Jeffrey Sarpong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Jeffrey Sarpong

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:50 pm

Alles over deze middenvelder
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

generaal

Bericht door generaal » za mar 24, 2007 10:13 pm

Aardige gozer :yes: . Een vriend van me heeft een beachsoccerteam op de been gebracht (2 en 3 juni kwalificatiewedstrijden voor het eindtoernooi NK beachsoccer in Scheveningen, ergens in juli). Eerst zou Owusu meedoen, maar die mag niet meedoen van de Russen. Hij belde met Sarpong omdat hij het lullig vond dat 't niet door kon gaan en die werd gelijk enthousiast. Ook Ajax-jeugdspeler Supusepa doet waarschijnlijk mee en verder namen als Adilson (jeugd PSV), Bloemendaal (basis Graafschap) en Graafschapjeugdspelers Engel, Camero en Latupeirissa zijn van de partij, dus er staat een aardig team op de been. Ook een aantal vrienden van me zit bij de selectie, dus dat wordt lachen :yes: .
Meer info is op deze site te vinden:
http://www.bsc_soca_boys.mysites.nl/

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 30, 2007 11:57 am

Moeten de contracten van Sarpong en Anita niet verlengd worden? Hun contracten lopen in 2008 af. Daarnaast vraag ik me af of ze verhuurd worden. Anita vond ik de keren dat hij meedeed prima spelen. Die zou ik gewoon houden en volgend seizoen flink wat minuten laten maken. Sarpong zat emotioneel in een dip, geloof ik. Denken de mensen die hem vaker zien dat hij toe is aan meer minuten in de Eredivisie?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 30, 2007 12:11 pm

Wat mij betreft worden de contracten verlengd en verhuurd Ajax ze wel allebei. Ik heb niet de indruk dat ze volgend seizoen in aanmerking zouden komen voor een basisplaats en om ze een seizoen op de bank te zetten vind ik zonde. Van een heel jaar Eredivisie spelen worden ze veel beter.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do apr 19, 2007 7:23 pm

19/4/2007 - Arm uit de kom voor Sarpong
(Gepost door RvN)

BRON: RTVNH

RTV Noord-Holland meldt dat de arm van Jeffrey Sarpong woensdagavond uit de kom geschoten in de bekerwedstrijd tegen RKC Waalwijk. Het is nog onduidelijk hoe lang de middenvelder uitgeschakeld is.
Dat heeft die kerel knap voor elkaar gekregen in die 40 seconden dat 'ie meespeelde. Helemaal niks van gemerkt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 19, 2007 7:30 pm

Ik heb het zelf nooit gehad, maar dat is toch zo weer verholpen?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do apr 19, 2007 8:31 pm

Thomas schreef:Ik heb het zelf nooit gehad, maar dat is toch zo weer verholpen?
Afhankelijk of het kapsel er omheen niet beschadigd is.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 11, 2007 12:21 pm

Ajax breekt contract Sarpong open

Afbeelding

Amsterdam, 11 jun 2007
Ajax heeft het contract met middenvelder Jeffrey Sarpong opengebroken en verlengd tot 1 juli 2011. De vorige overeenkomst met Sarpong zou aflopen op 1 juli 2008.

Sarpong kwam op zevenjarige leeftijd bij de jeugdopleiding van Ajax. De 18-jarige Ajacied speelde tot nu toe 9 competitiewedstrijden en 2 bekerwedstrijden in Ajax 1. Hij maakte zijn debuut op 22 december 2005 in de uitwedstrijd tegen FC Eindhoven (1-6).

Komend seizoen wordt Sarpong definitief toegevoegd aan de A-selectie. ,,Ik hoop veel aan spelen toe te komen en uiteindelijk wil ik een vaste waarde worden binnen het elftal’’, zei hij nadat hij in het bijzijn van zijn vader zijn handtekening onder het contract had gezet. ,,Ik ben er trots op dat ik heb bijgetekend. Ajax is echt mijn club.’’

Technisch-directeur Martin van Geel heeft vertrouwen in Sarpong. ,,Hij behoort tot de talentvolle spelers die we graag bij de club houden’’, lichtte hij toe. ,,Jeffrey is een multifunctionele middenvelder, die tweebenig is en over een groot loopvermogen beschikt. Hij heeft bij Ajax veel concurrentie op het middenveld, maar we zijn overtuigd van zijn kwaliteiten.’’
ajax.nl
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 1:43 pm

:cheer.gif:

Nu nog het krachthonk in en je wordt een prima speler voor Ajax 1.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 13, 2007 12:30 pm

Thomas schreef:Wat mij betreft worden de contracten verlengd en verhuurd Ajax ze wel allebei.
Verhuurt, Thomas. :aai.gif:
Sarpong wil niet verhuurd worden. Hij wil alleen voor Ajax spelen.

Deze week in interview met Sarpong in de VI. Hij vertelt over zijn ontwikkeling, die een beetje stagneert, hij vindt het tijd voor de grote stap.

Het is absoluut geen schande om te worden gepasseerd voor spelers als Gabri en Davids, maar ik moet ervoor zorgen straks zelf in dat rijtje te worden genoemd. In potentie kan ik de top absoluut aan.
Verder over zijn definitie van slagen:
Op dit moment stel ik me als voetballer nog niets voor, ik sta pas aan het begin. Wanneer het volmaakt is? Pas als ik zo goed ben als Kaka...

En over zijn afkomst:
Mijn moeder komt uit Nigeria, mijn vader uit Ghana. Qua bloed en karakter zal ik dus ongetwijfeld een beetje Afrikaans zijn, maar ik voel me Nederlander. Zo voetbal ik ook.

En over Ajax:
Ajax zit in mijn bloed. Spelen voor deze club is een beetje als voetballen voor het nationale team van Amsterdam. Ik kan me gewoon niet voorstellen ergens anders te spelen. Het stadion, de mensen, de kleuren van het shirt...Mijn verbondenheid met deze club is zó groot dat is er alles voor wil doen om te slagen.
En tenslotte over de grootste tragedie in zijn leven:
Mijn moeder is op 14 november vorig jaar overleden. Ze was pas 43 jaar, had last van haar keel, ging naar het ziekenhuis en opeens was het over. Verschrikkelijk, het zwaarste moment uit mijn leven.
Nu voetbal ik vooral voor mijn moeder. Wat ik ook doe, ik geloof erin dat ze me ziet en zij zit altijd in mijn hart.
[/b]

Daniel

Bericht door Daniel » wo jun 13, 2007 1:20 pm

joey schreef:En over Ajax:
Ajax zit in mijn bloed. Spelen voor deze club is een beetje als voetballen voor het nationale team van Amsterdam. Ik kan me gewoon niet voorstellen ergens anders te spelen. Het stadion, de mensen, de kleuren van het shirt...Mijn verbondenheid met deze club is zó groot dat is er alles voor wil doen om te slagen.
:yourock.gif: :headbang.gif: :cheer.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajaxscarf.gif: :onfire.gif: :ajax.gif: :hupajax.gif: :ajaxsmiley.gif: Prachtig als zulke dingen gezegd worden, verwarmd altijd mijn Ajax-hart..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 13, 2007 7:02 pm

Mijn moeder is op 14 november vorig jaar overleden. Ze was pas 43 jaar, had last van haar keel, ging naar het ziekenhuis en opeens was het over. Verschrikkelijk, het zwaarste moment uit mijn leven.
Nu voetbal ik vooral voor mijn moeder. Wat ik ook doe, ik geloof erin dat ze me ziet en zij zit altijd in mijn hart.

:sad.gif: Sneu voor die jongen, zeg.

Verder een speler waar ik veel in zie. Wat mij betreft is het alleen geen 10 waar hij onder Blind (noodgedwongen) werd opgesteld, maar een rechtshalf. Hopelijk is hij flink aan de krachttraining en krijgen vooral ze bovenbenen daarbij aandacht.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo jun 13, 2007 10:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jun 13, 2007 10:05 pm

Sarpong is nog lang niet klaar voor Ajax 1. Een jaartje of twee uitlenen lijkt me geen kwaad kunnen, want volgens mij speelt hij ook al best een tijdje in Jong Ajax.

Goed om te horen dat het een echte Ajacied is!
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 13, 2007 10:07 pm

Heb je hem regelmatig zien spelen? Ten Cate zet hem wel vaak op de bank, dus die zal er anders over denken.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jun 13, 2007 10:12 pm

Ik heb hem in Toulon zien voetballen, was niet overtuigend.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 13, 2007 10:12 pm

Hij was wel drie jaar jonger dan de rest.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jun 13, 2007 10:17 pm

Dat maakt niet uit, in Ajax 1 is hij 10 jaar jonger dan de rest.

Ik bestrijd niet dat de jongen talent heeft, in tegendeel, maar hij is nog niet klaar voor het grote werk. Daarom zou ik hem verhuren aan een club zoals Willem II of Nec, een club waar hij vol aan de bak moet zodat hij ook aan zijn fysiek kan werken. Heeft bij Vermaelen ook prima gewerkt.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 13, 2007 10:18 pm

Mee eens, hij is fysiek nog erg licht. Maar hem beoordelen op de wedstrijden daar vind ik niet helemaal eerlijk, want dat elftal draaide voor geen meter.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 13, 2007 10:41 pm

Ik heb hem alleen in die drie thuiswedstrijden van vorig seizoen zien spelen. Daaruit kon ik niet goed zien wat voor speler het eigenlijk is, misschien ook omdat Blind hem op 10 zette. Maar is het meer een passer?

Zou er plaats zijn voor zowel Anita als Sarpong in het eerste selectie volgend seizoen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 14, 2007 11:29 am

Volgens mij is het een speler die in de ontstane ruimtes moet duiken. Verder is het wel een creatieve speler. Een beetje Van Bommel-achtig, zeg maar.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jun 14, 2007 11:40 am

Alleen dan zonder duelkracht.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 14, 2007 11:43 am

Van Bommel was natuurlijk ook geen krachtpatser toen hij zo oud was. Maar Sarpong zal wat minder sterk zijn, ja. Volgens mij is hij wel sneller, explosiever, technischer en creatiever.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 14, 2007 2:33 pm

Mooie vergelijking, Bertje. Hopelijk ontwikkelt Sarpong z'n schotkracht, waardoor hij nog meer aan scorend vermogen wint.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 14, 2007 2:36 pm

Volgens mij heeft die knul al een stevige knal in z'n rechter.

Aristides

Bericht door Aristides » do jun 14, 2007 2:59 pm

Giacomo Puccini schreef:Dat maakt niet uit, in Ajax 1 is hij 10 jaar jonger dan de rest.

Ik bestrijd niet dat de jongen talent heeft, in tegendeel, maar hij is nog niet klaar voor het grote werk. Daarom zou ik hem verhuren aan een club zoals Willem II of Nec, een club waar hij vol aan de bak moet zodat hij ook aan zijn fysiek kan werken. Heeft bij Vermaelen ook prima gewerkt.
Laat hem eerst maar uitblinken in Jong Ajax, kan hij altijd in de winterstop nog worden verhuurd (ook al schijnt hij daar geen zin te hebben). Jonge spelers moeten niet alleen qua techniek, maar zeker ook qua fysiek een hele wedstrijd op het hoogste niveau kunnen spelen. Zoiets leer je sneller bij de niet-topclubs: je moet keihard werken en het verwachtingspatroon ligt lager.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie