Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Urby Emanuelson

Bericht door wimpey » vr dec 17, 2010 2:32 pm

De Boer wil Emanuelson behouden

Bron: Ajax Life |
Frank de Boer wil Urby Emanuelson eigenlijk graag bij Ajax blijven zien.

Zijn contract loopt komende zomer af. Ajax en Emanuelson zijn er niet in geslaagd te verlengen. 'Hij past wel in mijn plaatje', zei De Boer op de persconferentie.

De trainer wil ook liever Daley Blind niet verhuren.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Urby Emanuelson

Bericht door ferry » vr dec 17, 2010 3:12 pm

yep, ook in het AD:
De Boer wil verder met Emanuelson

AMSTERDAM - Frank de Boer wil Urby Emanuelson graag voor Ajax behouden. De linksback gaf eerder dit seizoen aan dat hij aan het einde van het seizoen toe is aan een nieuwe uitdaging. ,,Maar ik heb hem verteld dat hij erg goed aansluit op de manier waarop wij willen voetballen'', aldus De Boer.

Emanuelson staat onder de nieuwe trainer van Ajax weer links in de defensie. Hij krijgt echter alle gelegenheid om zich met het aanvalsspel te bemoeien. ,,We kunnen hem heel goed gebruiken'', stelde de opvolger van de opgestapte Martin Jol. ,,Nee, we hebben hem nog geen nieuwe aanbieding gedaan, maar dat zou best wel eens kunnen gebeuren.''

,,Ik denk dat we ook even moeten afwachten welke clubs zich voor Emanuelson melden'', vervolgde De Boer. ,,Het wordt moeilijk voor ons als hij naar een hele mooie vereniging kan. Ik heb ook heel lang voor Ajax gespeeld. Op een gegeven moment wil je iets anders.'' (ANP)
Dat weten we allemaal nog Frank! :666.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Urby Emanuelson

Bericht door WP_Legend » za jan 22, 2011 10:00 am

Emanuelson tekent meerjarig contract bij AC Milan

22/01/2011 09:50

EXCLUSIEF - Urby Emanuelson zet zijn carrière voort in Italië. De linkspoot van Ajax tekent deze week waarschijnlijk al een meerjarig contract bij AC Milan. Emanuelson vertrekt in principe pas aan het einde van dit seizoen.

AC Milan zoekt al enige tijd naar een linksachter en had aanvankelijk zijn zinnen gezet op Retro Ziegler van Sampdoria. Door bemiddeling van Mino Raiola, zaakwaarnemer van Milan-vedetten Zlatan Ibrahimovic en Robinho, zou de Italiaanse topclub uiteindelijk voor Emanuelson kunnen kiezen.

AC Milan onderzoekt echter ook de mogelijkheid om de linkspoot al eerder over te nemen. Een delegatie van AC Milan zou volgende week naar Nederland vliegen om daarover te onderhandelen met de Amsterdammers.

Voor de 24-jarige Emanuelson is AC Milan duidelijk de hoofdprijs. De linkspoot is bezig aan zijn zevende seizoen in Amsterdam en zag de afgelopen jaren de ene na de andere leeftijdsgenoot vertrekken naar een buitenlandse topclub. De Amsterdammer was in de jeugd altijd een talentvolle nummer tien maar in het eerste elftal was nooit duidelijk wat nu zijn beste positie was.

Als linksbuiten maakte hij een aantal schitterende treffers, maar bleef zijn geringe rendement ook een bron van zorg. Als opbouwend sterke linksback speelde hij een aantal sterke wedstrijden, maar kwam hij ook wel eens in de problemen omdat hij de defensieve kwaliteiten van een echte verdediger miste.

In Italië krijgt hij echter de kans als linksback in een competitie waar buitenspelers een uitzondering zijn. Voor Emanuelson is dat een uitstekend podium. Als de linkspoot in juli naar AC Milan vertrekt zal Ajax geen transfersom ontvangen. Het is niet bepaald de eerste keer dat een Ajacied transfervrij naar AC Milan vertrekt. In de jaren negentig van de vorige eeuw gingen Edgar Davids, Michael Reiziger, Patrick Kluivert en Winston Bogarde hem voor.
vi.nl

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 22, 2011 10:39 am

De zoveelste keer dat AC dit ons flikt. Gewoon handelswaar voor AC. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 22, 2011 10:40 am

Het wordt waarschijnlijk al in de winterstop! Bron Telegraaf.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Thijs » za jan 22, 2011 10:43 am

Ajaciedjuh schreef:De zoveelste keer dat AC dit ons flikt. Gewoon handelswaar voor AC. :1evil.gif:
Zullen wij om ze te fucken stiekem Zlatan gewoon terughalen? :1evil.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: Urby Emanuelson

Bericht door jamie » za jan 22, 2011 10:49 am

Net zoals toen met Kluivert en Reiziger. Niks betalen en na 1 jaar voor veel geld door verkopen. En trouwens, Urby heeft niks te zoeken bij AC. Denkt hij nou echt dat hij zich zelf daar in de basis gaat spelen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Urby Emanuelson

Bericht door LucaS » za jan 22, 2011 11:02 am

Wat een domme jongen.
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Thijs » za jan 22, 2011 11:20 am

Wat leuk dat de supporters hem succes wensen, dat verdient deze Ajacied uit eigen jeugd immers! :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Lionel » za jan 22, 2011 11:28 am

Waarom zou hij daar niet slagen?

Jammer dat hij niet naar Spanje gaat. Villareal of Sevilla had ik nog mooier gevonden.

Succes Urby. Jammer dat hij niet blijft. Schitterende voetballer en een echte Ajacied!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Bert » za jan 22, 2011 11:28 am

Exact, Thijs! :biggthumpup.gif:

Ik zal 'm missen. En die kneus van een Antonini wordt door Urby natuurlijk sowieso uit het elftal gespeeld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Urby Emanuelson

Bericht door LucaS » za jan 22, 2011 11:29 am

Ach, Ajax zit financieel nog steeds erg lastig. Hij had als dank tov Ajax ook deze winter kunnen vertrekken, dan had Ajax er ook nog wat aan gehad.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Duke » za jan 22, 2011 11:30 am

Als ik de reactie van Urby in het artikel in de Telegraaf lees, gaat ie inderdaad in de winterstop al.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Urby Emanuelson

Bericht door 999 » za jan 22, 2011 11:35 am

Drie jaar bankzitten bij Milaan ...

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Rachid » za jan 22, 2011 11:41 am

jamie schreef:Net zoals toen met Kluivert en Reiziger. Niks betalen en na 1 jaar voor veel geld door verkopen. En trouwens, Urby heeft niks te zoeken bij AC. Denkt hij nou echt dat hij zich zelf daar in de basis gaat spelen.
Ja want Milan heeft natuurlijk fantastische vleugel verdedigers. Gezien het niveau van de selectie van Milan zie ik best mogelijkheden voor Emanuelson.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Urby Emanuelson

Bericht door joey » za jan 22, 2011 11:45 am

Ik wens Urby veel succes. Als voetballer is hij bij Ajax altijd een twijfelaar gebleven, maar wat een aardige jongen is hij. Ik hoop van harte dat hij daar opeens een klasse beter gaat spelen.

Zo niet, dan is hij inderdaad handelswaar.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Urby Emanuelson

Bericht door wimpey » za jan 22, 2011 11:50 am

Ik vind het hartstikke mooi voor Urby! :biggthumpup.gif:

En hij is natuurlijk een veel betere back dan die nummer 77 van hen. Die kan er weinig van.

Ik hoop trouwens dat Urby het seizoen bij Ajax af maakt, want in Blind jr. heb ik weinig vertrouwen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Urby Emanuelson

Bericht door LucaS » za jan 22, 2011 11:54 am

Overigens, om misverstanden te voorkomen, ik hoop van harte dat Urby een mooie carriere tegemoet gaat. Ik heb bij weinig jeugdspelers dat ik ze weinig tot niets gun. Eigenlijk kom ik dan alleen op de Jong
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Thijs » za jan 22, 2011 11:59 am

Nigel bedoel je neem ik aan?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Rooie » za jan 22, 2011 12:00 pm

VI meldt dat Urby per direct naar Milan vertrekt, daar vangen we dus nog wat voor.

Succes Urby!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Urby Emanuelson

Bericht door LucaS » za jan 22, 2011 12:03 pm

Inderdaad Thijs.

In de winter zou een goede zaak voor Ajax zijn. En voor Urby zelf, het feit dat Milan blijkbaar bereid is iets voor hem te betalen maakt de kans dat hij puur voor de handel gehaald wordt iets kleiner. Milan heeft een historie van dit soort handel, als speler zou ik dan ook alleen naar Milan gaan als ze bereid zijn een transfersom voor je te betalen.
I think I lost my fucking headache

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: Urby Emanuelson

Bericht door CdE » za jan 22, 2011 12:03 pm

Mooie transfer voor hem. :biggthumpup.gif:

Europese topclub, maar wel een ploeg met een gebrek aan kwaliteit op de backpositie. Antonini speelt hij er zo uit. Genoeg perspectief op speelminuten. Ik zie 'm er wel slagen eigenlijk, alle kwaliteiten heeft hij.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Urby Emanuelson

Bericht door LucaS » za jan 22, 2011 12:05 pm

Ik moet het nog zien. Nog altijd maakt hij verdedigend veel fouten.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Marillion » za jan 22, 2011 12:05 pm

Ik kan de kwaliteit van de bezetting aan de linkerkant bij Milan niet goed inschatten want ik zie ze niet of nauwelijks in actie. Puur op basis van zijn dromerige instelling betwijfel ik of hij het in Italië gaat redden maar ik gun het hem van harte. Voetballen kan hij wel, misschien dat ze hem daar wel de juiste wedstrijdinstelling kunnen bijbrengen. Veel succes Urby!

Voor ons wel vervelend als hij per direct vertrekt want hij hoort wel bij onze betere spelers.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Urby Emanuelson

Bericht door wimpey » za jan 22, 2011 12:06 pm

LucaS schreef: Eigenlijk kom ik dan alleen op de Jong
Waarom?

Plaats reactie