Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23026
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Urby Emanuelson

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:54 pm

Alles over deze verdediger
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 8:52 am

Nog geen enkele post over een van onze beste spelers. Daar moet verandering in komen:
Nieuwe status Emanuelson

door Yoerie van den Busken

AMSTERDAM - De kolommen werden vorige week voornamelijk gevuld door de spits van Ajax, de laatste aankoop van Liverpool, de bondscoach van het Nederlands elftal of de werkweigeraar van PSV. Slechts de laatste regels waren voor Urby Emanuelson, de vierde debutant in Dublin. Maar dat maakt zijn verschijning niet minder bijzonder. Met verve heeft hij zich tijdens de voorbereiding bij Ajax genesteld op de linksbackpositie. En inmiddels weet hij dat daar zijn toekomst ligt.

Emanuelson speelde uitstekende wedstrijden tegen FC Kopenhagen, PSV en RKC. Met Jong Oranje werd hij Europees kampioen. Het leerjaar is afgesloten, zijn contract opgewaardeerd. ,,Je komt na de vakantie anders binnen", beseft de kleine komeet.

Hij is de offensief ingestelde Ajacied die op een zeker moment naar achteren werd gehaald en daar soms best even moeite mee had. ,,Vorig seizoen moest ik er vaak aan denken. Zat ik toch te wachten op het moment dat er een plekje vrijkwam op het middenveld."

Dat knellende gevoel maakte plaats voor realiteitszin. Emanuelson herkent inmiddels de charme en de mogelijkheden van een rol als vliegende back. ,,Sinds ik me specifiek ben gaan richten op die positie, gaat het steeds beter." Zijn tengere postuur hoeft geen probleem op te leveren. In Europese competities spelen weinig ploegen met een rechterspits en in Nederland geven zijn voetballende kwaliteiten en onstuitbare dynamiek sowieso altijd de doorslag.


telesport.nl

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 23, 2006 9:33 am

mooi dat z'n contract is opgewaardeerd.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo aug 23, 2006 10:52 am

:worshippy:
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 23, 2006 11:04 am

Volgens mij wordt bij Ajax een contract altijd opgewaardeerd als er een debuut in het nationale team heeft plaatsgevonden
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo aug 23, 2006 11:11 am

Ik had Urby al eerder een nieuw contract gegeven
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 23, 2006 12:57 pm

Lucas schreef:Volgens mij wordt bij Ajax een contract altijd opgewaardeerd als er een debuut in het nationale team heeft plaatsgevonden
"je komt na de vakantie anders binnen" doet mij geloven dat zijn contract al was opgewaardeerd voor zijn debuut in Oranje.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 5:24 pm

Ik dacht dat ze het gewoon over de verlenging en opwaardering van z'n contract van een tijdje terug hadden.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10305
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » wo aug 23, 2006 10:49 pm

pfft vandaag heeft hij niet laten zien dat hij een contract verbetering waard is... dramatisch.. de slechtste ajacied!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 10:52 pm

Die eer gaat naar Maduro. Maar ik heb Urby op z'n debuutwedstrijd na nog nooit zo slecht zien spelen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 10:57 pm

Thomas schreef:Die eer gaat naar Maduro. Maar ik heb Urby op z'n debuutwedstrijd na nog nooit zo slecht zien spelen.
Arsenal thuis vergeten (de eerste minuut?), de play-offs tegen feyenoord vergeten? Hij ging in beide wedstrijden in het eerste kwartier een paar keer opzichtig in de fout (herstelde zich wel goed), dat had fataal kunnen zijn (gebrek aan klasse bij feyenoord!)

Urby is geen echte linksback; een back moet in mijn ogen in eerste instantie goed kunnen verdedigen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 8:16 am

Urby was gisteravond niet goed, maar presteert over het algemeen juist erg goed. Dit soort wedstrijden kunnen helaas nog voorkomen bij jonge spelers.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 8:21 am

Maartoe schreef:Urby was gisteravond niet goed, maar presteert over het algemeen juist erg goed. Dit soort wedstrijden kunnen helaas nog voorkomen bij jonge spelers.
Het leerproces, zou Cruijff zeggen. :yes:

Urby heeft genoeg kwaliteiten. Wel moet dat nonchalante eruit.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do aug 24, 2006 9:02 am

joey schreef:
Maartoe schreef:Urby was gisteravond niet goed, maar presteert over het algemeen juist erg goed. Dit soort wedstrijden kunnen helaas nog voorkomen bij jonge spelers.
Het leerproces, zou Cruijff zeggen. :yes:

