Robbert Schilder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do apr 12, 2007 4:21 pm

Bertje schreef:Ik vind hem geen slechte linksback. Linksback is ook zo'n ruim begrip.
Valt wel mee
de verdediger die meestal rechts naast de zijlijn staat ;)
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 12, 2007 4:26 pm

Dat kan ik ook. Ben ik nu een (goede) linksback?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 12, 2007 4:51 pm

Jabu schreef:
Thomas schreef:Ajax is redelijk traag van begrip. Hoe vaak moet die jongen nog vertellen dat hij niet als linksachter wil spelen?
Dus als hij aangeeft als schaduwspits te willen spelen moet Ajax hem daar maar opstellen?
Natuurlijk niet. Maar als Schilder aangeeft zich niet comfortabel te voelen op de positie van linksachter en zelfs het risico durft te nemen dat Ajax hem de deur wijst, dan neem ik aan dat hij totaal geen zelfvertrouwen put uit het spelen op die plek.

Sowieso denk ik dat Ajax gewoon een goedkoop (lees: gratis) alternatief zoekt voor Urby. De centen zijn komende zomer hard nodig.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do apr 12, 2007 6:05 pm

Als middenvelder komt hij snelheid tekort, als verdediger duelkracht, m.a.w. waarom terughalen?

Eerder andersom...Als middenvelder hoef je niet echt een sprinter te zijn, normaal gesproken. Duelkracht heeft hij wel, het is een stevige jongen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 12, 2007 6:35 pm

Leuke speler voor de breedte, maar ik zie in hem geen basisspeler. Het is dan ook, zoals Thomas al zegt, een goedkoop alternatief voor de linksbackpositie. Het is zeker geen jongen die gedurende dit jaar een sprong heeft weten te maken, want dan was hij mij wel opgevallen. Voor linkshalf komt hij gewoon niveau te kort, want daar zou hij iets van 4e keuze worden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 12, 2007 8:28 pm

Peter schreef:Het is zeker geen jongen die gedurende dit jaar een sprong heeft weten te maken, want dan was hij mij wel opgevallen.
Zie jij Heracles vaak spelen dan?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 12, 2007 9:57 pm

Geregeld inderdaad. Heracles is best vaak te zien geweest op de vrijdag ook.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 16, 2007 4:42 pm

Schilder: "Ik richt me op Ajax"

Robbert Schilder hoopt komende zomer terug te keren naar Ajax. De 21-jarige middenvelder is momenteel verhuurd aan Heracles Almelo, waar hij een meer dan goede indruk achterlaat.

Bij Ajax lijkt Schilder zich echter te moeten gaan richten op de linksback positie, zo liet technisch directeur Martin van Geel eerder al weten. "Ik zie mijzelf als een middenvelder", aldus Schilder. "Maar als Ajax dat anders ziet, dan zal ik me misschien op het verdedigen moeten focussen."

Schilder zelf heeft vertrouwen in een snelle terugkeer in Amsterdam. "Ik verwacht binnenkort met Ajax te praten. Ze willen me gewoon terughalen, dat is duidelijk."
voetbalprimeur.nl

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » ma apr 16, 2007 6:36 pm

Thomas schreef:
Bij Ajax lijkt Schilder zich echter te moeten gaan richten op de linksback positie, zo liet technisch directeur Martin van Geel eerder al weten. "Ik zie mijzelf als een middenvelder", aldus Schilder. "Maar als Ajax dat anders ziet, dan zal ik me misschien op het verdedigen moeten focussen."
voetbalprimeur.nl
Pakt 'ie nu toch anders aan dan een jaar geleden.
Bertje for President!

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 16, 2007 7:08 pm

Alleen maar logisch, die jongen is ook een jaar ouder geworden en leert dus prima van zijn fouten. Respect :yes:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 7:11 pm

Schilder twijfelt over terugkeer naar Ajax
________________________________________
31 mei 2007
Robbert Schilder keert komende zomer na een verhuurperiode bij Heracles Almelo terug naar Ajax. De middenvelder twijfelt echter nog een beetje over zijn comeback. In het maandblad Nummer 14 laat Schilder weten dat er geen moeite mee te hebben als hij opnieuw een jaar door Ajax wordt verhuurd. "Als ik van Ajax nog een jaar in Almelo had moeten blijven, had ik dat zonder probleem gedaan", aldus de 21-jarige Amstelvener.
Schilder wil graag terug naar Ajax, maar dan wil hij wel veel speeltijd. "Ik wil uiteraard terug naar Ajax, dat is toch mijn club. Ik ben blij met mijn contract. Het verbaasde me in het begin wel dat ik uitgerekend als linksback wordt teruggehaald. Ik mocht dit seizoen namelijk alleen als middenvelder worden verhuurd, als verdediger was geen optie. Je weet dat je bij een andere club op het middenveld zou kunnen spelen, terwijl je bij Ajax waarschijnlijk op de bank belandt. Misschien is het wel verstandig ergens anders nog een seizoen op het middenveld te staan. Dan keer je nóg beter terug naar Ajax."
Op termijn wil de linkspoot basisspeler worden bij Ajax, maar hij weet dus niet of de tijd daar al rijp voor is. "Uiteraard wil ik basisspeler worden bij Ajax. Ik heb er vertrouwen in op termijn het niveau van de Nederlandse top aan te kunnen. Ik zou nu niet voor een andere topclub in Nederland kunnen spelen, maar dat kan later anders zijn."
Voetbal International meldt overigens dat ook Donovan Slijngard komende zomer terugkeert naar Ajax. De verdediger werd de afgelopen maanden verhuurd aan FC Groningen, maar kwam daar weinig aan spelen toe.
Ajaxonline.org

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo aug 15, 2007 8:43 am

NAC Breda poogt Schilder te strikken

Het regionale dagblad BN/De Stem bericht woensdag dat NAC Breda zijn selectie mogelijk versterkt ziet worden met Ajacied Robbert Schilder.

De linkermiddenvelder was vorig seizoen al gewild door de Bredanaars, die hem destijds een seizoen als linksachter wilden posteren. Eigenaar Ajax verhuurde hem echter een jaar aan Heracles Almelo.

Omdat Ajax Schilder naar alle waarschijnlijkheid niet wenst te verkopen ligt een verhuur wederom voor de hand. Echter is het de vraag of Ajax-trainer Henk ten Cate hieraan mee zou willen werken. Hij raakte de voorbije weken al twee middenvelders kwijt: Edgar Davids door een blessure en Wesley Sneijder vertrok naar Real Madrid.

NAC toonde eerder belangstelling in een andere Ajacied, Olaf Lindenbergh, en Feyenoorder Sebastian Pardo.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo aug 15, 2007 8:48 am

Denk dat Maduro, Vertonghen en Delorge toch beter zijn dan Schilder als alternatief... verhuren dus.
Pompiedom

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 15, 2007 9:23 am

Maurice schreef:Denk dat Maduro, Vertonghen en Delorge toch beter zijn dan Schilder als alternatief... verhuren dus.
Verkopen lijkt me nog beter. Nu vang je nog wat geld voor hem (en het kost je dan geen salaris meer).

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo aug 15, 2007 9:41 am

NAC heeft alleen geen geld..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 15, 2007 10:07 am

Volgens mij staat Schilder behoorlijk onderaan in de pikorde. Zo is hij volgens mij ook pas derde keus als linksback, na Urby en Vermaelen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 15, 2007 10:25 am

Vermaelen is geen back.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 15, 2007 10:31 am

Dat zeg ik ook niet, maar volgens mij geeft HtC wel de voorkeur aan hem.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » di jan 29, 2008 2:53 pm

Schilder opnieuw verhuurd aan Heracles
Uitgegeven op dinsdag 29 januari 2008 om 14:24:34
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum) - Ajax verhuurt Robbert Schilder voor de rest van het seizoen aan Heracles Almelo. De 21-jarige middenvelder kwam ook vorig seizoen op huurbasis uit voor de Tukkers, maar in de zomer werd hij teruggehaald naar Amsterdam. Daar stond hij dit seizoen slechts drie keer in de basis.

Schilder maakte in februari 2006 als speler van Ajax zijn debuut in het betaald voetbal in de thuiswedstrijd tegen Willem II. Omdat hij in Amsterdam geen basisplaats wist te veroveren, ging hij in augustus van dat jaar op huurbasis naar Heracles. Daar speelde hij 31 competitieduels, waarin hij één keer scoorde.

Dit seizoen begon Schilder in de basis in de met 8-1 gewonnen openingswedstrijd bij De Graafschap, maar de laatste maanden kwam hij nauwelijks meer aan spelen toe. Heracles-voorzitter Jan Smit liet zondag in Studio Voetbal al weten de linkspoot graag opnieuw naar Almelo te halen.
[Copyright 2008, Novum]

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di apr 08, 2008 4:15 pm

Schilder mag weg bij Ajax

Amsterdam, 08 apr 2008
Robbert Schilder mag weg bij Ajax. De middenvelder, die momenteel op huurbasis speelt bij Heracles Almelo, heeft dat dinsdagochtend van de clubleiding te horen gekregen.

Schilder heeft bij Ajax nog een contract tot medio 2009, maar mag toch op zoek naar een andere club. De Amstelvener werd in januari voor de tweede keer verhuurd aan Heracles Almelo, de club waar hij in het seizoen 2006-2007 ook al op huurbasis voor uitkwam.

De 21-jarige Schilder speelt sinds zijn dertiende bij Ajax. Hij maakte tijdens de thuiswedstrijd tegen Willem II (1-0) op 8 februari 2006 zijn debuut in de hoofdmacht van Ajax. In totaal kwam hij veertien keer in actie voor het eerste elftal.

www.ajax.nl
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di apr 08, 2008 4:16 pm

Zal tijd worden ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 08, 2008 4:18 pm

Ik vind het maar vreemd, want dit betekent waarschijnlijk dat Ajax hem een transfervrije status cadeau geeft. Terwijl Heracles waaarschijnlijk sowieso wel had geprobeerd hem over te nemen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 08, 2008 5:03 pm

Schilder lijkt me een typische laatbloeier. Geen toptalent, maar wel een jongen die rond z'n 26ste alsnog naar een club als Feyenoord kan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 08, 2008 7:44 pm

Daar zijn dan ook niet zoveel kwaliteiten voor nodig..... :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di apr 08, 2008 8:30 pm

Jöhnk schreef:Ik vind het maar vreemd, want dit betekent waarschijnlijk dat Ajax hem een transfervrije status cadeau geeft. Terwijl Heracles waaarschijnlijk sowieso wel had geprobeerd hem over te nemen.
Staat nergens hoor.. staat nu gewoon officieel op de transferlijst.

Plaats reactie