Olaf Lindenbergh

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 04, 2007 12:07 pm

Volgens het Brabants Dagblad vertrekken Rosenberg en Lindenbergh deze maand nog.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 04, 2007 12:18 pm

Thomas schreef:Volgens het Brabants Dagblad vertrekken Rosenberg en Lindenbergh deze maand nog.
Lindenbergh is geen verlies, zijn transfer (Blind?) heb ik nooit gesnapt.

Rosenberg is door Ajax (Blind?) in de maling genomen. Hij kwam omdat Blind ook wel eens anders wilde spelen, maar Rosenberg moest ondanks die belofte Ajax-spits of Ajax-linksbuiten spelen!

Deze maand? Kan het ook deze week? Wat is je bron?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 04, 2007 12:20 pm

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en de kleur is rood met wit.

Geez, Demo. Zo'n lange post was het nou ook weer niet. ;)

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 04, 2007 12:21 pm

Thomas schreef:Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en de kleur is rood met wit.

Geez, Demo. Zo'n lange post was het nou ook weer niet. ;)
Je hebt gelijk, te snel gepost :worshippy:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jan 04, 2007 12:26 pm

'Spelers die weg willen teruggezet naar tweede elftal'

In De Telegraaf meldt Henk ten Cate dat hij niet meer wil werken met spelers die wegwillen bij Ajax. 'Ik wil me alleen concentreren op jongens die ook echt bij Ajax verder willen.' Spelers die bij hun besluit blijven Ajax te willen verlaten zouden in het vervolg bij het tweede elftal hun trainingen moeten afwerken. De krant noemt met name Olaf Lindenbergh en Krohn-Dehli, al zou de laatste volgens De Telegraaf later ontkend hebben plannen hebben om te vertrekken.
Niet de eerste keer dat HTC A zegt en B doet. :nooo:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 04, 2007 12:31 pm

Ik denk dat HtC met 'spelers die weg willen' duidt op een andere categorie. Lindenberg mág weg, hij kan er niets aan doen dat hij niet wordt opgesteld. Ten Cate zal het hebben over spelers die hun zaakwaarnemer naar MVG sturen als ze op hun kop krijgen, of die redeneren: ik ga toch naar het buitenland. Of die niets laten zien omdat ze ontevreden zijn. Vul de namen maar in.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jan 04, 2007 12:35 pm

Zeg het maar. De 'carriereplanners' speelden gewoon mee tegen Nec.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 04, 2007 12:58 pm

Het is meer een signaal in de richting van die spelers dat ze gebruik moeten maken van het feit dat de transfermarkt weer open is.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59058
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 04, 2007 1:05 pm

Krijg eerder het idee dat als het tegen zit HtC van alles en nog wat roept .. dan is het dit dan is het weer dat ... zou het de teleurstelling zijn w.b. het niet gezien hebben dat deze selectie tegenvalt ...

Spelers bij AJAX die te weinig speel minuten krijgen zoals Lindenbergh willen weg, dat is nooit anders geweest.HtC zou er voor moeten zorgen dat ook deze spelers gemotiveerd zijn als hij daar een beroep op moet doen ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 04, 2007 1:11 pm

Op de inzet van Lindenbergh valt niets aan te merken. Hij is gewoon niet goed genoeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59058
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 04, 2007 1:14 pm

Hij niet alleen :X

cento

Bericht door cento » do jan 25, 2007 3:45 pm

Lindenbergh: 'Ajax vraagt teveel'

Begin dit jaar werd al duidelijk dat Olaf Lindenbergh mag vertrekken bij Ajax. Er schijnen zelfs verschillende buitenlandse clubs geïnteresseerd te zijn. Volgens Lindenbergh vraagt Ajax 1,3 miljoen euro voor hem en dat vindt hij teveel. "Maar als de vraagprijs te hoog is, zal ik hier nog m'n contract moeten uidienen. "

Het contract van Lindenbergh loopt in de zomer van 2008 af.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 25, 2007 4:04 pm

Bron?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47943
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 26, 2007 4:11 pm

RTVNH is de bron van dat bericht.

Mocht Ajax daadwerkelijk Davids weten te halen, dan gaat Ajax zich een stuk gemakkelijk opstellen ten opzichte van gegadigden voor Lindenbergh. Het zou mij dan in ieder geval niet verbazen als hij ook nog van club weet te wisselen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 26, 2007 4:21 pm

Peter schreef:RTVNH is de bron van dat bericht.

Mocht Ajax daadwerkelijk Davids weten te halen, dan gaat Ajax zich een stuk gemakkelijk opstellen ten opzichte van gegadigden voor Lindenbergh. Het zou mij dan in ieder geval niet verbazen als hij ook nog van club weet te wisselen.
Het zou me ook niet verbazen dat Grygera alsnog gaat. Heitinga is volop in onderhandeling om zijn contract te verlengen --> hij wil centraal spelen --> Davids gaat waarschijnlijk komen, dus blijft centraal naast Stam over. Dus Heitinga kansen zijn groter om te spelen als Grygera gaat (+ Ajax vangt nog 1 miljoen) en verlengt zijn contract.

Kortom:
Weg: Grygera, Lindenbergh, Rosales en Rosenberg
Nieuw: Davids en doorschuiven van Anita en Donald

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » vr jan 26, 2007 4:42 pm

nou ik zou toch graag een echte centrale verdediger erbij hebben dan, ik ben niet echt onder de indruk van heitje centraal achterin!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 26, 2007 5:05 pm

Lindenbergh hoopt op nieuwe kans

Amsterdam, 26 jan 2007
Of hij zondag opnieuw negentig minuten van de partij zal zijn, tegen FC Groningen? Olaf Lindenbergh lacht. De lach verraadt een seizoen waarin hem weinig volledige wedstrijden zijn gegund in de hoofdmacht… Het midweeks gespeelde bekerduel tegen HFC Haarlem bood de middenvelder een buitenkansje.
De middenvelder komt dit voetbaljaar, curieus genoeg, vooral in bekerverband ruimschoots aan speelminuten toe. In alle KNVB Bekerduels (tegen Jong RKC, ADO Den Haag en Haarlem) stond de Purmerender van begin tot einde in het veld. In de Eredivisie zijn hem aanmerkelijk minder speelminuten gegund. Spaarzame competitieduels bij Jong Ajax worden, op het oog, moeiteloos afgewisseld met bankbeurten bij Ajax 1. Zijn prima mentaliteit leverde Lindenbergh dit seizoen in elk geval wel complimenten op van zijn trainer Henk ten Cate.
Afbeelding
Olaf Lindenbergh voert zijn ploeggenoten aan tijdens de warming-up.
Olaf Lindenbergh voert zijn ploeggenoten aan tijdens de warming-up.
Twee dagen na de gewonnen bekerwedstrijd tegen HFC Haarlem hoopt de Ajacied op een nieuwe kans tegen FC Groningen. ,,Tegen Haarlem ging het best goed, al is het altijd wel even wennen om een hele wedstrijd te spelen’’, kijkt Lindenbergh terug. ,,Het is toch ‘anders’ als je vanaf het begin in het veld staat. De tegenstander heeft het ons nooit echt moeilijk kunnen maken. Alles bij elkaar ben ik tevreden hoe het is gegaan.’’
De vrijdagtraining gaf weinig uitsluitsel over de Amsterdamse basisploeg voor de komende wedstrijd. Uit de grote partij kunnen weinig conclusies worden getrokken. ,,Normaal weten wij ook pas drie kwartier voor de wedstrijd wie spelen en wie niet’’, vertelt Lindenbergh. ,,Zoiets wordt meestal duidelijk tijdens de wedstrijdbespreking. Soms kun je een dag voor de wedstrijd al iets afleiden van de training. In de aanloop naar Haarlem had ik al een wel een vermoeden dat ik zou spelen.’’
Afbeelding
Op de vrije donderdag pakten de Ajacieden de draad weer op met een scherpe vrijdagtraining. Lindenbergh is doorweekt maar tevreden van het trainingsveld gestapt. De Ajacied heeft nauwelijks iets gemerkt van de ijzige regenbuien. ,,We hebben vorig seizoen twee keer verloren van FC Groningen’’, gaat Lindenbergh een jaar terug in de tijd. In de afgelopen competitie was hij in beide uitduels tegen de Groningse FC als veldspeler van de partij. In de reguliere competitie en de play-offs gingen de Ajacieden onderuit in de Euroborg. ,,Vooral tijdens het competitieduel kampten we met veel blessures. We speelden toen ook met een jonge ploeg, kan ik me herinneren. FC Groningen is ook lang ongeslagen geweest in eigen stadion.’’ Linkerverdediger Thomas Vermaelen is zondag niet inzetbaar. De Belg kampt met een heupkwetsuur en zit tegen de Groningers bovendien een schorsing uit. ,,Urby Emanuelson kan dan misschien links in de verdediging spelen’’, puzzelt Lindenbergh er hardop en vrijblijvend op los. Wat volgt zijn de namen van gegadigden voor een plekje, centraal en controlerend of links op het middenveld. De keuze is aan trainer Henk ten Cate. Lindenbergh staat in elk geval gemotiveerd klaar om opnieuw zijn kunsten te tonen in de Ajax-ploeg. ,,Iedereen is ervan doordrongen dat we moeten winnen om de tweede plaats te behouden’’, klinkt het gemotiveerd. ,,PSV wacht enkele lastige wedstrijden. Dus laten we vooral in de buurt blijven van de koploper.’’ Afbeelding

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 6:01 pm

Met Davids heeft Ajax iemand binnen gehaald die drie klassen beter is dan Olaf. Ik neem aan dat Ajax hem voor iets minder dan een miljoen laat gaan. Ik zou er geen problemen mee hebben. Je bent van een duur contract af (vergelijken met bijvoorbeeld een Donald, die net een contract heeft getekend) en geeft de jeugd meer kans op doorstroming.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr jan 26, 2007 6:51 pm

130.000 euro zou al veel zijn voor Lindeboom.
Ajax!

cento

Bericht door cento » wo feb 07, 2007 2:33 pm

Exclusief: Lindenbergh wil nog steeds weg

"Of ik nu bij Ajax blijf? Tja, de transfermarkt is gesloten, dus ik zal wel moeten", vertelde Lindenbergh vrijdag aan Ajax Online. "Er zit niets anders op, ben ik bang." De Purmerender werd in de zomer van 2005 door trainer Danny Blind naar Ajax gehaald.

Olaf Lindenbergh vindt het jammer dat het nog niet tot een vertrek bij Ajax is gekomen. Dat vertelde hij dinsdag na de ochtendtraining aan Ajaxonline.org. De 32-jarige middenvelder komt onder trainer Henk ten Cate weinig aan spelen toe en heeft het om die reden niet langer naar zijn zin in Amsterdam. De kans is dan ook groot dat Ajax komende zomer alsnog een poging zal doen de speler te verkopen. (Bron: Ajax Online, 02-07/09:11)

In anderhalf jaar tijd slaagde Lindenbergh er niet in uit te groeien tot een vaste waarde. Naar verluidt vroeg Ajax aan geïnteresseerde clubs 1,3 miljoen euro voor de linkspoot. Lindenbergh heeft in De Arena nog een contract tot medio 2008.
ajax.blieb.nl

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma feb 19, 2007 6:29 pm

Hoe lang mag hij nog alle dromen van AJAX verprutsen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 19, 2007 7:00 pm

Zolang we niemand anders hebben. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma feb 19, 2007 8:17 pm

joey schreef:Zolang we niemand anders hebben. :sad:
Zelfs jeugdspelers doen het beter dan deze prutser.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 20, 2007 10:54 am

Ik zie de wedstrijd van zondag met angst en beven tegemoet. Van Gaal stelt vast Jenner op. Die laat Lindenbergh alle hoeken van het veld zien. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di feb 20, 2007 11:08 am

Misschien moeten we eens gaan afvragen waarom aankopen bij Ajax over het algemeen prutsers worden. Niet omdat onze selectie altijd zo top is, hoor. Lindenbergh was bij AZ een belangrijke schakel, in de competitie en Europees.
Bertje for President!

Plaats reactie