Roger

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo mei 02, 2007 3:38 pm

gaizka schreef:Ik lees de laatste tijd weer oude vi's, en ben nu in het jaar 1998 vlak voor de WK. Er staat een groot interview met Cruijff in en vond het wel aardig om een stukje daaruit hier te posten:

'Tuurlijk. En dan vergeet je Roger nog. een van de allerbeste linkshalven die er uberhaupt zijn. Een ouderwetse, die kan werken, die een bal af kan pakken, die een goede pass heeft en een goal kan maken. roger zou bij mij altijd spelen. Met hem kun je elke tactische variant uithalen. hij kan ook als offensieve linksback of defensieve linksbuiten spelen.'

Dat hebben we gezien dit jaar, of is Roger in zijn goede dagen echt zo goed geweest?
Daarom stond hij linksback tegen Werder?

De Roger van 1998 is duidelijk een ander dan die uit 2007; uitzwaaien en een vervanger halen die in 1998 misschien minder goed was, maar in 2007 beter is.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr mei 04, 2007 3:41 pm

Dat zei Cruijff om van Gaal te pesten. Roger en Oscar waren de Catalaanse troetels en een voortdurend geschilpunt tussen die 2. Het publiek wilde hen in de basis en Cruijff bleef maar roepen dat het een schande was dat ze niet zo vaak speelden. Van Gaal daarentegen vond ze niet goed genoeg.

En daar had van Gaal toen al helemaal gelijk in.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » do mei 10, 2007 10:55 am

'Stoitchkov wil Roger naar Celta halen'

10/5/2007 11:35

Hristo Stoitchkov hoopt Roger over te halen nog geen punt achter zijn carrière te zetten. De Bulgaarse coach van Celta de Vigo wil de bij Ajax vertrekkende middenvelder naar zijn club halen, zo meldt de Catalaanse krant Sport.
Roger speelde in het verleden samen met Stoitchkov bij Barcelona. De dertigjarige linkspoot is bij Ajax bezig aan een matig seizoen. Roger speelt mede door blessures weinig en overtuigde maar zelden. Onlangs gaf hij aan te willen stoppen. Hij zou zijn uitgekeken op de voetbalwereld.

Roger is niet de enige ex-collega van Barcelona waar Stoitchkov op aast. Ook Gabri zou hij graag willen vastleggen. Die kans lijkt uiterst klein nu Gabri deze week zijn contract met Ajax verlengde tot 2011.
Bron: Vi.nl

Opmerkelijk gezien dit seizoen...

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » do mei 10, 2007 12:51 pm

heeft die roger een eenjarig contract of krijgt ajax nog een transfervergoeding?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 10, 2007 1:24 pm

Eenjarig.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 02, 2007 3:32 pm

Roger zal voetbalwereld niet missen

2 juni 2007

Het besluit van Ajacied Roger om een punt te zetten achter zijn voetbalcarrière heeft niets te maken met lichamelijke klachten. Daarnaast had de Spanjaard het bij Ajax en in Amsterdam goed naar zijn zin. Dat schrijft De Pers. Roger heeft bij Ajax van elke dag genoten en hij en zijn vrouw hebben een prettige tijd gekend in de hoofdstad. Toch zet de middenvelder een punt achter zijn profloopbaan. "De voetbalwereld is niet de mijne, ik vind het te veel heisa."

Roger maakte onlangs bekend dat hij niet op zoek zal gaan naar een andere werkgever. De oud-speler van Barcelona, Espanyol en Villarreal is heel zeker van zijn besluit de voetbalschoenen aan de wilgen te hangen. Een jaar geleden werd Roger bij Ajax aanbevolen door Johan Cruijff. Met zijn gouden linkerbeen en zijn spelinzicht zou hij veel kunnen betekenen voor het middenveld van Ajax.

Uiteindelijk was er geen sprake van een succesvol avontuur. Roger speelde slechts achttien officiële duels voor Ajax. De club maakte dan ook geen haast met contractverlenging. "Ik heb geen regelmatige serie wedstrijden gespeeld", zegt Roger. "Dan is het moeilijk om goed in vorm te komen. Ik weet niet of ik wel was doorgegaan als ik vaker had gespeeld. Natuurlijk voetbal ik liever dan ik op de bank zit, maar dat was niet de directe aanleiding voor mijn beslissing om te stoppen."

De dertigjarige routinier heeft genoeg van alle heisa om de voetbalwereld heen. "Alles wat het voetbal omringt. Het circus, de gekte, de belangstelling, al die mensen die er omheen zwermen. Het voetballen zelf, de dagelijkse training, het plezier met de collega's, dat zal ik missen. Maar het circus rond het voetbal zal ik niet missen. Naarmate je ouder wordt, ga je dat anders beleven. Dan gaan je ook de dingen opvallen die je niet aanstaan. Ik vind het nu tijd om andere doelen na te streven. Er is ook nog een leven buiten het voetbal."

Dankzij een gelukkig toeval was hij de laatste Ajacied die het rugnummer 14 droeg. Een mooie bijkomstigheid, vindt Roger. "Het was een heel speciale tijd onder Cruijff. Ik heb nog steeds contact met de spelers die toen debuteerden. En ik weet dat ik altijd bij Cruijff kan aankloppen als ik hem nodig heb."
Ajax Online

wimpey
Berichten: 51967
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jun 03, 2007 2:11 pm

En de voetbalwereld zal Roger niet missen. En Ajax al helemaal niet, behalve HtC natuurlijk.

Eens kijken met wie Jopie nu weer op de proppen komt, voetbalt Ferrer of Celades nog? Of zou ie Jordi of Oulida bij Ajax willen slijten?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jun 03, 2007 2:33 pm

Ach ja, een echte bijzonder voetballer was het niet. Ik had gehoord dat hij een bedrijfje wilde opzetten ofzo?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 03, 2007 2:34 pm

Ajax Online, Daniel. Stond er al bij hoor.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jun 03, 2007 2:35 pm

Gekeken met mijn neus, direct mijn post ook veranderd maar je was snel. :smallgrin.gif:

Plaats reactie