Urby heeft genoeg kwaliteiten. Wel moet dat nonchalante eruit.
Yep. En aanvoelen wanneer je kunt gaan en wanneer je de actie kunt maken. Ik geloof dat Urby dat wel onder de knie gaat krijgen. Dat ie loopt te pitten bij de 1-0 is natuurlijk een hele grote fout. Ook als ie niet sterk in de lucht is, kan ie Silberbauer (hoe doe je dat eigenlijk, zilver verbouwen?) nog genoeg proberen te hinderen, zodat Stekel meer kans heeft bij een minder geplaatst schot. Maar dat uit balverlies van hem de 2-0 komt vind ik meer een kwestie van de organisatie achter hem als hij opkomt. Wie houdt die zone dan in de gaten?
Laatst gewijzigd door Zuidema op do aug 24, 2006 5:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41041
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do aug 24, 2006 9:18 am

Ik vind dat toch echt zijn fout. Hoe kun je nu opkomen als je zo'n gat achterlaat? Ik heb de beelden niet teruggezien maar als ik het me goed herinner stonden de linksback, linkshalf en linksbuiten in een cirkel van zo'n 10 meter bij elkaar. Dat mag in zo'n situatie nooit gebeuren.

Je kunt wel blind naar voren stormen in de veronderstelling dat er wel iemand jou positie overneemt maar zo werkt het wat mij betreft niet. Als iemand dat in de 4e klasse doet vind ik het al een blunder, laat staan als je voorronde CL speelt. Je ziet als speler toch wel dat het moment totaal ongeschikt is?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do aug 24, 2006 9:31 am

True. Als dat inderdaad de situatie was, kwam ie zeker op het verkeerde moment op. Hijzelf zal ook moeten gaan zien, wanneer ie kan gaan en wanneer niet. Aan de andere kant: als ie gaat, lijkt het me toch wel slim dat iemand die zone overneemt en controleert. Steef noemde in dat verband Gabri al. Hoe dan ook, er zal nog het nodige afgestemd moeten worden. Al doende leert men. Alleen verrekte jammer dat het dit keer om zo'n hoop leergeld gaat.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 9:42 am

Klopt, maestro. Maar wij zijn oud genoeg om ons de 'Frank de Boertjes' en de blunders van Chivu te herinneren. Juist spelers met zoveel bagage moeten leren timen, afstemmen. Zelfs Johan Cruijff miste op jonge leeftijd uit bij Real Madrid voor open doel, waarna Ajax werd uitgeschakeld.
Urby komt er wel. Op het mentale vlak moet hij nog veel leren. Wat wil je, hoe oud is hij helemaal?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41041
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do aug 24, 2006 9:47 am

Tja, kwaliteit heeft hij wel en het zal misschien bij een leerproces horen. Maar ik snap echt niet dat je als back niet ziet dat het geen moment was om op te komen.

Overigens ben ik het wel eens met de kritiek op iemand als Gabri die, wanneer Emanuelson toch gaat, die zone moet afdekken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 24, 2006 1:34 pm

Marillion schreef:Tja, kwaliteit heeft hij wel en het zal misschien bij een leerproces horen. Maar ik snap echt niet dat je als back niet ziet dat het geen moment was om op te komen.

Overigens ben ik het wel eens met de kritiek op iemand als Gabri die, wanneer Emanuelson toch gaat, die zone moet afdekken.
Moet Gabri dan de zone links in de gaten houden? Hij staat rechts!

Onderling coachen is belangrijk. Het dreigde eerder al fout te gaan. Emanuelson sprint naar voren, Babel verspeelt bijna de bal en er lag een enorme ruimte voor Kopenhagen.

Ajax (lees Ten Cate) zal voor een sterk team moeten zorgen, soms is dat niet met de beste spelers! Dit seizoen vind ik Vermaelen nog niet sterk spelen, maar waar komt dat door?????????????????????
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 1:45 pm

Overgeconcentreerd? Die jongen wil zo graag.
Het stinkt aan alle kanten!

ub40_bboy
Berichten: 56
Lid geworden op: do jul 27, 2006 12:09 pm

Bericht door ub40_bboy » do aug 24, 2006 2:11 pm

Gewoon twee fouten van Emanuelson twee goals. Ik hoop dat HTC hem hard aanpakt.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 2:14 pm

Het eerste doelpunt was een regelrechte dekkingsfout van Urby. Hoe hij het in zijn hoofd haalt om zijn man zo gewoon vrij te laten vind ik onbegrijpelijk. Ik vind het te ver gaan om dat tweede doelpunt aan Urby toe te rekenen. Er gaan daar meerdere spelers de fout in.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 24, 2006 2:14 pm

Hij maakt toch wel veel fouten altijd, het lijkt bij hem altijd net alsof ie zo goed speelt omdat hij wel mooie acties naar voren heeft maar ondertussen verneukt ie zn verdedigende taken wel om de haverklap.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 24, 2006 2:18 pm

Hij speelde wel voor de zoveelste keer Farfan uit de wedstrijd. Dit gezeik zal over een week ook wel weer vergeten zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 24, 2006 2:28 pm

Urby wil 'gewoon lekker ballen'. Dat zie je wel vaker bij jonge spelers. Die moeten nog leren wat het inhoudt om prof te zijn. Maar ik denk dat Urby zich wel schuldig voelt hoor. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie