Rydell Poepon

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 19, 2007 9:15 pm

De situatie is nu toch ook niet optimaal? Als Huntelaar wegvalt heb je eigenlijk...Wie heb je dan eigenlijk? Babel is geen centrumspits (volgens heel AT en nog veel criticasters daarbuiten), en Perez is ook geen centrumspits.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma mar 19, 2007 9:19 pm

Mr. Ajax schreef:De situatie is nu toch ook niet optimaal? Als Huntelaar wegvalt heb je eigenlijk...Wie heb je dan eigenlijk? Babel is geen centrumspits (volgens heel AT en nog veel criticasters daarbuiten), en Perez is ook geen centrumspits.
Poepon is sowieso niet goed genoeg ervoor, dus hem erbij halen ten koste van zijn ontwikkeling om maar een extra spits als noodoplossing te hebben, lijkt me niet slim.

Babel en perez kunnen spits spelen, als Ajax hen niet meer als spitsen ziet moeten ze sowieso een nieuwe spits kopen, want nu is Poepon er ook niet. Mij lijkt het in ieder geval niet nodig.

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 19, 2007 9:29 pm

Heb jij Poepon genoeg zien spelen om zo'n definitieve oordeel te vellen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di mar 20, 2007 9:14 am

Poepon doet het heel goed in Tilburg ik denk dta hij nu nog te kort komt voor AJAX 1, dus een jaar extra ervaring en trainen op het hoogste niveau zou goed voor hem zijn. Maar ik schrijf hem in tegenstelling tot Arwin zeker niet af!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 20, 2007 11:01 am

Zag hem een jaar of twee geleden spelen, toen vond ik hem helemaal niets. Een jaar later zag ik hem opnieuw, toen had hij veel progressie gemaakt. Er zit rek in die jongen. Of hij goed genoeg is voor Ajax is een ander verhaal.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di mar 20, 2007 11:23 am

Het kan aan mij liggen, maar wat doet hij dan goed bij Willem II ?
Ik zie hem in de samenvattingen af en toe een leuke actie maken en hij is ontzettend snel, maar doelpunten maakt hij niet en assists geeft hij niet.

Het lijkt me toch wel handig als een spits minimaal één van beide zaken beheerst...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 11:27 am

Type Afellay is het dus Baseman?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di mar 20, 2007 11:46 am

Goed aanspeelpunt en stond vaak aan het begin van de aanval. Daarnaast heeft hij enkele grote kansen gecreeerd en voor veel dreiging gezorgd. Maar of hij goed genoeg is voor AJAX zal blijken, maar ik zou hem lekker een jaartje daar laten.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di mar 20, 2007 4:40 pm

joey schreef:Zag hem een jaar of twee geleden spelen, toen vond ik hem helemaal niets. Een jaar later zag ik hem opnieuw, toen had hij veel progressie gemaakt. Er zit rek in die jongen. Of hij goed genoeg is voor Ajax is een ander verhaal.
Mee eens.

Scorend vermogen? In Jong Ajax wel, maar ik de A1 heb ik heel wat kansen zien missen. We zullen zien hoe hij zich ontwikkelt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » di mar 20, 2007 6:07 pm

Zlatan Son of God schreef:Poepon doet het heel goed in Tilburg ik denk dta hij nu nog te kort komt voor AJAX 1, dus een jaar extra ervaring en trainen op het hoogste niveau zou goed voor hem zijn. Maar ik schrijf hem in tegenstelling tot Arwin zeker niet af!
Huh? Ik zeg dat hij op dit moment niet van waarde zou zijn voor Ajax en dat ik liever heb dat hij volgend jaar ook verhuurd wordt aan Willem II, omdat ik verwacht dat hij bij Ajax alleen maar op de bank zou zitten en in het tweede zou spelen.

Dat is niet bepaald iemand afschrijven, maar hem laten leren op een beter niveau dan Ajax 2.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do mar 22, 2007 8:14 am

goodfella schreef:Type Afellay is het dus Baseman?
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij ?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 17, 2007 12:25 pm

Mogelijk langer verblijf Poepon bij Wilem II

17/4/2007 10:35

De door Willem II van Ajax gehuurde spits Rydell Poepon blijft mogelijk ook na het huidige seizoen actief voor de Tilburgse club.

Als Poepon zijn in 2008 aflopende contract met Ajax verlengt en niet doordringt tot de A-selectie van de Amsterdamse club, mag hij nog een jaar worden verhuurd. Dat heeft technisch directeur Martin van Geel van Ajax aan het Brabants Dagblad laten weten.

Willem II gaf twee maanden geleden al te kennen dat de club ook in het seizoen 2007/2008 graag over Poepon zou willen beschikken. De aanvaller viel zondag in de 69ste minuut van de thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen geblesseerd uit, maar hervat woensdag de training.

De verwachting is dat hij op tijd is hersteld voor de belangrijke streekderby tegen RKC Waalwijk van zondag.
vi.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 25, 2007 7:39 pm

'Poepon verlengt contract met drie jaar en blijft bij Willem II'

Voetbal International meldt dat Ajax op het punt staat het contract met Rydell Poepon met drie jaar te verlengen. De club is tevreden over zijn ontwikkeling. Als het contract definitief rond is zal de spits nog een seizoen verhuurd worden aan Willem II. Hij kan zo meer ervaring op doen op het hoogste niveau.
AN

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do apr 26, 2007 11:45 am

Voorwaarde is ook dat zondag Ajax minimaal 12 keer mag scoren volgens Van Geel. ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 15, 2007 5:46 pm

Willem II huurt opnieuw Poepon

15/5/2007 18:20

Rydell Poepon verdedigt ook komend seizoen het rood-wit-blauw van Willem II. De aanvaller wordt voor een seizoen gehuurd van Ajax.

Het contract van Poepon bij Ajax dat doorliep tot 2008 is opengebroken. Het talent is nu tot medio 2010 Ajacied. 'Het laat zien dat Ajax vertrouwen in me heeft', zegt Poepon op Ajax' website. 'Dit contract is een mooie stap vooruit.'

Jeugdinternational Poepon, die sinds januari 2007 uitkomt voor de Tricolores maar vanwege en blessure het competitieslot moest missen, liet in negen wedstrijden een goede indruk achter. Poepon kwam als vervanger van Iwan Redan, die tijdens de winterstop overstapte naar Cardiff City.
vi.nl

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr jan 25, 2008 5:12 pm

Ik zat eigenlijk even te denken hoe Ajax volgend jaar de waarschijnlijke vertrek van Huntelaar moet opvangen, en dacht dat Poepon misschien wel een optie is.

Niet direct als Basis speler, maar als back-up van Suarez, die naar mijn mening gewoon als centrum spits hoort te spelen. We weten allemaal wel dat Urzaiz ook niet in Amsterdam na dit seizoen blijft, en ik denk dat Rydell de ideale back-up kan zijn, en ook genoeg speeltijd kan krijgen wanneer Suarez bijvoorbeeld op de vlanken nodig is.

Hij heeft immers zijn draai gevonden bij Willem 2 (jammer dat hij geblesseerd is) en ik acht hem goed genoeg voor reserve spits/spits.


iemand?
Pompiedom

Rob
Berichten: 169
Lid geworden op: za jul 30, 2005 10:11 am

Bericht door Rob » vr jan 25, 2008 6:18 pm

Helaas vrees ik dat Van Geel er net zo over denkt. Poepon kent immers de club, kost niets en heeft inmiddels acht treffers gemaakt voor degradatiekandidaat Willem II. Dat laatste zal Martin wel over de streep trekken, aangezien hij het fenomeen scorebord scouting lijkt te hebben uitgevonden.

Als ingezetene van Tilburg spreek ik echter vaak fanatieke WII aanhangers, lees ik het Brabants Dagblad en bezoek ik op zijn tijd het stadion aan de Goirleseweg.

Gezien bovenstaande ben ik van mening dat ik een redelijk oordeel kan vellen over Poepon en dat oordeel is niet al te positief.

Hij is redelijk snel, maar loopt ontzettend vaak buitenspel (inzicht). Eenmaal aan de bal heeft hij veel moeite om het speeltuig onder controle te krijgen en er vervolgens iets constructiefs mee te doen. Ook als aanspeelpunt (in mijn ogen een vereiste voor een nummer 9 bij Ajax), komt hij zwaar tekort.

De laatste tijd scoort hij weliswaar regelmatig, maar dit is, zo gezegd, scorebord scouting. Zo scoorde hij bijvoorbeeld drie tamelijk eenvoudige treffers tegen een onthutsend zwak N.E.C.

Kortom, qua spelinzicht, overzicht en functionele techniek schort er nogal wat aan. Nog lekker een jaartje verhuren aan Willem II (mits ze zich handhaven) en daarna maar eens de balans opmaken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jan 25, 2008 6:26 pm

Ik ken hem alleen uit de jeugd en op basis van die kennis is mijn conclusie: NIET DOEN

MvG zal waarschijnlijk wel voor Poepon gaan om er in december achter te komen dat er in de winter geen spits te koop is, ook al is Groningen er nu wel mee bezig!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 25, 2008 6:29 pm

Zou Van Geel weten dat het aan de andere kant van de wereld zomer is?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 25, 2008 6:38 pm

Jöhnk schreef:Zou Van Geel weten dat het aan de andere kant van de wereld zomer is?
Dat riep ik een paar weken geleden dus ook al. In een niet nader te noemen voetbalcontinent van wereldformaat kom je op dit moment weinig lastige clubs tegen die hun spelers niet midden in het seizoen willen laten gaan. Rara. :hypocrite.gif:

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr jan 25, 2008 6:38 pm

Nogmaals, ik zie het meer als reserve spits. Hij is nog jong, en kan scoren, dus als reserve lijkt het mij een prima optie.
Pompiedom

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jan 25, 2008 7:02 pm

Maurice schreef:Nogmaals, ik zie het meer als reserve spits. Hij is nog jong, en kan scoren, dus als reserve lijkt het mij een prima optie.
De reservespits moet wel in staat zijn zich te ontwikkelen tot eerste spits; iets voor Geoffrey Castillion???

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr jan 25, 2008 7:27 pm

De reservespits moet wel in staat zijn zich te ontwikkelen tot eerste spits; iets voor Geoffrey Castillion???
Te Jong, eerst maar eens even bewijzen in Jong Ajax?


Wat is er trouwens aan de hand met onze talentvolle aanvallers Goosens, Martina, en Lewis? Lijken wel stil te staan in hun ontwikkeling. :confused.gif:
Pompiedom

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 25, 2008 8:23 pm

Ik ga vanavond even naar Poepon kijken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 25, 2008 10:29 pm

Thomas schreef:In een niet nader te noemen voetbalcontinent van wereldformaat
:smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie