Boakye

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 27, 2006 5:06 pm

Ik vond dat hij als rechtsback nog te veel problemen had met de bal en ook tactisch vond ik hem nog niet erg solide.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jul 27, 2006 5:10 pm

Tactisch? Wat bedoel je daar precies mee?

Ik kan me niet herinneren dat zijn directe tegenstander hem voorbij kwam en bij het opkomen aan de zijlijn raakte hij de bal ook niet kwijt + dat de voorzetten heel behoorlijk waren.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 27, 2006 5:14 pm

Ik vond hem niet sterk aan de bal. Die voorzetten bijvoorbeeld waar jij het over hebt heb ik gemist.
Met tactisch bedoel ik dat hij vaak verkeerd stond te dekken.

Volgens mij kan het best een hele aardige worden, maar ik vind het een goede zaak dat hij uitgeleend wordt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jul 27, 2006 5:21 pm

Bertje schreef:Ik vond hem niet sterk aan de bal.
Ik geloof dat, met name in Groningen, de eerste vereiste was om het verdedigend goed voor elkaar zien te krijgen. En dat lukte op rechts heel wat beter dan op links. Op het einde, toen het wedstrijdbeeld het ook toeliet, kwam hij voetballend ook wat meer zijn ritme.
Die voorzetten bijvoorbeeld waar jij het over hebt heb ik gemist.
Met tactisch bedoel ik dat hij vaak verkeerd stond te dekken.
Tsjah...

Dat noem ik niet tactisch. Dat noem ik gewoon een kwestie van verdedigen. Ik kan het me overigens niet herinneren.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 27, 2006 5:41 pm

Boakye is een aardig bijtertje, dat z'n gebrek aan lengte compenseerd met (gezonde) agressie maar hij is nog niet van het niveau dat Ajax verlangt, en ik twijfel of hij dat niveau ooit zal bereiken.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 27, 2006 5:54 pm

goodfella schreef:Ik geloof dat, met name in Groningen, de eerste vereiste was om het verdedigend goed voor elkaar zien te krijgen. En dat lukte op rechts heel wat beter dan op links.
Hij kan dan ook heel aardig verdedigen. :yes:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47528
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jul 28, 2006 9:21 am

Een jaar verhuren gewoon. Daarna bekijken wat je ermee doet.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 29, 2006 6:04 pm

In de bekerfinale tetgen PSV heeft hij me toch wel positief verrast. Het oogde niet altijd even gelukkig en in aanvallend opzicht vond ik hem behoorlijk matig, maar hij maakte weinig slechte keuzes en stond verdedigend z´n man. Maar of hij op dit moment beter is dan Ogararu of Heitinga? Ik denk het niet. Voor het centrum is hij te klein dus moet Ajax hem maar een jaartje verhuren.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jul 29, 2006 7:45 pm

Rishi schreef:Een jaar verhuren gewoon. Daarna bekijken wat je ermee doet.
Gezien zijn leeftijd verwacht ik niet dat hij nog veel zal groeien, m.a.w. hij blijft te klein (voor he centrum? of voor de verdediging?)

Als anderen zien dat hij tactisch tekort komt, dan zal dat brein niet in één jaar 180 graden gedraaid zijn!

Ervaring opdoen is iets anders, maar de keuzes die Boakye in de bekerfinale maakte waren zo simpel (schuif de bal naar de dichtsbijstaande medespeler) dat ik daar ook niet veel van verwacht.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 03, 2006 2:33 am

3/8/2006 - Sparta wil Schilder of Boakye huren
(Gepost door RvN)

In het Algemeen Dagblad laat Sparta-directeur Peter Bonthuis weten dat Sparta graag Robert Schilder of Emmanuel Bokaye van Ajax zou willen huren. De tweede club uit Rotterdam is op zoek naar een linkerverdediger. Het is alleen onduidelijk of Schilder wegmag, aldus Bonthuis. Wat niet gemeld wordt is dat Schilder zelf bij Ajax al aangaf liever niet als linksback uit te komen. Boakye is de andere optie van Sparta, al gebruikt Ajax hem voornamelijk als rechtsback.
Ajax Netwerk

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 03, 2006 6:27 pm

Boakye is toch geen linksback?

Sparta zou wel een mooie club voor hem zijn :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

wimpey
Berichten: 51985
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do aug 03, 2006 7:28 pm

Boakye heeft gewoon het bootje gemist. :D

Net als Obodai een speler van het niveau Sparta.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do aug 03, 2006 7:32 pm

Zo slecht vond ik Boayke vorig jaar anders niet eens.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 3:24 pm

Sparta grijpt naast Boakye en Schilder
--------------------------------------------------------------------------------
8 augustus 2006

De Ajacieden Robbert Schilder en Emmanuel Boakye komen niet naar Sparta Rotterdam. Dat meldt RTV Rijnmond. Beide spelers blijven daardoor voorlopig in Amsterdam. Schilder moest de nieuwe linksback worden bij de Kasteelclub, maar met de Amstelvener werd geen akkoord bereikt. Ook Boakye kwam niet tot overeenstemming met het Sparta-bestuur.

Schilder zou als eis hebben gesteld dat hij de rol als linkermiddenvelder op zich wilde nemen bij de Rotterdammers. Bij Ajax heeft het twintigjarige talent nog een contract tot de zomer van 2009. Boakye, die door trainer Henk ten Cate niet werd meegenomen naar Denemarken voor het duel met FC Kopenhagen, ligt nog vast tot medio 2008. Beide spelers staan op de nominatie om verhuurd te worden.
Ajax Online

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » di aug 08, 2006 8:42 pm

Boakye richting Heracles

Bron: talpa.tv

De kans is groot dat Ajax verdediger Emmanuel Boakye verhuurt aan Heracles. Boakye is zelf al akkoord met Heracles maar moet wachten op een akkoord tussen beide clubs.

De 21-jarige Boakye kreeg al snel in de voorbereiding te horen dat er weinig speelminuten voor hem zouden zijn in Amsterdam en dat de club open stond voor verhuur. Sparta en Heracles Almelo toonden interesse.

Ook Robbert Schilder leek de Amsterdamse club een jaartje te gaan verlaten maar trainer Henk ten Cate houdt de verdediger/middenvelder graag bij de selectie.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 09, 2006 3:58 am

Boakye zien we niet meer terug, denk ik. 21 Is een behoorlijk oude leeftijd om op verhuurd te worden. Ik heb grotere talenten op jongere leeftijd verhuurd zien worden, die nooit meer terug zijn gekomen bij Ajax.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 12:28 pm

Boakye definitief verhuurd aan Heracles
Heracles Almelo meldt dat het met Ajax tot overeenstemming gekomen over de huur van Emmanuel Boakye. Daarmee is de verhuur van de Ajax verdediger een feit. Hij was zelf al eerder tot een akkoord gekomen. Hij zal vanavond in de openingswedstrijd van Heracles tegen Real Zaragoza in het Polman Stadion aanwezig zijn en zo mogelijk worden gepresenteerd
AN
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » vr aug 11, 2006 10:10 am

Al is hij 21 , hij is wel goed en ik denk dat hij na een jaartje Heracles wel goed genoeg is voor Ajax. Volgens HTC was zijn probleem vooral ervaring, en kon hij die mooi opdoen door een jaartje veel speeltijd te krijgen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr aug 11, 2006 10:12 am

Ik denk dat hij zijn landgenoten Quansah, Yakubu en Obodai achterna gaat en niet meer terugkomt bij Ajax.

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » vr aug 11, 2006 10:34 am

Ik vind dan Boaky meer kwaliteiten heeft dan Yakubu, Obodai en Qansah...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr aug 11, 2006 10:36 am

Ik vond van allemaal Yakubu nog de meeste kwaliteiten hebben.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » vr aug 11, 2006 10:51 am

Maartoe schreef:Ik vond van allemaal Yakubu nog de meeste kwaliteiten hebben.
Eens. Jammer genoeg was hij vaak iets te onstuimig maar bovenal werd hij vaak op de verkeerde plek neergezet, centraal in de verdediging om vervolgens afgerekend op de prestaties die hij daar leverde. Jammer, het was een aardige balafpakker en een goede kuitenbijter op het middenveld.

Eerlijk gezegd zag ik het al niet zo zitten in Boakye, kwam zijn contractverlenging wat mij betreft onverwacht (als men binnen Ajax unaniem overtuigd was van zijn kwaliteiten had men niet op het allerlaatste moment gewacht met het voorleggen van een contract) en denk ik ook niet dat hij het alsnog gaat redden bij Ajax. Qua leerschool is het trouwens een prima plekje, hij mag vol aan de bak als verdediger bij Heracles. Laat hem daar maar bewijzen dat hij uit kan groeien tot een volwaardige Ajax-speler.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 11:06 am

Maartoe schreef:Ik vond van allemaal Yakubu nog de meeste kwaliteiten hebben.
vooral onder Co heeft hij een periode laten zien dat hij Ajax waardig was. Van der Vaart kon lustig aanvallen omdat Yakubu het vuile werk achter hem opknapte. Ik heb nooit begrepen waarom Ajax hem zo makkelijk liet vertrekken naar Vitesse.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 11, 2006 11:18 am

Ik wel. Daar hoort hij thuis. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr aug 11, 2006 11:54 am

Nou heb ik die jongen ook bijzonder aardige wedstrijden zien spelen onder Koeman in de Champions League. Op het middenveld, welteverstaan. Die arme Sjevtsjenko was helemaal nergens.

:yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie