax dat? De transfersom was 17 miljoen, zo is te lezen op Ajax.nl. Is dat de som die Liverpool heeft betaald of de som die Ajax ontvangt? Het lijkt mij dat de transfersom is wat Liverpool betaalt. Hoeveel Ajax daar na aftrek van allerlei zaken van overhoudt is denk ik moeilijk te achterhalen als Ajax daar geen details over naar buiten brengt.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59059
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jul 13, 2007 7:58 pm

Nou, ik krijg er toch een droge strot van als ik die bedragen zo allemaal lees en bij elkaar op tel wat Babel betreft.Ieder z'n goed recht natuurlijk.Maar dat " ik ben er nog niet klaar voor " en " ik wil nog een jaar bij AJAX blijven " loopt ook leeg als een ballonnetje.

En nu zitten jullie alweer te steggelen wie de ontdekker van Babel is ... tjonge jonge ... ga maar eens kijken of de staatsloterij nog wat heeft opgelevert ...... hoi hoi ... vijf euro ... dat wordt feesten ... :aai.gif:

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » vr jul 13, 2007 9:29 pm

Voetske schreef:Nou, ik krijg er toch een droge strot van als ik die bedragen zo allemaal lees en bij elkaar op tel wat Babel betreft.Ieder z'n goed recht natuurlijk.Maar dat " ik ben er nog niet klaar voor " en " ik wil nog een jaar bij AJAX blijven " loopt ook leeg als een ballonnetje.

En nu zitten jullie alweer te steggelen wie de ontdekker van Babel is ... tjonge jonge ... ga maar eens kijken of de staatsloterij nog wat heeft opgelevert ...... hoi hoi ... vijf euro ... dat wordt feesten ... :aai.gif:
Babel is in deze niet schuldig, als Ajax het eerste bod van Liverpool had afgewezen was hij zeker nog 1 a 2 jaar gebleven. Als Ajax echter te kennen geeft dat er te praten valt wordt het natuurlijk een andere verhaal voor zo'n jongen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr jul 13, 2007 9:37 pm

Inderdaad. Voetske blijft de feiten verdraaien om Babel af te kunnen zeiken. Terwijl als er iemand afgezeikt moet worden dan is het Voetske zelf, want hij had de duurste speler uit de Ajaxhistorie afgelopen seizoen het liefst de bank warm zien houden.. :smallgrin.gif:
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 13, 2007 10:06 pm

Als we dan kampioen waren geworden: graag.

Geld is bijzaak. Haal die dollartekens eens uit je ogen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr jul 13, 2007 10:21 pm

Nog zo een die denkt dat Ajax beter af was geweest met Babel op de bank. Dan waren we vast met een straatlengte afstand kampioen geworden en hadden we niet Babel maar Perez voor 20 miljoen moeten laten gaan.. :hypocrite.gif:

Ik kick absoluut niet op het geld, het gaat mij puur om het feit dat Babel blijkbaar toch sterk heeft gepresteerd bij Ajax, anders dwing je niet zo'n grote transfer af.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 13, 2007 10:31 pm

Ja, het spijt me, ik vind Perez voor Ajax een betere speler dan Babel. Maar ieder zijn mening he.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11941
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr jul 13, 2007 10:51 pm

Jöhnk schreef:Ja, het spijt me, ik vind Perez voor Ajax een betere speler dan Babel. Maar ieder zijn mening he.
Sluit ik me van harte bij aan. Maar goed, Perez heeft zichzelf helaas onmogelijk gemaakt bij Ajax. Voltooid verleden tijd dus. Hopelijk krijgen we niet al teveel last van hem bij Psv.

Aan de andere kant: Babel-Liverpool-17 miljoen? Leuk voor Ajax, maar ik blijf het waanzin vinden, volslagen waanzin. Alsjeblieft, dat bedrag gaan we toch niet gebruiken als indicatie voor Babels capaciteiten? En als graadmeter voor de capaciteiten van andere spelers? Pffff...
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr jul 13, 2007 11:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » vr jul 13, 2007 11:09 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:De transfersom, neem ik aan. Wat Ajax verder met dat geld doet gaat in principe niemand wat aan.
Dat geloof ik nooit, want zo suggereer je dat Ajax meer geld heeft dan het in werkelijkheid heeft. Een deel is namelijk meteen weg door een constructie die in de deal besloten ligt. Dat zou volgens mij fraude zijn. Maar ik ben geen beursexpert.
Waarom zou dat in vredesnaam fraude zijn?

Sterker, als Ajax álleen het bedrag naar buiten toe bekend zou maken wat het netto over houdt aan de transfer lijkt me dát juist fraude. Dat zit zo, Liverpool is in principe geen partij in de bonus van Babel, die komt voort uit het contract dat hij heeft met Ajax. Het bedrag dat Liverpool aan Ajax moet betalen is dus inclusief het bedrag wat Ajax aan Babel door moet schuiven. Volgens mij heet het bedrag wat club A aan club B betaalt om een speler over te nemen de 'transfersom' en die is - letterlijk - door Ajax meegedeeld als zijnde 17 miljoen euro.

Er staat nergens dat Ajax 17 miljoen euro overhoudt aan de transfer, dus 'liegen' zoals iemand hierboven het noemt is totaal niet aan de hand.

Bovendien, als Ajax er 17 miljoen aan over zou houden, dan zou Liverpool er minstens 20 miljoen voor moeten hebben betaald (bonus Babel + zaakwaarnemer), een bedrag dat nérgens, door geen enkel medium, behalve wat At'ers, als transfersom wordt genoemd. Waarom wordt dit bedrag nooit genoemd?

Tot slot, iedereen hier had de prijs van Babel op iets van 10 miljoen euro geschat, dan is het toch ook logischer dat Babel ze uiteindelijk 17 miljoen kost dan dat hij ze 20 miljoen kost?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 13, 2007 11:51 pm

Scherrer schreef:Waarom zou dat in vredesnaam fraude zijn?
Ik neem aan dat Ajax laat weten wat het aan de transfer heeft overgehouden. Dát lijkt me relevante informatie voor de aandeelhouders. Niet een of ander bedrag waar nog van alles van af moet.

Fraude is een sterk woord, maar door te stellen dat je 17 miljoen euro binnenkrijgt terwijl je in feite (laten we zeggen) 14 miljoen euro binnenhaalt, zet je de aandeelhouders op het verkeerde been.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » za jul 14, 2007 5:24 am

joey schreef:
Scherrer schreef:Waarom zou dat in vredesnaam fraude zijn?
Ik neem aan dat Ajax laat weten wat het aan de transfer heeft overgehouden. Dát lijkt me relevante informatie voor de aandeelhouders. Niet een of ander bedrag waar nog van alles van af moet.

Fraude is een sterk woord, maar door te stellen dat je 17 miljoen euro binnenkrijgt terwijl je in feite (laten we zeggen) 14 miljoen euro binnenhaalt, zet je de aandeelhouders op het verkeerde been.
Dat doet Ajax helemaal iet, het stelt dat de transfersom 17 miljoen euro is, niet dat dit het bedrag is wat Ajax uiteindelijk over houdt. Vrijwel altijd wordt de transfersom bekend gemaakt, vrijwel nooit wat de verkopende club er nu precies aan over houdt, ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn. Bovendien, je zet geen aandeelhouders op het verkeerde been, want mensen die het nodig vinden serieus in Ajax-aandelen te beleggen zouden moeten weten dat een transfersom niet het netto-bedrag is dat Ajax er aan over houdt, weten ze dat niet, dan is dat hun eigen fout en hadden ze in zaken moeten beleggen waar ze wél verstand van hebben.

Nogmaals mijn vraag, waarom is er in geen enkele krant of TV-zender geweest die zegt dat Liverpool 20 miljoen heeft betaald voor Babel? Volgens jullie theorie zou dat toch moeten uitlekken. Ze hebben het állemaal over ongeveer 17 miljoen euro.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jul 14, 2007 8:23 am

Dat zit zo, Liverpool is in principe geen partij in de bonus van Babel, die komt voort uit het contract dat hij heeft met Ajax. Het bedrag dat Liverpool aan Ajax moet betalen is dus inclusief het bedrag wat Ajax aan Babel door moet schuiven.
Leg dan ook even uit waarom Heerenveen en Ajax bij de transfer van KJH bekend maakten dat de bonus die KJH kreeg al tot die 9 miojoen behoorde, evenelas de opleidingskosten en het percentage dat psv had bedongen bij verkoop. Heerenveen heeft ± 5,5 miljoen gekregen voor KJH, niet door mj bekend gemaakt, maar door Heerenveen. Ajax heeft de totaalsom bekend gemaakt of moeten maken, want Ajax was 9 miljoen armer (en KJH rijker)

Wie heeft hier over meer dan 20 miljoen gesproken????? In dit soort transacties levert Ajax in op de vraagprijs, betaalt Liverpool meer dan wat er eerst geboden werd en Babel???????? Babel zal (voor een deel?) afgezien hebben van "wat-er-ook-afgesproken-was" om zijn overgang naar Liverpool niet in gevaar te laten komen. Hij gaat toch genoeg verdienen.

Ajax mag alleen bekend maken wat de financiële gevolgen voor Ajax zijn en de bonus voor Babel is dat niet. Het gaat om principes, afspraken; beleggers willen de juiste informatie.

Overdreven:

Ajax spreekt met Babel af dat hij alles boven de 10 miljoen krijgt en Babel wordt verkocht voor 100 miljoen. Ajax maakt dan 100 miljoen bekend????? Dan voel je je in de maling genomen als het 10 miljoen blijkt te zijn en je weer geen dividend krijgt! Dit principe geldt ongeacht de bedragen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 14, 2007 2:59 pm

Demosthenes schreef:
Dat zit zo, Liverpool is in principe geen partij in de bonus van Babel, die komt voort uit het contract dat hij heeft met Ajax. Het bedrag dat Liverpool aan Ajax moet betalen is dus inclusief het bedrag wat Ajax aan Babel door moet schuiven.
Leg dan ook even uit waarom Heerenveen en Ajax bij de transfer van KJH bekend maakten dat de bonus die KJH kreeg al tot die 9 miojoen behoorde, evenelas de opleidingskosten en het percentage dat psv had bedongen bij verkoop. Heerenveen heeft ± 5,5 miljoen gekregen voor KJH, niet door mj bekend gemaakt, maar door Heerenveen. Ajax heeft de totaalsom bekend gemaakt of moeten maken, want Ajax was 9 miljoen armer (en KJH rijker)
De uitleg staat al in het stuk dat je hebt gequote. In beide gevallen zat de bonus voor de speler al in het bedrag dat betaald is aan de verdienende club. Het gaat dus van het bedrag af dat zijn ex-club in de zak wil steken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jul 15, 2007 11:25 am

De uitleg staat al in het stuk dat je hebt gequote. In beide gevallen zat de bonus voor de speler al in het bedrag dat betaald is aan de verdienende club. Het gaat dus van het bedrag af dat zijn ex-club in de zak wil steken.
Ten eerste: je haalt twee zaken door elkaar;

Ajax was in de zaak KJH de koper en Heerenveen de verkoper. Ajax noemde in de pers een ander bedrag dan Heerenveen. Beide partijen erkenden dat de onderhandelingen zo lang hebben geduurd, juist omdat Ajax bovenop die 9 miljoen niets wilde betalen. Heerenveen heeft dat verschil uiteindelijk voor zijn rekening genomen en ongeveer 5,5 miljoen ontvangen.

Nu is Ajax de verkoper, heeft het de rol van Heerenveen in de deal-KJH. Wat Liverpool bekend maakt??? Geen idee, misschien we; vijf miljoen, ik weet niet hoe Liverpool alles financiert, wel weet ik dat Engelse ploegen met uitestelde betalingen werken.

Van Os was jaren geleden de man die de financiën van Ajax beheerde en in "lezingen" af en toe uiteenzette dat bedragen die met transfers gepaard gaan variëren van 50% tot 200% van de werkelijke betaalde som, afhankelijk van wat je meenam in de berekeningen. Wel eens gerealiseerd dat KJH Ajax 9 miljoen + jaren salaris + jaren verzekeringskosten kost, m.a.w. eigenlijk meer dan 15 miljoen, misschien wel dicht bij de 20 miljoen! Je kint ook de 5,5 miljoen nemen, het bedrag dat Heerenveen heeft ontvangen. In de voetballerij wordt veel over cijfers gelogen/gegoocheld, Ajax moet daar erg voorzichtig in zijn i.t.t. bijvoorbeeld feyenoord.

Babel had net zijn contract verlengd en daarvoor van Ajax een behoorlijke bonus gekregen! Iedere speler die verlengt krijgt dat.

Op het AD gaan ze uit van 17,5 miljoen voor Ajax, vandaar de kronkels bij feyenoord die niet willen dat drente voor 10 miljoen minder de deur uitgaat.

Ten tweede: je gaat voorbij aan de beursnotering.

In wezen beschuldig je Ajax van een (financiële) leugen door te beweren dat Ajax niet ... aan euro's rijker is geworden. Je vermeldt niet hoeveel Ajax dan heeft gekregen, ik neem aan dat de VEB je binnenkort wel een pm'tje zal sturen :wink.gif: :wink.gif: :wink.gif: Ik hoop niet dat de VEB actie zal ondernemen, want dan zit Ajax, denk ik, echt fout. Uiteraard kan ik je niet garanderen dat Ajax niet sjoemelt, maar dat geldt ook voor degenen die beweren dat Ajax dat wel doet.

Stel dat Ajax 3 of 4 miljoen liegt, dan is dat 7 à 8 % van wat er in een jaar wordt omgezet!!

In dit soort transacties is het trouwens gebruikelijk dat spelers van een deel van op papier beloofde fee afzien. In de onderhandelingen oefenen de clubs niet alleen druk uit op elkaar, maar zeker ook op de zaakwaarnemers. De speler wil dolgraag van club veranderen en gaat toch een gigantisch bedrag verdienen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo jul 15, 2007 6:08 pm

Geef eens een linkje waarin Heerenveen zegt dat de transfersom van Huntelaar 5,5 miljoen was. Kan ik namelijk niet vinden.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jul 15, 2007 7:30 pm

Scherrer schreef:Geef eens een linkje waarin Heerenveen zegt dat de transfersom van Huntelaar 5,5 miljoen was. Kan ik namelijk niet vinden.
Linkje? Even op Google gezocht, maar geen zin om "15.000" pagina's te bekijken, maar ook hier geldt dat Ajax de beurs heeft voorgelogen als het meer is dan 9 miljoen.

Bekend was dat psv had bedongen 15% van de verkoopsom te krijgen, dat KJH ± 20% zou krijgen, dat er opleidingskosten worden berekend en dat de makelaar "iets" krijgt. Ajax heeft bekend gemaakt totaal 9 miljoen betaald te hebben! Komen die bedragen er bovenop dan zit je al snel aan 13 miljoen en zou Aja dus voor 40 à 50% gelogen hebben!

Diverse kranten hebben een archief!

Anvulling:

Een via vivisimo gezochr en kijk eens op de link http://www.abelenstra.com/frl/index.php ... ew&id=1424

Er vraagt iemand zich af:
iemand enig idee hoeveel Heerenveen netto heeft overgehouden aan die transfer van Huntelaar? daarvan raakte ze al zo'n 40% kwijt aan verschillende partijen (o.a. PSV)... bleef daarvan "maar" 5,5mln over. Dat scheelt dus alweer 3,5 miljoen... nou is 13 in totaal nog niet verkeerd, maar hoe dan ook...

Blijkbaar werd die discussie toen ook gevoerd!
Laatst gewijzigd door Aristides op zo jul 15, 2007 7:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo jul 15, 2007 7:34 pm

Volgens mij raak je de draad nu kwijt. Ik zeg nergens dat het meer dan 9 miljoen was, dus Ajax liegt niet.

Maargoed, je hebt dus geen bewijs van het feit dat Heerenveen heeft gezegd dat de transfersom (begrijp je wel wat er met die term wordt bedoeld?) van Huntelaar 5,5 miljoen was. Tot die tijd was de transfersom dus gewoon 9 miljoen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo jul 15, 2007 7:43 pm

Ik maak het je nog een stuk makkelijker, de de Heerenveen-site:
sc Heerenveen en Ajax ronden transfer Huntelaar af.

29 december 2005
sc Heerenveen en Ajax zijn het eens over de transfer van Klaas Jan Huntelaar (22) naar de Amsterdamse club. De spits van sc Heerenveen, die dit seizoen al 16 keer scoorde, tekent bij de Amsterdammers een contract voor 4½ seizoen; het contract loopt van 1 januari 2006 tot en met 30 juni 2010. Met de transfer is een bedrag gemoeid van 9 miljoen euro.


De spits begint bij Ajax met de eerste training op 8 januari 2006. Meerdere clubs toonden interesse in de huidige topscorer van de eredivisie, maar Huntelaar heeft gekozen voor Ajax.

Klaas Jan Huntelaar begon in het seizoen 2002-2003 zijn loopbaan in het betaald voetbal bij PSV. Daarna werd hij verhuurd aan De Graafschap, waar hij in negen wedstrijden in actie kwam. Het seizoen 2003-2004 verdedigde hij de kleuren van AGOVV. Voor de club uit Apeldoorn speelde hij 35 wedstrijden, waarin hij 26 keer scoorde. Het seizoen daarna lijfde sc Heerenveen hem in. Hij speelde vorig seizoen 31 competitiewedstrijden in het pompeblêdenshirt en wist daar in 17 keer te scoren. In het huidige seizoen was Klaas Jan al 16 keer trefzeker. Hij voert met dat aantal het klassement van de topscorers aan!

Vrijdag 30 december komt hij voor de laatste keer voor sc Heerenveen in actie, tegen..................Ajax.
Bron: http://www.sc-heerenveen.nl.kpnis.nl/we ... entid=2741

Heerenveen gaf dus óók gewoon op haar eigen site aan wat het complete bedrag was dat gemoeid was met de overgang, niet alleen wat de club er zelf aan over hield. Waarom zou Ajax dat opeens anders doen met Babel?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23021
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 15, 2007 7:45 pm

Ik neem aan dat een beursgenoteerd bedrijf een netto resultaat moet tonen en geen bruto resultaat. Dat zou niet eerlijk zijn tov de aandeelhouders.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo jul 15, 2007 8:43 pm

Raymon schreef:Ik neem aan dat een beursgenoteerd bedrijf een netto resultaat moet tonen en geen bruto resultaat. Dat zou niet eerlijk zijn tov de aandeelhouders.
Ajax zegt toch niet dat het netto 17 miljoen euro van Liverpool krijgt? Het geeft alleen aan dat de transfersom, het totale financiële plaatje dus, 17 miljoen euro bedraagt.

Dat is inderdaad niet handig voor aandeelhouders, maar het precieze bedrag dat er voor Ajax over blijft is informatie die je als club absoluut niet aan de grote klok wil hangen. Waarschijnlijk is de afspraak met Euronext dat ze een transfersom bekend moeten maken en niet het bedrag dat ze er netto aan over houden.

Maar nogmaals, als iemand mij betrouwbare bronnen kan geven die duidelijk maken dat Liverpool rond de 20 miljoen voor Babel heeft betaald, dan ben ik daar erg benieuwd naar. Alle informatie tot nu toe wijst er echter op dat de bonus van Babel - en die zal vast geen 3 miljoen euro zijn, zo gek is Van Geel niet - van de 17 miljoen afgetrokken moet worden.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jul 15, 2007 9:05 pm

Ik heb het de laatste dagen niet helemaal gevolgd, maar is het zeker dat Babel een bonus heeft gekregen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo jul 15, 2007 9:06 pm

Welnee, alleen veel geruchten. Volgens mij vooral door supporters van andere clubs die er niet tegen kunnen dat wij de hoofdprijs hebben gekregen. :ajaxsmiley.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jul 15, 2007 9:13 pm

Raymon schreef:Ik neem aan dat een beursgenoteerd bedrijf een netto resultaat moet tonen en geen bruto resultaat. Dat zou niet eerlijk zijn tov de aandeelhouders.
Ajax heeft met KJH niets anders gedaan; Ajax is daardoor 9 miljoen armer geworden en niet een totaal ander bedrag (in dit geval meer)

@Scherrer,

Je geeft toch zelf al het antwoord!
Met de transfer is een bedrag gemoeid van 9 miljoen euro.
Dat is exact het bedrag dat Ajax bekend gemaakt heeft en heeft dus niets te maken met het bedrag dat Heerenveen heeft ontvangen, dan had er wel gestaan dat Heerenveen er ...enz. Ajax is immers beursgenoteerd en als Albert Heijn niet mag liegen, mag Ajax dat toch ook niet!

Een ander(?) voorbeeld:

Beleggers zijn blij als er een plant wordt verkocht wordt 1 miljoen? Bedrijf is immers 1 miljoen meer waard geworden? Nee, want de waarde van die plant was veel hoger, m.a.w. het bedrijf is armer geworden i.p.v 1 miljoen rijker, daar gaat het beleggers om, het zal hen een wordt zijn wat manger, advocaat, zaakwaarnemer en Babel krijgen, het gaat erom wat met het bedrijf Ajax is gebeurd!

Ik was al bang dat zoeken niet zou lonen, dat de bron misschien niet zou worden geaccepteerd, daarom niets van ajax.blieb enz. Op de bron ga je gemakshalve maar niet in! Waarom erom vragen? Waarom een andere bron geven? In een discussie ga je in op een bron, m.a.w. ik wacht wel af ...

Aanvulling:

Nog even verder gezocht. Bekijk de topics (soms 30 bladzijden, die o.a. gaan over wie wat betaalt) Uiteindelijk heeft Heerenveen alle kosten voor zijn rekening genomen, een zeer gebruikelijke transactie bij echt grote transfers, lees het buitenland!!! Je zult o.a. lezen dat zoiets ook is gebeurd bij de overgang van Makaay naar Bayern.

http://www.soccernews.nl/articles/135

http://www.eerstedivisie.info/nieuwsite ... ws_id=3481


http://www.soccerquest.nl/forum/archive ... 9-p-2.html
Ajax heeft zoveel geld dat ze verrekken de opleidingskosten van Huntelaar van 450.000 euro te betalen die zij verplicht zijn te voldoen.

Heerenveen en Ajax oneens over opleidingsvergoeding Huntelaar
Eén van de geschilpunten tussen Heerenveen en Ajax over de op hande zijnde tranfer van Klaas-Jan Huntelaar naar Amsterdam is welke club de opleidingsvergoeding voor de spits gaat betalen. Heel gebruikelijk is dat de kopende club voor de vergoeding opdraait. Ajax wil echter dat Heerenveen, net als het afgesproken doorverkooppercentage, dit bedrag overmaakt aan onder meer PSV. Ook De Graafschap en AGOVV delen mee in de 450.000 euro vergoeding.

Ajax heeft zoveel geld dat ze verrekken de opleidingskosten van Huntelaar van 450.000 euro te betalen die zij verplicht zijn te voldoen.

Dat ligt er dus aan wat je overlegt met de verkopende club, het is normaal dat je hier nog over onderhandeld dat is bij de transfer van Makaay naar Bayern ook gebeurd!

http://www.ajaxforum.nl/about4340.html& ... 2759c75efc

http://www.ajaxforum.nl/about4340-0-asc-40.html

Dat het zo lang duurt komt omdat Ajax zo moeilijk doet over de te betalen transfersom. Straks vissen zee nog achter het net........

Dat percentage bedraagt vijf procent. Volgens De Telegraaf wijst Ajax op de reglementen, waarin staat dat de bewuste vijf procent in de transfersom van circa negen miljoen euro moet zijn verwerkt. SC Heerenveen wil het bedrag er echter nog eens bovenop. Overigens neemt Huntelaar tot aan de wedstrijd tegen Ajax absolute mediastilte in acht. De 22-jarige Achterhoeker wil zich volledig concentreren op zijn laatste wedstrijd voor Heerenveen.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=21409


Wat mij betreft is de zaak gesloten, maar op http://vivisimo.com/search?tb=vivisimoc ... n&x=28&y=4 valt waarschijnlijk nog wel meer te lezen, eventueel door het aanpassen van de zoektermen.
Laatst gewijzigd door Aristides op zo jul 15, 2007 9:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo jul 15, 2007 9:17 pm

Demosthenes, ik vind je een hele aardige poster, maar volgens mij heb je het niet helemaal helder, snap het de materie niet.

Voor de derde keer: Ajax liegt niet als het zegt dat de transfersom 17 miljoen euro was.

Zoek anders eerst even op wat een transfersom is voordat je hier met die wazige en feitelijk onjuiste verhalen komt.

Maar Heerenveen mag volgens jou dus wel liegen als ze zeggen dat den tarnsfersom 9 miljoen was. Rare redenatie.

Voor de duidelijkheid:

Heerenveen zegt dat de transfersom voor Huntelaar 9 miljoen euro is, die 9 miljoen is inclusief alle bonussen en Heerenveen houdt er na afloop naar verluidt 5,5 miljoen aan over.

Ajax zegt dat de transfersom voor Babel 17 miljoen is. Als er dus bonussen zijn voor speler/makerlaars dan gaan die er nog vanaf.

Zo simpel is het. Wat klopt daar volgens jou niet aan?

Plaats reactie