Dennis Gentenaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 08, 2009 12:31 pm

Weten ze niet hoe goed Padt is? Die jongen speelt al een tijdje voor Ajax. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 08, 2009 12:34 pm

Er komt meer kijken bij een hoger nivo dan alleen maar technisch goed zijn. En deze staf zit er nog geen jaren natuurlijk

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 08, 2009 12:37 pm

LucaS schreef:Er komt meer kijken bij een hoger nivo dan alleen maar technisch goed zijn. En deze staf zit er nog geen jaren natuurlijk
Plus, nu kunnen ze hem 1 week beoordelen. Goede keuze van de staf. Ik zou het ook zonde vinden om een nieuwe 3e doelman aan te trekken, dan kun je net zo goed meteen afscheid nemen van Padt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 08, 2009 12:44 pm

Ach, het gaat maar om een derde doelman, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do jan 08, 2009 12:45 pm

Was Vermeer tot voor kort geen derde doelman?
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 08, 2009 12:45 pm

Die is niet belangrijk? Volgens mij hebben we wel eens met de derde doelman een heel belangrijke CL wedstrijd gespeeld

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 08, 2009 12:52 pm

Ja, ooit eens een keer. En wat dan nog? Dan zetten we Padt gewoon in het doel of een andere jeugdkeeper. Dat hoort bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do jan 08, 2009 1:02 pm

joey schreef:Ja, ooit eens een keer. En wat dan nog? Dan zetten we Padt gewoon in het doel of een andere jeugdkeeper. Dat hoort bij Ajax.
Helemaal mee eens.. Dit is juist Ajax en dat imago mis de de laatste jaren juist. Oh blessures of even geen goede rechtsbuiten.. Jeugd erin.. Maar de laatste jaren kozen ze er liever voor om 3de of 4de garnituur afgeserveerde spelers te halen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 08, 2009 1:06 pm

In dit specifieke geval zou je kunnen zeggen dat Van Basten gewoon de jeugd de kans moet geven, maar in het algemeen doet hij dat al, ZSoG.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do jan 08, 2009 1:14 pm

Enganche schreef:In dit specifieke geval zou je kunnen zeggen dat Van Basten gewoon de jeugd de kans moet geven, maar in het algemeen doet hij dat al, ZSoG.
Vind je?

Dan zit ik al erg lang te wachten op een creatieve middenvelder, aangezien die al een tijdje er niet is.

Waarom is Sno dan gehaald. We hebben genoeg defensieve middenvelders in de jeugd.

Het geluk dit jaar was dat Ajax extreem veel geld heeft uitgegeven aan Sulejmani.. Was benieuwd wat er met die miljoenen was gebeurd als hij niet was gekomen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 08, 2009 1:14 pm

Ach, als Martina een keer moet opdraven, staat Joey vooraan om van Basten af te slachten. Over Zeegelaar weet ik het even niet

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 08, 2009 1:22 pm

LucaS schreef:Ach, als Martina een keer moet opdraven, staat Joey vooraan om van Basten af te slachten.
Helemaal niet. Lees maar na.

Ik vind het wel jammer voor die jongen dat hij één keer mocht meedoen en daarna nooit meer. Maar ja, dat is Van Basten, die kan spelers pas beoordelen als hij ze laat spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 08, 2009 1:27 pm

Zlatan Son of God schreef:
Enganche schreef:In dit specifieke geval zou je kunnen zeggen dat Van Basten gewoon de jeugd de kans moet geven, maar in het algemeen doet hij dat al, ZSoG.
Vind je?

Dan zit ik al erg lang te wachten op een creatieve middenvelder, aangezien die al een tijdje er niet is.

Waarom is Sno dan gehaald. We hebben genoeg defensieve middenvelders in de jeugd.

Het geluk dit jaar was dat Ajax extreem veel geld heeft uitgegeven aan Sulejmani.. Was benieuwd wat er met die miljoenen was gebeurd als hij niet was gekomen.
Sarpong, Blind, Martina, Zeegelaar, Anita, Vermeer boven Gentenaar, Alderweireld, Van der Wiel boven Silva.

En welke creatieve middenvelder zie jij in de jeugd rondlopen die het eerste aan zou kunnen?

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 08, 2009 1:30 pm

joey schreef:
LucaS schreef:Ach, als Martina een keer moet opdraven, staat Joey vooraan om van Basten af te slachten.
Helemaal niet. Lees maar na.

Ik vind het wel jammer voor die jongen dat hij één keer mocht meedoen en daarna nooit meer. Maar ja, dat is Van Basten, die kan spelers pas beoordelen als hij ze laat spelen.
Nee hoor, als de nood heel hoog is, laten we gewoon een jeugdspeler opdraven. dat is Ajax.
Het is niet Ajax dat die jeugdspeler vanaf dat moment automatisch altijd speelt of zelfs bij de selectie zit

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do jan 08, 2009 1:38 pm

Enganche schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Enganche schreef:In dit specifieke geval zou je kunnen zeggen dat Van Basten gewoon de jeugd de kans moet geven, maar in het algemeen doet hij dat al, ZSoG.
Vind je?

Dan zit ik al erg lang te wachten op een creatieve middenvelder, aangezien die al een tijdje er niet is.

Waarom is Sno dan gehaald. We hebben genoeg defensieve middenvelders in de jeugd.

Het geluk dit jaar was dat Ajax extreem veel geld heeft uitgegeven aan Sulejmani.. Was benieuwd wat er met die miljoenen was gebeurd als hij niet was gekomen.
Sarpong, Blind, Martina, Zeegelaar, Anita, Vermeer boven Gentenaar, Alderweireld, Van der Wiel boven Silva.

En welke creatieve middenvelder zie jij in de jeugd rondlopen die het eerste aan zou kunnen?
Vermeer, Anita, Sarpoong, van der Wiel en zelfs Martina zaten al bij de selectie.

Sno wordt gehaald voor defensieve middenvelder en envetueel als verdediger. hier had Anita ook kunnen spelen of eventueel Alderweireld (heeft zelfs helemaal nog niet gespeeld)

Martina heeft gewoon plaats moeten maken voor afdankertjes als Kennedy en Rommedahl. Ik zeg niet dat Martina had moeten spelen, maar dan had van Basten ook gewoon een jongen als Goossens of zelfs vaker Zeegelaar kunnen laten debuteren.

Er was even geen spits. Dus gooien we Sno er maar in. Hier had hij ook voor Bodul of Castilion kunnen kiezen.


Dat Vermeer keept ten opzichte van Gentenaar heeft te maken met de vele blessures die Gentenaar heeft (gehad) en met de onderlinge relatie tussen MvB en Gentenaar.

Van der Wiel ten opzichte van Silva is gewoon op basis van kwaliteit.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 08, 2009 2:12 pm

Zlatan Son of God schreef:Vermeer, Anita, Sarpoong, van der Wiel en zelfs Martina zaten al bij de selectie.
Maar Sarpong speelt onder Van Basten indien fit vrijwel alles. En Van der Wiel is ook vaste basisklant. Vermeer was aan het begin van het seizoen nog derde keeper.
Sno wordt gehaald voor defensieve middenvelder en envetueel als verdediger. hier had Anita ook kunnen spelen of eventueel Alderweireld (heeft zelfs helemaal nog niet gespeeld)
Anita moet eerst maar eens leren niet alles breed te spelen en zich beter leren opstellen zonder bal. Sno is vooral een miskoop, maar hij speelt de laatste weken dan ook nooit meer. Van Alderweireld ben ik niet gecharmeerd, maar het is wel weer een jeugdspeler die bij de selectie is gehaald. Net als Blind en Padt.
Martina heeft gewoon plaats moeten maken voor afdankertjes als Kennedy en Rommedahl. Ik zeg niet dat Martina had moeten spelen, maar dan had van Basten ook gewoon een jongen als Goossens of zelfs vaker Zeegelaar kunnen laten debuteren.
Goossens en Martina lijken me geen Ajax-materiaal. Zeegelaar had ik wat vaker de kans gegeven om in te vallen, maar die jongen is nog erg jong.
Er was even geen spits. Dus gooien we Sno er maar in. Hier had hij ook voor Bodul of Castilion kunnen kiezen.
Bodul was geblesseerd en moest daarna nog terugkomen van die blessure. Castillion heeft het dit seizoen al opzichtig moeilijker in de A1/Jong Ajax. En gezien de wat lakse houding van die jongen zou ik hem niet de indruk willen geven dat hij er al is.

Dat Vermeer keept ten opzichte van Gentenaar heeft te maken met de vele blessures die Gentenaar heeft (gehad) en met de onderlinge relatie tussen MvB en Gentenaar.
Van der Wiel ten opzichte van Silva is gewoon op basis van kwaliteit.
Gewoon op basis van kwaliteit. Als een eigen talent gelijkwaardig of beter is dan een aankoop, dan speelt hij. Het gaat er natuurlijk niet om dat we spelers die niet goed genoeg zijn uit de jeugd (Martina, Goossens, Alderweireld) zomaar in het elftal gooien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jan 08, 2009 3:08 pm

Martina zat zeer zeker nog niet bij de selectie.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do jan 08, 2009 7:57 pm

Jöhnk schreef:Martina zat zeer zeker nog niet bij de selectie.
Absoluut wel. Hij zat niet bij de 4 afvallers naar het 2de en het groepje van 4 die geen rekening moest houden met speelminuten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jan 08, 2009 8:11 pm

Hij zat vorig seizoen in het tweede. Dus hij is door MVB bij het eerste gehaald.
Overigens ben ik het met Enganche eens dat Martina geen Ajax-materiaal is. Leuk hoor, al die jeugd, maar het moet wel ergens op slaan natuurlijk.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 09, 2009 11:55 am

Misschien is Sno in het achterhoofd ook gehaald als keeper. Wie zat het zeggen.

Zonder gekheid, Sparta heeft dus ook interesse in Gentenaar. Laat die jongen lekker gaan zou ik zeggen. Hij wint de strijd met Wapenaar hands down en heeft dan lekker een basisplek bij een mooie club. En Padt? Nou, die wordt dan derde doelman. Ik snap het probleem niet zo, want je hebt de keeper van het Nederlands elftal en de keeper van u21 als éérste en tweede keeper. De kans is heel erg klein dat ze allebei geblesseerd raken en moet je daarom een ervaren keeper houden? Ach, zo'n Padt heeft tegen Borac ook al op de bank gezeten en zal dus heus wel wat kunnen. Als derde keeper zou ik hem dan ook gewoon aanhouden. Je gaat toch ook geen oude rot als 3e aanvaller halen? Beetje onzinnig allemaal.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 12:06 pm

Stel dat Ajax Gentenaar laat wachten en Sparta haalt inmiddels een andere keeper. Laat maar gaan dus.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 12:09 pm

Peter, natuurlijk hoeft de derde keeper niet per se ervaren te zijn. Wel moet hij een bepaald niveau hebben. Als Gentenaar beter is dan Padt, moet je Gentenaar houden. Ik kan daar zelf niet over oordelen, want ik heb Padt volgens mij nog nooit gezien.

Verder is je stelling dat een derde keeper min of meer onbelangrijk is, omdat er toch zelden tot nooit twee keepers geblesseerd raken natuurlijk een beetje potsierlijk, aangezien dat enkele weken geleden bij ons nog het geval was. En langdurig ook.

Mij lijkt het dan ook een prima beslissing om Padt eerst rustig te beoordelen op dat trainingskamp. Als Padt gelijkwaardig aan Gentenaar of beter is, dan zal ik als eerste zeggen dat je Gentenaar moet laten gaan, want in principe heb ik niet veel met ervaren bankzitters. Liever heb ik op de bank spelers die kunnen groeien.
joey schreef:Stel dat Ajax Gentenaar laat wachten en Sparta haalt inmiddels een andere keeper. Laat maar gaan dus.
Ja, stel je voor! Dan uh, heeft Gentenaar een probleem! Met welk belang zijn we hier nu bezig? Met het belang van Ajax of van Gentenaar?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 12:15 pm

Dat van allebei. Want Ajax heeft niets aan een boze, ongemotiveerde derde keeper.

Waarom leiden keepers op als zelfs de derde keeper een ouwe rot moet zijn?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » vr jan 09, 2009 12:23 pm

dat zegt Bertje toch niet?

Bertje zegt:
Wel moet hij een bepaald niveau hebben. Als Gentenaar beter is dan Padt, moet je Gentenaar houden.
Ben ik het ook volkomen mee eens. En het is lullig voor Gentenaar als hij moet blijven, maar hij wordt er goed voor betaald en hij wist dat hij geen eerste keeper zou worden. :ajaxscarf.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 12:32 pm

Padt hoort goed genoeg te zijn om een paar wedstrijdjes de honneurs waar te nemen. Anders heeft hij niets bij Ajax te zoeken.

Ajax (Blind?) heeft Gentenaar de belofte gedaan dat hij weg mocht. Die belofte moet Ajax (Blind?) nu nakomen. Heeft niets met transferbeleid te maken maar alles met fatsoen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten