Hedwiges Maduro

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Hedwiges Maduro

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:52 pm

Alles over deze middenvelder
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 11, 2006 1:23 pm

Maduro valt ook af voor Jong Oranje
Vrijdag 11 augustus, door HM, Amsterdam, 13.50u GMT+01.00, ANP

Hedwiges Maduro hoeft zich volgende week niet te melden bij een vertegenwoordigend elftal. De middenvelder krijgt van de bondscoaches voorlopig even rust.

Maduro speelde in juni nog op het wereldkampioenschap voetbal, maar valt volgens bondscoach Foppe de Haan van Jong Oranje op dit moment ,,tussen wal en schip''.

De Haan: 'Als ik zo naar hem kijk, heeft hij een lichaam dat nog aan het groeien is. In overleg met Ajax-trainer Henk ten Cate en Marco van Basten hebben we besloten dat hij rust krijgt. Daar waren we het alle drie over eens'.
Ajax Showtime

Prima. :xyxthumbs:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 13, 2006 4:48 pm

Volgens Ten Cate heeft Maduro (mede wegens z'n bouw) afgelopen zomer gewoon een grote trainingsachterstand opgelopen. Hij doet niet dingen op supplesse zoals Babel, die misschien binnen twee weken weer conditioneel top is.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 23, 2006 12:23 pm

Ene pjerkus van AN op 19 augustus schreef:quote van HTC uit de online Parool:

''Dit zijn waardeloze weken voor een trainer. Maar met de jongens die achterbleven hebben we goed gewerkt. Hedwiges Maduro is op eigen initiatief naar de looptrainer gegaan om een apart trainingsschema te vragen. Hij wil werken aan zijn kracht en zijn uithoudingsvermogen.''
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo aug 23, 2006 12:37 pm

Blijf het wat vreemd vinden. De WK-gangers zijn half juli teruggekomen. Sindsdien zijn ruim 5 weken verstreken als ik goed reken. In die tijd moet toch ook een Maduro een basis voor een goede wedstrijdconditie kunnen leggen? Wat heeft ie dan lopen doen in die tijd? Hoe dan ook, prima initiatief van die jongen. De intentie is er in ieder geval. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » wo aug 23, 2006 12:37 pm

Maduro heeft geen achterstand in die paar weken opgelopen hoor. Het hele vorige seizoen kon je aan zijn gezicht zien dat er nog wel wat grammetjes vanaf konden. Het lijkt erop dat er nu eindelijk eens wat professioneler gewerkt wordt bij Ajax.
Laatst gewijzigd door Izmailov op wo aug 23, 2006 1:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 23, 2006 1:05 pm

Ook in de jeugd was de conditie van Maduro al niet veel. Daarom is hij op het middenveld terecht gekomen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 23, 2006 2:00 pm

Hoe weet je dat? Conditie is toch gewoon een kwestie van trainen?
Ajax!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 2:03 pm

Je zou toch denken dat je voor een positie op het middenveld de meeste conditie nodig hebt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 23, 2006 2:04 pm

Daarom werd hij er ook neergezet. Hij speelde als centrale verdediger, maar omdat z'n conditie zo slecht was moest hij op het middenveld gaan spelen, zodat hij meer zou moeten lopen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » wo aug 23, 2006 2:05 pm

Ik denk eerder dat de motoriek van Maduro dermate zwak is dat hij nooit een goede conditie kan opbouwen. Hij kan simpelweg niet sneller. Dat heeft dan niet zo zeer met zijn conditie te maken, want dat is trainbaar. Of niet, Bertje?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 2:06 pm

Bertje schreef:Daarom werd hij er ook neergezet. Hij speelde als centrale verdediger, maar omdat z'n conditie zo slecht was moest hij op het middenveld gaan spelen, zodat hij meer zou moeten lopen.
Ik dacht al dat het zoiets zou zijn. :xyxthumbs:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 23, 2006 2:12 pm

Justin schreef:Ik denk eerder dat de motoriek van Maduro dermate zwak is dat hij nooit een goede conditie kan opbouwen. Hij kan simpelweg niet sneller. Dat heeft dan niet zo zeer met zijn conditie te maken, want dat is trainbaar. Of niet, Bertje?
Ik denk dat hij juist door die mindere motoriek (die denk ik komt omdat hij aanleg heeft om zwaar te zijn) moeite heeft met een goede conditite op te bouwen. Het zit ook tussen je oren. Als je weet dat je geen geweldige loper bent, ga je minder lopen, waar je conditie niet bepaald van vooruit gaat. Als hij die extra aandacht voor zijn conditie nodig heeft en hij neemt die moeite vind ik dat alleen maar mooi. Het is knap lastig om een elftal van topatleten te vinden, die ook nog allemaal op het hoogste niveau meekunnen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » wo aug 23, 2006 2:14 pm

Bertje schreef:
Justin schreef:Ik denk eerder dat de motoriek van Maduro dermate zwak is dat hij nooit een goede conditie kan opbouwen. Hij kan simpelweg niet sneller. Dat heeft dan niet zo zeer met zijn conditie te maken, want dat is trainbaar. Of niet, Bertje?
Ik denk dat hij juist door die mindere motoriek (die denk ik komt omdat hij aanleg heeft om zwaar te zijn) moeite heeft met een goede conditite op te bouwen. Het zit ook tussen je oren. Als je weet dat je geen geweldige loper bent, ga je minder lopen, waar je conditie niet bepaald van vooruit gaat. Als hij die extra aandacht voor zijn conditie nodig heeft en hij neemt die moeite vind ik dat alleen maar mooi. Het is knap lastig om een elftal van topatleten te vinden, die ook nog allemaal op het hoogste niveau meekunnen.
Dan zijn we het met elkaar eens! :xyxthumbs:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 23, 2006 2:14 pm

:xyxthumbs:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo aug 23, 2006 2:20 pm

Ik vind die verhalen over een slechte conditie niet echt passen bij hoe ik hem zie spelen. Het is mij nooit opgevallen dat hij naarmate de wedstrijd vordert slechter mee kan komen of zo. Integendeel zelfs: hij begint juist vaak wat stroef.
Hij heeft wel vaak een vermoeide uitstraling, maar die heeft hij dan continu en dat lijkt me dus niet direct verbonden met zijn conditie.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 4:52 pm

Izmailov schreef:Maduro heeft geen achterstand in die paar weken opgelopen hoor. Het hele vorige seizoen kon je aan zijn gezicht zien dat er nog wel wat grammetjes vanaf konden. Het lijkt erop dat er nu eindelijk eens wat professioneler gewerkt wordt bij Ajax.
Dat is dus ook op het conto van de trainer te schrijven, denk ik. Als een speler gedurende het seizoen wat aankomt dan zit er iets niet goed. Blijkbaar is Maduro over het algemeen iemand die het nodig heeft dat z'n trainer achter hem aan zit en op dingen hamert.
Justin schreef:Ik denk eerder dat de motoriek van Maduro dermate zwak is dat hij nooit een goede conditie kan opbouwen. Hij kan simpelweg niet sneller. Dat heeft dan niet zo zeer met zijn conditie te maken, want dat is trainbaar. Of niet, Bertje?
Z'n motoriek zal niet helpen, maar misschien moeten we niet uitsluiten dat het ook te maken heeft met z'n (volgens mij) wat laconieke karakter. Het is namelijk niet zo dat hij alleen niet snel kan rennen, ook z'n handelingssnelheid ligt erg laag. Ten Cate zit volgens mij nu achter hem aan, dus dat lijkt me goed.

Met echte training kan zelfs Maduro een fitte, vlottere speler worden.

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo aug 23, 2006 6:42 pm

Maduro heeft blijkbaar in de jeugd nooit hoeven aan te zetten. Dat hij uiteindelijk op het middenveld werd gezet was dan ook een noodoplossing.
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 9:27 pm

Rishi schreef:Maduro heeft blijkbaar in de jeugd nooit hoeven aan te zetten. Dat hij uiteindelijk op het middenveld werd gezet was dan ook een noodoplossing.
Geen noodoplossing, zijn tweede jaar in A1 speelde hij ook al op het middenveld!

Mijn commentaar op hem dateert al vanaf zijn eerste jaar in A1, hij is niet beter geworden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 9:33 pm

De plaat blijft hangen.

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo aug 23, 2006 9:33 pm

Sneller doorschuiven (leeftijdscategorien overslaan) waardoor hij wel sneller moet handelen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 9:38 pm

Een verschrikking vandaag.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 9:40 pm

Jöhnk schreef:De plaat blijft hangen.
Had er maar iemand geluisterd! Van het forum zag 90% het helemaal zitten in maduro, maar weinigen hebben hem in de jeugd zien voetballen.
Sneller doorschuiven (leeftijdscategorien overslaan) waardoor hij wel sneller moet handelen.
Hij speelde twee jaar achtereen in A1, want het tempo bij Jong Ajax lag duidelijk te hoog voor hem.

Opvallend was dat teamgenoten al een contract hadden, maar hij nog niet (zag Van Gaal het niet in hem zitten? i.t.t. Cruyff, Van Basten, Blind, De Haan en Ten Cate?). Hij kreeg dat contract pas NA DAT hij "talent van het jaar" was geworden!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 9:43 pm

Ik zie het nog steeds zitten in Maduro. Tegen Psv en Rkc vond ik hem prima.

Nu niet. Maar wie was wel goed?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 9:43 pm

Betekent deze dramatische wedstrijd dat Ajax zich goed realiseert dat er een extra middenvelder nodig is? Het type van de Zuidema-doctrine waar ook 343 en ik al bijna twee jaar om smeken.

Of betekent deze financiële domper dat er niets mogelijk is op het moment?

Plaats reactie