Nicolae Mitea

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di mei 29, 2007 8:36 pm

Rosenberg is een spits die een actie en een heel behoorlijk schot heeft. Alleen is het een echte voetballende 4-4-2 spits, en is bij Werder ook op zijn plaats. Ik heb ooit gezegd dat Rosenberg geen veel scorende spits was, maar daar heb ik mijn twijfels toch over. Hij scoorde dan wel niet veel bij Ajax, maar dat betekent niet dat hij dat nergens doet. Hij heeft er bij Werder inmiddels al weer 8 in liggen in 14 wedstrijden. Ik denk ook dat hij volgend jaar wel meer zal scoren bij Werder. Rosenberg was geen scoutingsfout, de scouting vergat alleen dat ze voor Ajax scoutte.. Maar dan dwalen we teveel af denk ik.. :blush.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 8:38 pm

Bij lange na niet heel AT. Er waren er hier genoeg –waaronder ikzelf- die hem gewoon niet bij Ajax vonden passen.
LucaS schreef:
Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat Mitea dit gezegd heeft. Als het inderdaad zo is dan heeft die jongen schandalig weinig zelfkritiek. Ik denk dat er geen mens is die de wissel van Mitea niet begreep. Op het moment zelf niet en achteraf al helemaal niet.
Jij mag je uiteraard irriteren. Dat was overigens niet mijn bedoeling. Ik schreef mijn post naar aanleiding van jouw vraag/opmerking dat er geen mens is die die wissel niet begreep. Ik begreep hem niet en ik heb dat ook beargumenteerd. Ik vind babel nou eenmaal een heel beperkte voetballer, net zoals ik Rosenberg wel een behoorlijke speler vind/vond. Babel faalt al maanden ontzettend opzichtig, zondag ook weer. Ik had een wissel van babel dus logischer gevonden, zeker aangezien Ten Cate zelf gezegd schijnt te hebben dat Mitea op de trainingen een ijzersterke indruk maakte.
Babel wellicht ook. Het zou meteen uitleggen waarom Ten Cate hem zo vaak opstelt, toch? :wink.gif:

Even iets anders: vond je Babel in Eindhoven tegen PSV bijvoorbeeld wel goed spelen?

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 29, 2007 8:40 pm

Zal ik je eens wat zeggen; Babel is een goede counterspits. Past niet bij Ajax, maar komt elders waarschijnlijk prima tot zijn recht.

Bij PSV speelde Ajax 442, is dus geen vergelijking met de rol van links- of rechtsbuiten in een 433 en met kleine ruimtes

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 8:47 pm

Zal ik jou wat vertellen: ik heb ook al meerdermaal m’n twijfels uitgesproken over de geschiktheid van Babel voor Ajax. En over z’n voetbalintelligentie ook overigens, maar dat is weer iets anders.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di mei 29, 2007 8:56 pm

Thomas schreef:Zal ik jou wat vertellen: ik heb ook al meerdermaal m’n twijfels uitgesproken over de geschiktheid van Babel voor Ajax. En over z’n voetbalintelligentie ook overigens, maar dat is weer iets anders.
De naam Rosenberg valt ook weer eens.

Blind haalt Rosenberg, omdat hij wel eens anders wilde spelen, niet zo strak 4-3-3, dat hij over meer mogelijkheden beschikte. Wat doet Blind: hij zet hem linksbuiten in het Ajax-systeem en zo slecht deed hij dat niet, maar hij is geen echte nummer 11, zoals Ajax zich dat wenst.

Babel speelde in de jeugd in de spits, geen linksbuiten, besliste wedstrijden (ooit in de B1 tegen psv. Ruststand 2-0 achter, na rust drie keer Babel en we winnen), maar moet nu ook op 11 spelen. Tegen feyenoord stond hij in de spits, ging prima.

Laten we het volgend seizoen eens omdraaien. KJH als linksbuiten, Babel in de spits, zien we gelijk hoe goed KJH is. :aai.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 29, 2007 9:23 pm

Scorebordjournalistiek! Tegen feyenoord deed hij het prima in de spits volgens de statistieken, maar feitelijk liet hij bijzonder veel ballen van zijn voeten springen, kaatste amper, en speelde hij tegen een van de slechtste achterhoedes die 010 ooit heeft durven opstellen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 29, 2007 9:46 pm

Daniel_vT schreef:Schokkend! Ik kreeg dit! (hij meldde er wel bij dat de vertaling niet helemaal volledig was maar zo close mogelijk)
Mitea: "I want to leave Ajax"

N. Mitea, the romanian attacker said that Ten Cate put him in a bad situation by substituting him in 30th minute of the match vs Alkmaar.
Before team training, Mitea found time to discuss with a ProSport (romanian sport page and sport newspaper) about his situation at Ajax.

Reporter: You qualified to the Ch. Leagues but I can see you're not very happy ...

Mitea: It's right. I am glad for the team but I don't feel well with what's happening to me.

R: You were substitute in 30th minute of the match vs Alkmaar. What happened ?

M: The coach said that it was the best for me and for the team. He said that I didn't felt psychological good. I wonder how he could see it since i only touched the ball a few times. That was wrong !

R: How did the public react ?

M: Everybody was amazed. Nobody knew why he took me out of the field.

R: Do you want to continue with Ajax or do you think about finding another team ?

M: I really think about leaving. I have 2 more years contract with Ajax but in these conditions I cannot stay here anymore. I need to play, not to sit on the bench. I cannot reach the NT in these conditions.

R: If a team from Romania makes an offer will you return home ?

M: No. I said this before and I'll keep my word.
Raar eigenlijk ook dat hij beweert dat niemand zijn wissel begreep.. Iedereen begreep het wel eigenlijk.. Er is in ieder geval meer aan de hand..
Even terug naar dit bericht, dat lijkt me interessanter dan die uitgekauwde discussie over Babel. Ik heb me flink opgewonden over de houding van Mitea. Ajax speelt de belangrijkste wedstrijd van het seizoen, meneer presteert niet en dan is hij beledigd dat hij wordt gewisseld. Je zou van een selectiespeler een constructievere houding verwachten.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 9:59 pm

Jij gelooft het blijkbaar, Joey?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 29, 2007 10:03 pm

Ach, een speler die na 30 minuten gewisseld wordt is nu eenmaal gekrenkt. Zeker als je bedenkt dat de trainer eerder meermaals trots verkondigde dat zijn spelers mogen falen.

Verder zal ik er niet wakker van liggen als Mitea vertrekt. Misschien iets voor Az.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 29, 2007 10:06 pm

Gekrenkt? Het hele jaar heeft Ajax niets aan meneer gehad, verdorie.

Hoe kan hij zeggen dat niemand begreep waarom hij werd gewisseld? Hij raakte geen knikker. Ten Cate zei nota bene nog dat hij het heel vervelend vond en nam Mitea in bescherming door te zeggen dat hij blokkeerde.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 29, 2007 10:09 pm

Enige opvallende was dat De Mul thuis tegen Heerenveen net zo aanmodderde, maar wel een uur mocht blijven staan. Maar wellicht leert HtC van zijn fouten?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 29, 2007 10:10 pm

Nu ging het erom, in deze wedstrijd kónden we niet met tien man spelen.

Maar mij gaat het erom dat een speler best een beetje zelfkritiek mag tonen. En een beetje begrip voor een trainer die in een zo belangrijke wedstrijd zo'n beslissing moet nemen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 29, 2007 10:11 pm

Tegen Heerenveen wel? Eerste 22 minuten vergeten?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 29, 2007 10:12 pm

Nee, ook niet. Maar AZ is nog iets beter dan Heerenveen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 29, 2007 10:16 pm

Whatever. In ieder geval was HtC bereid om vroeg in te grijpen. Des te beter.

Mitea zal zijn uitspraken vermoedelijk gedaan hebben terwijl hij nog vol emoties was. Niet onlogisch, want na een half uur gewisseld worden is pijnlijk. Al vermoed ik dat HtC ook zag hoe Babel er als een idioot bijliep op rechts en dat dat mede de vroege wissel in de hand werkte.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mei 29, 2007 10:21 pm

Babel speelde in Alkmaar Steinsson weg. Bij de wissel zal het een rol hebben gespeeld dat hij op rechts niet uit de verf kwam.

Het is allemaal heel pijnlijk en vervelend voor Mitea, maar hij kreeg wél een basisplaats in deze cruciale wedstrijd. Zo kan hij het ook bekijken.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 29, 2007 10:23 pm

Ik begrijp dat Mitea verdrietig is. Ook als je slecht speelt doet een vroege wissel pijn.

Ik begrijp zeker ook dat Ten Cate vroeg ingreep.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 30, 2007 2:16 am

Jöhnk schreef:Ach, een speler die na 30 minuten gewisseld wordt is nu eenmaal gekrenkt. Zeker als je bedenkt dat de trainer eerder meermaals trots verkondigde dat zijn spelers mogen falen.
Mitea is heeft het hele seizoen (vanwege blessures) geen indruk kunnen maken in het veld. Toch laat de trainer hem tijdens een hele belangrijke wedstrijd voor het eerst in de basis starten omdat hij goed heeft getraind. Dat zegt toch wel iets over de eerlijke kansen die men bij Ajax krijgt.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Enige opvallende was dat De Mul thuis tegen Heerenveen net zo aanmodderde, maar wel een uur mocht blijven staan. Maar wellicht leert HtC van zijn fouten?
Mitea liet alle ballen over z'n voeten lopen en kon amper een sprint trekken. Zo bont heeft noch Babel noch De Mul het gemaakt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mei 30, 2007 9:13 am

Thomas schreef:Mitea is heeft het hele seizoen (vanwege blessures) geen indruk kunnen maken in het veld. Toch laat de trainer hem tijdens een hele belangrijke wedstrijd voor het eerst in de basis starten omdat hij goed heeft getraind. Dat zegt toch wel iets over de eerlijke kansen die men bij Ajax krijgt.
30 minuten speeltijd en een paar invalbeurtjes vind ik per definitie geen eerlijke kans.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 30, 2007 9:16 am

Alsof Ten Cate het leuk vond om Mitea te wisselen. Deze wedstrijd moest er even gepresteerd worden, het was niet de gelegenheid om een speler wedstrijdritme te laten opdoen. Daar mag Mitea best begrip voor hebben, hij wil toch volgend seizoen ook in de CL spelen?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mei 30, 2007 9:21 am

Dat begrijp ik volkomen, joey. En Mitea zal daar, als de emoties zijn weggezakt, ook begrip voor kunnen opbrengen.

Geef alleen maar aan dat zaken als 'vertrouwen geven' en 'mogen falen' zeer relatief zijn in een wereld waarin gepresteerd MOET worden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 30, 2007 9:25 am

Natuurlijk. Het gaat ook om het hachje van de trainer. Zeker in zo'n wedstrijd. Falen is nu eenmaal niet de bedoeling in topsport, de speelruimte is beperkt.
Laten we het erop houden dat 'Nicky' beter even zijn mond had kunnen houden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mei 30, 2007 9:29 am

Hoe vaak is hier al niet de kritiek gekomen dat Ten Cate te laat wisselde? Ja, wellicht heeft hij geleerd van zijn fouten. In één van de belangrijkste wedstrijden van het jaar heeft hij zijn verantwoordelijkheid genomen, en werd Mitea terecht gewisseld. Pijnlijk voor Mitea, maar dat is professioneel voetbal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 30, 2007 9:37 am

Blijft wel overeind staan dat het vreemd is dat in één van de belangrijkste wedstrijden van het jaar er voor gekozen werd om Mitea op te stellen en dat dit noodgedwongen binnen een half uur gecorrigeerd moest worden.

Buiten dat moet Mitea niet zeuren. Als spelers die gedurende dit jaar meer voor Ajax betekend hebben en daarmee krediet hebben opgebouwd binnen een half uur worden gewisseld mogen zij daar verbolgen over zijn. Mitea mag na zijn Ajax carrière, die voornamelijk bestaat uit revalideren op kosten van zijn werkgever, blij zijn als hij een kans krijgt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 30, 2007 9:46 am

Ten Cate legde in FCG uit dat Mitea een goede indruk maakte op de training en De Mul juist niet. In de wedstrijd zag je het omgekeerde.

Mitea mag inderdaad blij zijn dat hij bij Ajax zit. Eens kijken welke club hem wil hebben...
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie