Rosenberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23022
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Rosenberg

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:50 pm

Alles over deze aanvaller
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 25, 2006 8:38 pm

Ik ga er vanuit dat Rosenberg mag blijven, aangezien Charisteas vertrekt en Ten Cate niets over Rosenberg heeft gezegd. Zelf gaf Rogenberg al aan zich op de positie van linksbuiten te richten.

Ik neem dus aan dat Huntelaar en Babel de centrumspitsen zijn, met Poepon die in de eerste plaats bij Jong Ajax speelt en een enkele keer als derde spits fungeert.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di jul 25, 2006 8:51 pm

Hoe weet je dat Charisteas vertrekt?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 25, 2006 8:52 pm

Ajax.nl.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di jul 25, 2006 9:37 pm

Contract t'm 2008. Vandaar.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 25, 2006 10:31 pm

Markus is pas een week in training en Henk heeft al genoeg gezien. Mooi dat onze Zweedse aanvaller blijft, gaan we nog plezier aan beleven. Al denk ik wel dat Rosenberg het vooral zal moeten doen met invalbeurten, maar zo werkt het bij een topclub; concurrentie moet er zijn.
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 29, 2006 5:51 pm

De zoveelste aanvaller die nog een jaartje te lang de kans krijgt. Als ik had moeten kiezen tussen Rosenberg en Charisteas had ik Harry gekozen. Als ik had moeten kiezen tussen Rosenberg en Babel had ik Babel gekozen.

Als Huntelaar geblesseerd raakt heeft Ajax een behoorlijk probleem, tenzij Babel zich sterk ontwikkelt als spits.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 05, 2006 11:30 pm

Rosenberg lijkt me niet lekker in zijn vel te zitten, hij is minder aanwezig dan tweede helft vorig seizoen.

Ik hoop dat deze positieve speler weer van waarde wordt, want hij heeft vorig seizoen op een voor hem vreemde plaats in een voor hem vreemd systeem goed gepresteerd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 06, 2006 9:53 am

Ik vond hem helemaal niet zo goed presteren en al helemaal niet 'aanwezig' zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo aug 06, 2006 8:36 pm

Thomas schreef:De zoveelste aanvaller die nog een jaartje te lang de kans krijgt. Als ik had moeten kiezen tussen Rosenberg en Charisteas had ik Harry gekozen. Als ik had moeten kiezen tussen Rosenberg en Babel had ik Babel gekozen.

Als Huntelaar geblesseerd raakt heeft Ajax een behoorlijk probleem, tenzij Babel zich sterk ontwikkelt als spits.
Tja als ik HtC was zou ik toch Rosenberg laten gaan en niet Charisteas.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10288
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » zo aug 06, 2006 8:40 pm

ja rosenberg laten gaan en charisteas een contractverlenging aanbieden!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 07, 2006 10:54 am

Wim schreef:
Thomas schreef:De zoveelste aanvaller die nog een jaartje te lang de kans krijgt. Als ik had moeten kiezen tussen Rosenberg en Charisteas had ik Harry gekozen. Als ik had moeten kiezen tussen Rosenberg en Babel had ik Babel gekozen.

Als Huntelaar geblesseerd raakt heeft Ajax een behoorlijk probleem, tenzij Babel zich sterk ontwikkelt als spits.
Tja als ik HtC was zou ik toch Rosenberg laten gaan en niet Charisteas.
volgens Steef is het een zakelijke beslissing.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 07, 2006 11:37 am

Het probleem Rosenberg zit niet bij de speler, maar bij Ajax.

Blind kocht hem omdat hij anders speelde dan de typische Ajax-spits, om van speelwijze te kunnen wisselen. Variatie kan geen kwaad, zal de achterliggende gedachte zijn geweest. Rosenberg kan de ruimte benutten (als Ajax die krijgt als er balbezit is)

Het probleem is dat Ajax niet anders ging voetbalen en dat er nooit ruimte lag voor Spits Rosenberg, omdat de balcirculatie in een veel te laag tempo en vooral op eigen helft plaatsvond. De specifieke kwaliteiten van Rosenberg (de reden waarom hij werd gekocht) werden zo niet aangesproken.

Vervolgens wordt hij in zijn eerste jaar en volledig afgezeken door een aantal supporters, speelt hij een vreemd systeem op een voor hem vreemde plaats. Hij doet het niet goed volgens veel supporters, want hij passeert niet vijf keer per wedstrijd op techniek en snelheid zijn tegenstander en kan hij verdwijnen. Hij scoort alleen te vaak voor de "witte zakdoekjes"!

Noem mij een een buitenspeler die wel vijf keer per wedstrijd zijn tegenstander buitenom op snelheid en techniek passeert en een goede voorzet in huis heeft! Ik heb ze allemaal zien spelen sinds Keizer/Petersen/Kleton en ik ken ze niet. Tegen Velox of Tubantia voor de beker is dat geen probleem, maar tegen Inter?

De hoop is nu op Mitea gevestigd, een gemuteerde linkerspits uit het tweespitsensysteem. De keren dat ik hem in een volledige wedstrijd zag, deed hij me niet denken aan een klassieke Ajax-11!

Perez de linkerspits? Is dat niet de rechterspits van MVV? Hij is ook geen typische Ajax-11, maar wie wel?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 08, 2006 5:41 am

Henk de Gier schreef:
Wim schreef:
Thomas schreef:De zoveelste aanvaller die nog een jaartje te lang de kans krijgt. Als ik had moeten kiezen tussen Rosenberg en Charisteas had ik Harry gekozen. Als ik had moeten kiezen tussen Rosenberg en Babel had ik Babel gekozen.

Als Huntelaar geblesseerd raakt heeft Ajax een behoorlijk probleem, tenzij Babel zich sterk ontwikkelt als spits.
Tja als ik HtC was zou ik toch Rosenberg laten gaan en niet Charisteas.
volgens Steef is het een zakelijke beslissing.
dan heeft steef het fout. Rosenberg is er maar een half jaar korter. Harry heeft nog minstens twee seizoenen contract. Als je met Harry verder wil biedt je hem gewoon een contractverlenging eind dit seizoen
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 6:04 am

Demosthenes schreef:Het probleem Rosenberg zit niet bij de speler, maar bij Ajax.

Blind kocht hem omdat hij anders speelde dan de typische Ajax-spits, om van speelwijze te kunnen wisselen. Variatie kan geen kwaad, zal de achterliggende gedachte zijn geweest. Rosenberg kan de ruimte benutten (als Ajax die krijgt als er balbezit is)

Het probleem is dat Ajax niet anders ging voetbalen en dat er nooit ruimte lag voor Spits Rosenberg, omdat de balcirculatie in een veel te laag tempo en vooral op eigen helft plaatsvond. De specifieke kwaliteiten van Rosenberg (de reden waarom hij werd gekocht) werden zo niet aangesproken.
Balcirculatie op eigen helft zou juist voordelig moeten zijn voor Rosenberg. Dat zou betekenen dat de verdediging van de tegenstander met meer ruimte achter zich speelt en daar ligt de kracht van Rosenberg.

Rosenberg zal nooit voldoen als spits in het door Ajax beoogde voetbal.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 08, 2006 8:31 am

Balcirculatie op eigen helft zou juist voordelig moeten zijn voor Rosenberg. Dat zou betekenen dat de verdediging van de tegenstander met meer ruimte achter zich speelt en daar ligt de kracht van Rosenberg.
Je verhaal klopt niet, want je gaat ervanuit dat de tegenstander zich dan ook op de helft van Ajax bevindt en dat was afgelopen seizoen (en daarvoor) zelden het geval, want waarom zou die? Ajax stond voornamelijk achter (tot de laatste minuten!) en als Ajax dan vier man op de eigen helft de bal elkaar laat toespelen (tegen maximaal twee spitsen) gaat het toch prima! Ajax kan niet scoren als de bal op eigen helft is, maar vooral voor Rosenberg: er is geen ruimte achter de verdediging.

Het manco van vorig seizoen: twee jagende spitsen op vier verdedigers, waar ligt de man meer-situatie? Waar is de ruimte? Ik vrees dat Kopenhagen ook zo zal spelen.
Rosenberg zal nooit voldoen als spits in het door Ajax beoogde voetbal
.

Hij is gekocht om ook juist anders te kunnen voetballen! Zo vreemd is jouw conclusie dus niet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 11:10 am

Lucas schreef:
Henk de Gier schreef:
Wim schreef: Tja als ik HtC was zou ik toch Rosenberg laten gaan en niet Charisteas.
volgens Steef is het een zakelijke beslissing.
dan heeft steef het fout. Rosenberg is er maar een half jaar korter. Harry heeft nog minstens twee seizoenen contract. Als je met Harry verder wil biedt je hem gewoon een contractverlenging eind dit seizoen
volgens Steef heeft Charisteas geen enkele intentie om bij te tekenen, en zijn contract loopt een jaar korter dan het contract van Rosenberg.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di aug 08, 2006 11:11 am

Lucas schreef:
Henk de Gier schreef:
Wim schreef: Tja als ik HtC was zou ik toch Rosenberg laten gaan en niet Charisteas.
volgens Steef is het een zakelijke beslissing.
dan heeft steef het fout. Rosenberg is er maar een half jaar korter. Harry heeft nog minstens twee seizoenen contract. Als je met Harry verder wil biedt je hem gewoon een contractverlenging eind dit seizoen

Harry t/m 2008, Rosenberg t/m 2009, schat.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di aug 08, 2006 11:28 am

Dan hoeven ze bij beiden voorlopig niet bang te zijn dat ze transfervrij de deur uitlopen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di aug 08, 2006 11:30 am

Nee, dat dachten ze bij Grygera ook. Twee jaar voor het einde van de contractperiode begin je altijd een speler rond te shoppen als je weet dat hij niet bij gaat tekenen en/of je niet met hem door wilt.

Stelletje Louis van Gaaltjes hier.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 2:24 pm

Demosthenes schreef:
Balcirculatie op eigen helft zou juist voordelig moeten zijn voor Rosenberg. Dat zou betekenen dat de verdediging van de tegenstander met meer ruimte achter zich speelt en daar ligt de kracht van Rosenberg.
Je verhaal klopt niet, want je gaat ervanuit dat de tegenstander zich dan ook op de helft van Ajax bevindt en dat was afgelopen seizoen (en daarvoor) zelden het geval, want waarom zou die? Ajax stond voornamelijk achter (tot de laatste minuten!) en als Ajax dan vier man op de eigen helft de bal elkaar laat toespelen (tegen maximaal twee spitsen) gaat het toch prima! Ajax kan niet scoren als de bal op eigen helft is, maar vooral voor Rosenberg: er is geen ruimte achter de verdediging.

Het manco van vorig seizoen: twee jagende spitsen op vier verdedigers, waar ligt de man meer-situatie? Waar is de ruimte? Ik vrees dat Kopenhagen ook zo zal spelen.
Rosenberg zal nooit voldoen als spits in het door Ajax beoogde voetbal
.

Hij is gekocht om ook juist anders te kunnen voetballen! Zo vreemd is jouw conclusie dus niet.
Dus volgens jou heeft Ajax vorig seizoen vaak in z'n eentje op eigen helft gevoetbald, zonder dat de tegenstander over de middellijn kwam? Dat lijkt me sterk.

wimpey
Berichten: 51934
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di aug 08, 2006 5:50 pm

Gezeik op Rosenberg heb ik altijd potsierlijk gevonden. Hij heeft diepgang, snelheid, prima looplijnen en z'n timing op de komende pass is prima. Hij was bij meer doelpunten van Ajax betrokken dan bijv. die Oh Nee bij PSV. En die was 2 keer zo duur.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 08, 2006 5:51 pm

Vergelijkingen met spelers bij andere clubs zijn zó onzinning.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 5:58 pm

wimpey schreef:Gezeik op Rosenberg heb ik altijd potsierlijk gevonden. Hij heeft diepgang, snelheid, prima looplijnen en z'n timing op de komende pass is prima. Hij was bij meer doelpunten van Ajax betrokken dan bijv. die Oh Nee bij PSV. En die was 2 keer zo duur.
Jammer genoeg maakt dat je nog geen goede buitenspeler voor Ajax (want dat hij als spits niet voldoet zijn we het hopelijk over eens?). Daar mist hij de actie, techniek, snelheid met de bal en voorzet voor.

Andy van der Meijde was in z'n laatste seizoen in de competitie alleen al ook bij zo'n 25 doelpunten betrokken. Toch zouden weinig mensen hier hem graag terug zien komen. En dat terwijl hij naast z'n pure statistieken meer goede momenten kende dan Rosenberg, die naast de statistieken op maar weinig goede momenten kan terugkijken. De wedstrijden waarin hij vrijwel compleet onzichtbaar was zijn niet op je vingers te tellen.

wimpey
Berichten: 51934
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di aug 08, 2006 6:02 pm

Bertje schreef:Vergelijkingen met spelers bij andere clubs zijn zó onzinning.
Dit soort opmerkingen is zo onzinnig...

Verkapte linksbuiten in vergelijkbaar systeem bij topclub, zelfde tijdsduur bij topclub doorgebracht, hoeveel zinniger kan een vergelijking zijn.

Maar goed jij mag 'm met iemand van Ajax vergelijken. Noem maar iemand: Boakye, Anita, zeg het maar.

Plaats reactie